Symptomtråd

Årh, idag er formen dritt! Tok influensavaksine igår, så er nok litt derfor.
Fikk også beskjed om at jeg har alt for lav blodprosent og lite jern, så må ta jerntabletter. Legen hadde aldri vært borti noen gravide med så lav prosent, så ikke rart jeg har vært trøtt of blitt fort andpusten :happy: han skulle dobbeltsjekke med føden om jeg burde få blodoverføring.

Håpet bare jeg ikke blir alt for hard i magen av de jerntablettene.

Har de siste nettene slitt med å sovne på kvelden. Er trøtt, men får liksom ikke til å sovne. Aldri hatt problemer med det tidligere, da jeg er av typen som sovner i det jeg treffer puta. Veldig frustrerende siden jeg er ganske trøtt på dagtid.

Ååååå med det kom kvalmen susende tilbake :depressed: typisk det skulle skje mens vi var midt i den store julemat shoppingen, tro ansiktsmasken kanskje utløste det... Dårlig luft inni den etter en stund, men såååå redd for Corona at jeg kan ikke gå uten. :eek:

Ååååå med det kom kvalmen susende tilbake :depressed: typisk det skulle skje mens vi var midt i den store julemat shoppingen, tro ansiktsmasken kanskje utløste det... Dårlig luft inni den etter en stund, men såååå redd for Corona at jeg kan ikke gå uten. :eek:
Jeg blir også kvalm av å ha på maska for lenge, så river den av meg så fort jeg er i friluft :happy090
Har også funnet ut at jeg ikke kan være tett i nesa, for da brekker jeg meg KONSTANT! Rette årstida for å slippe det liksom :laughing002

Jeg blir også kvalm av å ha på maska for lenge, så river den av meg så fort jeg er i friluft :happy090
Har også funnet ut at jeg ikke kan være tett i nesa, for da brekker jeg meg KONSTANT! Rette årstida for å slippe det liksom :laughing002

Uffa ja den munnbind greia er no dritt akkurat nå, jeg blir skikkelig uvel av å gå med den:wacky:

Ømme bryster, kvalm til og fra, mer sulten, men samtid dårlig matlyst. Trøtt og grusomme hetetokter til tider, spesielt om natten våkner jeg helt svett. Akkurat det siste er ukjent for meg da jeg ikke opplevde det i forrige svangerskap. Noen andre som er plaget med det?

Har også ekstrem nattesvette og kan ikke huske å ha vært plaget med det i tidligere svangerskap. Har i tillegg tett nese og spenningshodepine som varierer i styrke.

Symptomer:

Hyperemesis Gravidarum
Tett nese
Forstoppet
Nattesvette (pupper, armhuler, skritt - det stinker, selvsagt, og medfører hyppig dusjing)
Hodepine
Hyppigere vannlating

Flere som sliter med livlige drømmer der man sliter med å skille drøm og virkelighet? Jeg opplever ofte at jeg våkner midt på natten og "ser" ting i rommet som ikke er der :happy8 mannen begynner å bli passe lei av at jeg panisk vekker han og påstår at det er noe/noen inn på soverommet vårt :knegg: ofte våkner jeg ikke selv helt før etter jeg har vekt mannen og innser at det bare er tull og tøys fra min side :smiley-ashamed004

Flere som sliter med livlige drømmer der man sliter med å skille drøm og virkelighet? Jeg opplever ofte at jeg våkner midt på natten og "ser" ting i rommet som ikke er der :happy8 mannen begynner å bli passe lei av at jeg panisk vekker han og påstår at det er noe/noen inn på soverommet vårt :knegg: ofte våkner jeg ikke selv helt før etter jeg har vekt mannen og innser at det bare er tull og tøys fra min side :smiley-ashamed004

Definitivt ikke alene om rare drømmer:p Det er helt merkelig, men dette var faktisk også det første symptomet som jeg kjente igjen fra forrige svangerskap og gjorde meg mistenksom. Helt sprøtt hvordan kroppen og sinnet endrer seg nesten tvert:eek: Heldigvis er det ikke så ofte jeg tror det er noe i rommet, men her om natta var jeg helt sikker på det var en edderkopp der!:wtf: Det verste jeg vet selvfølgelig.

Yes !! Føler med deg ! Akkurat som at jeg nå kan «bestemme» hva som skjer videre i drømmen! De er så virkelige :O vekker dog ikke mannen da , hehe ! Men, våkner, også fortsetter drømmen der den slapp når jeg var på do feks ! Varer dette frem til fødsel ? Husker ikke det her fra sist :)

Yes !! Føler med deg ! Akkurat som at jeg nå kan «bestemme» hva som skjer videre i drømmen! De er så virkelige :O vekker dog ikke mannen da , hehe ! Men, våkner, også fortsetter drømmen der den slapp når jeg var på do feks ! Varer dette frem til fødsel ? Husker ikke det her fra sist :)
Husker jeg drømte mye rart på slutten med storebror.. men ikke i nærheten av like livlige drømmer som den gangen her! Så kan bli spennende å se om det eskalerer eller om det roer seg :p

Merker hormonene ja... Kan sitte for meg selv og plutselig bare begynne å grine. Enten fordi jeg er så glad for å være gravid, eller at jeg gleder meg til det ene og det andre. Alltid grått når det vises triste scener på film/tv, men nå har det blitt helt ekstremt, gråter selv om ting ikke nødvendigvis er så trist!

I dag og i natt har jeg hatt litt vondt i magen. Ble veldig redd for potensiell spontanabort, men lurer på om jeg rett og slett er litt forstoppet:wtf: Håper i allefall på det! Flere som har hatt noe vondt i magen? Synes det både kjentes ut som mensmurringer OG «klassisk» magevondt samtidig :dontknow

I dag og i natt har jeg hatt litt vondt i magen. Ble veldig redd for potensiell spontanabort, men lurer på om jeg rett og slett er litt forstoppet:wtf: Håper i allefall på det! Flere som har hatt noe vondt i magen? Synes det både kjentes ut som mensmurringer OG «klassisk» magevondt samtidig :dontknow

Jeg har hatt det to ganger de siste tre ukene! Startet med sånn klassisk mageknip, ganske høyt oppe i magen, så begynte det å gjøre så sykt vondt i bølger, jeg kaldsvettet og måtte bare puste meg gjennom det!:yuck: Vet ikke sikkert hva det var, men tipper forstoppelse! Fytti grisen så sinnsykt vondt!:wideyed: Første gangen var jeg sikker på at det var over og ut for lille spiren, men har vært på ul i ettertid heldigvis!:Heartred

Har også «levende» drømmer. Mest fordi jeg sover dårlig og våkner i drømmesykelen for å gå på do. Slitsomt, for drømmene er kjipe og rare. Ikke skummel, nødvendigvis. Hadde bare foretrukket å sove godt.

Forstoppelse og luftsmerter kan jammen være ubehagelig! :meh::yuck:

Hår! Er det noen andre som har fått mer/mørkere kroppshår? Jeg konkurrerer nesten mot mannen i mest hår på beina. Håper det gir seg etter bønna er ute :smiley-angelic001laughing4

Back
Topp