Symptomtråd

Er det noen av dere som vet hvor stort «volum» graviditeten utgjør i mageregionen/bekken i uke 9/10?
Jeg leste et sted at livmora er som en appelsin- jeg mener- det er jo ting som skjer i kroppen som faktisk begynner å ta litt plass? Nå tenker jeg ikke fosteret, men alt til sammen, hvor mye mer er det i kroppen min nå mot for 2 mnd sida liksom…?

Vond smak i munnen! Har kommet de siste par dagene. Føler ingenting hjelper, kun akkurat når jeg spiser eller drikker at jeg får en «pause».

Flere som har opplevd det? :wideyed:

Vond smak i munnen! Har kommet de siste par dagene. Føler ingenting hjelper, kun akkurat når jeg spiser eller drikker at jeg får en «pause».

Flere som har opplevd det? :wideyed:

Dette merket jeg for et par dager siden!! Tenkte det var tilfeldig først, og pusset tennene en ekstra gang, men det gikk ikke vekk!:hilarious:
Merker det spesielt helt bakerst på tunga! Syns det hjelper å drikke regelmessig. Kan det kanskje ha noe med halsbrann/sure oppstøt å gjøre?:bookworm:

I morgen skal jeg på TUL og jeg gruer meg, en del av meg sier det kommer til å gå bra, men en annen liten del av meg er usikker.

Har symptomer som virker å avta, ikke at jeg har hatt så mange. Men er jo ikke noe særlig kvalm, og puppene begynner å bli mindre ømme enn de har vært og alt er bare skummelt :bag:

Skulle ønske jeg kunne klart å være litt mer positivt innstilt, men som første gangs er alt nytt og jeg vet jo ikke hva jeg skal forvente :bag:

Tenker kanskje jeg skal få bestilt time og snakket med jordmor alikevell :smiley-ashamed004

Samme situasjon her, førstegangs gravid. Alt er så nytt og skummelt, føler jeg ikke gjør annet enn å kjenne etter på symptomer som kommer og går. Hjalp ikke at det var litt lyserosa på papiret når jeg gikk på do i går, da ble TUL booket fort skal du tro. Så det blir TUL i morgen tidlig. Krysser fingrene for et lite hjerte og gode nyheter til oss begge to.

Uke 12 kan ikke komme fort nok. :)

Lykke til i morgen:Heartred

Er det noen av dere som vet hvor stort «volum» graviditeten utgjør i mageregionen/bekken i uke 9/10?
Jeg leste et sted at livmora er som en appelsin- jeg mener- det er jo ting som skjer i kroppen som faktisk begynner å ta litt plass? Nå tenker jeg ikke fosteret, men alt til sammen, hvor mye mer er det i kroppen min nå mot for 2 mnd sida liksom…?

Ikke at jeg vet, men appelsin kan jo stemme bra, ifølge preglife appen så skal du ha 1dl med fostervann. :confused005

Samme situasjon her, førstegangs gravid. Alt er så nytt og skummelt, føler jeg ikke gjør annet enn å kjenne etter på symptomer som kommer og går. Hjalp ikke at det var litt lyserosa på papiret når jeg gikk på do i går, da ble TUL booket fort skal du tro. Så det blir TUL i morgen tidlig. Krysser fingrene for et lite hjerte og gode nyheter til oss begge to.

Uke 12 kan ikke komme fort nok. :)

Lykke til i morgen:Heartred

Hadde en blødning for en uke siden så det gjorde at jeg også kastet meg rundt og ordnet TUL :bag: jeg skal også tidlig om morningen i morgen! Krysser fingrene for oss :) lykke til til deg også :Heartred

Dette merket jeg for et par dager siden!! Tenkte det var tilfeldig først, og pusset tennene en ekstra gang, men det gikk ikke vekk!:hilarious:
Merker det spesielt helt bakerst på tunga! Syns det hjelper å drikke regelmessig. Kan det kanskje ha noe med halsbrann/sure oppstøt å gjøre?:bookworm:
Ja mest bakerst på tunga her også. Helt forferdelig smak :wtf:
Kanskje, jeg har ikke merket så mye til halsbrann men. Håper det går over :p

Ikke hatt noen symptomer,bortsett fra mensmurringer for noen uker siden. Men vært ganske trøtt denne uken. Kommet for sent til jobb hver dag. Men usikker på om det er mørketid(bor nordpå) eller graviditet. :rolleyes:

