•Veien mot sistemann•

Baby.3

Forelsket i forumet
Tenkte jeg skulle lage en dagbok, det blir mange tanker når man prøver, på godt og vondt. Så kanskje dette er med på roe ned det indre litt:)

Jeg er 27 år, Mamma til to gutter født i 2015 og 2016. Jeg har PCO, ustabil syklus og sjelden eggløsning. Med førstemann prøvde vi i 3 år før det klaffet. Vi var igjennom pergotime, metformin, ovitrelle og flere inseminasjoner i Danmark, hadde også 2 SA og en BO.. Før jeg ble gravid i pause måned på Pergo.

Da Største var 9 mnd bestemte vi oss for å begynne å prøve igjen, siden det tok så lang tid sist. Overraskende nok satt lillebror på første forsøk med enkel dose Letrozol:dummy:

Jeg har også vært gravid av meg selv i Mai 2020. Dessverre endte vi opp med å måtte ta en medisinsk abort.. Jeg tok første abort tablett på sykehuset den 18 mai, og resten hjemme den 20 mai. Det var ingen komplikasjoner. Da var jeg i uke 6.

#PP1: Hadde så eggløsning 10.juni (av meg selv), ble ikke gravid og fikk mensen 24.juni..

#PP2

(1 med letrozol):
startet jeg med enkel dose letrozol 26.Juni, Kjente kroppen jobbet og jobbet denne måneden. Og jeg testet og testet for eggløsning. Var hos gyn og fikk bekreftet at kroppen slet med å få til eggløsning.
Eggløsning 25.juli.

Denne syklusen hadde jeg masse graviditetssymptomer, men bare en skyggestrek på test. Jeg kjente det var noe rart med kroppen og tok en ny time hos gyn. På denne timen kunne han se en tykk og fin slimhinne, og også noe som kunne se ut som ett svangerskap.

Desverre begynte jeg å blø, dagen etter og «mensen» ble da 07.August. Ultralyd kunne bekrefte at det var tomt.

B6EC48B5-A7F1-429C-ADAC-C311E1B4C8B8.jpeg












#PP3
(1 med dobbel letrozol):
«Mensen» 08/08
Eggløsning CD 15, 22/08
Kjemisk #2; Mens 05/09 CD 29.

Ultralyd viste to store fine egg, det ene mindre enn det andre. Og ingen cyster! Tykk og fin slimhinne.

Denne syklusen hadde jeg også masse graviditetssymptomer flere skyggestreker på forskjellige tester, mensen ble forskjøvet med en dag og jeg hadde rikelig med blod og smerter.
 
Last edited:
#PP4
(3 med letrozol)
Mens: 05/09 CD 29
Eggløsning: 19/09 CD 15
Kjerringråd: conceive plus, ananas og babyklister i lutealfasen.
Mens: 02/10 CD 28
Kjemisk #3

7 DPO:
Oppdager gult slim/utflod. Mye stikkinger. Begynner å drømmer mye om natta..

9 DPO:
Svak utslag på tidlig test fra babyplan. Mye stikkinger i eggstokken, strekker/ubehag i livmor når hoster/nyser. drømmer fortsetter. Små-Ømme pupper. Vondt i bekken og korsrygg.

10.DPO:
Lite stikkinger, puppene er kanskje mer ømme. Drømmer forsatt mye om natta. Negativ babyplan test, eBay har øket i styrke, men den har jo alltid en strek. Vondt i bekken og korsrygg. Blankt slim.

73205301-62AA-4735-974D-6951C080E31E.jpeg

C17D8A6D-AD61-42DE-8470-1EA007B25928.jpeg
 
Last edited:
Krysser fingrene for deg! Blir spennende å følge med :happy:
 
Se der! eBay streken så litt skjev ut på bildet, ser den sånn ut irl og?
 
11 DPO:
Skyggestrek igjen, etter to blenda tester igår. Hva er dette for noe?o_O:facepalm:

Fortsatt Rare drømmer, små ømme/støle pupper og en strekk/ubehagelig følelse i livmora av og til da jeg hoster eller nyser og blankt slim:nailbiting:

Føler ikke symptomene har økt, tror heller de har blitt svakere.. magefølelsen er ikke god. Men det er ett par dager igjen før tante rød kommer til helgen. Så får vi se om babyklister og Annanas/ananas juice har gjort nytten sin:hilarious:

48CFE83E-EBF8-4A84-84D1-78B3228A979E.jpeg

80C58522-3833-44D7-BA7D-F2303FC0D20F.jpeg
 
Last edited:
Må da være noe der o.o?
 
