•Veien mot sistemann•

:Heartred
#PP7 CD 20
Vet det er skikkelig stille fra meg her inne, men det er skikkelig tunge dager.

El kom skikkelig seint, faktisk så tror jeg det var igår- men testen har ikke vært 100%, så jeg vet ikke. Derfor er motivasjonen også veldig dårlig.

iom at eggløsning kom seint så fikk ikke mannen ta sædanalyse, så vi må vente til nyåret. Har også bare èn dose med letrozol igjen, og denne syklusen virker det som den virket dårlig. Mannen var også bortreist så fikk bare hatt sex 13 og 15 desember. El var igår, så prøver å legge inn aksjer idag også, selvom alt håp sikkert er ute.

Vis vedlegget 343846
Vis vedlegget 343847
Jeg er ingen ekspert, men det sies at det eneste sikre tegne på el er temping, siden grunnen til at tempen stiger er fordi det er ‘posen’ egget kom fra som produserer progesteron som er det som får tempen til å stige! Så utifra grafen vil jeg tro du er 2dpo! Bruker du Fertility friend appen også? Synes den er mye bedre og oversiktlig en Premom! Prøv evt legg inn all informasjonen i den, og se hva som kommer opp? Hvis tempen er høy imorgen også, vil du få et kryss som bekrefter at El var CD18 (15.des). De el-testene kan visst svinge litt i styrke, dog synes jo den din var veldig sterk? Ikke godt å si dessverre :rolleyes:

Ønsker deg iaf lykke til, og skjønner at det kan føles motløst iblant :Heartred Ta en pause hvis du trenger det, eller prøv å distrahere degselv med litt annet noen dager, så kanskje du kommer mer ovenpå igjen? Føler med deg :Heartred

Sender deg en digital klem! :love2

:Heartred
Jeg er ingen ekspert, men det sies at det eneste sikre tegne på el er temping, siden grunnen til at tempen stiger er fordi det er ‘posen’ egget kom fra som produserer progesteron som er det som får tempen til å stige! Så utifra grafen vil jeg tro du er 2dpo! Bruker du Fertility friend appen også? Synes den er mye bedre og oversiktlig en Premom! Prøv evt legg inn all informasjonen i den, og se hva som kommer opp? Hvis tempen er høy imorgen også, vil du få et kryss som bekrefter at El var CD18 (15.des). De el-testene kan visst svinge litt i styrke, dog synes jo den din var veldig sterk? Ikke godt å si dessverre :rolleyes:

Ønsker deg iaf lykke til, og skjønner at det kan føles motløst iblant :Heartred Ta en pause hvis du trenger det, eller prøv å distrahere degselv med litt annet noen dager, så kanskje du kommer mer ovenpå igjen? Føler med deg :Heartred

Sender deg en digital klem! :love2

Tusen takk for tips å råd, du er god:Heartred

Jeg la det inn i Premom nå, syntes den var litt vanskelig å forstå. Må bare tempe videre- så vil den si ifra da jeg er i dpo land? :)
EAE80F02-9779-4423-B8A4-D228841338E9.jpeg

Tusen takk for tips å råd, du er god:Heartred

Jeg la det inn i Premom nå, syntes den var litt vanskelig å forstå. Må bare tempe videre- så vil den si ifra da jeg er i dpo land? :)
Vis vedlegget 343858
Ja, appene skal liksom skjønne det etterhvert å legge det inn? Men kan du ha hatt EL CD17 eller 18? Så er det heller bare tempen CD21 som er lav i dpo-land? Vet virkelig ikke jeg altså;) Temper du til samme tid hver dag?

Ja, appene skal liksom skjønne det etterhvert å legge det inn? Men kan du ha hatt EL CD17 eller 18? Så er det heller bare tempen CD21 som er lav i dpo-land? Vet virkelig ikke jeg altså;) Temper du til samme tid hver dag?

Hadde maximal på monitor og smerter i går den 19, synes denne syklusen var vanskelig å tolkeo_O

Temper til samme tid, men sov urolig og var mye våken i natt- sov over alarmen og tempet seinere, så kan ha skjedd noe der:)

Hadde maximal på monitor og smerter i går den 19, synes denne syklusen var vanskelig å tolkeo_O

Temper til samme tid, men sov urolig og var mye våken i natt- sov over alarmen og tempet seinere, så kan ha skjedd noe der:)
Noen temping er ekstremt lave for meg, kanskje fortsett temping daglig og se om premom app vil generere en coverline? Det er lettere å identifisere spissen med en dekklinje.

#PP7 - 11 DPO

Begynner nå å forberede meg på nytt år og ny syklus. Da blir det undersøkelse av sædkvalitet og progresteron. Begynner også på min 6 eller 7 runde på letrozol, har mistet litt oversikteno_O

Tempen stiger enda! Men testene er negative. Ingen symptomer, ingen stikkinger eller vonde pupper denne syklusen.

