♥ IKM uke 38 ♥

Ja, alle råd sier jo at man skal vente minst to uker etter EL. Jeg har heller ikke testet før etter IKM ved tidligere graviditeter, men da hadde jeg en litt mer tilbakelent holdning til å bli gravid. Nå derimot vil jeg så gjerne bli gravid slik at førstemann skal ha et søsken som er tett i alder:love7
Samme her, og jeg forventet å bli gravid på første forsøk siden jeg ble det sist, så nå er jeg redd for å bli skuffet igjen. Vet jeg ikke kan klage på pp2, men har veldig lyst på to tette, og ikke minst mai/juni baby! :)
7 DPO kveld, håper det utvikler seg til baby strekk.. Eller så skal jeg bytte mellom navn til Skygge Dama :laughing001
Åå blir så spennende å se morgendagens! :D

5Dpo og testetrangen ble for stor :smiley-ashamed004 :dance011
1000024236.jpg

7 DPO kveld, håper det utvikler seg til baby strekk.. Eller så skal jeg bytte mellom navn til Skygge Dama :laughing001
Oj, er det makesure sine eller har du bytta merke nå?

Kjøpte akkurat en haug av de for å ha tilgjengelig, men er den vanlige typen, så ikke vits å ta før tidligst 10 dpo :smiley-angelic006

Må bare lufte ut litt..
Etter besøk hos spesialist på kvinnehelse 2 timer unna kunne gynekologbesøket nesten helt sikkert konstatere med adenomyose. Ene livmorsveggen min er dobbelt så tykk som den "normale", som visstnok er en stor indikasjon i kombinasjon med det jeg forteller om smerter gjennom hele syklusen. I tillegg var det noe væske bak livmor som kunne tyde på endometriose..:confused:
Begge tilstandene har økt forekomst av infertilitet såklart.

Er lettet over å endelig få noen svar og bekreftelse på at disse smertene virkelig er reelle, men sitter igjen med tusen andre spørsmål. Blir nok ivf her, men veien dit virker så uendelig lang.
7dpo og håper på et mirakel :Heartpink han kunne forresten se at EL hadde vært på venstre side, noe som stemmer helt overens med de sinnsyke smertene derfra!

Må bare lufte ut litt..
Etter besøk hos spesialist på kvinnehelse 2 timer unna kunne gynekologbesøket nesten helt sikkert konstatere med adenomyose. Ene livmorsveggen min er dobbelt så tykk som den "normale", som visstnok er en stor indikasjon i kombinasjon med det jeg forteller om smerter gjennom hele syklusen. I tillegg var det noe væske bak livmor som kunne tyde på endometriose..:confused:

Er lettet over å endelig få noen svar og bekreftelse på at disse smertene virkelig er reelle, men sitter igjen med tusen andre spørsmål. Blir nok ivf her, men veien dit virker så uendelig lang.
7dpo og håper på et mirakel :Heartpink han kunne forresten se at EL hadde vært på venstre side, noe som stemmer helt overens med de sinnsyke smertene derfra!
Alltid godt å få svar men med et svar følger gjerne ofte enda flere spørsmål. Håper du får hjelpen du trenger :Heartred

Oj, er det makesure sine eller har du bytta merke nå?

Kjøpte akkurat en haug av de for å ha tilgjengelig, men er den vanlige typen, så ikke vits å ta før tidligst 10 dpo :smiley-angelic006
Bare den vanlige Make Sure, skulle hatt den tidlig. Men, nå er jeg spent, pulsen hoppet fra fra 58 til 60, de gjorde den de andre gangene jeg var gravid også. Håper virkelig det er en liten baby :love7 :smiley-bounce012

Vedlegg

• IMG_4871.png
    IMG_4871.png
    180,7 KB · Visninger: 34
  • IMG_4872.png
    IMG_4872.png
    169,2 KB · Visninger: 33
  • IMG_4874.png
    IMG_4874.png
    174,3 KB · Visninger: 33
8 dpo: rett før jeg våknet drømte jeg at jeg fikk en strek som var sterkere enn kontroll streken. Stod opp og fikk en blendahvit test.
Fremdeles veldig tidlig, men justerer forventningene mine nå ned et hakk ☺️.
Fremdeles stikninger i livmor som kjennes i magen og ryggen, men det kan jo være hva som helst . Frister å ta ny test i kveld, for er ganske sikker på at EL skjedde seint på kvelden her. Men skal klare meg til i morgen, MINST. Hjelper veldig at jeg kun har 2 tester igjen

Må bare lufte ut litt..

Enda en diagnose jeg ikke hadde hørt om før... Kvinnehelse altså. Virker så tilfeldig om gyn er flinke eller ikke. Kan være godt å få noen svar og forhåpentligvis behandling som gjør at dere kommer i mål med babydrømmen :Heartpink :Heartpink

Enda en diagnose jeg ikke hadde hørt om før... Kvinnehelse altså. Virker så tilfeldig om gyn er flinke eller ikke. Kan være godt å få noen svar og forhåpentligvis behandling som gjør at dere kommer i mål med babydrømmen :Heartpink :Heartpink
Ja det er heldigvis blitt noe mer fokus på kvinnehelse, men man skjønner at det er en laang vei å gå. Så mange gynekologer jeg har vært hos, og ingen som har oppdaget noe som helst. Skremmende å da få høre at det "er vanlig at det gjør vondt".
Takk, det håper og tror jeg også :Heartpink

Virker som at det kanskje endelig skjer noe her. Vondt i magen og stigende EL-strimler men også stigende temp så litt snodig. Tappen er høy og myk så tentativt stigende LH videre i dag og tempedropp i morgen så kan en nesten tenke seg til EL i morgen eller over i morgen. Jeg pleier å ha EL dagen etter positiv test men totalbildet nå er litt merkelig å tolke :wacky:

Vedlegg

• IMG_2500.jpeg
    IMG_2500.jpeg
    172,2 KB · Visninger: 40
Monitoren viser fortsatt høy, men den tester jo kun på morgenurin. Jeg må vel ha hatt EL?!
IMG_5645.png
Den eneste logiske forklaringen jeg har for at det ikke har slått ut på monitoren er at det ble testet på utvannet urin etter å ha vært på utdrikningslaget dagen/kvelden før. Da drakk jeg veldig mye væske, så jeg tror nesten at det er grunnen til at monitoren ikke har slått ut. Eller?

Var hos gyn CD 10 og hun tippet EL på CD 12, så det er jo ikke helt merkelig om det skulle være sånn som her at jeg fikk positiv strimmel på CD 15. Hadde EL smerter lørdag kveld, og jeg som var helt kvitt det har merket EL smerter igjen nå som jeg tester Letrozol. Husker jeg fikk intense smerter sist jeg prøvde det, men nå var det bare ubehagelig.

Kjenner bare jeg bruker så mye energi på å fundere på om jeg har hatt EL eller ikke, kun på grunn av monitoren. Strimmel og kroppslige symptomer, samt time hos gyn sier jo at jeg har hatt det…

Back
Topp