12 DPO:
Fortsatt skyggestrek, den har ikke blitt noe sterkere og den kommer innenfor tiden. Drømmer fortsatt kjempe mye om natta og har ømme pupper.. Tolker alt dette som helt vanlig for meg fra 7 dpo og til mensen nå. To dager til mens og ingen strek er ett dårlig tegn. Så nå må jeg bare innstille meg på videre prøving:(

Jeg må innrømme at jeg er veldig skuffa.. jeg gikk inn i denne prøve måneden veldig rolig. Men så fikk jeg jo svak strek 9 dpo, og flere symptomer fra 7 dpo- som gjorde at jeg ble så sikker på at det hadde klaffet:sorry::(

Jeg har hatt så mange tanker den siste tiden. Er så redd jeg har progresteron mangel. Men gyn mener det bare er placebo når man bruker det, og at det ikke er noen grunn for at jeg har det. Samtidig skjønner jeg ikke hvorfor jeg får alle disse symptomene og skyggestreker hver måned? Kanskje jeg bare ser og kjenner for nøye etter..:(

Jeg har på en måte gitt opp litt. Det er litt flaut og si, når dette er prøveperiode 4, og jeg vet mange her sliter veldig. Men den eneste erfaringen jeg har i forhold til dette er at det enten går på første forsøk, da det har skjedd to ganger. Eller at det tar 3 år som med førstemann, og nå føler jeg vi er der igjen:sorry:
 
Edit, 12 DPO.
Kan man virkelig få skyggestrek på to forskjellige type tester samtidig?

Jammen dukket det opp skyggestrek på to forskjellige tester innenfor tidsfrist idag. Jeg trodde først babyplan ikke var sterkere enn i går, men innser at det er økt ganske mye. Kanskje det er håp for en spire alikevel, hva tror dere?

ORGINAL

31E82C14-F158-4252-B8F2-5B5C9ED4D6D0.jpeg


94BF9E12-00CD-424A-885D-A5C8442318BB.jpeg


REDIGERT

650A1F0A-59BD-4611-97BB-5351BA1E9ADA.jpeg


33492B6F-0FA1-4108-9D29-595B06A04CE5.jpeg


NB: Kvaliteten ødlegger veldig her ..
 
Last edited:
For en dag.. Nå vil jeg bare legge meg å stå opp til ett forhåpentligvis bedre svar i morgen? :wtf:

Har byttet på å være optimistisk på at noe er i gang, og følt på at jeg må få være ekstremt uheldig med mange skyggestreker som lurer meg denne syklusen:mad: så får vi bare vente å se da.. jammen slitsomt for hodet å ikke bli enig med seg selv:bag:
 
Tenkte jeg skulle lage en dagbok, det blir mange tanker når man prøver, på godt og vondt. Så kanskje dette er med på roe ned det indre litt:)

Jeg er 27 år, Mamma til to gutter født i 2015 og 2016. Jeg har PCO, ustabil syklus og sjelden eggløsning. Med førstemann prøvde vi i 3 år før det klaffet. Vi var igjennom pergotime, metformin, otrivelle og flere inseminasjoner i Danmark, hadde også 2 SA og en BO.. Før jeg ble gravid i pause måned på Pergo.

Da Største var 9 mnd bestemte vi oss for å begynne å prøve igjen, siden det tok så lang tid sist. Overraskende nok satt lillebror på første forsøk med enkel dose Letrozol:dummy:

Jeg har også vært av meg selv i Mai 2020. Dessverre endre vi opp med å måtte ta en medisinsk abort.. Jeg tok første abort tablett på sykehuset den 18 mai, og resten hjemme den 20 mai. Det var ingen komplikasjoner. Da var jeg i uke 6.

#PP1: Hadde så eggløsning 10.juni (av meg selv), ble ikke gravid og fikk mensen 24.juni..

#PP2 (1 med letrozol):
startet jeg med enkel dose letrozol 26.Juni, Kjente kroppen jobbet og jobbet denne måneden. Og jeg testet og testet for eggløsning. Var hos gyn og fikk bekreftet at kroppen slet med å få til eggløsning.
Eggløsning 25.juli.

Denne syklusen hadde jeg masse graviditetssymptomer, men bare en skyggestrek på test. Jeg kjente det var noe rart med kroppen og tok en ny time hos gyn. På denne timen kunne han se en tykk og fin slimhinne, og også noe som kunne se ut som ett svangerskap.

Desverre begynte jeg å blø, dagen etter og «mensen» ble da 07.August. Ultralyd kunne bekrefte at det var tomt.

Vis vedlegget 336980












#PP3 (1 med dobbel letrozol):
«Mensen» 08/08
Eggløsning CD 15, 22/08
Kjemisk #2; Mens 05/09 CD 29.

Ultralyd viste to store fine egg, det ene mindre enn det andre. Og ingen cyster! Tykk og fin slimhinne.

