•Veien mot sistemann•

8/9 DPO

Ingen synptomer idag, og negativ test midt på dagen:( Nå skal jeg holde meg unna testing til mandag/tirsdag. Har virkelig ikke troen på at dette går veien:sorry: bare to sjanser til før vi må ta en pause.
 
9/10 DPO

Idag har jeg vært ekstremt varm igjen. Har også kjent at det strekker i livmor da jeg ler/hoster/nyser. Kan på en måte kjenne der er «noe» unormalt. Puppene begynner også å bli ømme og jeg er tidvis uggen, så lurer på om jeg skal kvinne meg opp for å teste i morgen tidlig?:nailbiting:
 
10/11 DPO

Stikkinger
Enda mer vonde pupper
Drømmer mye om natta
Menssmerter/støl i livmor
Kvise utbrudd
Hetetokter

Testen var blenda idag, så sikkert nok en kjemisk hvis det i det hele tatt dukker opp en skygge før ikm. Har ikke ord for hvor skuffa jeg er.. trodde virkelig det skulle være en tydelig strek der idag. Symptomene er helt like som forrige måned kjemisk...

Nå er jeg så lei av kjemisk! Hva skal vi gjøre med at det skjer hver måned?:( Kan letrozol gi dårlig eggkvalitet?

9AE6D87A-5DE4-4583-AFDB-FF72A4A311F0.jpeg
Blenda ..
 
11/12 DPO

Drømmer forsatt mye
Har ømme pupper
Ømhet i livmora tidvis
Stikkinger i eggstokkene
Enda mer kviser
Blir fort varm og er generelt varmere

Fortsatt ikke to streker på testen, det dukker dog opp ett skygge når testen hadde tørket. Har ikke troen, men synes det er så rart kroppen gir meg såå mye symptomer uten at det er noe på gang. Håper er ikke ute før tante rød banker på, så får bare vente å se:)

Edit kvelden:

Hatt helt ekstremt med stikkinger i eggstokken på høyre side idag og i kveld. Tok en test etter å ha holdt meg 4 t, som forsatt er negativ og jeg har herved gitt opp..
 
Last edited:
12/13 DPO

Nå blir det spennende å se om Tante kommer i mårra eller fredag!

Har forsatt noen svangerskap symptomer, men testen er så og si blenda. Kunne skimte noe både i går og idag. Men siden det ikke øker så regner jeg med at tanta kommer:sorry:

Har dog pratet med gyn igjen idag, å nå gikk han med på og la meg få prøve progresteron. Det er skrekkblandet fryd! Håper jeg slipper masse ubehagelige bivirkninger :)

FBACBA5E-E8E0-4234-9C23-852B51A95D7A.jpeg
 
#PP6
Mensen:
31/10 CD 29
Eggløsning: 13/11 CD 14
Medisiner: Kjører en Hormon-fri måned for å gi kroppen litt pause.
Mens: 28/11
 
Last edited:
#PP6 - CD 1

Så kom tante rød med ett brak noen dager på overtid. Denne syklusen tar vi en pause fra hormoner, prøver allikevel om det skulle falle seg inn. Tror nok kroppen trenger en pause etter så mange kurer med letrozol og så mange kjemiske.

Neste syklus skal vi ta letrozol igjen, også har vi fått Lutinus av gyn- endelig!

Veldig spent på hvor lang syklus det blir nå, og om jeg får EL av meg selv :) håper ikke denne måneden klusser til alt veldig langt frem i tid. Men kroppen (og hodet) har nok godt fra en liten pause nå.

Oppdaterer mer når EL blir ol.
 
#PP6 - CD 1

Så kom tante rød med ett brak noen dager på overtid. Denne syklusen tar vi en pause fra hormoner, prøver allikevel om det skulle falle seg inn. Tror nok kroppen trenger en pause etter så mange kurer med letrozol og så mange kjemiske.

Neste syklus skal vi ta letrozol igjen, også har vi fått Lutinus av gyn- endelig!

Veldig spent på hvor lang syklus det blir nå, og om jeg får EL av meg selv :) håper ikke denne måneden klusser til alt veldig langt frem i tid. Men kroppen (og hodet) har nok godt fra en liten pause nå.

Oppdaterer mer når EL blir ol.
Har dere fått prøve letrozol eller andre medikament før dere har prøvd ett år? :) har ikke lest hele dagboken din, så kan hende svaret står her
 
Takk for svar :) Har også pcos, men hos gyn etter 7 mnd prøving fikk jeg beskjed om at jeg ikke fikk hjelp før etter 1 år..

