Symptomtråd

Uff da var tiden kommet til kvalmen, er så dårlig.. men et godt tips til dere andre er å spise marie-kjeks å drikke cola, det hjelper en del!:)

I dag er jeg for første gang mindre trøtt enn jeg har vært, kanakje det er fordi jeg nærmer meg uke 12? Fortsatt like sliten i ryggen, men det er ikke så rart når man jobber i bhg, blir en del bøying og løft :bag: nesten urolig for det, men så kommer jeg på at jeg har hatt litt forsterket luktesans, brekninger og kvalme, så alt er jo som det skal :smiley-ashamed004

I går var jeg plutselig ikke trøtt lengre. De siste ukene har jeg nesten følt jeg har gått rundt i koma etter jobb. Mens i går orket jeg å gå rett på tur når jeg kom hjem (går tur uansett, men må vanligvis kjempe med meg selv for å komme ut). Utrolig deilig å endelig ha litt energioverskudd! Men så blir man jo selvfølgelig bekymret også når man plutselig merker mindre. Ikke vært kvalm idag heller.

Men nå kjenner jeg at jeg er trøtt igjen, så mulig det var en kortvarig glede/bekymring

Klarte endeleg å kome meg til legen med kvalmen min i dag. Har gått ned 3 kilo på ei veke og kastar opp alt eg får i meg av mat og drikke. I forrige svangerskap fekk eg afipran mot kvalmen, og det var som natt og dag. Men sidan eg fortsatt ammer no fekk eg beskjed frå legen at ingen av medisinane mot kvalme kan brukast, alt går over i mjølka :( Så då kunne han berre sjukemelde meg, ingenting anna.

Åh så kjedelig! Håper kvalmen går over etter hvert:shy: Kvalmen min kommer og går. Nå er jeg i uke 10. Den siste uka har kvalmen kun visst seg på ettermiddag/kveld, men i dag ble det en kamp med frokosten allerede:wideyed:
Jeg syns det hjelper med ting som er litt syrlige. Det er også en av de få tingene jeg faktisk har lyst på når kvalmen er på sitt verste. Feks gjør det godt å spise eple, drikke appelsinjuice eller iskaldt vann med sitron. Fikk brekninger en kveld, da hjalp det faktisk å tygge isbiter:D Syns også det kan gjøre godt med salte kjeks, men foretrekker eple. Her går det minst et eple om dagen:joyful:

I går var jeg plutselig ikke trøtt lengre. De siste ukene har jeg nesten følt jeg har gått rundt i koma etter jobb. Mens i går orket jeg å gå rett på tur når jeg kom hjem (går tur uansett, men må vanligvis kjempe med meg selv for å komme ut). Utrolig deilig å endelig ha litt energioverskudd! Men så blir man jo selvfølgelig bekymret også når man plutselig merker mindre. Ikke vært kvalm idag heller.

Men nå kjenner jeg at jeg er trøtt igjen, så mulig det var en kortvarig glede/bekymring

Hvor langt er du på vei? Jeg er 9+1 i dag, og den siste uken har symptomene mine kommet og gått veldig! Jeg kan våkne opp en dag og føle meg helt normal, og så kan jeg være utslått av kvalme dagen etter!:rolleyes: Ifølge legen min veldig vanlig at det kommer og går!

Hvor langt er du på vei? Jeg er 9+1 i dag, og den siste uken har symptomene mine kommet og gått veldig! Jeg kan våkne opp en dag og føle meg helt normal, og så kan jeg være utslått av kvalme dagen etter!:rolleyes: Ifølge legen min veldig vanlig at det kommer og går!

8+6 idag. Har vel skjønt at det er vanlig, men blir jo likevel bekymret. Men veldig deilig med litt mer energi og mindre kvalme. Nå er jeg istedet kjempesulten hele tiden, men så blir jeg veldig fort mett når jeg spiser.

8+6 idag. Har vel skjønt at det er vanlig, men blir jo likevel bekymret. Men veldig deilig med litt mer energi og mindre kvalme. Nå er jeg istedet kjempesulten hele tiden, men så blir jeg veldig fort mett når jeg spiser.

Jeg blir også veldig bekymret, bare så det er sagt! :hilarious: Føler jeg bare vil booke ny ultralyd annenhver dag! Men kanskje vi bare er heldig og slipper unna litt tidligere - eller så er det stille før stormen!:yuck:

Heisann! Førstegangsgravid her og sikkert ekstremt paranoid! Er 10+0. Hatt tunge bryster lenge og svært ømme brystvorter på grensen til at en dusj har vært ubehagelig i tillegg til ekstremt trøtthet. Nå er trøttheten litt på hell men brystene har nå gradvis blitt mindre ømme og er nå nesten helt normale igjen. Blir litt nervøs av dette er det normalt at det plutselig bare kan forsvinne sånn? Leser om ting på nettet og det er jo aldri bra

Heisann! Førstegangsgravid her og sikkert ekstremt paranoid! Er 10+0. Hatt tunge bryster lenge og svært ømme brystvorter på grensen til at en dusj har vært ubehagelig i tillegg til ekstremt trøtthet. Nå er trøttheten litt på hell men brystene har nå gradvis blitt mindre ømme og er nå nesten helt normale igjen. Blir litt nervøs av dette er det normalt at det plutselig bare kan forsvinne sånn? Leser om ting på nettet og det er jo aldri bra
Hei! Eg kjenner meg heilt igjen i dette, det er så lett å bekymre seg for alt! Men som oftast går alt heilt fint ❤️

I forrige graviditet hadde eg også ekstremt ømme bryster i starten, men akkurat som for deg så blei dei gradvis bedre. Og i 2. trimester kjente eg ingenting i brysta meir, før det plutseleg begynte å kome ut litt mjølk rundt veke 20! Så eg trur det er heilt normalt at dei blir mindre sensitive.