Denne syklusen hadde jeg også masse graviditetssymptomer flere skyggestreker på forskjellige tester, mensen ble forskjøvet med en dag og jeg hadde rikelig med blod og smerter.


Håper dere får det til nå og at spiren sitter!!!❤️❤️❤️

hvordan tester man seg for el hos legen? Jeg har prøvd å finne el i flere mnd nå, men får ikke positiv test enda jeg tester ca 14 dager hver mnd stabil menstruasjon. Legen sier jeg må vente med å søke hjelp.
 
Håper dere får det til nå og at spiren sitter!!!❤️❤️❤️

hvordan tester man seg for el hos legen? Jeg har prøvd å finne el i flere mnd nå, men får ikke positiv test enda jeg tester ca 14 dager hver mnd stabil menstruasjon. Legen sier jeg må vente med å søke hjelp.

Tusen takk, det håper jeg også:Heartred

Nå er det nesten 8 år siden jeg ble utredet. en hel masse prøver og undersøkelser + lange sykluser og typiske polycystiske ovarier. Husker ikke om jeg tok blodprøver for å sjekke at jeg ikke fikk eggløsning, tror det bare ble tatt i konklusjon etter undersøkelser. Har hatt EL av meg selv også, etter jeg fikk barn første gangen:) vi gikk privat da. Jeg vet ikke hvordan det fungerer i det offentlige. Begynte å søke hjelp etter å ha prøvd i 8 mnd, da skjønte jeg at det var noe galt da fertilitetsmonitoren ikke fant eggløsning. Vil absolutt si at de kronene det koster for utredning privat er verdt det:)
 
Edit, 12 DPO.
Kan man virkelig få skyggestrek på to forskjellige type tester samtidig?

Jammen dukket det opp skyggestrek på to forskjellige tester innenfor tidsfrist idag. Jeg trodde først babyplan ikke var sterkere enn i går, men innser at det er økt ganske mye. Kanskje det er håp for en spire alikevel, hva tror dere?

ORGINAL

Vis vedlegget 337092

Vis vedlegget 337095

REDIGERT

Vis vedlegget 337096

Vis vedlegget 337097

NB: Kvaliteten ødlegger veldig her ..

Her tenker jeg det fortsatt er håp ❤️ Krysser fingrene for deg! :smiley-angelic001
 
13 DPO
Fortsatt rare drømmer, og stikking i eggstokken nå på morgenen. Fikk ganske positiv test idag tidlig, med rosa strek. Men hadde også begynt å blø en dag tidligere enn jeg skulle. Så da er vel dette kjemisk/Spontanabort nok en gang :sad015

B67D909C-E569-444C-A09E-2AAEDE8038B6.jpeg
 
Last edited:
LITT KVELDSTANKER
(CD 1)
Dagen idag har ikke vært så god. Har blødd mye og hatt mye smerter i tillegg til den psykiske påkjenningen. Eggstokkene mine stikker enda, og puppene er delvis ømme.

Tenk at nå har jeg vært gravid fire ganger siden mai, 4 av 5 prøve måneder, men fortsatt ikke noe baby i magen.

Jeg sendte en fortvilt Mail til gyn idag. Spurte om det var noe vi kunne gjøre. Han mente at det ikke var noe dokumentert effekt av progresteron i lutealfasen, så da blir det ikke noe progresteron på oss. Men jeg skal prøve å få tak i wildyam.

Han sa at ca 33% blir gravid hver syklus, og at gjennomsnittet får det til innen 9 mnd. Rundt 70% blir gravide i løpet av 4 runder med Femar.

Vi skal nå begynne på vår 4 runde med femar, 3 runde med dobbel dose medisin.

Han sa også at vi hadde gode sjanser, så da får vi håpe det snart er vår tur:Heartred
 
Last edited:
#PP5
(4 kur med letrozol):
Mensen:
02/10 CD 28
Eggløsning: 15/10 CD 14
Kjærringråd: babyklister, conceive plus og vivag.
Mens: 2-3 dager på overtid: 31/10.
 
Last edited:
CD 3

En merkelig, trist men også fin helg går mot slutten. Vi har hatt barnefri, og ville utnytten tiden godt til og snakke og reflektere. Spist god mat, sett film og sovet lenge.. så nå er vi klare for å prøve videre:dummy::dummy1:

Syklusdag 3 betyr også første tablett med letrozol. Blødningen har minket drastisk, symptomene er mindre og testene er negative igjen.

Bare tante rød forlater huset, skal jeg igang med vivag sånn at alt er klart «der nede» til eggløsning om ca 11 dager:hilarious:

AEAD54B9-81A9-44C4-B09D-3B868954FCF5.jpeg


02C20B97-3421-4272-8731-9BE620B46DEF.jpeg


7087BBD8-6E91-4E7C-B3B7-72CA4D0B88BC.jpeg
 
Back
Topp