Juni 2021

Tror nok ikke min/mine spire/spirer ville bli noe mer de heller. Klem til alle dere sterke damer. :Heartred
Neei, jeg hadde sånn troen på spiren(e) din(e) :sorry:

Tror nok ikke min/mine spire/spirer ville bli noe mer de heller. Klem til alle dere sterke damer. :Heartred
Nei og nei :Heartred jeg hadde virkelig troen, testen din var jo så fin! Blir helt knust av disse kjemiske som er ute og går :( Ønsker deg virkelig lykke til, du må ha vært gjennom mange nedturer med så mange innsett uten hell.

Last edited:
I dag ser ikke streken sterkere ut, tvert imot. Så jeg er forberedt på ny kjemisk :( f***
Tar ny test senere i dag, så får vi se..

Nei???? Huff, håper det bare er variasjoner i fargestoff. Jeg så aldri stigning fra dag til dag hos meg, det var bare mulig å se annenhver dag. Håper virkelig det er det samme for deg!!! Stor klem ❤

Så leit at det ble kjemisk denne måneden, Mia ❤ Som du sier er det absolutt håp! Kan jeg spørre om hvilken dose du stod på av progesteron? Lykke til med innsett i august, håper det blir din måned :love7

Mellom uttak og innsett ble jeg satt på to stk av cyclogest morgen og kveld. Klinikken ville booste progesteron. De sa at det viser seg at mange har for lite så de har begynt å gi sånn booster . Skal høre med dem om de anbefaler det for fryseforsøk også.
Det skal sies at den gangen jeg ble gravid med min sønn så fikk jeg også dobbel dose av cyclogest.
Kanskje jeg skal prøve det i august . Riksen skriver jo ut crinone , men jeg har brukt cyclogest hele veien.

Takk , håper august blir måneden min :)

Mellom uttak og innsett ble jeg satt på to stk av cyclogest morgen og kveld. Klinikken ville booste progesteron. De sa at det viser seg at mange har for lite så de har begynt å gi sånn booster . Skal høre med dem om de anbefaler det for fryseforsøk også.
Det skal sies at den gangen jeg ble gravid med min sønn så fikk jeg også dobbel dose av cyclogest.
Kanskje jeg skal prøve det i august . Riksen skriver jo ut crinone , men jeg har brukt cyclogest hele veien.

Takk , håper august blir måneden min :)
Så spennende! Hos meg målte de progesteronnivå ved innsett, og fikk da justert opp dosen til 3 x 400 mg Cyclogest (fryseforsøk). Jeg syns dette med progesteron er veldig spennende, det virker ikke helt som ekspertene er helt enige.

En digresjon om progesteron, men likevel nytt for meg: jeg fikk beskjed om å ta cyclogest rektalt fordi slimhinnen der er mye bedre til å ta opp medisin enn slimhinnen i skjeden :inpain:

Jeg klør meg fælt i hue, strimmeltestene i dag er definitivt svakere siden i går, men CB digital viser 2-3 uker (?!), og CB+ viser et sterkt kryss, eller?

Jeg stoler på strimlene altså, de har alltid vist indikasjoner på kjemisk - og har aldri tatt feil. Blir spennende å se hvordan den ser ut i morgen :)
35E8F744-B66C-4F8F-974B-60AFCD8320D5.jpeg

Jeg klør meg fælt i hue, strimmeltestene i dag er definitivt svakere siden i går, men CB digital viser 2-3 uker (?!), og CB+ viser et sterkt kryss, eller?

Jeg stoler på strimlene altså, de har alltid vist indikasjoner på kjemisk - og har aldri tatt feil. Blir spennende å se hvordan den ser ut i morgen :)Vis vedlegget 360704
Jeg hadde før stolt på digital 2-3 uker, enn på strimlene! Dessuten synes jeg strimlene dine ser fine ut! :Heartpink

Jeg hadde før stolt på digital 2-3 uker, enn på strimlene! Dessuten synes jeg strimlene dine ser fine ut! :Heartpink
Tusen takk for det, men alle graviditetene gikk det helt likedan. Det begynner med at strimlene ikke blir mørkere / en anelse lysere. Før dem lysner mer etterhvert (etter ca 4-6 dager).. slitsomt og fryktelig kjedelig :P

Neei, Fiiol :sorry: Er testene blitt svakere? ❤
Ja… Hadde jo så tidlig positiv test nå, og fikk kjempefin strek på ettermiddagen 11 dpo, samt positiv digital. Etter det har det gått nedover. På dagens strimler kan man knapt skimte strek, den er der, men veldig svak. Målte hcg i morges, men vet vel egentlig svaret.
Nei og nei :Heartred jeg hadde virkelig troen, testen din var jo så fin! Blir helt knust av disse kjemiske som er ute og går :( Ønsker deg virkelig lykke til, du må ha vært gjennom mange nedturer med så mange innsett uten hell.
Tusen takk. Dette var vår 4. positive test som ikke blir baby, men det er så lenge siden sist positive test, derfor fikk vi litt mer troen nå etter sanering av endometriose, nedregulering, osv. Ønsker deg også masse lykke til :Heartred
Neei, jeg hadde sånn troen på spiren(e) din(e) :sorry:
Ja, vi hadde også litt mer troen nå etter all prepping. De tror det er livmoren min og problemer med implantasjon, for vi har fått tilbakeført utrolig mange tilsynelatende perfekte embryo. Samtidig er jo sjansen for at blastoene ikke hadde normalt dna også stor. Men, men. Nå er det snart sommerferie uten bekymringer for om en graviditet vil vare eller ikke. Håper du kan nyte sommeren, og er klar for ny giv til høsten. Blir deilig med fryseforsøk da.