6ADD6F57-AFD4-4219-B8C1-4C7859E03395.jpeg

E904547C-95EF-42D6-9F7F-67F5597AC4BF.jpeg

#PP7 - 13 DPO

I går fikk jeg en dråpe friskt blod på papiret, idag gikk tempen ned litt og testene er fortsatt negativ.

86AF1FC0-7F73-46A5-869F-81E8B5DA4C01.jpeg

Last edited:
#PP7 - CD 34 - 16 DPO

Jeg skjønner ingentingo_O hadde mens smertet igår på ikm, men tempen steg igjen og ingen mens. Puppene er blitt ømme, veldig ømme brystvorter..

I natt har jeg liggi å vridd meg i sterke mens smerter, men mensen har enda ikke dukket opp. Fikk skyggestrek på test idag- dog så jeg den ikke før etter tiden, men det er såppas så gubben så det også..

kjenner jeg er litt redd for utenfor livmor? Men smertene har ikke vært ensidig, og gikk over etter 2 Paracet kl 05 idag tidlig:nailbiting:

A6DC4008-815D-48A0-9D5E-0FA1A8DB20EF.jpeg

E33F65FB-D2F2-4BC2-AD88-984247C50C71.jpeg

Vedlegg

• 64CF51B9-FA9E-44C4-B148-BFACF735FD0B.jpeg
    64CF51B9-FA9E-44C4-B148-BFACF735FD0B.jpeg
    44,2 KB · Visninger: 108
Last edited:
#PP8
Mensen:
01/01/21
Eggløsning:
Medisiner: Letrozol (kur nr 7) og lutinus
Mens: 29/01/21

Last edited:
Håper det snart klaffer for oss:Heartred her er det 6 runden med letrozol uten hell! Dette blir siste doble kuren før jeg gir kroppen noen måneder pause:)

Har du EL av deg selv? :)
Det vet jeg egentlig ikke! Har ikke fått særlig hjelp enda. Har PCOS, men får ikke hjelp før det er gått 1 år. PP9 nå. Prøvde eggløsningstester for første gang for 2 pp siden, får positiv test men ikke sånn superpositiv og menstruasjonene mine varierer veldig. Så jeg er veldig usikker på om jeg faktisk har eggløsning..

Det vet jeg egentlig ikke! Har ikke fått særlig hjelp enda. Har PCOS, men får ikke hjelp før det er gått 1 år. PP9 nå. Prøvde eggløsningstester for første gang for 2 pp siden, får positiv test men ikke sånn superpositiv og menstruasjonene mine varierer veldig. Så jeg er veldig usikker på om jeg faktisk har eggløsning..

Regner med du er i det offentlige, ettersom du må vente Så lenge? :Heartred

Vi har gått privat, hvor Martin på Femini på Jessheim! Får ikke skrytt nok av han:) verdt hver eneste krone!

Regner med du er i det offentlige, ettersom du må vente Så lenge? :Heartred

Vi har gått privat, hvor Martin på Femini på Jessheim! Får ikke skrytt nok av han:) verdt hver eneste krone!
Offentlig ja, det private rundt her jeg bor er fraværende og pga at jeg er sykepleier og koronasituasjonen så er det ikke lett å oppsøke hjelp andre plasser heller. Men året er snart gått da :) Jeg har to graviditeter bak meg og to friske barn, så de legger det mye på det også, at jeg har klart å bli gravid selv før. Så bra dere har fått god hjelp! Heier på deg :)

#PP 8 - CD 5

Så fikk vi svar på gårsdagen sædprøve: litt nedsatt spermiebevegelse ellers alt normalt.

Jeg vet ikke om jeg skal være gla eller gråte? Kan vi bli gravid uten mer hjelp?

En mager trøst er jo at det kunne vært værre, eller?

Mine stoffskifte prøver kom tilbake helt fine rett før jul. Nå er det bare å vente på hva gyn svarer meg. Jeg håper at det er i nedre normalnivå, og at vi får det til etterhvert .. :Heartred aborten i Mai gjør bare vondere og vondere for hver «dump i veien» det er for oss på babyfronten:sorry:

3F9C66CB-F256-47D4-B643-28D5A06015FE.jpeg

#PP8 - CD 7

Titter bare innom for å lufte litt tanker. Har vært noen tøffe dager med usikkerhet siden sædprøven var litt dårlig..

