✨ IKM UKE 51 ✨

Jeg kjenner meg SÅNN igjen i det der.
Skal se oss når vi ser på TV.
Synes han ei på TV er MORSOM, bare morsom og ikke noe annet, så blir jeg sittende og skule lenge på ham etter det.
For det er MEG han skal synes er morsom.
:hilarious:

Men han har svingninger i blant han og, altså.
Er ikke like forbanna stabil til enhver tid, han heller.
Heldigvis.
:wacky:
Hahaha, høres ut som oss :laughing001:laughing001

Neinei! Østrogenøkning kan som sagt skyldes implantasjon, men det er normalt å ha to østtrogenøkninger i løpet av lutealfasen, en halvveis, altså rundt én uke etter el, og mot slutten av lutealfasen. Jeg er på ingen måte noen ekspert på dette!! Men jeg leste litt om det forleden. Og det er slik jeg har skjønt det hvertfall :p:p Så ta det jeg skriver med en klype salt :bookworm::bookworm::bookworm:
Ingen av oss er eksperter, så null forventing om fasitsvar☺️ men utrolig greit å ha et sted å sjekke det ut, man kan jo bli gal av all googlingen på egen hånd :computer005

Det du skriver gir forresten veldig mening ☺️

Angående den lille stiplete luteal line som dukker opp av og til. Jeg tolket det som at det er FF sin backup luteal-linje fordi den ikke har nok info som grunnlag til å sette kryss og fastslå eggløsning. Jeg fikk denne linjen noen dager uti dpo første PP, og da hadde jeg jo ikke mer enn ca 1,5-2 uker med temping som grunnlag i appen, men nå når jeg går tilbake til PP1 i FF-appen så har denne linjen forsvunnet helt, som om appen ble fornøyd med at det første krysset (med heltrukket linje) var riktig.

Jeg er litt usikker altså, men var altså sånn jeg tolka den og jeg ville ikke være redd for å dyppe under denne andre stiplede luteallinjen dere som få denne mens man er i dpo-land :)

Lite symptomer foreløpig. Men prøver å ikke kjenne så mye etter egentlig :) prøver «å glemme» dpo-dagene. Synes det er hyggelig å kikke innom forumet og følge med på alle andre sine symptomer og tester :woot: også elsker jeg å tempe. Gleder meg like mye hver morgen. Er veldig spennende :D

Angående den lille stiplete luteal line som dukker opp av og til. Jeg tolket det som at det er FF sin backup luteal-linje fordi den ikke har nok info som grunnlag til å sette kryss og fastslå eggløsning. Jeg fikk denne linjen noen dager uti dpo første PP, og da hadde jeg jo ikke mer enn ca 1,5-2 uker med temping som grunnlag i appen, men nå når jeg går tilbake til PP1 i FF-appen så har denne linjen forsvunnet helt, som om appen ble fornøyd med at det første krysset (med heltrukket linje) var riktig.

Jeg er litt usikker altså, men var altså sånn jeg tolka den og jeg ville ikke være redd for å dyppe under denne andre stiplede luteallinjen dere som få denne mens man er i dpo-land :)
Jeg har tempet i 2 sykluser, og den forsvant ikke på forrige syklus :bookworm: Merkelig :bookworm:

Jeg har googlet litt og «luteal Line» er kun en trendlinje basert på gjennomsnittstemperatur i lutealfasen, såvidt jeg tolker det ☺️

Vedlegg

• 392F8762-1D47-4069-B499-FC21939A0615.jpeg
    392F8762-1D47-4069-B499-FC21939A0615.jpeg
    230 KB · Visninger: 35
Tok blodprøver i dag og fått svar nå. Primært var det progesteron som skulle måles:

Forrige syklus: progesteron = 23
  • blodprøver tatt mandag 15.11 (morgen) mens kom søndag 21.11 (kveld).
    Vet ikke EL-dato, men antagelig 7-8.11.
  • Blodprøvene er sannsynligvis tatt 7 eller 8 DPO
Denne syklusen: progesteron = 36
  • Blodprøve tatt i dag, 6 DPO
Jeg har dermed et mye høyere progesteronnivå denne gangen. Det bør vel være et godt tegn eller?