Det er også vanleg å ha periodar der enn er meir trøtt, og at dette endrar seg.

Ellers syns eg det var god hjelp å lage ei liste undervegs med ting eg lurte på, for så å ta dette opp med jordmor på neste kontroll:happy:

Hcg-nivået er på sitt høyeste rundt uke 9-10. Så går det litt nedover igjen. Så da er det veldig vanlig at man merker mindre symptomer. Merker selv at den ekstreme trøttheten begynner å forsvinne, ikke ømme pupper heller lenger, og ikke så sulten som jeg var en periode. Nå er jeg 12 uker. Men det er ikke lett å gå å kjenne på. Disse ukene fram til man kjenner liv kan være vanskelige, men så lenge man ikke blør eller har store smerter så er det et godt tegn. :Heartred

Hcg-nivået er på sitt høyeste rundt uke 9-10. Så går det litt nedover igjen. Så da er det veldig vanlig at man merker mindre symptomer. Merker selv at den ekstreme trøttheten begynner å forsvinne, ikke ømme pupper heller lenger, og ikke så sulten som jeg var en periode. Nå er jeg 12 uker. Men det er ikke lett å gå å kjenne på. Disse ukene fram til man kjenner liv kan være vanskelige, men så lenge man ikke blør eller har store smerter så er det et godt tegn. :Heartred

Tusen takk for ett svar<3 ❤ veldig fint å lese om<3 ❤ siden det er første gang vet man jo ikke helt hva man går til eller hvordan kroppen reagerer på alt som skjer. Særlig når symptomene har vært så tydelige for så å nesten være borte igjen. Skal på TU 3.januar, det ser jet veldig frem til, selv om det virker veldig lenge til når man plutselig blir litt nervøs. Takk igjen!

Hei! Eg kjenner meg heilt igjen i dette, det er så lett å bekymre seg for alt! Men som oftast går alt heilt fint ❤️

I forrige graviditet hadde eg også ekstremt ømme bryster i starten, men akkurat som for deg så blei dei gradvis bedre. Og i 2. trimester kjente eg ingenting i brysta meir, før det plutseleg begynte å kome ut litt mjølk rundt veke 20! Så eg trur det er heilt normalt at dei blir mindre sensitive.

Det er også vanleg å ha periodar der enn er meir trøtt, og at dette endrar seg.

Ellers syns eg det var god hjelp å lage ei liste undervegs med ting eg lurte på, for så å ta dette opp med jordmor på neste kontroll:happy:

Tusen takk, det er fint å høre på andres erfaringer ❤ når man ikke har vært igjennom det før så blir det litt skummelt når det endrer seg "tilbake". Takk for svar skal på TU 3.januar, det tror jeg blir fint samt første legekontroll. Liste høres lurt ut

Ømme bryster, kvalm til og fra, mer sulten, men samtid dårlig matlyst. Trøtt og grusomme hetetokter til tider, spesielt om natten våkner jeg helt svett. Akkurat det siste er ukjent for meg da jeg ikke opplevde det i forrige svangerskap. Noen andre som er plaget med det?

Ble ekstremt paranoid her også når alle symptomene forsvant over natta, eneste positive var at det å ta en dusj endelig ble en god opplevelse igjen :woot:

Førstegangsgravid og har ikke delt nyheten enda så ingenting å sammenligne med, bortsett fra google noe som aldri er bra.

Ga inn for min egen angst og booket TUL til i går, og det er den beste avgjørelsen vi har gjort!!! Fikk se en liten spire som stortrivdes med alt av navlestreng osv på plass.

Endelig kan jeg nyte at jeg har mye mindre symptomer og mer energi, tror jeg hadde stressa hele julen om vi ikke tok den TUL så det var vell verdt pengene. :joyful:

Forrige uke var jeg super oppblåst og treig mage. De siste dagene har jeg kun hatt ømme bryst og litt trøtthet.

Kvalmen har ikke meldt ankomst enda og er super takknemlig for det!

Er 9+4 på vei og førstegangsgravid.

Forrige uke var jeg super oppblåst og treig mage. De siste dagene har jeg kun hatt ømme bryst og litt trøtthet.

Kvalmen har ikke meldt ankomst enda og er super takknemlig for det!

Er 9+4 på vei og førstegangsgravid.

Er også førstegangsgravid, 10+6 i dag. Har ikke vært kvalm en eneste dag hittil :-) Vært på to ultralyder (en i uke 8 og en i dag) og fått bekreftet at alt er som det skal, så vi er nok heldige som slipper unna ja! :-) Trøtthet, treg mage og ømme bryster til og fra er mest fremtredende her, ellers har jeg generelt hatt lite symptomer.

Er også førstegangsgravid, 10+6 i dag. Har ikke vært kvalm en eneste dag hittil :) Vært på to ultralyder (en i uke 8 og en i dag) og fått bekreftet at alt er som det skal, så vi er nok heldige som slipper unna ja! :) Trøtthet, treg mage og ømme bryster til og fra er mest fremtredende her, ellers har jeg generelt hatt lite symptomer.

Godt jeg ikke er den eneste med lite symptomer!

9+0 i dag! Kvalmen ligger å lusker konstant mesteparten av arbeidsdagen, noe dom gjør meg svært lite effektiv. Sliten og trøtt også. Føles som jeg har vært sikkelig på fylla, men det har jeg jo ikke. To dager til ferie, men skjønner ikke helt hvordan jeg skal bli ferdig med pakking til juleferie oppi alt.

Back
Topp