Vi som temper

Jeg er litt rådvill og trenger litt hjelp.
Jeg og FF er uenig med en dag ang når el var, likevel er jeg enten 14 eller 15 dpo idag. Jeg var sikker på at mensen skulle komme igår (13 dpo etter mine beregninger) og nok en gang i dag ettersom den ikke kom igår. Men jeg har ingen tegn til den og jeg får som regel mensen på dag 13 etter eggløsning, en sjeldent gang på dag 14 men aldri gått over det. Så hva skjer? Etter dag 11/12(12/13) var jeg jo skråsikker på at mensen skulle komme igår siden tempen gikk ned de dagene, men nå går den jo sakte oppover igjen. (Kan legge til at jeg har temperatur i underkant av 37 etter 14 dpo når jeg er gravid, selv om tempen er høyere for den tid).

Jeg har kun fått negative tester (svak antydning til skygge er eneste). Hva er oddsen for å være gravid når jeg ikke får positiv test når jeg er 14/15 dpo?

Min chartVis vedlegget 333354

FF sin
Vis vedlegget 333355
Jeg har kun tempet i 2pp, så er absolutt ikke ekspert! Har 5 barn men ikke tempet med de, så vet ikke hvordan mine grafer ville sett ut, men jeg har iaf fått positiv test etter IKM med flere av dem! Dvs negativ dagene før. Kanskje egget bare festet seg sent og du vil få en positiv om en dag eller to? :)

:clock:Heartred
Det er for tidlig å si enda! Egget fester seg vanligvis mellom 6-12dpo, og først da ‘er man’ gravid:) Etter hva jeg har forstått er alt ok så lenge tempen holder seg over coverline, og det gjør det jo hos deg:joyful: Temper du på samme sted til samme tid hver dag?

Takk for svar :Heartred jeg temper I sengen med en gang jeg våkner til ca samme tid. Litt knot i begynnelsen, men begynner å gå seg til nå. Da håper jeg tempen holder seg oppe. :clock

Vis vedlegget 333296

Fortsatt litt opp&ned med den tempen, men har holdt seg relativt høy iaf! Noen mening om når EL faktisk var? Premom tror jeg er 8dpo og FF 9dpo:rolleyes:
Can you share a screenshot of your chart in premom? Premom will not mark an LH peak if it does not identify a dropping of your T/C ratio. Without LH peak, the app will predict your ovulation day based on your cycle length, which is not that accurate.

According to FF, the same day you got a positive result is ovulation day, that is weird. Since the ovulation happens within 24-48 hours after testing positive.

Can you share a screenshot of your chart in premom? Premom will not mark an LH peak if it does not identify a dropping of your T/C ratio. Without LH peak, the app will predict your ovulation day based on your cycle length, which is not that accurate.

According to FF, the same day you got a positive result is ovulation day, that is weird. Since the ovulation happens within 24-48 hours after testing positive.
D54052D1-83BB-4C86-8A33-9C366AC8F2FF.jpeg

I’m new to this, so I don’t know all the features yet, but here’s a screenshot of my chart in Premom:) I think I ovulated Monday August 10th, because my cervix was SHOW, before it was harder again the day after. But since I had a slow rise this cycle, it’s hard to pinpoint exactly? :rolleyes:

Vis vedlegget 333365
I’m new to this, so I don’t know all the features yet, but here’s a screenshot of my chart in Premom:) I think I ovulated Monday August 10th, because my cervix was SHOW, before it was harder again the day after. But since I had a slow rise this cycle, it’s hard to pinpoint exactly? :rolleyes:
Even an ultrasound can not pinpoint the O day exactly, but according to your LH result and BBT data, I believe it is around Aug. 10th. Fingers crossed!
Seeing all those :Heartred, you are doing great.;)

Even an ultrasound can not pinpoint the O day exactly, but according to your LH result and BBT data, I believe it is around Aug. 10th. Fingers crossed!
Seeing all those :Heartred, you are doing great.;)
Thanks! I believe I’m 10dpo today- still early and I have high hopes! :rolleyes: Yup- we’ve done our best to say the least- baby dance all the time:hilarious:

EDED7D4F-A290-49E0-98BE-8B682FC3DAC8.jpeg

FF sier 12dpo, Premom sier 11dpo. Fortsatt høy temp, men nå blødde jeg nettopp friskt blod! Hva skjer? tR 2/3 dager for tidlig? Hvorfor er tempen fortsatt høy? :wideyed:

Hos meg synker alltid tempen før jeg begynner å blø, men det trenger ikke være sånn for alle. Kan det være festeblødning? Krysser fingrene for at det er en liten spire :Heartred
Har lest at tempen skal synke dagen før TR eller samme dag- men ikke etter.. Så spent på om blødningen fortsetter og om tempen synker! Tar utgangspunkt i at dette er TR, så får jeg heller bli positivt overrasket om blødningen slutter og jeg får positiv test om noen dager:)

Er for øvrig bare på papiret og noen dråper når jeg går på do, ikke noe i bindet foreløpig..

Hei! Er det noen som kan hjelpe meg å tolke dette diagrammet? Er første gang jeg temper, så kan være jeg ikke har fått helt dreisen på det enda.

