Juni 2021

I Danmark måler de progesteron ved innsett. Ved ferskforsøket med lutinus så verdiene fine ut, mens nå ved fryseforsøket fikk jeg beskjed om at det var for lavt og at jeg måtte øke med en dose Cyclogest. Det interessante er at jeg ble gravid ved ferskforsøket (mistet jo, men det var senere), men ikke ved fryseforsøket.. ja, hvis de måler progesteron, så vil jeg anta det var tilfredsstillende når de ikke sa noe. Lurer forresten på hvorfor de ønsker at man skal stå så lenge på progesteron når det åpenbart ikke har festet seg. Noen som vet? Kan man i teorien få positive tester 14 dager etter innsett med blasto, eller er det bare fordi man da unngår å få med de kjemiske?
Takk for svar :love2 Ja, jeg mener å ha fått beskjed om at man ikke skal slutte med progesteron før, fordi enkelte tester positivt sent. Hos Medicus har de tatt kjemiske på alvor, og jeg opplever på ingen måte at de prøver å unngå at også det skal registreres. Men, hos dem (og Hausken) er testdag 10 dager etter innsett av blasto, altså 15 dpo. Testdag 15 dager etter innsett av blasto skjønner jeg ikke helt.
 
Takk for svar :love2 Ja, jeg mener å ha fått beskjed om at man ikke skal slutte med progesteron før, fordi enkelte tester positivt sent. Hos Medicus har de tatt kjemiske på alvor, og jeg opplever på ingen måte at de prøver å unngå at også det skal registreres. Men, hos dem (og Hausken) er testdag 10 dager etter innsett av blasto, altså 15 dpo. Testdag 15 dager etter innsett av blasto skjønner jeg ikke helt.
Enig! 10 dager etter gir mening. Det blir jo rundt IKM, mens 20DPO er litt mer merkelig syns jeg. Interessant at de opererer med ulike testdatoer på ulike steder. I DK er det 15 dager etter uansett inseminasjon eller innsett blasto :rolleyes:
 
Åhr, nå er jeg skikkelig deppa. Begynte å blø litt i går kveld og falt helt sammen.:(
Fikk jo positiv test (5)6 dager etter innsett, og på testdato fikk jeg 2-3 på digital. Var kjempeglad og tenkte at NÅ går det!
Hadde kjemisk i februar også etter inseminering og nå var det ivf med fin blastocyst.

Blir så fortvilet, og tenker på alle her inne som har prøvd mye lenger enn meg. Dere er SÅ tøffe!! Helt utrolig hva man må tåle å gå gjennom og så lite folk vet om det!
Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg kommer til å orke dette, med venting, medisiner, hormoner.. Det er tøft!

Har flere på frys og kan sikkert prøve igjen i august, men akkurat nå føles det som om kroppen bare svikter meg totalt, og jeg vil heller ikke mer.
Hvordan er det når man mister flere ganger på rad? Er det 3 ganger de sier før man sjekker om noe er galt? Jeg har jo PCO og tar Metformin, det gjorde jeg ikke i februar. Så jah...

Klinikken stenger på fredag, så må til legen for blodprøver, evt. ultralyd ut i neste uke. Vet ikke hva jeg skal gjøre? Sist bare ventet jeg på at blødningen tok seg opp, men er kanskje mer gira på å få vite fortere nå. :sorry:
 
Åhr, nå er jeg skikkelig deppa. Begynte å blø litt i går kveld og falt helt sammen.:(
Fikk jo positiv test (5)6 dager etter innsett, og på testdato fikk jeg 2-3 på digital. Var kjempeglad og tenkte at NÅ går det!
Hadde kjemisk i februar også etter inseminering og nå var det ivf med fin blastocyst.

Blir så fortvilet, og tenker på alle her inne som har prøvd mye lenger enn meg. Dere er SÅ tøffe!! Helt utrolig hva man må tåle å gå gjennom og så lite folk vet om det!
Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg kommer til å orke dette, med venting, medisiner, hormoner.. Det er tøft!

Har flere på frys og kan sikkert prøve igjen i august, men akkurat nå føles det som om kroppen bare svikter meg totalt, og jeg vil heller ikke mer.
Hvordan er det når man mister flere ganger på rad? Er det 3 ganger de sier før man sjekker om noe er galt? Jeg har jo PCO og tar Metformin, det gjorde jeg ikke i februar. Så jah...

