✨ IKM UKE 51 ✨

Hmm testet du på morgenen idag? Det beste er å teste litt utpå dagen. Så godt mulig den idag tidlig rett og slett er feil? Og at peak er nå ikveld?
Jeg bruker å teste morgen. (og kveld når den begynner å ta seg opp i styrke.) Bruker som regel å få peak på morgenurin.

Men uansett så er den enda sterkere i dag så jeg må nok over på neste gruppe uansett.

@Milla_mor du kan slette meg fra lista

Vis vedlegget 373081

Sånn ser min ut i dag.
Ingen Festedipp her ihvertfall.
Er det et dårlig tegn?
:nailbiting:
Kun en av tre som er gravide som får festedipp. Samtidig er det viktig å huske på østrogenbølgen som treffer rundt en uke i dpo-land. Denne forårsaker også en dipp, men da grunnet en økning i østrogen i kroppen. Det er jo dette som holder temperaturen lav i forkant av el :)

Last edited:
Da satser vi på det.
:nailbiting:
Jeg er ikke akkurat langt over den linja, ser jeg...
Men våknet med masse verking i magen i dag og.
Puppene begynner å bli ømme.
:wacky:
Sist syklus startet jeg å teste på 6 DPO.
Jeg er mye roligere ang. det denne gangen.
For jeg har nå skjønt at det ikke er noen vits i å teste så tidlig.

I motsetning til forrige syklus, hvor jeg bare: whoop whoop, jeg er gravid... tenker jeg nå at blir jeg ikke det denne gangen, skal jeg drikke VIN i jula.:smiley-ashamed004 Mager trøst, men NOE må jeg ha å klamre meg til.
Så får jeg heller bli positivt overrasket.
Ikke langt over jeg heller, idag var jeg visst helt nede langs linja :wideyed: jaja det går som det går, vi får ikke gjort mer enn vi allerede har gjort nå ❤️
Akkurat ferdig med å kjøre kidsa til barnehage og skole, så har ikke fått kjent etter symptomene :p annet enn at jeg er sykt sulten.. men føler jeg har liten matlyst:wtf:

Kun en av tre som er gravide som får festedipp. Samtidig er det viktig å huske på østrogenbølgen som treffer rundt en uke i dpo-land. Denne forårsaker også en dipp, men da grunnet en økning i østrogen i kroppen. Det er jo dette som holder temperaturen lav i forkant av el :)
Det har jeg aldri tenkt over!
Tusen takk for informativt svar.
Man lærer så mye på denne reisen, om kroppen.
:)

Ikke langt over jeg heller, idag var jeg visst helt nede langs linja :wideyed: jaja det går som det går, vi får ikke gjort mer enn vi allerede har gjort nå ❤️
Akkurat ferdig med å kjøre kidsa til barnehage og skole, så har ikke fått kjent etter symptomene :p annet enn at jeg er sykt sulten.. men føler jeg har liten matlyst:wtf:
Dårlig kombo, det der.
Håper du finner ut noe du synes er helt greit å spise.

Løpet er jo ikke kjørt ennå, da.
Men det er nervepirrende dager.
Prøver å tenke sånn jeg og, at det får gå som det går.
:Heartred

Dårlig kombo, det der.
Håper du finner ut noe du synes er helt greit å spise.

Løpet er jo ikke kjørt ennå, da.
Men det er nervepirrende dager.
Prøver å tenke sånn jeg og, at det får gå som det går.
Ja ikke sant. Så tror jeg at hvis man tenker at om det ikke klaffer denne syklusen, så er det ikke mange dagene til neste EL ❤️ Det gjør det hele kanskje litt lettere ❤️

Ja ikke sant. Så tror jeg at hvis man tenker at om det ikke klaffer denne syklusen, så er det ikke mange dagene til neste EL ❤️ Det gjør det hele kanskje litt lettere ❤️
Det er så sant.
Når vi var rundt EL nå, ble jeg faktisk overrasket over hvor fort det hadde gått siden sist.
Så det skal jeg prøve å huske på.

Det er så sant.
Når vi var rundt EL nå, ble jeg faktisk overrasket over hvor fort det hadde gått siden sist.
Så det skal jeg prøve å huske på.
Ja samme her! Her kom jo EL veldig tidlig denne syklusen, så følte jo at jeg nettopp hadde hatt EL:p men det er deilig når det går fort ❤️

Åååååh... her kommer litt frustrasjon!
:banghead:
Jeg kjøpte meg verdens mest behagelige kosebukse for ca. en måned siden.
Vanligvis bare ELSKER jeg den buksa, for den er så løs og god.
Men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal bruke den!
Ikke kan jeg ha den som vaktmesteren... for det presser og klemmer og er vondt.Og nå har jeg rullet den så langt ned at den ligger rundt hoftene... for jeg takler ikke ha den rundt magen. DEN ER IKKE GOD LENGER, OG DA HAR JEG INGEN ANDRE SOM ER GODERE HELLER, FOR INGEN BUKSER ER GODE NÅ!
1f62d.png

JEG HATER BUKSER!
:smiley-angry016

Takk for seg.

