♫ Skravletråd februar ♫

Ironisk nok, så blir jeg faktisk ikke dårlig av Amarone, men kan bli det av ripasso. Sistnevnte utvinnes jo etter å ha laget amarone, så kanskje den blir litt sterkere? Jaja, vin er vin! NOT! [emoji14]

Er forresten en annen en, som er kjent for å være uten garvestoff/ tanin som er ganske god, men akkurat nå står hodet mitt helt stille...
Amarone er som regel litt sterkere enn vanlig rødvin inkludert ripasso.
Har du prøvd helt vanlig valpolisella (eller hvordan det nå skrives), de er ganske snille
 
Amarone er som regel litt sterkere enn vanlig rødvin inkludert ripasso.
Har du prøvd helt vanlig valpolisella (eller hvordan det nå skrives), de er ganske snille

Jepp, men min elsk er på amarone... Så det blir hardt å slå opp, men desto mer på mannen i huset - har "bare" 15 flasker amarone stående + mye annet. Tror det snart er på tide å avholde en fest! En "gravvin" kanskje? :P
 
Jepp, men min elsk er på amarone... Så det blir hardt å slå opp, men desto mer på mannen i huset - har "bare" 15 flasker amarone stående + mye annet. Tror det snart er på tide å avholde en fest! En "gravvin" kanskje? :P
Jeg kommer gjerne en tur på besøk.
Kan god hjelpe til med å bli kvitt litt av det [emoji14]
 
Koselig med venner på besøk[emoji2]
Hva slags diett er du på?
Kalorifattig lav karbo uten melkeprodukter(eller sukker).
Dermed: nesten ingen mat :P

Prøver å spise meg frisk. Derfor har jeg kuttet ut mange matvarer. Og det hjelper faktisk:D:D
Nå blir neste etappe å innføre en og en matvare.

Men jeg har kunnet slutte med smertestillende:woot::woot::)





og ikke så verst å gå end 6 kg på 4 uker heller ;)
 
Har ikke brukt å reagere SÅ kraftig, i verste fall kastet opp litt og fått litt hodepine... Lenge til jeg rører rødvin igjen, 3 måneder siden sist, nå tror jeg kanskje jeg bare skal kutte helt... :sad010
Rødvin finnes jo ikke godt i det hele tatt. Men jeg har aldri hørt noen reagere så voldsomt på det.
 
Typisk at når man googler Slimhoste og baby så finner man 1) en nettside hos apotek som sier at barn hoster, No problem. Tørrhoste.
Vel, det er Slimhoste så jeg sjekker neste side.
2) en helseside som sier at tørrhoste er øvre luftveisinfeksjoner og bare å gi drikke og omsorg. Slimhoste det er trolig nede luftveiene, søk lege med en gang. Hallo. Nedre luftveisinfeksjoner, jeg sjekker. Det er bronkitt og lungebetennelse. Ungen har ikke feber og er i fin allmenntilstand, bare litt forkjøla...
3) en tråd man selv laget på et forum en gang for ca 8 år siden ang sitt eldste barn som hostet, hvor ca "alle" sier lege med jeg også da mente at ungen var jo ikke spesielt syk, bare forkjøla. (og dette var 1,5 år før ungen fikk (påvist) infeksjonsutløst astma)

Nattens googler mens ungen hosta.

I dag et hun hakket bedre og har vel ikke hostet til hun spyttet slim i dag. Så det går vel helst over. Lungebetennelse har hun nemlig ikke ;-)

Uff, ikke noe kjekt å ligge å høre på hosting.
Mine ungen sliter mye med slimhose også.
Bruker Bisolvon når det blir ille.

også (ikke le nå :P) men jeg setter en skål med vann inn på rommet til ungene med 10 dråper høykonsentrert lavendelolje.
Og hver gang så roer hosten seg ned. Og ungene virker lettere morningen etter. Spoooookey :cool05
 
Back
Topp