•Veien mot sistemann•

CD 4 - Dag 2 med letrozol

Jeg er så lei meg.. lei av kjemiske. Ringte gyn idag og spurte om vi ikke kunne være så snill å få prøve progresteron. Men han sa vi kunne diskutere det om vi fikk enda en kjemisk... det blir i såfall den fjerde, da.. han mente det bare var placebo, og at jeg ikke hadde noen tegn på å ha progresteron mangel.

Men jeg har jo hatt tre kjemiske siden den medisinske aborten i mai, og jeg har skikkelig klump i magen for at det «ødla noe» Nå har jeg skikkelig dårlig magefølelse for denne syklusen. Det kommer nok ikke til å klaffe.. og så må vi vente enda lenger, og miste enda en gang før vi evnt får progresteron.

Nå har jeg jo begynt med fjerde runde letrozol, og har vært gravid (kjemisk) alle de andre 3 gangene på tabletter. Nå ser jeg bare på dette som håpløst.. :(
 
CD 4 - Dag 2 med letrozol
Jeg er så lei meg.. lei av kjemiske. Ringte gyn idag og spurte om vi ikke kunne være så snill å få prøve progresteron. Men han sa vi kunne diskutere det om vi fikk enda en kjemisk... det blir i såfall den fjerde, da.. han mente det bare var placebo, og at jeg ikke hadde noen tegn på å ha progresteron mangel.

Men jeg har jo hatt tre kjemiske siden den medisinske aborten i mai, og jeg har skikkelig klump i magen for at det «ødla noe» Nå har jeg skikkelig dårlig magefølelse for denne syklusen. Det kommer nok ikke til å klaffe.. og så må vi vente enda lenger, og miste enda en gang før vi evnt får progresteron.

Nå har jeg jo begynt med fjerde runde letrozol, og har vært gravid (kjemisk) alle de andre 3 gangene på tabletter. Nå ser jeg bare på dette som håpløst.. :(

Hva med å ta en blodprøve hos Fürst syv dager etter eggløsning? Har hørt at man kan ta det uten henvisning fra legen. Hvis prøven viser lavere enn den bør være kan du gi resultatet til legen og si du vil ha progesteron. Jeg hadde nivå på 12. Tror det er over 15 eller 20 man burde ha minst. Ble gravid begge syklusene med progesteronstøtte, men den første endte i kjemisk. Hadde prøvd fem måneder før støtten uten at det klaffet, så for meg tror jeg det var hormonstøtten som hjalp ☺️
 
Hva med å ta en blodprøve hos Fürst syv dager etter eggløsning? Har hørt at man kan ta det uten henvisning fra legen. Hvis prøven viser lavere enn den bør være kan du gi resultatet til legen og si du vil ha progesteron. Jeg hadde nivå på 12. Tror det er over 15 eller 20 man burde ha minst. Ble gravid begge syklusene med progesteronstøtte, men den første endte i kjemisk. Hadde prøvd fem måneder før støtten uten at det klaffet, så for meg tror jeg det var hormonstøtten som hjalp ☺️

Hvor/hva er fürst? :) Jeg bør absolutt sjekke ut om der er en mulighet for at jeg kan sjekke ut det! Hadde vært en betryggelse :)xsmile5
 
CD 7 - STERK EGGLØSNINGSTEST(?)

Idag er siste dag med letrozol. Håper hodevondten og hetetoktene går over fort, begynner å bli litt slitsomt, men det er verdt det til slutt:) Har kjent at eggstokkene jobber veldig idag, på begge sider! Det var noe nytt:nailbiting: tok en test nå ikveld, og jeg synes den var veldig sterk til å ha forventet eggløsning om en uke idag?o_O

7B2ACA32-06D3-4AC9-A885-266816C21DA5.jpeg

61050B31-7050-48C1-AA52-6D07B50AD194.jpeg
 
CD 7 - STERK EGGLØSNINGSTEST(?)