MEN… HCG er under 5. Da blir jo spørsmålet om det er for tidlig eller ei, 6 DPO. Hva tenker dere? Hvis egget festet seg i natt (ref. mulig festedip) så har kanskje ikke kroppen rukket å produsere nok enda?

Hilsen hun som analyserer alt både ene og andre veien E8189FA6-ABAF-4BAE-BE46-44D48D2E352D.jpeg E5794F3A-A315-4DF1-9FD2-94E1F26B3806.jpeg :smiley-angelic008

Mayah28 - 28 år - PP5 -B1 - EL13.12 - IKM 25.12.

Antar at EL har vært natt til idag. Hva tror dere? Teit at premom sier at peak var på morgenen idag når jeg synes streken var sterkere igår.. hva tenker dere?
Lagt inn aksjer onsdag og torsdag sist uke og 2 ganger idag, så spørs om det klaffer. Håperhåper :cool::cool:

Vedlegg

• 5B573926-B048-4F03-A376-E567DEBF2DA1.png
    5B573926-B048-4F03-A376-E567DEBF2DA1.png
    1,2 MB · Visninger: 51
Da har vi lagt aksjer til den store gullmedalje. Tidligere har vi hatt 2-3 kvelder med aksjelegging. Og noen en smule halvhjertet av trøtte småbarn foreldre. Men den maca rooten har virkelig hjulpet. 5 kveld på rad, hvorav 3 før el, på el og dagen etter el. Eller dvs natt til dagen etter typ. Tror vi skal si oss fornøyd med innsatsen nå og krysser alt som er for at vi lykkes :Heartred Sender masse dpo lykkestøv!​

Dagens temp ❤️:smiley-angelic001

Vedlegg

• 2968517B-8355-4FC1-BA22-413F565CA321.png
    2968517B-8355-4FC1-BA22-413F565CA321.png
    651,8 KB · Visninger: 48
Får jeg være med her? Jeg trodde jeg hørte til i uke 52-tråden, men etter å ha sjekka kalenderen, ser jeg jo at det blir i uke 51 :woot:

BeckyB - 31 år - PP2 - B1 - EL 12.12 - IKM 26.12

Da satser vi på det.
:nailbiting:
Jeg er ikke akkurat langt over den linja, ser jeg...
Men våknet med masse verking i magen i dag og.
Puppene begynner å bli ømme.
Sist syklus startet jeg å teste på 6 DPO.
Jeg er mye roligere ang. det denne gangen.
For jeg har nå skjønt at det ikke er noen vits i å teste så tidlig.

I motsetning til forrige syklus, hvor jeg bare: whoop whoop, jeg er gravid... tenker jeg nå at blir jeg ikke det denne gangen, skal jeg drikke VIN i jula.:smiley-ashamed004 Mager trøst, men NOE må jeg ha å klamre meg til.
Så får jeg heller bli positivt overrasket.

Kjenner meg så igjen i dette. Jeg er bare i PP2, men jeg var såå sikker på at dette skulle være lett match og at vi skulle lykkes på første forsøk. Gikk rundt og kjente etter symptomer og følte meg virkelig gravid. Det murret i magen, puppene ble seriøst ømme osv. Jeg tok en test cirka 10 dpo, og den var negativ. Ble litt mer realistisk, men trodde fremdeles jeg var gravid. Men så kom mensen, gitt :woot: Denne gangen har jeg ikke bestemt meg for når jeg skal teste første gang. På en måte er det veldig fint å gå rundt med det håpet, samtidig er det jo ikke vits i, for jeg vil også drikke rødvingsgløgg og champagne i jula :playful:
Vet heller ikke helt når jeg hadde el, for jeg har ikke begynt å tempe eller ta tester på det. Forrige syklus var 30 dager, så om denne er lik, så hadde jeg el på lørdag 11. Mannen var bortreist og kom hjem lørdag, så vi har lagt inn aksjer lørdag, søndag og mandag. Nå må jeg bare prøve å glemme det litt og bare slappe av.

