Juni 2021

Ja, stemmer! Det merkelige syns jeg, er at jeg har mye mer bivirkninger nå på crinone enn på 400x3 med Cyclogest.

Interessant, men sikkert ubehagelig.

Et utvidende spørsmål på siden her. Hos Medicus tok de alltid blodprøve 15 dpo, selv om jeg ikke hadde fått positiv test. Legen kommenterte én gang at progesteronnivået var lavt, men det var fordi jeg hadde sluttet å ta progesteron, for jeg visste jeg ikke var gravid. De andre gangene har de ikke sagt noe. Antar at nivået er tilfredsstillende? Når i syklusen har de målt hos deg?

Interessant, men sikkert ubehagelig.

Et utvidende spørsmål på siden her. Hos Medicus tok de alltid blodprøve 15 dpo, selv om jeg ikke hadde fått positiv test. Legen kommenterte én gang at nivået var lavt, men det var fordi jeg hadde sluttet å ta progesteron, fordi jeg visste jeg ikke var gravid. De andre gangene har de ikke sagt noe. Antar at nivået er tilfredsstillende da? Når i syklusen har de målt nivået hos deg?
I Danmark måler de progesteron ved innsett. Ved ferskforsøket med lutinus så verdiene fine ut, mens nå ved fryseforsøket fikk jeg beskjed om at det var for lavt og at jeg måtte øke med en dose Cyclogest. Det interessante er at jeg ble gravid ved ferskforsøket (mistet jo, men det var senere), men ikke ved fryseforsøket.. ja, hvis de måler progesteron, så vil jeg anta det var tilfredsstillende når de ikke sa noe. Lurer forresten på hvorfor de ønsker at man skal stå så lenge på progesteron når det åpenbart ikke har festet seg. Noen som vet? Kan man i teorien få positive tester 14 dager etter innsett med blasto, eller er det bare fordi man da unngår å få med de kjemiske?

967AEBC9-B57C-4998-95EE-045C2B82A655.png
Jeg tror IKKE dette er kjemisk! Testene er kjempesterke, og de viser vel ikke stigning like tydelig når de er så sterke. Har de vært så sterke på dine tidligere kjemiske også? Synes heller ikke det ser ut som de blir svakere, men det er jo sikkert tydeligere for deg enn for oss.
Uansett! 2-3 uker på CB betyr at du har hcg over 153 (hvis jeg husker riktig?). Over 153 i hcg på 13 dpo er KJEMPEBRA! Jeg forstår så godt din skepsis, men jeg tror virkelig virkelig ikke dette er kjemisk, altså :Heartred Når var første blodprøve? I morgen?
Jeg kan legge ved bilde fra sist kjemisk :) :
Den ble litt sterkere igjen, men ved 18 dpo viste prøvene at jeg hadde 38 i HCG.. noen dager senere var den på 28..
Har ikke bilde fra den andre kjemiske, men ganske likt der og. Eneste forskjellen er at denne gangen fikk jeg positiv test tidligere, og den økte fortere i styrke. Og jeg har fått 2-3 uker for første gang på ukesindikatoren :p

Vis vedlegget 360716
Den ble litt sterkere igjen, men ved 18 dpo viste prøvene at jeg hadde 38 i HCG.. noen dager senere var den på 28..
Har ikke bilde fra den andre kjemiske, men ganske likt der og. Eneste forskjellen er at denne gangen fikk jeg positiv test tidligere, og den økte fortere i styrke. Og jeg har fått 2-3 uker for første gang på ukesindikatoren :p

GRAVID 2-3 = Hcg 200 - 2000 i følge denne damen:
https://forum.babyverden.no/threads/hcg-tabell-billigstrimler-og-cb-digital.1767667/

Om du også ser på tabellen hun har lagt ut i samme post, så ligger du veldig godt an :)

Vis vedlegget 360716

Disse kan ikke sammenlignes med de du har nå, spør du meg! Virkelig ikke! Bare sammenlign 12 dpo nå og da. Du har ikke bare høyere hcg-nivå nå enn du noen gang hadde da (det føler jeg meg sikker på), men stigningen startet mye tidligere og alt ser mye mer «riktig» ut på alle mulige måter :Heartred Dette går veien, tror jeg :happy:

Vis vedlegget 360716

Også synes jeg det er på tide at du setter deg på gravid, for det er det ingen tvil om at du er :D

Jeg fikk denne nå 14 DPO (9dp5dt)etter innsett av blasto på litt tynn slimhinne, og kjenner jeg går litt i angstmodus for at den er for svak. Samtidig har jeg aldri hatt positiv test på de to årene vi har prøvd, så det er jo i det minste det nærmeste jeg noen sinne har vært!
B759FF2A-0171-46E6-8C95-C19791236964.jpeg

5DAD8C9C-C552-479E-A9EB-33A94BAC0340.jpeg
A200804D-A476-4821-82C3-E9125F0CE3C0.jpeg
Jeg også angster litt nå :nailbiting: synes ikke strekene har økt særlig i styrke, tok derfor en rfsu (drittesten over alle drittester :dead:) og streken synes knapt. I dag er jeg 13dpo. Lurer på om dette bare er en kjemisk også.. Hva sier ekspertene? Den andre testen er en 25-sensitivitetstest som de bruker i helsevesenet :shy:

Last edited:
Jeg fikk denne nå 14 DPO (9dp5dt)etter innsett av blasto på litt tynn slimhinne, og kjenner jeg går litt i angstmodus for at den er for svak. Samtidig har jeg aldri hatt positiv test på de to årene vi har prøvd, så det er jo i det minste det nærmeste jeg noen sinne har vært! Vis vedlegget 360728
Så spennende! Jeg synes testen hadde fin farge. Dette må vel være en spire :Heartred

Vis vedlegget 360731 Vis vedlegget 360733 Jeg også angster litt nå :nailbiting: synes ikke strekene har økt særlig i styrke, tok derfor en rfsu (drittesten over alle drittester :dead:) og streken synes knapt. I dag er jeg 13dpo. Lurer på om dette bare er en kjemisk også.. Hva sier ekspertene? Den andre testen er en 25-sensitivitetstest som de bruker i helsevesenet :shy:

Har hørt at de rfsu-testene er noe dritt, men har aldri brukt de selv. De andre testene ser bra ut, er jo en fin økning der?

Har hørt at de rfsu-testene er noe dritt, men har aldri brukt de selv. De andre testene ser bra ut, er jo en fin økning der?
Takk for svar :Heartpink ja, tror vi kan konkludere med biittelitt økning, men synes det tok veldig lang tid før testen fikk ordentlig farge og ble litt usikker.. får bare velge å se bort fra den rfsu-testen.

Jeg fikk denne nå 14 DPO (9dp5dt)etter innsett av blasto på litt tynn slimhinne, og kjenner jeg går litt i angstmodus for at den er for svak. Samtidig har jeg aldri hatt positiv test på de to årene vi har prøvd, så det er jo i det minste det nærmeste jeg noen sinne har vært! Vis vedlegget 360728
Kjempefin strek!! :D:D

Vis vedlegget 360731 Vis vedlegget 360733 Jeg også angster litt nå :nailbiting: synes ikke strekene har økt særlig i styrke, tok derfor en rfsu (drittesten over alle drittester :dead:) og streken synes knapt. I dag er jeg 13dpo. Lurer på om dette bare er en kjemisk også.. Hva sier ekspertene? Den andre testen er en 25-sensitivitetstest som de bruker i helsevesenet :shy:
Rfsu slår ut sent, ikke bruk den! Da jeg hadde kjemisk sist fikk jeg tydelige streker på babyplan, men myyye svakere rfsu enn din strek. Så svak at jeg ikke fikk den med på noe bilde. De andre testene dine har jo kjempefin stigning :happy:

For en gladnyhet! :cat: håper så mye for deg :dummy::dummy1:

For en gladnyhet! :cat: håper så mye for deg :dummy::dummy1:
Tusen takk:happy: krysser absolutt alt jeg har for at den klorer seg fast der inne. Siden jeg aldri har vært gravid før aner jeg jo ikke om jeg mister lett eller hva jeg gjør. Og så trøblete og tynn som den slimhinnen min har vært så kjenner jeg jeg ikke tørr å slippe jubelen løs helt enda!

Se bort fra rfsu du, den andre viser jo stigning :love7

Back
Topp