Klinikken stenger på fredag, så må til legen for blodprøver, evt. ultralyd ut i neste uke. Vet ikke hva jeg skal gjøre? Sist bare ventet jeg på at blødningen tok seg opp, men er kanskje mer gira på å få vite fortere nå. :sorry:
Fine deg ❤ Det kan jo være greit å sjekke opp, men det er jo så mange som 1/3 som opplever blødninger i første trimester uten at det er noe galt. Jeg krysser fingre og tær for at alt ser fint ut på kontroll ❤
 
Fine deg ❤ Det kan jo være greit å sjekke opp, men det er jo så mange som 1/3 som opplever blødninger i første trimester uten at det er noe galt. Jeg krysser fingre og tær for at alt ser fint ut på kontroll ❤

Takk, Dipsy!❤ Jaaa, det kan jo hende det går bra. Bare føles ikke sånn når jeg husker hvordan det startet sist. Ligner veldig. Klinikken sa de håpet det skulle gå bra litt til, så får håpe litt vi også!
 
Takk, Dipsy!❤ Jaaa, det kan jo hende det går bra. Bare føles ikke sånn når jeg husker hvordan det startet sist. Ligner veldig. Klinikken sa de håpet det skulle gå bra litt til, så får håpe litt vi også!
Krysser fingrene for at det går bra! Jeg fikk også en liten blødning ved toalettbesøk i går, og gikk litt i kjelleren, men den stoppet helt opp igjen, så jeg håper fremdeles det bare er irriterte og sensitive slimhinner som tuller med oss!
 
Åhr, nå er jeg skikkelig deppa. Begynte å blø litt i går kveld og falt helt sammen.:(
Fikk jo positiv test (5)6 dager etter innsett, og på testdato fikk jeg 2-3 på digital. Var kjempeglad og tenkte at NÅ går det!
Hadde kjemisk i februar også etter inseminering og nå var det ivf med fin blastocyst.

Blir så fortvilet, og tenker på alle her inne som har prøvd mye lenger enn meg. Dere er SÅ tøffe!! Helt utrolig hva man må tåle å gå gjennom og så lite folk vet om det!
Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg kommer til å orke dette, med venting, medisiner, hormoner.. Det er tøft!

Har flere på frys og kan sikkert prøve igjen i august, men akkurat nå føles det som om kroppen bare svikter meg totalt, og jeg vil heller ikke mer.
Hvordan er det når man mister flere ganger på rad? Er det 3 ganger de sier før man sjekker om noe er galt? Jeg har jo PCO og tar Metformin, det gjorde jeg ikke i februar. Så jah...

Klinikken stenger på fredag, så må til legen for blodprøver, evt. ultralyd ut i neste uke. Vet ikke hva jeg skal gjøre? Sist bare ventet jeg på at blødningen tok seg opp, men er kanskje mer gira på å få vite fortere nå. :sorry:

Hva hadde du i hcg på testdato? Og hvilken dpo var det? Dette er nok bare en uskyldig (men grusom) blødning, kjære deg :Heartred Med høyt og fint hcg-nivå på testdato (som jeg antar at det var siden du fikk 2-3), er det lite sannsynlig at dette går galt! Hvor langt er du på vei i dag? Jeg fikk skikkelige menskramper 5+5, etter dager med spotting, og sa til mannen min at «Nå mister jeg. Jeg kjenner det igjen fra sist». 45 min senere kom det riktig nok masse friskt blod, brunt blod, store klumper, you name it. Dro på UL dagen etter bare for å bekrefte at alt var ute, og så det fineste bankende hjertet :Heartred Nå er hun 16 mnd gammel. Jeg vil ikke gi deg falske forhåpninger, men høyt/tilfredsstillende hcg-nivå rundt testdag er ekstremt prediktivt for vellykket graviditet. Sjansen for at dette er en uskyldig blødning er laangt større enn at du mister :love7
 
Jeg fikk telefon fra riksen om positiv graviditet :joyful: kunne godt hatt litt høyere hcg synes jeg, den var på 96 (på 14dpo), men krysser alt jeg har for at dette går bra :shy:
 
Jeg fikk telefon fra riksen om positiv graviditet :joyful: kunne godt hatt litt høyere hcg synes jeg, den var på 96 (på 14dpo), men krysser alt jeg har for at dette går bra :shy:
Har hørt at alt over 70 på 14 dpo er bra :Heartred
Gratulerer :Heartred
 
Hva hadde du i hcg på testdato? Og hvilken dpo var det? Dette er nok bare en uskyldig (men grusom) blødning, kjære deg :Heartred Med høyt og fint hcg-nivå på testdato (som jeg antar at det var siden du fikk 2-3), er 2det lite sannsynlig at dette går galt! Hvor langt er du på vei i dag? Jeg fikk skikkelige menskramper 5+5, etter dager med spotting, og sa til mannen min at «Nå mister jeg. Jeg kjenner det igjen fra sist». 45 min senere kom det riktig nok masse friskt blod, brunt blod, store klumper, you name it. Dro på UL dagen etter bare for å bekrefte at alt var ute, og så det fineste bankende hjertet :Heartred Nå er hun 16 mnd gammel. Jeg vil ikke gi deg falske forhåpninger, men høyt/tilfredsstillende hcg-nivå rundt testdag er ekstremt prediktivt for vellykket graviditet. Sjansen for at dette er en uskyldig blødning er laangt større enn at du mister :love7

Ja, Håååper det kan gå bra. Det har ikke kommet mer siden i går. Bare litt brunt...
Men det kom ganske mye frisk rødt blod. Så fikk (og har) en skikkelig dårlig følelse.