Idag er siste dag med letrozol. Håper hodevondten og hetetoktene går over fort, begynner å bli litt slitsomt, men det er verdt det til slutt:) Har kjent at eggstokkene jobber veldig idag, på begge sider! Det var noe nytt:nailbiting: tok en test nå ikveld, og jeg synes den var veldig sterk til å ha forventet eggløsning om en uke idag?o_O

Vis vedlegget 337696
Vis vedlegget 337697

Blitt noe sterkere?
 
Nei, ikke som jeg har fått med meg. Tok en idag som var veldig svak. Har ikke merker noe mer i eggstokkene heller. Så blir spennende å se om den kommer som
Forventet onsdag/torsdag:)

Good tid på å få farge på strekene enda :)
 
CD 12

Endelig ferdig med vivag kuren, og livmor er klar for spire:hilarious:

Egglønsing lar vente på seg. Monitoren har ikke funnet LH økning enda, så den er fortsatt lav. Merker ikke så mye action i eggstokkene heller. Så kan vel hende den kjemiske forrige måned krølla til alt, til tross for letrozol..

Ett dilemma er at jeg i november har fått time til operasjon- i full narkose. Det kan hende det blir midt i dpo dagene neste syklus. spørsmålet er, skal skal ikke? Kan det skade embryoet, dersom jeg blir operert i dpo dagene?

Operasjonen kan vente ved en evnt graviditet, men det er veldig greit å få det gjort dersom jeg ikke er det. Det andre dilemmaet er at jeg ikke vil hoppe over å prøve i november, da vi bare har oktober, november og desember og prøve før vi må vente pga bryllup.. Hvis jeg utsetter operasjonen så kan det ta lang tid før jeg får muligheten igjen. kjenner jeg får litt angst:nailbiting::(
 
Last edited:
CD 13
2327D79B-DB79-4172-9F3D-B574EFDAA44B.jpeg


Fikk denne idag, Endelig!

Fortsatt svake strimler og null symptomer på EL, men forhåpentligvis kommer den om ett par dager nå.. :nailbiting:

Edit; I kveld oppdaget jeg slim på papiret, massevis! Og det er veldig gøy, for jeg har 2 barn fra før og har aldri hatt eggløsningsslim :) Hadde litt lyst til å legge ved ett bilde, men får vel spare meg for det:hilarious:
 
Last edited:
14 DPO

HJELP...

Trodde egglønsing kom sent denne syklusen, da jeg vanligvis har mye smerter.. fikk HØY på monitoren i går til vanlig tid, og ble super overrasket. Fikk også el-slim, noe jeg aldri har hatt før..

Idag fikk jeg maksimal på monitoren, og to like sterke streker på testen. Men Premom sier den er høy, ikke peak. Sammenlinget med forrige syklus så får jeg litt klump i magen for at egget ikke slipper denne måneden. Begynte akkutt og tempe idag, for og følge med.

Hva tror dere? Er testen idag positiv, selvom Premom
Ikke sier peak, og den var sterkere under EL forrige syklus?

6FE14D1D-1A3C-4A20-95A1-02CBAEFB6F7E.jpeg
976B5C06-85CA-4289-8EE5-C42ED44B0521.jpeg


Kvelds testen:smiley-ashamed004

2305E206-2F96-428B-A6B1-B4F593367FED.jpeg
 
Last edited:
14 DPO

HJELP...

Trodde egglønsing kom sent denne syklusen, da jeg vanligvis har mye smerter.. fikk HØY på monitoren i går til vanlig tid, og ble super overrasket. Fikk også el-slim, noe jeg aldri har hatt før..

Idag fikk jeg maksimal på monitoren, og to like sterke streker på testen. Men Premom sier den er høy, ikke peak. Sammenlinget med forrige syklus så får jeg litt klump i magen for at egget ikke slipper denne måneden. Begynte akkutt og tempe idag, for og følge med.

Hva tror dere? Er testen idag positiv, selvom Premom
Ikke sier peak, og den var sterkere under EL forrige syklus?

