Vi som temper

Hei dere kloke damer. Jeg har tempet en stund, men stusser nå veldig på tempen denne syklusen. Jeg tok ovitrelle natt til søndag, og fikk først antydning til økning nå i dag... er det grunn til å tro at EL har vært så sent som i går, eller kan jeg regne med den var utpå mandag en gang, men at tempen ikke steg før i løpet av tirsdagen/i går? Sist jeg satte ovitrelle fikk jeg tempøkning tirsdag, når sprøyten ble satt søndags ettermiddag/kveld, så henger litt etter denne gangeno_O
Jeg har ikke erfaring med medisinene, men på grafen din ser det ut som EL var tirsdag siden økningen kom først i dag:)
 
Jeg har ikke erfaring med medisinene, men på grafen din ser det ut som EL var tirsdag siden økningen kom først i dag:)
Ovitrelle-sprøyten skal egentlig garantere EL innen 36 timer. Er derfor jeg er litt i stuss på hvor sent etter EL tempen kan stige. Ser på nett at mange anslår at den stiger 1-2 døgn etter EL, så ut ifra det så kan det vel stemme med EL på mandag...
 
Ovitrelle-sprøyten skal egentlig garantere EL innen 36 timer. Er derfor jeg er litt i stuss på hvor sent etter EL tempen kan stige. Ser på nett at mange anslår at den stiger 1-2 døgn etter EL, så ut ifra det så kan det vel stemme med EL på mandag...
Har det noe å si for videre behandling? Skal du ta blodprøver på en spesifikk dag el? :)
 

Vedlegg

  • 72E7CEA3-3982-4792-B06B-3545913CC972.jpeg
    72E7CEA3-3982-4792-B06B-3545913CC972.jpeg
    24,6 KB · Visninger: 100
  • 2EA90967-A3BA-44CF-81EF-A061AE61839F.jpeg
    2EA90967-A3BA-44CF-81EF-A061AE61839F.jpeg
    18,9 KB · Visninger: 98
Jeg skjønner Ingenting. Blenda test idag.. ikm i mårra, og tempen er sånn her?o_O
 

Vedlegg

  • C0649EDB-573E-4448-A54E-89FAE7D3DD0D.jpeg
    C0649EDB-573E-4448-A54E-89FAE7D3DD0D.jpeg
    33,1 KB · Visninger: 102
Jeg skjønner Ingenting. Blenda test idag.. ikm i mårra, og tempen er sånn her?o_O
Er du sikker på når EL var? Ellers er det kanskje bare for tidlig å teste? Tempen min har droppet samme dag som jeg har fått mensen, og denne gangen droppet den først dagen etter jeg fikk mensen, så den kan jo fortsatt droppe selvsagt.. Men håper for deg at det bare er for tidlig å teste! :) Hva slags test brukte du?
 
Er du sikker på når EL var? Ellers er det kanskje bare for tidlig å teste? Tempen min har droppet samme dag som jeg har fått mensen, og denne gangen droppet den først dagen etter jeg fikk mensen, så den kan jo fortsatt droppe selvsagt.. Men håper for deg at det bare er for tidlig å teste! :) Hva slags test brukte du?

Kan nok forvente ett dropp i morgen da. Kjenner ingen tegn til hverken mens eller graviditet. Har ikke tempet før heller, så mulig jeg gjør noe feil.

Ganske sikker på at eggløsning var fredag/lørdag da Jeg hadde ultralyd tordag som viste at det kunne slippe når som helst :) veldig Utslag på clearblue monitor og på LH test på fredag, samt smerter.

Har brukt tidlig test fra RFSU :)
 
Kan nok forvente ett dropp i morgen da. Kjenner ingen tegn til hverken mens eller graviditet. Har ikke tempet før heller, så mulig jeg gjør noe feil.

Ganske sikker på at eggløsning var fredag/lørdag da Jeg hadde ultralyd tordag som viste at det kunne slippe når som helst :) veldig Utslag på clearblue monitor og på LH test på fredag, samt smerter.

