Klagetråd

Blir helt utslitt av enten morgenstell eller kveldsstell med mini på 3,5år :(
Føler med deg! Jeg har også morgen og kveldsstell med mini 1,5 år hver dag. Særlig det å gjøre klar for barnehagen er utfordrende! Har nettopp begynt å vil hverken ha på deg sokker eller yttertøy når han skjønner hva vi skal. Et strev å få han til å sitte i høystolen sin også mange ganger. Skikkelig sliten om dagen, da mannen har begynt i jobb igjen og jeg må ta mini og tilvenning i bhg.
 
Føler med deg! Jeg har også morgen og kveldsstell med mini 1,5 år hver dag. Særlig det å gjøre klar for barnehagen er utfordrende! Har nettopp begynt å vil hverken ha på deg sokker eller yttertøy når han skjønner hva vi skal. Et strev å få han til å sitte i høystolen sin også mange ganger. Skikkelig sliten om dagen, da mannen har begynt i jobb igjen og jeg må ta mini og tilvenning i bhg.
Her har vi akkurat gått fra småbarn til storbarn-avdeling. Barnehagen er heldigvis stas, men påkledning på egenhånd gir ofte raserianfall... Og mor er i 100% jobb, enn så lenge... Første mål er å nå 1.9 (i morgen), så skal jeg ta ei uke av gangen og kjenne på formen.
 
I dag er alt bare dritt og jeg er skikkelig lei meg uten noe spesiell grunn. Har sovet mye og godt natt til i dag, men det føles ut som om jeg ikke har sovet noen ting. Føler meg tjukk, fæl, tung og sliten og vil bare ligge i sengen og synes synd på meg selv, men må på jobb nå. :( Ble sikkert unødvendig mye klaging på meg nå, men har bare ikke en god dag. :dead:
 
Det er så urettferdig at det er så stor forskjell på folk når vi er gravide! Jeg er så sliten, totalt utmattet hele tiden. Orker ingenting, og minstemor får litt for mye tid på ipaden etter barnehagen enkelte dager!
Så har jeg en venninne som går i praksis på sykehus nå, 100% og hun er høygravid, klar til å poppe! Skulle ønske jeg var så sprek:arghh:
 
Det er så urettferdig at det er så stor forskjell på folk når vi er gravide! Jeg er så sliten, totalt utmattet hele tiden. Orker ingenting, og minstemor får litt for mye tid på ipaden etter barnehagen enkelte dager!
Så har jeg en venninne som går i praksis på sykehus nå, 100% og hun er høygravid, klar til å poppe! Skulle ønske jeg var så sprek:arghh:

Sååå enig! Mamma var en sånn «merket ikke jeg var gravid jeg! Fikk bare flott mage.» type og er ikke redd for å nevne det.
-Bekkenløsning??? Nei sånt hadde ikke jeg, jeg spratt rundt som ei ungfole til jeg fødet jeg! Gikk topptur på fjellet samme uka jeg fødte deg!
- Strekkmerker? Nei, jeg smurte meg med lotion hver kveld jeg, så jeg fikk ikke et eneste merke på fire svangerskap!
- Så stor du har blitt?! Du må ha fått opp mye! Jeg bare gikk opp Max 5 kilo hver gang jeg!

og alltid avsluttes det med «du må ha arvet din fars gener!»

Hjelper ikke å få snapp av gravid familiemedlem på topptur siste måned før fødsel, mens jeg sliter med å gå opp trappene i huset:wtf:
 
Sååå enig! Mamma var en sånn «merket ikke jeg var gravid jeg! Fikk bare flott mage.» type og er ikke redd for å nevne det.
-Bekkenløsning??? Nei sånt hadde ikke jeg, jeg spratt rundt som ei ungfole til jeg fødet jeg! Gikk topptur på fjellet samme uka jeg fødte deg!
- Strekkmerker? Nei, jeg smurte meg med lotion hver kveld jeg, så jeg fikk ikke et eneste merke på fire svangerskap!
- Så stor du har blitt?! Du må ha fått opp mye! Jeg bare gikk opp Max 5 kilo hver gang jeg!

og alltid avsluttes det med «du må ha arvet din fars gener!»

Hjelper ikke å få snapp av gravid familiemedlem på topptur siste måned før fødsel, mens jeg sliter med å gå opp trappene i huset:wtf:

Huff!! Heldige mammaen din og stakkars deg:( det er ikke bare enkelt dette her! Føler jeg klager så fælt, men er så godt å se at vi er flere som sliter! Det blir virkelig aldri flere barn her. Jeg er helt ødelagt denne gangen :(
 
Hatt så fryktelig vondt i bekkene i dag:arghh:må gå sakte sakte.Håper det ikke er like gale i morgen.
 
