•Veien mot sistemann•

#PP9
Mensen:
29/01/21 (kjemisk?)
Eggløsning: 19/02
Medisiner: Hormon fri måned!
Mens:

Last edited:
#PP9 - CD 5

idag fikk vi endelig ringt sykepleieren som tok sædprøven for å få ett mer konkret svar. Og det var gode nyheter!

sædprøven var ikke veldig dårlig, den var «helt på kanten», og nærmere normal enn dårlig. Så da kan vi senke skuldrene, ta vitaminer og satse på at dette går bra på egenhånd:) Mengden og antall var jo veldig bra, det eneste er at de er litt trege.

så det var deilig og få ett skikkelig svar på sjansene våre. Har vært noen tunge måneder hvor jeg ikke har følt vi har en sjansje..

Men nå ser jeg frem til en hormonfri prøve måned, og spent på om jeg får EL. Har kjøpt inn flere spennende remedier- blant annet en «kopp» som skal holde sæden lenger inni, og nærmere livmortappen. Samt ett glidemiddel som heter prefert som skal lage riktig miljø/pH og hjelpe sædcellene å svømme bedre:sign17 lurer litt på om jeg skal prøve meg på Annanas etter eggløsning også, vi får se:)

#PP9 - CD 6

wohoo, nå har vi endelig fått lagd en plan for «veien videre» sammen med gyn! I tillegg så kjenner jeg at det stikker i eggstokkene, og det gir meg håp om at kroppen klarer eggløsning av seg selv :Heartblue

Planen videre:

#PP9 (februar) - Hormonfri- prøver prefert og softcup!

#PP10 (mars) - Skylling av eggledere - prefert/softcup + hormoner denne måneden.

Tror vi kommer til å kjøre annhver måned med hormoner fra mars. Planen var egentlig å vente til april, men siden det blir skylling og man er ekstra fruktbar etterpå, så tror jeg at jeg har lyst til å ta hormoner for å være sikker på EL samt lutinus for å være sikker på at progresteron er på topp:)

#PP9 - CD 8

Jeg er såå forvirret nå.. har hatt såå øm livmor idag, at jeg tok en EL test- og den er nesten positiv? Er det mulig på dag 8 egentlig? Har jo ikke tatt noen hormoner, ikke har vi lagt inn aksjer- og ikke har jeg rukket og tempe enda heller.

Mensen var utrolig rar denne måneden. Fikk jo svakt utslag på g-test første blødningsdag, blødde bare litt- før jeg blødde mye friskt blod uten klumper èn dag. Etter det var det bare litt friskt i truseinnlegget også har jeg spotter brunt/rosa i flere dager- noe jeg ikke pleier. Har tatt ett par graviditetstester uten noe utslag..

Men nå holder jeg meg for å ta både EL og G-test. Hadde (TMI) gult seigt slim/utflod også. det har jeg bare hatt som gravid.. men i følge Google er det tegn på at eggløsning kommer. What?

A5C8CB24-F150-452B-B6AE-D6BACC6D42AB.jpeg

9E9FCFB8-BD7D-4242-A5B0-91896868E01A.jpeg

#PP9 - CD 8
Jeg er såå forvirret nå.. har hatt såå øm livmor idag, at jeg tok en EL test- og den er nesten positiv? Er det mulig på dag 8 egentlig? Har jo ikke tatt noen hormoner, ikke har vi lagt inn aksjer- og ikke har jeg rukket og tempe enda heller.

Mensen var utrolig rar denne måneden. Fikk jo svakt utslag på g-test første blødningsdag, blødde bare litt- før jeg blødde mye friskt blod uten klumper èn dag. Etter det var det bare litt friskt i truseinnlegget også har jeg spotter brunt/rosa i flere dager- noe jeg ikke pleier. Har tatt ett par graviditetstester uten noe utslag..

Men nå holder jeg meg for å ta både EL og G-test. Hadde (TMI) gult seigt slim/utflod også. det har jeg bare hatt som gravid.. men i følge Google er det tegn på at eggløsning kommer. What?

Vis vedlegget 347919
Vis vedlegget 347920
Har du tatt g-test de siste dagene da? :rolleyes:

#PP9 - CD14

Syklus forrvirring.. regnet egentlig ikke med at EL skulle komme som normalt da jeg ikke har tatt letrozol- men er alikevel skuffer over at monitor ikke sier høy. I disse dager bruker jeg å ha eggløsning.. testene derimot har vært høye siden CD 6 denne gangen- og tror kanskje jeg må ta meg en tur til gyno_O vet at det er typisk for oss med pcos, men hadde ingen cyster sist kontroll så håper ikke de er tilbake og klusser enda meg for oss nå:(

slenger med kveldstest(er) tatt på utvannet urin.
95A9CB92-653F-4A2E-948A-B116F5321489.jpeg

B24D52F5-5412-4622-B21A-50DB441D6D6D.jpeg

#PP9 - CD15

Like håpløst enda. Virker som El testen bare holder seg på ett pungt og ikke stiger videre. Dette blir nok en veldig lang syklus, desverre ...

