Vi som temper

20200827_141401.jpg

Jeg prøver meg på temping for første gang, og har hvertfall fått bekreftet el :)

Hei! Er det noen som kan hjelpe meg å tolke dette diagrammet? Er første gang jeg temper, så kan være jeg ikke har fått helt dreisen på det enda.

Basert på CM og temp-stigning trodde jeg at jeg hadde el CD14/15. Men så droppet tempen igjen plutselig, og jeg fikk ny runde med EWCM CD 17/18 med påfølgende temp-stigning. Men så dropper temperaturen igjen. Betyr det at egget har prøvd å slippe i to runder men ikke fått det til?

Jeg har tatt el-tester, men ikke så systematisk. Ikke fått utslag over 1, men i følge Premom hadde jeg Peak på 0.81 CD17. Litt usikker på syklus-lengde, siden jeg nylig har sluttet på p-piller, men tror kanskje 30-32.

Tusen takk for all god hjelp!!

Jeg kom på en ting til! Hvordan temper du? I munnen? Vær i så fall obs på at du tester HELT likt hver gang. Mulig jeg bare var dum, men jeg la den inntil kinnet i starten eller prøvde å mose den mellom tunga og ganen. Ikke lett! Etter hvert innså at jeg skulle legge den godt under tunga og varme den så godt jeg klarte. Da ble det langt enklere å både måle og å tyde tempekartetlaughing6

Hei!
Jeg temper for første gang denne måneden og håpet at noen kunne hjelpe meg litt med å tyde.

Jeg har jo et veldig tydelig dropp i temperatur, men så tar det mange dager før det tar seg opp igjen til litt under nomaltemperatur og så begynner temperaturen å gå opp nå. Men den er likevel ikke tydelig over det den var før droppet.

Har jeg hatt eggløsning, eller er det for usikkert dette her? :anyone Og når har jeg i så fall hatt den?
Kan sies at symptomer på eggløsning (ømme bryster og oppblåst) har kommet i dag.

Blir veldig glad for svar! Jeg sitter her og klør meg i hodet...

Vedlegg

• A875A488-4F32-43D4-8FFD-C713241D4500.jpeg
    A875A488-4F32-43D4-8FFD-C713241D4500.jpeg
    30,7 KB · Visninger: 106
Hei!
Jeg temper for første gang denne måneden og håpet at noen kunne hjelpe meg litt med å tyde.

Jeg har jo et veldig tydelig dropp i temperatur, men så tar det mange dager før det tar seg opp igjen til litt under nomaltemperatur og så begynner temperaturen å gå opp nå. Men den er likevel ikke tydelig over det den var før droppet.

Har jeg hatt eggløsning, eller er det for usikkert dette her? :anyone Og når har jeg i så fall hatt den?
Kan sies at symptomer på eggløsning (ømme bryster og oppblåst) har kommet i dag.

Blir veldig glad for svar! Jeg sitter her og klør meg i hodet...

Hmm.. Har du notert deg om det skjedde noe spesielt den morgenen du målte så stor dropp? Jeg har lest at man ikke skal tolke én og én måling, som det i prinsippet blir i dette tilfellet.

Når jeg selv får veldig avvikende temperaturer noterer jeg ned hva det var før jeg sletter den fra tempekartet. Da blir det kanskje enklere å tyde kartet :)

Hmm.. Har du notert deg om det skjedde noe spesielt den morgenen du målte så stor dropp? Jeg har lest at man ikke skal tolke én og én måling, som det i prinsippet blir i dette tilfellet.

Når jeg selv får veldig avvikende temperaturer noterer jeg ned hva det var før jeg sletter den fra tempekartet. Da blir det kanskje enklere å tyde kartet :)

Nei, husker jeg var veldig stolt av meg selv fordi jeg hadde klart å våkne av meg selv klokken 6 for å ta temperaturen på en lørdag. Så ikke noe spesielt annerledes som jeg kan huske...
Jeg får bare fortsette å tempe videre for å få et bedre utgangspunkt. (Men man blir jo veldig nysgjerrig på hva i all verden som skjer der inne!)

