Vi som temper

Det er viktigere å tempe til samme tidpunkt hver dag enn å ha sovet minst 3t før temping (men helst begge deles selvsagt). Dvs du burde ha på alarm å tempe til samme tid (+/- 30min). Tempen kan variere veldig ila bare en time eller to! Så for at temping skal ‘funke’, må det gjøres riktig. Jeg har en 1-åring på rommet, og blir vekket ila natten noen ganger, men har alarm på 5:45 så hvis jeg ikke må stå opp før det, tester jeg iaf da:)

Men håper tempen din holder seg høy fremover, så du får en indikator på at EL har vært! :joyful: Masse lykke til!

Pleide ha alarm på før, men når treåringen er hjemme, så ligger vi vegg i vegg, og hun våkner av den :p Men - det pleier ikke ha så mye å si.. Ikke SÅ mye som tempen tilsier denne gang. Men - kan hende FF regner det sånn som jeg vil uansett (jeg er ganske så sikker på EL på søndag selv), mtp dippen i går.
 
0673A63D-FD18-4A72-9815-3FC43798DF94.jpeg
36C67E06-A0DF-46A3-85C0-8434325DD2F8.jpeg



Hva tror dere stemmer- når var EL?:rolleyes:

I den øverste grafen la jeg inn en falsk positiv EL test (har ikke testet denne pp) for at EL skulle bli CD22. Jeg hadde vannaktig CM lenge før den fruktbare perioden, og en stund etter, så vanskelig å vite hva som stemmer!

Altså enten er jeg 14/15 eller 11dpo i dag:
Har høy temp, ingen TR og blenda vanlig strimmeltest (25mlu).. :wacky:
 
Noen som har erfaring fra både temping og registrering av hvilepuls? Pulsen går ned, men tempen holder seg... noen som har solskinnshistorier å komme med, eller kanskje det motsatte?:bag::hilarious: Markert dag er dag for el! Og i dag er ikm.
(De dagene jeg ikke har tempet er pga nattevakter)
 

Vedlegg

  • FA8FF20D-1AFB-4CB5-8A6B-DE4058BD8AB6.jpeg
    FA8FF20D-1AFB-4CB5-8A6B-DE4058BD8AB6.jpeg
    17,6 KB · Visninger: 36
  • A9A9B375-77D7-4254-AF94-BC3EA4FF8025.jpeg
    A9A9B375-77D7-4254-AF94-BC3EA4FF8025.jpeg
    12,6 KB · Visninger: 39
  • 71F7759C-3421-41F0-8A71-7EA362C569F7.jpeg
    71F7759C-3421-41F0-8A71-7EA362C569F7.jpeg
    16,5 KB · Visninger: 41
Last edited:
Vis vedlegget 336195 Vis vedlegget 336196


Hva tror dere stemmer- når var EL?:rolleyes:

I den øverste grafen la jeg inn en falsk positiv EL test (har ikke testet denne pp) for at EL skulle bli CD22. Jeg hadde vannaktig CM lenge før den fruktbare perioden, og en stund etter, så vanskelig å vite hva som stemmer!

Altså enten er jeg 14/15 eller 11dpo i dag:
Har høy temp, ingen TR og blenda vanlig strimmeltest (25mlu).. :wacky:
Jeg ville kanskje trodd du var 11 dpo i går. Har du testet igjen i dag?
 
Jeg ville kanskje trodd du var 11 dpo i går. Har du testet igjen i dag?
Jeg begynner å bli ganske overbevist om at det må være tilfelle, for jeg har fortsatt høy temp (høyere enn i går igjen), ingen TR og fortsatt negativ vanligstrimmel.. Hadde jeg vært 15dpo ville jeg nok ha fått TR eller positiv test antar jeg! I så fall er jeg 12dpo i dag, men IKM fredag.. Ble jo bare enda lenger i dpo-land (trodde jeg) med tilhørende nerver:wideyed::hilarious:
 
Jeg begynner å bli ganske overbevist om at det må være tilfelle, for jeg har fortsatt høy temp (høyere enn i går igjen), ingen TR og fortsatt negativ vanligstrimmel.. Hadde jeg vært 15dpo ville jeg nok ha fått TR eller positiv test antar jeg! I så fall er jeg 12dpo i dag, men IKM fredag.. Ble jo bare enda lenger i dpo-land (trodde jeg) med tilhørende nerver:wideyed::hilarious:
Hvis ikke ser det jo ut som et trefaset tempekart, som også ville ha lovet bra :confused013
 
Noen som har erfaring fra både temping og registrering av hvilepuls? Pulsen går ned, men tempen holder seg... noen som har solskinnshistorier å komme med, eller kanskje det motsatte?:bag::hilarious: Markert dag er dag for el! Og i dag er ikm.
(De dagene jeg ikke har tempet er pga nattevakter)
Min temp pleier ikke gå ned før etter mensen er i gang, mens hvilepuls dropper dagen før eller samme dag som første blødningsdag. Men dette tror jeg varierer veldig fra person til person.
 