CBCE37F5-4F39-44ED-AE65-CC4AF82F4E9C.jpeg

2870C361-E218-4CD7-B983-41BD69C6F2A9.jpeg

22BA8971-D5E7-4CFF-97FC-9001FD491AB0.jpeg

#PP9 - CD15 - OPPDATERING ETTER GYN

Fikk «hastetime» hos gyn idag- heldigvis ingen cyster, men treg syklus som forventet. Han tippet eggløsning var om ca 7-8 dager, men veldig greit med en pekepinn:)

Vi har også lagt en plan videre. Så da blir det skylling av eggstokker neste syklus- også til høsten blir det prøving av noen sprøyter som stimulerer FSH(?) i Sammarbeid med klinikk i Porsgrunn + gyn. Aldri hørt om noen som har gjort det før, men det skulle visst være ett godt alternativ når ikke det var nødvendig med ivf. Godt det finnes muligheter, men håper vi klarer det før:) Gyn sa at de fleste får det til innen 9 mnd. Så håper på at dette er måneden vi får det til- eller påfølgende måneder etter skylling :nailbiting::dummy:

#PP9 - CD22
Endelig kom eggløsning! Dette ble en lang syklus, som forventet- men mange lure tester i mellomtiden:hilarious:

8CDF570F-47B4-49EB-8AF9-CED12EAD6719.jpeg

7FD959C8-97DE-4232-92AA-B060D63AC377.jpeg

KLARSYNT SPÅDOM

For noen dager siden så jeg er TikTok hvor det var en prøver som hadde blitt spådd at hun kom til å bli gravid med en liten jente i februar, før testen ble positiv skulle hun se rosa skyer- og jammen hadde hun ikke rett, dagen før hun testet positiv i februar så hun rosa skyer.

hun anbefalte en klarsynt som fokuserte på prøvere, Emerald sun. Jeg ble så nyskjerrig at jeg måtte betale 200 kr for en sesion, og idag kom svaret;

Hvis hun har rett blir jeg gravid med lillebror i mai- ett år etter aborten:) veldig spent på om hun har rett!

73E96F8F-DE23-49DC-864B-EA0D94EEC74D.jpeg

#PP9 - 5 DPO

Og endelig over i DPO-land!
Føler meg så rolig denne syklusen. Etter fertilitets spådommen så tror jeg ikke det klaffer før i Mai, selvom jeg vet innerst inne at man må ta sånne ting med en klype salt. Men uansett så gir det en god indre ro, og det trengtes!

For tidlig å merke noe synptomer, men har bitt meg merke til at jeg «kjenner det i livmoren» når jeg hoster en gang i blant, de siste to dagene.

B5ED3352-7036-4908-A135-2ED6102936CB.jpeg

#PP9 - 8 DPO

Teste-kjøret er i gang, ganske blenda i grunn- men kanskje en svak skygge om man legge godvilja til. Føler det er ganske gjentagende her hos meg, men nå har jeg byttet til makesure i stedenfor babyplan.

uansett, så er jeg ganske rolig enda- selvom denne syklusen er veldig rar sammenlignet med andre sykluser. Ømme brystvorter og stikkinger av og til, blir fort irritert- til gubbene store frustrasjon. I tillegg så har tempen vært veldig annerledes enn de forrige.

Selvom jeg har ett håp for denne syklusen, så har jeg fortsatt spådommen i bakhodet:p

F477B2C8-6C01-471E-8154-44A0271FA453.jpeg

B92D15D6-E605-4BC6-AC75-DDF5908ECE03.jpeg

9A36CFBD-26EE-4B34-A57C-358B0210EC09.jpeg

#PP9 - 11 DPO

I starten av dpo tiden hadde jeg masse håp for denne syklusen, men nå viser det seg at tempen er nesten lite lav som rundt mens. Skjønner ikke hvordan jeg kan ligge så lavt denne runden- blir litt bekymret for at noe er galt. Alltid noe og bekymre seg for:nailbiting:

Testene er også negative, kommer til å teste til og med lørdag uansett- men nå ser jeg frem til en ny prøveperiode og hakket nærmere mai.

EE13FAF7-6205-4468-BA4D-0F2D6166EA38.jpeg

C443A589-3092-47C8-B801-C4BF8529ACA4.jpeg

Heier på deg. Tenkte bare jeg kunne vise mine to gravidegrafer, så ser du at tempen kan oppføre seg ganske rart når man er gravid også. Var sikker på at det ikke skulle gå på grunn av tempen. Første ble en kjemisk, den andre ble en datter ❤️

Vedlegg

• A27415B5-9C4A-4FB0-9E87-44A65374CE62.jpeg
    A27415B5-9C4A-4FB0-9E87-44A65374CE62.jpeg
    62 KB · Visninger: 87
  • 87A1C64D-6444-44B2-9265-BC17DAC73DF8.jpeg
    87A1C64D-6444-44B2-9265-BC17DAC73DF8.jpeg
    51,5 KB · Visninger: 81
Heier på deg. Tenkte bare jeg kunne vise mine to gravidegrafer, så ser du at tempen kan oppføre seg ganske rart når man er gravid også. Var sikker på at det ikke skulle gå på grunn av tempen. Første ble en kjemisk, den andre ble en datter ❤️

Takk, snille deg:Heartred det hjalp! Håper er ikke ute før tante rød banker på døra:)

Back
Topp