Kjenner meg så igjen i dette. Jeg er bare i PP2, men jeg var såå sikker på at dette skulle være lett match og at vi skulle lykkes på første forsøk. Gikk rundt og kjente etter symptomer og følte meg virkelig gravid. Det murret i magen, puppene ble seriøst ømme osv. Jeg tok en test cirka 10 dpo, og den var negativ. Ble litt mer realistisk, men trodde fremdeles jeg var gravid. Men så kom mensen, gitt :woot: Denne gangen har jeg ikke bestemt meg for når jeg skal teste første gang. På en måte er det veldig fint å gå rundt med det håpet, samtidig er det jo ikke vits i, for jeg vil også drikke rødvingsgløgg og champagne i jula :playful:
Vet heller ikke helt når jeg hadde el, for jeg har ikke begynt å tempe eller ta tester på det. Forrige syklus var 30 dager, så om denne er lik, så hadde jeg el på lørdag 11. Mannen var bortreist og kom hjem lørdag, så vi har lagt inn aksjer lørdag, søndag og mandag. Nå må jeg bare prøve å glemme det litt og bare slappe av.
Det er vel det beste man kan gjøre i DPO-land. Slappe av.
Men det er jo også det vanskeligste.
:playful:

Sånn ser dagens kurve ut forresten.
upload_2021-12-14_8-58-23.png

Tar det litt med en klype salt.
For jeg ble vekt av klokka til mannen sånn type 4:30 i morges.
Og jeg temper kl.06:00, hver dag.
Men jeg lå helt rolig under dyna, om ikke annet.
Har våknet noen dager før temping, men konsekvent tempet kl.06:00.
Vet ikke om det er viktigst, eller om jeg burde tempet i det jeg våknet, jeg.
Men dette er første tempingen min, så da har det bare blitt sånn.
Og den derre appen virker så opptatt av at jeg er flink og tester til samme tid hver dag.

Sånn ser dagens kurve ut forresten.
Vis vedlegget 373183

Tar det litt med en klype salt.
For jeg ble vekt av klokka til mannen sånn type 4:30 i morges.
Og jeg temper kl.06:00, hver dag.
Men jeg lå helt rolig under dyna, om ikke annet.
Har våknet noen dager før temping, men konsekvent tempet kl.06:00.
Vet ikke om det er viktigst, eller om jeg burde tempet i det jeg våknet, jeg.
Men dette er første tempingen min, så da har det bare blitt sånn.
Og den derre appen virker så opptatt av at jeg er flink og tester til samme tid hver dag.
Jeg bruker denne når jeg våkner senere eller tidligere. Fikk det i tips inne på tempe-tråden :)
https://whenmybaby.com/basalbodytemperature.php

Temperaturhopp i dag, så da fikk jeg bekrefta EL i går! Blir sannsynligvis mest i ikm uke 52-gruppa, men blir nok å følge med dere her da jeg tenkte å teste mot slutten av uke 51 :)

Jeg bruker denne når jeg våkner senere eller tidligere. Fikk det i tips inne på tempe-tråden :)
Takk for at du deler! Men et 2 år gammel a-menneske her i hus er det ikke hver morgen jeg kan sove til vekkeklokken ringer :hilarious: Men det som var interessant er at jeg våknet kl. 5 i dag og målte tempen, sov videre og målte igjen når jeg våknet til vanlig tid. Og når jeg taster inn tempen fra kl. 5 i kalkulatoren, så regner den faktisk omtrent til den tempen jeg hadde når jeg målte igjen til korrekt tid. Så virker til å stemme :D

Hm.. Får det ikke helt til å stemme for min del. Våknet i dag, 03:30, målte tempen til 36,76. Målte igjen når jeg våknet 06:00, og målte da 36,62. I følge den kalkulatoren skulle tempen min vært 36,98 dersom jeg hadde målt til normalt tidspunkt og med sammenhengende søvn. Jeg opplever at temperaturen min er høyere midt på natten (har opplevd dette et par ganger tidligere), og synker betraktelig inn mot morgenkvisten. I følge kalkulatoren er det motsatt, at tempen burde i teorien steget? Er det kroppen min min som er rar? Eller er det vitenskapelig bevist at alle sin temperatur stiger gjennom natten og frem til morgentimene? o_O:bookworm:

Back
Topp