Det minner egentlig litt om mitt tempekart to sykluser tilbake. Tror jeg var relativt flink til å måte i tide da, men jeg gikk og var veldig bekymra for at el ikke hadde skjedd. Jeg gikk til akupuntør som er ekspert innen fertilitet. Hun kjente på pulsen min og mente veldig sikkert at jeg hadde hatt eggløsning. Etter hvert så det mer og mer ut som at el hadde skjedd, men tempen vingla.
Vis vedlegget 334005
Tror jeg fikk kjemisk, for jeg fikk antydning til noe utslag på test samtidig som tempen gikk nedover igjen. Legger ved bilde:

Ja, det har du rett i! Og i dag var tempen litt opp igjen, så den hakker litt sånn som din. Er ikke sikkert jeg klarer å måle nøyaktig nok.

Så leit om det endte med kjemisk:( Men uansett greit å vite at du trolig hadde el da:Heartpink

Jeg kom på en ting til! Hvordan temper du? I munnen? Vær i så fall obs på at du tester HELT likt hver gang. Mulig jeg bare var dum, men jeg la den inntil kinnet i starten eller prøvde å mose den mellom tunga og ganen. Ikke lett! Etter hvert innså at jeg skulle legge den godt under tunga og varme den så godt jeg klarte. Da ble det langt enklere å både måle og å tyde tempekartetlaughing6

Ja, jeg temper under tunga. Prøver å gjøre det samme sted hver gang, men synes det er litt vanskelig å vite. I dag var jeg også litt tett i nesa, så måtte gispe etter litt luft gjennom munnen et par ganger:hilarious: så noe sier meg at jeg kanskje burde prøve å måle litt lenger ned på kroppen i neste syklus hvis temperaturen svinger like mye nå frem mot tr.:hilarious:

Noen som klarer å tolke når EL skjedde? Slipper egget alltid på laveste temperatur?
Screenshot_20200828-190341_Flo.jpg

Den dagen appen sier at el skjedde:
Slimet var borte igjen
Jeg tok ikke EL-tester ennå fordi jeg forventet EL flere dager senere
Dagen etter at EL skjedde:
Om morgenen var EL-testen ganske sterk, men ikke positiv. Og testene etter den ble svakere og svakere.

Vedlegg

• Screenshot_20200828-190341_Flo.jpg
    Screenshot_20200828-190341_Flo.jpg
    13,2 KB · Visninger: 67
Noen som klarer å tolke når EL skjedde? Slipper egget alltid på laveste temperatur?Vis vedlegget 334140
Den dagen appen sier at el skjedde:
Slimet var borte igjen
Jeg tok ikke EL-tester ennå fordi jeg forventet EL flere dager senere
Dagen etter at EL skjedde:
Om morgenen var EL-testen ganske sterk, men ikke positiv. Og testene etter den ble svakere og svakere.
Kan den ha vært første gangen tempen hoppet opp da? Dag 16?

Kan den ha vært første gangen tempen hoppet opp da? Dag 16?
Huff, ja, kan forsåvidt det, men rart slimet ikke var på plass. Tror testen var ultrasvak da jeg begynte, men kan jo ha begynt for sent. Ser ut som jeg først testet siste dag før første stigning. Flaks vi la inn aksjer akkurat i tide da. Men hadde negativ graviditetstest i kveld, så håper den skjedde senere. Får i så fall tanta på søndag, blir spennende å se. Takk for at du prøvde å tyde :pompus:

Huff, ja, kan forsåvidt det, men rart slimet ikke var på plass. Tror testen var ultrasvak da jeg begynte, men kan jo ha begynt for sent. Ser ut som jeg først testet siste dag før første stigning. Flaks vi la inn aksjer akkurat i tide da. Men hadde negativ graviditetstest i kveld, så håper den skjedde senere. Får i så fall tanta på søndag, blir spennende å se. Takk for at du prøvde å tyde :pompus:
Blir spennende å se om noen dager da!:joyful: Ikke alltid lett å tusen grafene synes jeg;)

Blir spennende å se om noen dager da!:joyful: Ikke alltid lett å tusen grafene synes jeg;)

Nei, ikke helt å bli klok på alltid. Ser også nå at jeg har notert at jeg måtte se bort fra det første hoppet hvis det sank igjen dagene etter fordi jeg hadde ligget våken og ventet på å kunne tempe. Men tempen ble jo litt høyere :wacky: Men skal vel være mer stigning for å bekrefte EL tror jeg.