Har brukt tidlig test fra RFSU :)
Blir spennende å se imorgen da! Håper det bare er for tidlig å teste enda- det er jo så forskjellig når det slår ut! Jeg har fått positiv mellom 12-17dpo med alle mine 5 barn- (vanligtest da ikke tidlig). Håpet er ikke ute før TR er her! :Heartred
 
Screenshot_20200906-122936_FF Mobile.jpg


Også denne syklusen er eggløsningstesten og tempingen uenige om eggløsningsdag. Livmortappen sank litt på dag 16, så jeg tror tempingen har rett (som den pleier å ha). Jeg troor også jeg kjente eggløsningssmerter på kvelden eggløsningsdagen, men det kan også ha vært luftsmerter tror jeg.:p Dette er også min tidligste eggløsning hittil (dag 16), hurra! Ventingen kan begynne.
 
CD21 og muligens 3DPO i dag? Blir ikke klok på grafen denne gangen heller;) Jeg har ligget litt høyere i temp første halvdel av syklusen denne gangen, så selv om tempen er like høy som etter EL de andre gangene er det ikke like stort hopp.. Jeg hadde slow rise forrige syklus, og kan se ut som jeg er det nå også. Skal sies at jeg sover med en 1-åring på rommet, og var våken med han fra 1:30-3 i natt, så mulig tempen hadde vært høyere om jeg hadde sovet bedre:wacky:

Håper tempen holder seg høy- og helst stiger i morgen! Først da vil jeg føle meg trygg på at EL har vært:rolleyes:

Jeg hadde masse EL-slim (med litt rosa og streker i, sorry tmi) CD18 og 19, så det passer inn med grafen i så fall.


Noen tanker?
 

Vedlegg

  • EEF464DD-0D27-44C5-A625-662B3E766181.jpeg
    EEF464DD-0D27-44C5-A625-662B3E766181.jpeg
    39,4 KB · Visninger: 69
CD21 og muligens 3DPO i dag? Blir ikke klok på grafen denne gangen heller;) Jeg har ligget litt høyere i temp første halvdel av syklusen denne gangen, så selv om tempen er like høy som etter EL de andre gangene er det ikke like stort hopp.. Jeg hadde slow rise forrige syklus, og kan se ut som jeg er det nå også. Skal sies at jeg sover med en 1-åring på rommet, og var våken med han fra 1:30-3 i natt, så mulig tempen hadde vært høyere om jeg hadde sovet bedre:wacky:

Håper tempen holder seg høy- og helst stiger i morgen! Først da vil jeg føle meg trygg på at EL har vært:rolleyes:

Jeg hadde masse EL-slim (med litt rosa og streker i, sorry tmi) CD18 og 19, så det passer inn med grafen i så fall.


Noen tanker?
Er det slik at tempen blir lavere når man har sovet dårligere? Jeg var våken så lenge her en natt, og da var tempen nesten 0.4 grader lavere enn «normalen». Så jeg antok at dårlig søvn gjorde tempen lavere, men fant liksom ikke et sted hvor det stod konkret på nett :shy::happy:
 
Er det slik at tempen blir lavere når man har sovet dårligere? Jeg var våken så lenge her en natt, og da var tempen nesten 0.4 grader lavere enn «normalen». Så jeg antok at dårlig søvn gjorde tempen lavere, men fant liksom ikke et sted hvor det stod konkret på nett :shy::happy:
Jeg har lest en del på nett, og står at begge deler kan skje- noen får høyere mens andre får lavere! Jeg har notert i grafen de nettene hvor jeg sover veldig dårlig pga mini, og virker som min temp er lavere da.. Men kan jo ikke være sikker selvsagt! Hadde håpet på et veldig temphopp i dag..
 
Jeg er ny på temping og ønsker litt råd. Hvor viktig er det at det måles på morgenen vs. 3-4 timer søvn og samme tidspunkt?

Jeg har en gutt som fortsatt styrer litt på sen-natta. Men aldri samme tidspunkt. Men det som er sikkert er at i 4-5 tiden kan jeg ikke alltid legge til grunn at jeg har sovet 3-4 timer.

jeg vurderer derfor å begynne å tempe klokken 02. Han er sjeldent våken før det, så da får jeg 3-4 timer søvn før det, samme tidspunkt, men ikke morgen.
 
7293EBA8-8676-4C69-A60D-00245EFDC318.jpeg

Er 8dpo i dag, og fikk tempdropp i dag. Har lest litt om festedipp, kan dette være det?:rolleyes: Har ikke tempet i mine tidligere svangerskap, så har ingen erfaring med det:)
 
Back
Topp