Klagetråd

Ikke nok med at jeg har begynnende svangerskapsforgiftning, nå har jeg også fått regnbuehinnebetennelse i det ene øye.. Det dritvondt, jeg er satt helt ut av spill..
Kan ikke få så mye medisin som jeg burde, så det tar sin tid å så det slått ned.. Kal tilbake på avd på mandag, så får vi se h ordan det ser ut. Må kanskje ha sprøyte i øyet!!! Eller prednosolon tbl.. Sy es litt synd på meg selv nå altså.

Uff! Absolutt innenfor å synes synd på deg selv! Sender deg en klem.
 
Kvalm.... Har ikke vært kvalm siden første trimester. Men nå er kvalmen tilbake, og jeg føler meg samtidig som en ballong, klar til å sprekke... Vondt å finne god liggestilling også.
 
Åh! I dag har jeg bare -folk- opp i halsen!! Hadde jeg orka å gått til hytta hadde jeg reist for lengst!!
 
Kjenner det koker innvendig og all lufta siger ut av meg, samboer er en idiot!!! Han tok seg to dager ferie før langhelg-fri, og vi har i fler uker før det snakket om at vi skulle bruke denne langhelgen+Ferie på nedvask av hele leiligheten...... + 1000 andre ting som må gjøres.
Vi skal i konfirmasjon i morgen og på middag til mamma på søndag(+ han skal bake dessert til søndagen så mye tid går der). I dag er eneste dagen vi har hele dagen fri (sett bort ifra busstur til nav som tar på....)
Han bærer ned noen ting i kjelleren og fikser et par andre småting og da r han liksom fornøyd. SÅ JÆVLA TAFATT...
Han hadde IKKE planer om å vaske noen som helst i dag, for vi har jo tid før konfirmasjon i morgen og masse tid på søndag.

Til og med meg som spyr og sliter med halsbrann bare jeg bøyer meg, sliter med rygg og bekken har mer energ! Men nå er den helt borte ja....
latskap!!

Sånn. Det var digg ja.:smug:
 
Kjenner det koker innvendig og all lufta siger ut av meg, samboer er en idiot!!! Han tok seg to dager ferie før langhelg-fri, og vi har i fler uker før det snakket om at vi skulle bruke denne langhelgen+Ferie på nedvask av hele leiligheten...... + 1000 andre ting som må gjøres.
Vi skal i konfirmasjon i morgen og på middag til mamma på søndag(+ han skal bake dessert til søndagen så mye tid går der). I dag er eneste dagen vi har hele dagen fri (sett bort ifra busstur til nav som tar på....)
Han bærer ned noen ting i kjelleren og fikser et par andre småting og da r han liksom fornøyd. SÅ JÆVLA TAFATT...
Han hadde IKKE planer om å vaske noen som helst i dag, for vi har jo tid før konfirmasjon i morgen og masse tid på søndag.

Til og med meg som spyr og sliter med halsbrann bare jeg bøyer meg, sliter med rygg og bekken har mer energ! Men nå er den helt borte ja....
latskap!!

Sånn. Det var digg ja.:smug:
Terapeutisk med utblåsning her, så er det bare å sette i gang med nedvask av kjøkken... han står og synes synd på seg selv og skal vaske bad og leke «helt», huff a meg ja... så fælt.. stakkars deg
 
Synes heller han kan gå seg en tur så kan jeg vaske i fred og ro med podkast, enn å høre på ynkingen hans. Takket også nei til mamma som sa hun kunne hjelpe til et par timer i helgen, fordi det her kan vi klare selv.

*hjelper å klage ja* :wtf::p digg med klagetråd!
 