Det er hvertfall sikkert at EL har skjedd der et sted da, det er jo praktisk å vite :D

6A6CE1EF-1650-4BD3-8503-AED800991E51.jpeg
CD12 og synes tempen er så høy denne gangen? :rolleyes:Forrige syklus lå tempen på rundt 36.17 før EL, og nå er den rundt 36.25. Har det noe å si? Føler den må stige så veldig høyt etter EL har vært da?

Noen som vet hvorfor Premom har laget en lilla runding rundt den ene datoen? Jeg tester ikke etter EL denne gangen, bare temper og legger inn aksjer:)

Vis vedlegget 334399 CD12 og synes tempen er så høy denne gangen? :rolleyes:Forrige syklus lå tempen på rundt 36.17 før EL, og nå er den rundt 36.25. Har det noe å si? Føler den må stige så veldig høyt etter EL har vært da?

Noen som vet hvorfor Premom har laget en lilla runding rundt den ene datoen? Jeg tester ikke etter EL denne gangen, bare temper og legger inn aksjer:)
Hm, jeg har temp på 36,31 - 36,40 før det stiger til 36,60 og høyere, og holder seg rundt der etter EL. Tror ikke tempen fra syklus til syklus har noe å si, det viktigste er vel bare at den stiger :)

Kjenner dessverre ikke til appen, håper noen andre har et svar til deg :)

Hm, jeg har temp på 36,31 - 36,40 før det stiger til 36,60 og høyere, og holder seg rundt der etter EL. Tror ikke tempen fra syklus til syklus har noe å si, det viktigste er vel bare at den stiger :)

Kjenner dessverre ikke til appen, håper noen andre har et svar til deg :)
Takk for svar:) Er fortsatt ganske ny på dette!

Heisann!
Er det noen som kan hjelpe meg å tyde? :-) Første Gang jeg prøver temping så har startet litt sent og blitt litt kluss med tiden de første dagene. Men så ble det faste tider mot slutten nå. Temper oralt.

Hadde positiv eggløsning test 21 august (14 dpo) ultralyd dagen i forveien viste egg på 22 mm.

Jeg er 11 dpo idag, om jeg har regnet riktig. Ser ut som tempen er på vei ned i tillegg til negativ graviditetstest. Så er vel alt håp ute nå?

har vanligvis 14 dager luteal fase. Har tatt dobbel dose Pergo denne måneden :-)

Vedlegg

• BE6F0E29-5ED7-4F3D-BCBD-138CCCA8AAE7.png
    BE6F0E29-5ED7-4F3D-BCBD-138CCCA8AAE7.png
    46 KB · Visninger: 92
Heisann!
Er det noen som kan hjelpe meg å tyde? :) Første Gang jeg prøver temping så har startet litt sent og blitt litt kluss med tiden de første dagene. Men så ble det faste tider mot slutten nå. Temper oralt.

Hadde positiv eggløsning test 21 august (14 dpo) ultralyd dagen i forveien viste egg på 22 mm.

Jeg er 11 dpo idag, om jeg har regnet riktig. Ser ut som tempen er på vei ned i tillegg til negativ graviditetstest. Så er vel alt håp ute nå?

Godt å vite at eggløsning har skjedd hvertfall! Du har fått det til med tempingen så den kan leses av :)

har vanligvis 14 dager luteal fase. Har tatt dobbel dose Pergo denne måneden :)
Hei, slik jeg tolker det er jeg enig i at du er 11 dpo. Jeg ville nok vært forberedt py ny syklus om jeg var deg. Temperaturfall på slutten er hvertfall tegn på at progesteron ikke holder seg oppe hvis jeg har skjønt det riktig. Begynte å falle rundt samme tid hos meg også, så gikkk tempen opp igjen, og nå sitter jeg med svak start på tante rød :(

Hei dere kloke damer. Jeg har tempet en stund, men stusser nå veldig på tempen denne syklusen. Jeg tok ovitrelle natt til søndag, og fikk først antydning til økning nå i dag... er det grunn til å tro at EL har vært så sent som i går, eller kan jeg regne med den var utpå mandag en gang, men at tempen ikke steg før i løpet av tirsdagen/i går? Sist jeg satte ovitrelle fikk jeg tempøkning tirsdag, når sprøyten ble satt søndags ettermiddag/kveld, så henger litt etter denne gangeno_O

Vedlegg

• 6513FB4E-56D9-46FE-ADB0-64936ED32770.jpeg
    6513FB4E-56D9-46FE-ADB0-64936ED32770.jpeg
    53,8 KB · Visninger: 79
Back
Topp