Jeg er 10+0 idag, og ifølge den ene appen er livmoren nå på størrelse med en grapefrukt:happy:

Hadde en blødning for en uke siden så det gjorde at jeg også kastet meg rundt og ordnet TUL :bag: jeg skal også tidlig om morningen i morgen! Krysser fingrene for oss :) lykke til til deg også :Heartred
Håper alt gikk fint for deg i dag :happy: her fikk vi se en liten peanøtt på rett plass og med et bankende hjerte. :Heartred

Oh wow! Gratulerer! Her håpet mannen min virkelig på tvillinger.
Dette kommer dere til å takle så bra :Heartred

Takk, sjokket har gitt seg nå, og jeg kjenner jeg gleder meg enormt til mer oppfølging og mer ultralyd. Egentlig utrolig spennende å skulle ha tvillinger selvom det blir mer arbeid :hilarious: tror egentlig det kommer til å blu ganske kos. Også blir det som samboeren min sa, at det er veldig fint at de har hverandre.

Takk, sjokket har gitt seg nå, og jeg kjenner jeg gleder meg enormt til mer oppfølging og mer ultralyd. Egentlig utrolig spennende å skulle ha tvillinger selvom det blir mer arbeid :hilarious: tror egentlig det kommer til å blu ganske kos. Også blir det som samboeren min sa, at det er veldig fint at de har hverandre.
Ja tenk på det, et søsken å oppleve alt sammen med. Det blir koselig :happy:

Vet du hvilke ultralyder du vil få i tillegg?

Ja tenk på det, et søsken å oppleve alt sammen med. Det blir koselig :happy:

Vet du hvilke ultralyder du vil få i tillegg?

Tror det er sånn at det blir hyppigere kontroller og at det blir ultralyd hver gang. Men usikker, må bare vente på innkalling fra føden eller sånn, og hva fastlegen min eventuelt sier når han leser nyheten :hilarious: og jaggu må jeg ringe å få ordnet time hos jordmor og gitt. Tror det blir mest hos jordmor og føden jeg kommer til å gå. Legen kommer jo ikke til å ha så mye peiling :angelic:

Ble og snakk om at når det nærmer seg så blir det kanskje 1 gang i uken at jeg må på kontroll. Også ble det nevnt noe om at jeg antageligvis kommer til å bli sykemeldt på et tidspunkt. Siden dette skal vær tyngre for kroppen. Men ja dette kan bli spennende å se :happy:

Tror det er sånn at det blir hyppigere kontroller og at det blir ultralyd hver gang. Men usikker, må bare vente på innkalling fra føden eller sånn, og hva fastlegen min eventuelt sier når han leser nyheten :hilarious: og jaggu må jeg ringe å få ordnet time hos jordmor og gitt. Tror det blir mest hos jordmor og føden jeg kommer til å gå. Legen kommer jo ikke til å ha så mye peiling :angelic:

Ble og snakk om at når det nærmer seg så blir det kanskje 1 gang i uken at jeg må på kontroll. Også ble det nevnt noe om at jeg antageligvis kommer til å bli sykemeldt på et tidspunkt. Siden dette skal vær tyngre for kroppen. Men ja dette kan bli spennende å se :happy:

Så utrolig spennende!

8+4 i dag og i går kom plutselig kvalmen for alvor. Spydd flere ganger allerede. Kan det gå over til uke 12? Eller må jeg belage meg på sofaliggende jul med Toro tomatsuppe? Flere som har vært nesten symptomløse og så fått kvalmen kastet på så seint?

Ja mest bakerst på tunga her også. Helt forferdelig smak :wtf:
Kanskje, jeg har ikke merket så mye til halsbrann men. Håper det går over :p

Uff. Det har kommet her nå også. Si ifra hvis dere finner ut av noe som hjelper mot det. Sist jeg var gravid gikk det ikke over for meg før etter fødselen:hungover: Det heter visst dysgausi:sour:

Trøtt, men sover lett og dårlig, tørst/tørr i munnen, uggen i magen/småkvalm, litt øm i puppsene. Bikker straks uke 8, å stålsetter meg for at kvalmen mulig kommer i enda større grad da…

Back
Topp