Vis vedlegget 338221 Vis vedlegget 338222 Vis vedlegget 338223

Vil tro at el er i dag eller i morgen med dette resultatet!:woot: Happy humping;)
 
CD 15 eller 1 DPO?

Etter å ha klaget på lite symptomer på EL i går fikk jeg skikkelig igjen i går kveld:hilarious: Det var vond og tråkke ned, vondt under babydansen og etterpå hadde jeg så vondt at jeg ble små kvalm.

Tok tempen igjen idag, og den hadde steget igjen. Faktisk fra 36.21 til 36.67.. men jeg forsov meg tre timer over teste tid, og siden jeg bare har tempet ett par dager så har jeg ikke noe ordentlig bilde av det. Jeg kommer nok ikke til å tempe mer, da jeg blir ganske stresset av det:) Premom sier peak i går. Jeg er så usikker på om jeg er 1 DPO idag eller i morgen.

Er fortsatt litt øm i eggstokk(er) og livmor når jeg går, men kan ikke sammenlignes med i går:hilarious:

74154C3F-63FE-4C2C-9C80-B2BA7A476A51.jpeg
 
3 DPO / 4 DPO

Litt usikker på om jeg er 3 eller 4 dpo denne gangen. Om jeg følger tempen, så er jeg 4 dpo idag.

Merker ikke noe symptomer enda, og det er heller ikke rart da det er veldig tidlig. Drikker Annanas juice og tar babyklister:) Hørt fersk Annanas er bedre, så får prøve det neste gang.

Har hatt litt (sorry TMI) gult slim utflod, og litt stikkinger i eggstokkene en sjelden gang. Men stikking er ikke uvanlig så tolker ikke noe ut av det. Slim derimot hadde jeg 6/7 dpo nå sist når det ble kjemisk, tror dog ikke det er noe på gang.

Er egentlig ganske rolig. Tror ikke det kommer til å klaffe denne måneden siden vi har hatt så mange kjemiske. Har tenkt til å prøve å la være å teste til 12 dpo, så kanskje jeg slipper tyde en eventuell skyggestrek :hilarious:
 
6/7 DPO
Sto opp, spiste frokost og drakk kaffe før jeg dro på butikken. På butikken ble jeg skikkelig kvalm, og måtte bare dra derfra før jeg ble ferdig..
Kvalm ble til uggen da jeg kom hjem. Typisk svangerksap kvalm/uggen, sulten kvalm. Kvalm av å spise, og sånn har det vært hele dageno_O jeg bruker ikke bli kvalm før uke 6 da jeg er gravid, så tror ikke det er ett symtom. Men man vet aldri:nailbiting:

Stikkinger i begge eggstokker har tatt seg opp. Så lurer jammen på om det har sluppet egg fra begge stokkene denne syklusen?

Jeg hadde også noen minutter med stikking bak navelen nå i kveld, det har jeg aldri opplevd før- kan det være ett symptom?:rolleyes:

#symptomjakten

Spent på hvor lenge jeg klarer holde ut før jeg tester. Men skulle gjerne holdt ut til 11/12 dpo, lei av skyggestreker:)
 
7/8 DPO

I natt startet disse tydelige drømmene igjen, spent på om det er engangstilfelle:)

Idag har jeg også opplevd noe veldig rart! Når jeg satt i sofaen merket jeg plutselig en skikkelig sterk stikking i livmor, kjentes nesten ut som noen skulle stukket en strikkepinne i meg. Og det stålet inn i skjeden/bort mot halebeinet ogsåo_O prøvde å bytte stilling, men det fortsatte å Stikke i livmor en god stund før det plutslig forsvant!

Jeg har også kjent det strekker/ubehag i livmor noen ganger når jeg har hostet.

Ellers har jeg vært veldig varm og hatt gulaktig utflod.

Tror ikke det har klaffet denne måneden, men stikkingen tidligere idag gir meg ett lite håp. Den var nemlig helt lik som forrige gang jeg ble gravid, som ende i abort:nailbiting:
 
Back
Topp