Masse lykke til! :Heartred

Jeg undersøkte dette litt nærmere når jeg selv gikk igjennom en kjemisk for noen uker siden (før jeg visste det var en kjemisk), og oppdaget dette:

Babyplan Tidlig Graviditetstest Strimmel - følsomheten til denne testen er på 10 mIU/ml

Clearblue Early Detection - følsomheten til denne testen er på 10 mIU/ml

Babyplan Graviditetstest Strimmel - følsomheten til denne testen er på 25 mIU/ml

Clearblue DIGITAL graviditetstest - følsomheten til denne testen er på 25 mIU/ml

De mer følsomme vil derfor vise strek tidligere (og sterkere strek?) enn vanlige graviditetstester. Dette var jeg klar over, men ikke hvor stor forskjellig på følsomhet det var.

Kilder:

https://www.billige-tester.no/gravi...pKumqSmOxnsQRHzrE97p9HQp1v-LxuW0aAuNYEALw_wcB

https://babyplan.no/produkter/graviditetstest/babyplan-graviditetstest-strimmel/

https://no.clearblue.com/sites/default/files/wysiwyg/products/leaflets/2300439_03 Norwegian.pdf

https://no.clearblue.com/sites/default/files/wysiwyg/products/leaflets/2300438_04 Norway.pdf

Jeg stoler på strimlene altså, de har alltid vist indikasjoner på kjemisk - og har aldri tatt feil. Blir spennende å se hvordan den ser ut i morgen :)Vis vedlegget 360704

Jeg tror IKKE dette er kjemisk! Testene er kjempesterke, og de viser vel ikke stigning like tydelig når de er så sterke. Har de vært så sterke på dine tidligere kjemiske også? Synes heller ikke det ser ut som de blir svakere, men det er jo sikkert tydeligere for deg enn for oss.
Uansett! 2-3 uker på CB betyr at du har hcg over 153 (hvis jeg husker riktig?). Over 153 i hcg på 13 dpo er KJEMPEBRA! Jeg forstår så godt din skepsis, men jeg tror virkelig virkelig ikke dette er kjemisk, altså :Heartred Når var første blodprøve? I morgen?

Jeg ville lagt fra meg testene og ventet på blodprøvene. Testene dine ser fine ut, og jeg vil si at strimmeltester skal ikke vise deg om det er kjemisk eller ikke. De viser at du har hcg i urinen. Når testen blir våt går fargestoffet videre inn og avgir rosa farge, hvor mye rosa farge som kommer kan være forskjellig fra test til test, selv på samme urin avhengig av hvor lenge du har de i urinen og hvor mye fargestoff som blir presset videre inn.
Vet du har kjemiske bak deg og er bekymret, men prøv å senk skuldrene og tenk at du kan ikke gjøre noe fra eller til uansett utfall. En stressa mamma er ikke godt for noen. Se deg selv i speilet og fortell deg selv at du er en god mamma fordi du er flink å drikke vann/fordi du spiser sunt/fordi du gjør ditt beste hver dag osv.
Masse lykkeønskninger din vei :Heartred

Ja… Hadde jo så tidlig positiv test nå, og fikk kjempefin strek på ettermiddagen 11 dpo, samt positiv digital. Etter det har det gått nedover. På dagens strimler kan man knapt skimte strek, den er der, men veldig svak. Målte hcg i morges, men vet vel egentlig svaret.

Tusen takk. Dette var vår 4. positive test som ikke blir baby, men det er så lenge siden sist positive test, derfor fikk vi litt mer troen nå etter sanering av endometriose, nedregulering, osv. Ønsker deg også masse lykke til :Heartred

Ja, vi hadde også litt mer troen nå etter all prepping. De tror det er livmoren min og problemer med implantasjon, for vi har fått tilbakeført utrolig mange tilsynelatende perfekte embryo. Samtidig er jo sjansen for at blastoene ikke hadde normalt dna også stor. Men, men. Nå er det snart sommerferie uten bekymringer for om en graviditet vil vare eller ikke. Håper du kan nyte sommeren, og er klar for ny giv til høsten. Blir deilig med fryseforsøk da.

Masse lykke til! :Heartred
Huff, det er ikke bare-bare. Det er jo frustrerende når man ikke finner ut av hvorfor det ikke går. Jeg håper du klarer å nyte sommeren og lade opp batteriene :Heartred

Jeg er jo gira på å komme i gang, men jeg tror kroppen og hodet har godt av en bekymringsfri sommer. Nå ligger det jo to fine i fryseren, og det er så fint å vite!

Huff, det er ikke bare-bare. Det er jo frustrerende når man ikke finner ut av hvorfor det ikke går. Jeg håper du klarer å nyte sommeren og lade opp batteriene :Heartred

Jeg er jo gira på å komme i gang, men jeg tror kroppen og hodet har godt av en bekymringsfri sommer. Nå ligger det jo to fine i fryseren, og det er så fint å vite!
Ja, det blir nok deilig med en sommer uten bekymringer. Riktig god sommer :love2

Back
Topp