Jeg har ikke tatt blodprøver, bare testet hjemme. Men ganske sikker på at hcg var bra eller ok. Tok en 9 dpo (hvis jeg har tenkt riktig med blastocyst og alt det der) som var svak strek, så en digital dagen etter som viste 1-2. 14 dpo fikk jeg 2-3.
Dette var et styrt fryseforsøk, så litt usikker på det med dpo :angelic:
Nå er jeg 5+4 i følge de beregningene...

Tusen takk for gode ord og oppmuntringer! Uansett utfall så hjelper det i hvert fall i øyeblikket!❤❤❤
 
Jeg fikk telefon fra riksen om positiv graviditet :joyful: kunne godt hatt litt høyere hcg synes jeg, den var på 96 (på 14dpo), men krysser alt jeg har for at dette går bra :shy:
Gratulerer :Heartred Har du/skal du ta ny hcg for å sjekke stigning?
 
Ja, Håååper det kan gå bra. Det har ikke kommet mer siden i går. Bare litt brunt...
Men det kom ganske mye frisk rødt blod. Så fikk (og har) en skikkelig dårlig følelse.

Jeg har ikke tatt blodprøver, bare testet hjemme. Men ganske sikker på at hcg var bra eller ok. Tok en 9 dpo (hvis jeg har tenkt riktig med blastocyst og alt det der) som var svak strek, så en digital dagen etter som viste 1-2. 14 dpo fikk jeg 2-3.
Dette var et styrt fryseforsøk, så litt usikker på det med dpo :angelic:
Nå er jeg 5+4 i følge de beregningene...

Tusen takk for gode ord og oppmuntringer! Uansett utfall så hjelper det i hvert fall i øyeblikket!❤❤❤
Huff, jeg krysser fingrene for at dette bare var en uskyldig blødning :Heartred
 
Ja, Håååper det kan gå bra. Det har ikke kommet mer siden i går. Bare litt brunt...
Men det kom ganske mye frisk rødt blod. Så fikk (og har) en skikkelig dårlig følelse.

Jeg har ikke tatt blodprøver, bare testet hjemme. Men ganske sikker på at hcg var bra eller ok. Tok en 9 dpo (hvis jeg har tenkt riktig med blastocyst og alt det der) som var svak strek, så en digital dagen etter som viste 1-2. 14 dpo fikk jeg 2-3.
Dette var et styrt fryseforsøk, så litt usikker på det med dpo :angelic:
Nå er jeg 5+4 i følge de beregningene...

Tusen takk for gode ord og oppmuntringer! Uansett utfall så hjelper det i hvert fall i øyeblikket!❤❤❤

Hvis du satte inn blastocyst, kan du tenke at innsettdagen er 5 dpo aka 2+5 :happy: Hvis du er 5+4, skal det være mulig å se hjertet om ikke så lenge :Heartred
 
Jeg fikk telefon fra riksen om positiv graviditet :joyful: kunne godt hatt litt høyere hcg synes jeg, den var på 96 (på 14dpo), men krysser alt jeg har for at dette går bra :shy:
Gratulerer ❤ Regner med jeg kan sette deg på gravid? :love7
 
Åhr, nå er jeg skikkelig deppa. Begynte å blø litt i går kveld og falt helt sammen.:(
Fikk jo positiv test (5)6 dager etter innsett, og på testdato fikk jeg 2-3 på digital. Var kjempeglad og tenkte at NÅ går det!
Hadde kjemisk i februar også etter inseminering og nå var det ivf med fin blastocyst.

Blir så fortvilet, og tenker på alle her inne som har prøvd mye lenger enn meg. Dere er SÅ tøffe!! Helt utrolig hva man må tåle å gå gjennom og så lite folk vet om det!
Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg kommer til å orke dette, med venting, medisiner, hormoner.. Det er tøft!

Har flere på frys og kan sikkert prøve igjen i august, men akkurat nå føles det som om kroppen bare svikter meg totalt, og jeg vil heller ikke mer.
Hvordan er det når man mister flere ganger på rad? Er det 3 ganger de sier før man sjekker om noe er galt? Jeg har jo PCO og tar Metformin, det gjorde jeg ikke i februar. Så jah...

Klinikken stenger på fredag, så må til legen for blodprøver, evt. ultralyd ut i neste uke. Vet ikke hva jeg skal gjøre? Sist bare ventet jeg på at blødningen tok seg opp, men er kanskje mer gira på å få vite fortere nå. :sorry:
Å neiii!! Kan du ikke spørre etter hcg test?
jeg kommer nok til å be om hcg test to ganger i uka selv
 
Back
Topp