Hvordan ville dere tolket denne?

Cd14 høy opk (0.9 premom)
Cd15 peak opk (2.5 premom)
Cd16 høy opk (1.7 premom)

Utifra tester så ville jeg tenkt at el var cd16, men utifra temping synes jeg det ser ut som el var den 15? Hva tenker dere?

Hadde også elsmerter cd15 kveld og svakt på morgenek cd16.

20200923_101041.jpg
 
Hvordan ville dere tolket denne?

Cd14 høy opk (0.9 premom)
Cd15 peak opk (2.5 premom)
Cd16 høy opk (1.7 premom)

Utifra tester så ville jeg tenkt at el var cd16, men utifra temping synes jeg det ser ut som el var den 15? Hva tenker dere?

Hadde også elsmerter cd15 kveld og svakt på morgenek cd16.

Vis vedlegget 336350

Jeg ville tenkt cd15:happy:
 
Tenk hvis dette var et trefaset tempekart MED festedipp. Det er nok for godt til å være sant :wacky: Frustrerende at så lite skal til for å påvirke tempen også, jeg tror jeg var ekstra flink til å varme termometeret med tunga i dag...


Screenshot_20200924-084323_Flo.jpg
 
Last edited:
Tenk hvis dette var et trefsset tempekart MED festedipp. Det er nok for godt til å være sant :wacky: Frustrerende at så lite skal til for å påvirke tempen også, jeg tror jeg var ekstra flink til å varme termometeret med tunga i dag...


Vis vedlegget 336414
Så spennende! :joyful: Min erfaring er at tempen kan bli lavere enn det som er korrekt ved at munnen har vært åpen litt før temping etc, men du kan aldri få tempen til å bli høyere enn kroppstemperaturen din ved å ‘varme den litt ekstra med tungen’:) Tungen din kan jo ikke være høyere enn kroppstemperaturen din, så tempen er nok reel skal du se! Og veeeeldig spennende fremover da! :joyful:
 
Så spennende! :joyful: Min erfaring er at tempen kan bli lavere enn det som er korrekt ved at munnen har vært åpen litt før temping etc, men du kan aldri få tempen til å bli høyere enn kroppstemperaturen din ved å ‘varme den litt ekstra med tungen’:) Tungen din kan jo ikke være høyere enn kroppstemperaturen din, så tempen er nok reel skal du se! Og veeeeldig spennende fremover da! :joyful:
:happy093
Kan være jeg hadde åpen munn uten å tenke over det, men spennende! Har begynt å innbille meg litt tunge bryst og mensmurringer som pleier å være der usnsett, haha. Får håpe det er en spire!
 
Nesten like høy temp i dag også, så dette begynner å bli spennende :dance011Er ganske tissetrengt også, må mye på do uten at jeg drikker noe særlig. Slik var det sist jeg hadde kjemisk pga hormoner, så jeg håååper det er noe på gang! ÆÆÆÆÆ!

Hvordan går det med dere andre?

Vis vedlegget 336195 Vis vedlegget 336196


Hva tror dere stemmer- når var EL?:rolleyes:

I den øverste grafen la jeg inn en falsk positiv EL test (har ikke testet denne pp) for at EL skulle bli CD22. Jeg hadde vannaktig CM lenge før den fruktbare perioden, og en stund etter, så vanskelig å vite hva som stemmer!

Altså enten er jeg 14/15 eller 11dpo i dag:
Har høy temp, ingen TR og blenda vanlig strimmeltest (25mlu).. :wacky:

Er spent på din temp i dag!
 
Nesten like høy temp i dag også, så dette begynner å bli spennende :dance011Er ganske tissetrengt også, må mye på do uten at jeg drikker noe særlig. Slik var det sist jeg hadde kjemisk pga hormoner, så jeg håååper det er noe på gang! ÆÆÆÆÆ!

Hvordan går det med dere andre?



Er spent på din temp i dag!
Jeg fikk høyere temp, ingen TR i sikte, men fortsatt blenda vanligstrimmel;) Angrer på at jeg ikke bestilte tidligtester! :rolleyes: Lurer på hva som skjer??:wideyed:
 
"After analyzing almost 150,000 BBT charts, researchers found that 12% of all pregnancy charts showed a triphasic pattern. When looking at non-pregnancy charts, they found that only 4.5% of charts showed a triphasic pattern.3

So, based on this data, a chart indicating a triphasic pattern is three times more likely to belong to someone who is pregnant."

https://www.verywellfamily.com/does-a-triphasic-chart-indicate-early-pregnancy-1960303
 
"After analyzing almost 150,000 BBT charts, researchers found that 12% of all pregnancy charts showed a triphasic pattern. When looking at non-pregnancy charts, they found that only 4.5% of charts showed a triphasic pattern.3

So, based on this data, a chart indicating a triphasic pattern is three times more likely to belong to someone who is pregnant."

https://www.verywellfamily.com/does-a-triphasic-chart-indicate-early-pregnancy-1960303
Men jeg har jo blenda tester? :wideyed:
 
Back
Topp