♫ Skravletråd februar ♫

Blir sikkert hvertfall 3 nye måneder før jeg tar sjansen igjen altså... Har du en favoritt rødvin? Er en sucker for Amarone jeg... I går fikk jeg en merlot - kanskje det er fransk vin jeg ikke tåler? :wideyed:
Er mange som ikke helt tåler franske, takler dem ikke bestandig like godt selv.
Amaroner er fryktelig gode, men drikker også en det ripasso.
Amaroneviner er forresten også så kraftige at man fort KAN bli dårlig av de også
 
Prüm Essence er kun på kartong på polet til ca 375 så ikke så gal pris.
Har litt lyst på en eller annen type Chablis, men den er det flere av

Tuller du?!? :eek: Sist jeg var på polet, fikk jeg høre at det var kun å få kjøpt på flaske, og at den kostet 450kr. flaska + at det var bestillingstid på den! :shifty: Nå er jeg ikke så fan av kartongvin da, rekker ikke å drikke den opp før den blir gammel. :P
 
Er mange som ikke helt tåler franske, takler dem ikke bestandig like godt selv.
Amaroner er fryktelig gode, men drikker også en det ripasso.
Amaroneviner er forresten også så kraftige at man fort KAN bli dårlig av de også

Ironisk nok, så blir jeg faktisk ikke dårlig av Amarone, men kan bli det av ripasso. Sistnevnte utvinnes jo etter å ha laget amarone, så kanskje den blir litt sterkere? Jaja, vin er vin! NOT! :P

Er forresten en annen en, som er kjent for å være uten garvestoff/ tanin som er ganske god, men akkurat nå står hodet mitt helt stille...
 
Rosa gele i kjøleskapet i skål

Grønn på benken skal inn i kjøleskapet snart for å bli kald, men ikke for stiv og legges oppi rosa når den er stiv nok.

Rød gele kokes snart og står fremme lenger. Skal bli kald men ikke stiv og slås over den grønne når den er stiv

Gele er enkelt. Men når man først har begynt med slik mange farger så forventer ungene det. Fortsatt lett. Tar bare mer tid.

Stas med masse farger da[emoji2]
 
Stas med masse farger da[emoji2]
Ja. Det er det. Og enkelt å "imponere" ungene i selskapet. Man må bare ikke komme på "åja, gele" i det man egentlig skal ta kvelden dagen før. For det tar noen timer før jeg slår på den siste og setter alt i kjøleskapet til i morgen.
 
Typisk at når man googler Slimhoste og baby så finner man 1) en nettside hos apotek som sier at barn hoster, No problem. Tørrhoste.
Vel, det er Slimhoste så jeg sjekker neste side.
2) en helseside som sier at tørrhoste er øvre luftveisinfeksjoner og bare å gi drikke og omsorg. Slimhoste det er trolig nede luftveiene, søk lege med en gang. Hallo. Nedre luftveisinfeksjoner, jeg sjekker. Det er bronkitt og lungebetennelse. Ungen har ikke feber og er i fin allmenntilstand, bare litt forkjøla...
3) en tråd man selv laget på et forum en gang for ca 8 år siden ang sitt eldste barn som hostet, hvor ca "alle" sier lege med jeg også da mente at ungen var jo ikke spesielt syk, bare forkjøla. (og dette var 1,5 år før ungen fikk (påvist) infeksjonsutløst astma)

Nattens googler mens ungen hosta.

I dag et hun hakket bedre og har vel ikke hostet til hun spyttet slim i dag. Så det går vel helst over. Lungebetennelse har hun nemlig ikke ;-)
 
Back
Topp