Siden vi har to barn fra før, så får vi ikke hjelp i det offentlige. Og det blir for dyrt privat, så den eneste muligheten er å fortsette å prøve. Hadde egentlig ønsket meg barn nr3 ikke såå langt unna de to andre barna i alder, som er 4 og 5 år. Men skjønner nå at den må komme da den kommer, siden ting ikke er 100% bra. Faktisk har sædkvaliteten stupt med 8% på 8 år.. Heldigvis er vi unge, og har god tid enda. Men det var ett slag i magen, spesielt siden vi hadde en abort i Mai og skulle hatt termin idag:(

Men vi kan jo ikke gi opp. Tror dog både psyken og kroppen trenger en pause fra babyforum, testing og hormoner nå etter 8 mnd. Hvis det ikke klaffer nå, med letrozol og lutinus, så blir det 2-3 mnd med fokus på vektnedgang, oppussing og bryllup.

Kommer til å fortsette å tempe, for å bli litt bedre kjent med kroppen. Samt bruke glidemiddel som skal hjelpe sædcellene frem når vi først skal kose oss, håper det kan være til hjelp! :notworthy

#PP8 - 3 DPO

Så var vi over i dpo-land, og det er på tide å starte med lutinus. Må innrømme at jeg ikke har helt troen på at det skal gå, pga mannen sine svømmere. Men vi har lagt inn mye aksjer, å brukt consieve+ Så vi må jo ha ett håp:)

16D32451-260B-4775-A95E-CA2ECFFB3B7D.jpeg

1359DABE-24A2-4EA3-B6F8-FF8A9B7AD550.jpeg

Last edited:
#PP8 - 10 DPO

Har ikke oppdatert så mye denne syklusen da det ikke er noe å oppdatere om. Har ikke et eneste symptom selvom jeg tar lutinus, og testene er blenda. Har alt gitt opp denne syklusen og bestilt meg tester til neste måned. Mannen har begynt å vitaminer i håp om å bedre svømmerene litt.

Denne syklusen har jeg vært helt knust.. er så redd vi må ha prøverør, for det har vi ikke råd til før om 3 år. Føler alle blir gravide å får barn- og her er vi tilbake til førstemann som tok 3 år, til tross for god kvalitet hos mannen på den tiden. Føler det henger en svart sky over oss, og at vi kan legge bort ønsket om barn nr 3.

Tror det er litt ekstra tøft nå fordi vi har brukt opp kvoten med letrozol, og gyn synes vi skal ta en pause. Noe jeg forstår men egentlig ikke ønsker.. men kanskje det er det kroppen trenger..

8C9A9DD8-8968-4B09-BA61-67B3B3B2A5CC.jpeg

599CE0B1-CD89-4B24-9E8D-581C7B4AF076.jpeg

#PP8 - 12 DPO

Da er vi kommet til 12 dpo, og jeg har tatt min siste test denne syklusen. Den var forventet negativ, så idag slutter jeg med lutinus, sånn at tante rød kan komme på besøk- og en ny sjanse dukker opp:)

Puppene har blitt skikkelig ømme, og samme var det forrrige måned, så det er nok ett tegn på at tanta snart kommer for min del.

Dette har egentlig vært en veldig tung syklus. Pga sædprøven til mannen har jeg gitt opp, og i tillegg så har jeg vært igjennom dagen for termin, om vi ikke hadde måtte tatt abort. Ei veninne ble gravid og en annen fødte.. jeg unner dem det, men det er litt ekstra tungt i disse tider ..:sorry:

De neste syklusene er hormonfrie, i samråd med gyn. Kroppen begynner å reagere i negativ forstand etter 8 mnd med hormontilskudd. Så det blir på en måte en liten pause, men skulle eggløsning dukke opp, så gjør vi så klart ett forsøk;) fokuset fremmover blir sunn mat, trening og oppussing. Gubben tror det hjelper og senke skuldrene litt med stresset babyønsket gir. Så da håper jeg han har rett:joyful:

7C090E0C-1A1B-4C9E-86C0-FD309E84C3A7.jpeg

0C5D0958-9943-496A-8B98-25B1F3DC976D.jpeg

#PP8 - 14 DPO
I dag falt tempen, og tante rød har så vidt meldt sin ankomst. Fikk ett innfarkt midt på dagen idag om å ta en test, så det gjorde jeg- på utvannet urin og med en test med følsomhet på 25. Fikk omtrent sjokk da det dukket opp en ganske så tydlig skygge.. nå angrer jeg skikkelig på at jeg stoppet med progresteron 12 dpo, men akkurat da trodde jeg det var rett- siden jeg ikke hadde hatt noe som helst skygge en gang tidligere i uka:sorry:
E7DC2F3E-402C-436E-8BE2-BF97CA3E934A.jpeg

Uansett, så må man bare videre og prøve på nytt. Blir spennende å se om EL kommer uten noen hormoner i februar! Kom noen «remedier» i posten vi skal teste denne måneden, veldig spent :smiley-bounce022

93DB9590-5565-4FFA-9F51-2E97656B7311.jpeg

Last edited:
Back
Topp