Måtte vente ett år første gangen. Men har inntrykk av at det er forskjell fra offentlig og privat. Vi går privat, og har gjort det hele veien :)
 
4CD225E1-9B04-4935-9E30-BB3A2A2BD424.jpeg

Wææ:woot:

Det var en stor overraskelse at EL kom som den skulle uten hormoner! Kvelden test lyste positiv, er så glad! Hadde forventet laaaang syklus. I tillegg kom resepten på lutinus i posten idag, men den sparer vi til neste syklus da jeg har en operasjon om litt over en uke:) legger inn aksjer de nærmeste dagene da:hilarious:
 
#PP6 - 7 DPO

Veien til tredjemann skulle visst være mer kronglete enn vi hadde trodd. Pre-operasjon blodprøver viste i grenseland lavt stoffskifte .. må ta nye blodprøver før jul for å se om jeg må begynne med medisiner.. dette kan være grunnen til kjemisk:(

Pausen vår blir nå enda lenger da vi må få avklaring på situasjonen, få riktig medisinering og justert stoffskiftet- og ikke minst oppfølging av spesialist. Tenkte kanskje at vi kontakter en ivf klinikk, føler meg mer trygg på at de følger oss opp ift baby ønsker og under ett svangerskap enn fastlegen.

Huff, jeg er helt knust:( hater at jeg ikke vet veien videre. Jeg vil jo egnetlig bare prøve hver måned:sad010
 
Last edited:
#PP6 - 11 DPO (?)
For en Berg og dalbane dette med prøving er. For noen dager siden så trodde vi at pausen måtte bli lang.. men så tok jeg kontakt med gyn, som mente at dette skulle ordne seg.

Idag har han pratet med fastlegen, TSH er normal og det er bra. Litt lav fT4 på 11, men han sa at jeg trygt kunne bli gravid. Det skal kontrolleres igjen i desember, og er det fortsatt lavt så blir det lav dose medisiner i sammarbeid med lege/gyn- siden vi prøver å bli gravide:)

Nå venter vi bare på mens, så skal vi prøve igjen. Selvom sjansen er litt mindre uten medisinering av stoffskiftet, så er jeg glad for at ventetiden for prøvingen ikke strekker seg over flere måneder :Heartred
 
Last edited:
SITAT MINSTEMANN PÅ 4:

«Mamma, har du baby i magen nå da?»

- Nei, det har jeg desverre ikke. Det tar nok litt tid.

«Men, mamma. Vi har jo ventet kjempe lenge!»
 
#PP7
Mensen:
28/11
Eggløsning: 16/12 CD 18
Medisiner: Letrozol
Mens: 01/01/21
(Kjemisk #5)
 
Last edited:
#PP7 - CD 15

Veldig lite oppdateringer her om dagen.. motivasjonen til prøvingen er dalene om dagen:sorry: Føler bare vi står å stanger i veggen .. for ett par uker siden fikk jeg vite at jeg hadde litt lavt stoffskifte. Gyn sa det var så lite at vi bare kunne prøve, det skal kontrolleres igjen neste uke- og evnt oppstart med medisiner.

Så jeg tok dobbel dose letrozol igjen etter en pause måned. Å nå har jeg gått over forventet EL.. har aldri hatt så svak test som nå, ingen smerter eller tegn på at den er på vei heller.. fikk EL på denne tiden forrige måned uten medisiner til og mèd!

Tempen går ned mer og mer hver dag, skjønner ingneting jeg.

i tillegg tok mannen hjemmetest for sædkvalitet (siden det er 8 år siden sist), og den viste veldig dårlig:( så vi tok en ny, som viste normal til veldig bra. Så vi står her som to spørsmålstegn, og venter på at Torsdagen skal komme så han får sjekket seg hos lege.. han kan da ikke ha utløsning på 3 dager i forveien og, Max 5 dager siden siste utløsning. Og når ikke eggløsning kommer nå, må må vi sikkert hoppe over denne syklusen eller flytte timen til etter jul hvis EL kommer for tett opp mot timen:(

mista helt motivasjonen, føler det er blir helt umulig for oss å få det til med det første:sorry:

169697A9-BE1D-4804-9F23-FF30E6548B65.jpeg
 
#PP7 CD 20
Vet det er skikkelig stille fra meg her inne, men det er skikkelig tunge dager.

El kom skikkelig seint, faktisk så tror jeg det var igår- men testen har ikke vært 100%, så jeg vet ikke. Derfor er motivasjonen også veldig dårlig.

iom at eggløsning kom seint så fikk ikke mannen ta sædanalyse, så vi må vente til nyåret. Har også bare èn dose med letrozol igjen, og denne syklusen virker det som den virket dårlig. Mannen var også bortreist så fikk bare hatt sex 13 og 15 desember. El var igår, så prøver å legge inn aksjer idag også, selvom alt håp sikkert er ute.

7EC2B821-CA78-4711-BE77-C1FFFA5C3907.jpeg

7C4EE8EB-0E4B-4A2E-A13D-6AF50EFBC4F5.jpeg
 

Vedlegg

  • 03867F15-BEBB-494F-99B0-DF36A3D8BA91.jpeg
    03867F15-BEBB-494F-99B0-DF36A3D8BA91.jpeg
    20,6 KB · Visninger: 72
Last edited:
Back
Topp