4 dpo, ingen symptomer å nevne egentlig men har aldri hatt så mye utflod som jeg har nå. Gulaktig og kjempemasse, håper det er et tegn :D Ingen ømme pupper som jeg pleier å ha etter EL, ingen murringer ellee noe. Kun masse utflod og såre nipler.

Åååååh... her kommer litt frustrasjon!
:banghead:
Jeg kjøpte meg verdens mest behagelige kosebukse for ca. en måned siden.
Vanligvis bare ELSKER jeg den buksa, for den er så løs og god.
Men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal bruke den!
Ikke kan jeg ha den som vaktmesteren... for det presser og klemmer og er vondt.Og nå har jeg rullet den så langt ned at den ligger rundt hoftene... for jeg takler ikke ha den rundt magen. DEN ER IKKE GOD LENGER, OG DA HAR JEG INGEN ANDRE SOM ER GODERE HELLER, FOR INGEN BUKSER ER GODE NÅ!
1f62d.png

JEG HATER BUKSER!

Takk for seg.

Og hvis jeg kan få klage litt til!
Enten jeg er gravid eller ikke nå...

Om noen så mye som tilbyr meg en stakkars liten BABYGULROT etter disse DPO-dagene, kommer jeg til å stappe den så langt opp i nesa på vedkommende at øya blir gule!

Og DER kom jeg til å tenke at jeg muligens er en liten smule hormonell.
:wideyed:

Last edited:
Er denne østrogenbølgen negativ? Dvs. man ikke ønsker utslag på dette?

Er denne østrogenbølgen negativ? Dvs. man ikke ønsker utslag på dette?
Neinei! Østrogenøkning kan som sagt skyldes implantasjon, men det er normalt å ha to østtrogenøkninger i løpet av lutealfasen, en halvveis, altså rundt én uke etter el, og mot slutten av lutealfasen. Jeg er på ingen måte noen ekspert på dette!! Men jeg leste litt om det forleden. Og det er slik jeg har skjønt det hvertfall :p:p Så ta det jeg skriver med en klype salt :bookworm::bookworm::bookworm:

Og hvis jeg kan få klage litt til!
Enten jeg er gravid eller ikke nå...

Om noen så mye som tilbyr meg en stakkars liten BABYGULROT etter disse DPO-dagene, kommer jeg til å stappe den så langt opp i nesa på vedkommende av øya blir gule!

Og DER kom jeg til å tenke at jeg muligens er en liten smule hormonell.
:wideyed:
Jeg er også sykt hormonell:bored: satt nettopp å hylgrein over en episode på home and away :arghh::arghh::arghh:

Jeg er også sykt hormonell:bored: satt nettopp å hylgrein over en episode på home and away :arghh::arghh::arghh:

Sånn var jeg forrige syklus, de få dagene jeg var gravid.
Hylgrein av omtrent alt jeg så på TV.
Men nå opplever jeg altså en annen variant.
Sinna på gulrøtter og bukser.
Den er ny.
Sitter bare og venter på at jeg skal grine av Greys anatomy.
Men foreløpig skjer det ikke.
:hilarious:

Sånn var jeg forrige syklus, de få dagene jeg var gravid.
Hylgrein av omtrent alt jeg så på TV.
Men nå opplever jeg altså en annen variant.
Sinna på gulrøtter og bukser.
Den er ny.
Sitter bare og venter på at jeg skal grine av Greys anatomy.
Men foreløpig skjer det ikke.
Hahahaha det er jo litt komisk. Som kvinne kan man oppleve alt type humør på en og samme dag, men hva med mannfolka ? De bare seiler gjennom hverdagen føler jeg, og rister på huet av oss :woot: igår kveld var jeg litt gretten, gubben spør da hvorfor, neeeei fordi jeg hadde sett en altfor fin dame på Instagram, og tenkte at hun syns sikkert gubben var fin. Det var nok :angelic: han hadde ikke sett henne engang :meh::p

Hahahaha det er jo litt komisk. Som kvinne kan man oppleve alt type humør på en og samme dag, men hva med mannfolka ? De bare seiler gjennom hverdagen føler jeg, og rister på huet av oss :woot: igår kveld var jeg litt gretten, gubben spør da hvorfor, neeeei fordi jeg hadde sett en altfor fin dame på Instagram, og tenkte at hun syns sikkert gubben var fin. Det var nok :angelic: han hadde ikke sett henne engang :meh::p
Jeg kjenner meg SÅNN igjen i det der.
Skal se oss når vi ser på TV.
Synes han ei på TV er MORSOM, bare morsom og ikke noe annet, så blir jeg sittende og skule lenge på ham etter det.
For det er MEG han skal synes er morsom.

Men han har svingninger i blant han og, altså.
Er ikke like forbanna stabil til enhver tid, han heller.
Heldigvis.

Back
Topp