Huff!! Heldige mammaen din og stakkars deg:( det er ikke bare enkelt dette her! Føler jeg klager så fælt, men er så godt å se at vi er flere som sliter! Det blir virkelig aldri flere barn her. Jeg er helt ødelagt denne gangen :(
Bekkenløsningen er noe møkk, men tigerstripene mine (eller tegningene fra barna, som barna kaller de) er jeg stolt av. De glinser som sølv i sollyset og om mamma sier noe så svarer jeg at jeg er en «sølvtigermamma»:smug:

Men grunnet bekken og trafikkskade hofte, rygg og skulder/nakke, blir dette siste barnet for meg og. Ikke orker jeg å risikere ny runde med hypermesis, uansett hvor mild den måtte bli.
 
Det er så urettferdig at det er så stor forskjell på folk når vi er gravide! Jeg er så sliten, totalt utmattet hele tiden. Orker ingenting, og minstemor får litt for mye tid på ipaden etter barnehagen enkelte dager!
Så har jeg en venninne som går i praksis på sykehus nå, 100% og hun er høygravid, klar til å poppe! Skulle ønske jeg var så sprek:arghh:
Jeg kunne ikke vært mer enig! Jeg syns forrige svangerskap var tungt, men det er ikke tungt i det hele tatt sammenlignet med dette svangerskapet! Dette svangerskapet har vært slitsomt fra start og jeg har ikke klagd så mye som jeg har gjort de siste 7 mnd. Jeg er kjempeglad for alle som har et fantastisk flott og enkelt svangerskap, men jeg er ikke der i det hele tatt.
 
Last edited:
31+5, sitter hjemme og får gjøre minimalt..
Lille i magen er lei og vil ut, har nettopp kommet hjem fra sykehuset etter å ha vært innlagt i 3 dager med vonde og regelmessige sammentrekninger, og forkortet livmorhals.
Lille ligger med hodet ned så langt ned som han kan, så jeg kan såvidt gå uten at han begynner å presse nedover..:shifty: Kommet til å bli noen lange uke framover:arghh:
 
Ikke direkte klaging, men mer et spm. Er 31+4 idag, og jeg har enda ikke kjent noe til hikke o_O Førstegangs og kanskje litt bekymret pga dette? Flere?
 
Ikke direkte klaging, men mer et spm. Er 31+4 idag, og jeg har enda ikke kjent noe til hikke o_O Førstegangs og kanskje litt bekymret pga dette? Flere?

Andregangs og kjente hikke for første gang nå i uke 32 :) han har jo sikkert hikket masse, men var ikke før han snudde seg med hodet ned at jeg plutselig kjente en rytmisk dunking nede i lysken! Første svangerskap var det også etter at babyen hadde snudd seg nedover at jeg kjente det :)
 
Ikke direkte klaging, men mer et spm. Er 31+4 idag, og jeg har enda ikke kjent noe til hikke o_O Førstegangs og kanskje litt bekymret pga dette? Flere?

Jeg har fått vite av jordmor at ikke alle kjenner hikke, og at det ikke var noe å bekymre seg for om man ikke kjente. Min første hikket så mye og så kraftig ar jeg fikk vondt av det, mange ganger daglig, hver eneste dag fra andre trimester. Andre hadde noen få diffuse runder med hikke de siste 8-10 ukene. Mini nå har jeg kjent hikke kanskje 5-6 ganger siden uke 25, men svakt som andremann.
Jeg husker jeg stresset veldig da andre ikke startet å hikke og det var da jordmor sa det at ikke alle kjente det.
 
Når du er ute med mannen og kjent folk sier:å fy faen! Og du vet det er deg og din størrelse de snakker om. Samt får bekreftet på det 1. 5 sec etterpå. Følte meg lite vel fra før i dag og ble ikke bedre da :dead:
 
Samme her; alle spør når termin er, og jeg svarer ikke før i november, så vet de ikke helt hva de skal si... "ååja... jaja..!" :facepalm::hilarious:
 
Havnet på sykehus med høyt blodtrykk igjen... Akkurat samme som da jeg hadde svangerskapsforgiftning med første barn..
Nå ligger jeg her og har startet på blodtrykkssenkende medisiner...
 
Samme her; alle spør når termin er, og jeg svarer ikke før i november, så vet de ikke helt hva de skal si... "ååja... jaja..!" :facepalm::hilarious:
:D får den ganske ofte nå jeg og... «ååå... 8 uker igjen?? Skal du sprekke du da?»
:bag:
Var større med de andre og sprakk ikke da, svarer jeg :hilarious::hilarious:
 
Ikke nok med at jeg har begynnende svangerskapsforgiftning, nå har jeg også fått regnbuehinnebetennelse i det ene øye.. Det dritvondt, jeg er satt helt ut av spill..
Kan ikke få så mye medisin som jeg burde, så det tar sin tid å så det slått ned.. Kal tilbake på avd på mandag, så får vi se h ordan det ser ut. Må kanskje ha sprøyte i øyet!!! Eller prednosolon tbl.. Sy es litt synd på meg selv nå altså.
 
Back
Topp