Ingen av skoene mine passer lengre :( så jeg trasker rundt på samboers slippers (som er litt for store)
 
Og der var jeg våken kl 04.30 for tredje natt på rad pga drømmer. Lys våken og får ikke sove. Kjempesulten:wideyed: Går greit da jeg tross alt får sovet 6 timer, men håper det ikke blir værre. Og jeg som hadde så gode rutiner for søvn kan visst ikke planlegge alt:joyful:Gruer meg til samtale på føden.. følte meg hørt etter forrige samtale, men nå er det liksom legen som skal bestemme :(
 
Har etter litt for mange forsinkingar og lite framgang, innsett at me ikkje kjem i mål med oppussinga av nytt hus før termin. Må med andre ord bli buande i leiligheten som allereie er for liten til to, minst fram til jul :shifty: Største problemet er at det ikkje er plass til både vår dobbeltseng og sprinkelseng til mini på soverommet vårt. Heller ikkje plass til kommode og skap på soverommet. Så kvar mini skal sova på nettene og kvar kleda til mini skal bu, har eg enda ikkje funne ut av :inpain:
 
Har etter litt for mange forsinkingar og lite framgang, innsett at me ikkje kjem i mål med oppussinga av nytt hus før termin. Må med andre ord bli buande i leiligheten som allereie er for liten til to, minst fram til jul :shifty: Største problemet er at det ikkje er plass til både vår dobbeltseng og sprinkelseng til mini på soverommet vårt. Heller ikkje plass til kommode og skap på soverommet. Så kvar mini skal sova på nettene og kvar kleda til mini skal bu, har eg enda ikkje funne ut av :inpain:

Så kjedelig. Er det plass til en Bedside crib? Er det plass til skuffer under deres seng, eller kan dere eventuelt gå for sprinkelseng med skuffer? Kan kommode og stellebord kombineres? Kan eventuelt noe av deres sesongklær eller liknende settes i bod eller i hus, og noe plass frigjøres til babyens klær? Er det plass til bokser oppå noen skap eller liknende?
 
Har etter litt for mange forsinkingar og lite framgang, innsett at me ikkje kjem i mål med oppussinga av nytt hus før termin. Må med andre ord bli buande i leiligheten som allereie er for liten til to, minst fram til jul :shifty: Største problemet er at det ikkje er plass til både vår dobbeltseng og sprinkelseng til mini på soverommet vårt. Heller ikkje plass til kommode og skap på soverommet. Så kvar mini skal sova på nettene og kvar kleda til mini skal bu, har eg enda ikkje funne ut av :inpain:
Kanskje du kan ha klær til lille i en (stelle-)kommode på bad/vaskerom eller lignende? De små klærne tar jo heldigvis ikke SÅ mye plass. Bed side crib tar også liten plass. Madrassmålet på vår er 40×90. Ellers fine forslag over her syns jeg! :)
 
Så kjedelig. Er det plass til en Bedside crib? Er det plass til skuffer under deres seng, eller kan dere eventuelt gå for sprinkelseng med skuffer? Kan kommode og stellebord kombineres? Kan eventuelt noe av deres sesongklær eller liknende settes i bod eller i hus, og noe plass frigjøres til babyens klær? Er det plass til bokser oppå noen skap eller liknende?
Takk for tips! Bur litt slik no at me allereie har stua vekk og pakka ned alt overflødig pga plassmangel og at me i lange tider har tenkt å flytta oppover i dei uferdige etasjane i huset. Så ikkje mykje meir som kan pakkast vekk etter kvart :dead: Hadde håpt å sleppa å kjøpa Bedside crib, og heller bruka sprinkelseng frå starten av. Så kunne dei pengane vore spart. Men kanskje det må revurderast. Og kanskje det kan funka med lave plastkassar under senga for oppbevaring? Spørs om det uansett bedside eller ikkje må inn ei smalare seng på soverommet. Så må mannen flytta ut til me får flytta heile familien over på eit større soverom :facepalm: Ikkje drømmesituasjon, men me får prøva å finna gode, praktiske og forhåpentligvis midlertidige løysingar.
 
Kanskje du kan ha klær til lille i en (stelle-)kommode på bad/vaskerom eller lignende? De små klærne tar jo heldigvis ikke SÅ mye plass. Bed side crib tar også liten plass. Madrassmålet på vår er 40×90. Ellers fine forslag over her syns jeg! :)
Ja, sant at babyklede tek heldigvis ikkje store plassen! Ikkje sjølve ungen heller, så den skal me alltids få plass til ;) største utfordringa blir soverommet. Usikker på om Bedside blir liten nok også. Og kjedelig med alt som må ordnast kun midlertidig!
 
Ja, sant at babyklede tek heldigvis ikkje store plassen! Ikkje sjølve ungen heller, så den skal me alltids få plass til ;) største utfordringa blir soverommet. Usikker på om Bedside blir liten nok også. Og kjedelig med alt som må ordnast kun midlertidig!
Kan jo planlegge å samsove første tida. Hvor stor er senga deres? Og skal mannen først flytte ut (på stua), så er det utrolig kjekt å ha baby ved siden av seg i senga! Går også an å kjøpe denne f.eks. fra Easygrow dersom man er begge i senga og redd for at baby ikke skal få "plassen sin". https://www.easygrow.no/no/sove/104-dry-samsoving-stelle-og-ammemadrass-7090011250108.html . Litt dyr da, og har ingen personlig erfaring med den. Jeg synes det var best å samsove med mini når pappaen ikke lån i senga. Synes vi begge fikk bedre plass da, og at det var tryggere.
Ang. klær så kan det kanskje gå an å rydde en skuff i baderomsinnredningen til å ha babyens klær i? Kan dere ha klærne sammen med stelleplassen?
 
Hei alle sammen.
Lurer på om dere har noe råd for å lindre smerte på den nedpress i underlivet ?
Er i uke 36, det er vondt å gå, bevege meg, når jeg også ligger i senga er det vondt å snu seg....
Kroppen er helt fint ellers, men ned i underlivet er det så vondt, føler nedpress og vondt... Så er underlivet helt blåst opp
 
Og der var jeg våken kl 04.30 for tredje natt på rad pga drømmer. Lys våken og får ikke sove. Kjempesulten:wideyed: Går greit da jeg tross alt får sovet 6 timer, men håper det ikke blir værre. Og jeg som hadde så gode rutiner for søvn kan visst ikke planlegge alt:joyful:Gruer meg til samtale på føden.. følte meg hørt etter forrige samtale, men nå er det liksom legen som skal bestemme :(

Hvordan gikk samtalen?
 
Hvordan gikk samtalen?

Legen var der ikke, og JM jeg møtte idag hadde inntrykk av at vi bare skulle fortsette å lage fødselsplan (ikke noe om igangsetting slik jeg hadde avtalt med JM sist).. snakket lenge før hun skulle til å avslutte og sende meg avgårde. Da sa jeg heldigvis fra om at jeg hadde inntrykk av at jeg skulle få en endelig bekreftelse om igangsetting i dag, og at jeg nå kom til å gå derifra skuffet og redd. Heldigvis skjønte hun det, og satt opp enda en ny time om 3 uker (38+0) for modningsakupunktur og samtale med lege, og at hun kunne garantere at det ble igangsettelse, men hun kunne ikke si dato annet enn at det ble rundt termin. Syns det ble litt rot, men ja.. hun ordnet jo opp. Spent på hvordan det blir videre :wideyed:
 
Legen var der ikke, og JM jeg møtte idag hadde inntrykk av at vi bare skulle fortsette å lage fødselsplan (ikke noe om igangsetting slik jeg hadde avtalt med JM sist).. snakket lenge før hun skulle til å avslutte og sende meg avgårde. Da sa jeg heldigvis fra om at jeg hadde inntrykk av at jeg skulle få en endelig bekreftelse om igangsetting i dag, og at jeg nå kom til å gå derifra skuffet og redd. Heldigvis skjønte hun det, og satt opp enda en ny time om 3 uker (38+0) for modningsakupunktur og samtale med lege, og at hun kunne garantere at det ble igangsettelse, men hun kunne ikke si dato annet enn at det ble rundt termin. Syns det ble litt rot, men ja.. hun ordnet jo opp. Spent på hvordan det blir videre :wideyed:

Oida. Veldig bra at du sa i fra!
 
Back
Topp