Basert på CM og temp-stigning trodde jeg at jeg hadde el CD14/15. Men så droppet tempen igjen plutselig, og jeg fikk ny runde med EWCM CD 17/18 med påfølgende temp-stigning. Men så dropper temperaturen igjen. Betyr det at egget har prøvd å slippe i to runder men ikke fått det til?

Jeg har tatt el-tester, men ikke så systematisk. Ikke fått utslag over 1, men i følge Premom hadde jeg Peak på 0.81 CD17. Litt usikker på syklus-lengde, siden jeg nylig har sluttet på p-piller, men tror kanskje 30-32.

Tusen takk for all god hjelp!!

Vedlegg

• BC1E0862-C66C-4769-9906-803BEDF3735D.jpeg
    BC1E0862-C66C-4769-9906-803BEDF3735D.jpeg
    55,8 KB · Visninger: 96
Hei! Er det noen som kan hjelpe meg å tolke dette diagrammet? Er første gang jeg temper, så kan være jeg ikke har fått helt dreisen på det enda.

Basert på CM og temp-stigning trodde jeg at jeg hadde el CD14/15. Men så droppet tempen igjen plutselig, og jeg fikk ny runde med EWCM CD 17/18 med påfølgende temp-stigning. Men så dropper temperaturen igjen. Betyr det at egget har prøvd å slippe i to runder men ikke fått det til?

Jeg har tatt el-tester, men ikke så systematisk. Ikke fått utslag over 1, men i følge Premom hadde jeg Peak på 0.81 CD17. Litt usikker på syklus-lengde, siden jeg nylig har sluttet på p-piller, men tror kanskje 30-32.

Ser ikke ut som du har hatt EL nei! EL-slim kan komme i flere omganger ila en syklus selv om ikke EL skjer, så vanskelig å si om det har prøvd å slippe eller ikke?
Men regelen er iaf at tempen må stige minst 0.2 grader og deretter holde seg høyere enn gjennomsnittet av de siste 6 temperaturene i minst 3 dager for at EL har skjedd. Men fortsett å tempe- plutselig skjer det! Og legg inn aksjer minst annenhver dag så er du sikker på å treffe:)

Enig med Mamacita, kan se ut som at eggløsning ikke skjedde. Er ganske normalt i løpet av et år :) Og så har du jo akkurat sluttet på p-piller, typisk at syklusen tuller litt da.

Har du testet hver dag til nøyaktig samme tidspunkt? Ikke reist deg elldr vært våken før du temper? Det har mye å si

Enig med Mamacita, kan se ut som at eggløsning ikke skjedde. Er ganske normalt i løpet av et år :) Og så har du jo akkurat sluttet på p-piller, typisk at syklusen tuller litt da.

Har du testet hver dag til nøyaktig samme tidspunkt? Ikke reist deg elldr vært våken før du temper? Det har mye å si

Tusen takk for svar!:) Jeg tenker egentlig også at det er litt typisk for syklusen etter p-piller. Men uansett spennende å følge tempen tenker jeg, og hva som skjer fra mnd til mnd.

Jeg har ikke fått testet nøyaktig samme tidspunkt, for noen dager har jeg våknet tidlig og da har jeg testet før jeg sto opp. Det er litt utypisk meg å våkne tidlig, så det er jo typisk at det skjer når jeg prøver å få oversikt over sakene:bookworm:

Ser ikke ut som du har hatt EL nei! EL-slim kan komme i flere omganger ila en syklus selv om ikke EL skjer, så vanskelig å si om det har prøvd å slippe eller ikke?
Men regelen er iaf at tempen må stige minst 0.2 grader og deretter holde seg høyere enn gjennomsnittet av de siste 6 temperaturene i minst 3 dager for at EL har skjedd. Men fortsett å tempe- plutselig skjer det! Og legg inn aksjer minst annenhver dag så er du sikker på å treffe:)

Tusen takk for svar! Det er så nyttig å høre erfaringer fra dere:happy: jeg skal fortsette med både temping og aksjer, så får vi håpe på det beste! I dag har jeg faktisk merket litt murring og menssmerter, så regner med at tr er i anmarsj. I så fall like greit, så har jeg et fast holdepunkt for videre testing! Vært litt ustabilt siden slutt på p-piller..:hungover:

Tusen takk for svar!:) Jeg tenker egentlig også at det er litt typisk for syklusen etter p-piller. Men uansett spennende å følge tempen tenker jeg, og hva som skjer fra mnd til mnd.

Jeg har ikke fått testet nøyaktig samme tidspunkt, for noen dager har jeg våknet tidlig og da har jeg testet før jeg sto opp. Det er litt utypisk meg å våkne tidlig, så det er jo typisk at det skjer når jeg prøver å få oversikt over sakene:bookworm:

Det minner egentlig litt om mitt tempekart to sykluser tilbake. Tror jeg var relativt flink til å måte i tide da, men jeg gikk og var veldig bekymra for at el ikke hadde skjedd. Jeg gikk til akupuntør som er ekspert innen fertilitet. Hun kjente på pulsen min og mente veldig sikkert at jeg hadde hatt eggløsning. Etter hvert så det mer og mer ut som at el hadde skjedd, men tempen vingla.
Screenshot_20200826-234728_Flo.jpg

Tror jeg fikk kjemisk, for jeg fikk antydning til noe utslag på test samtidig som tempen gikk nedover igjen. Legger ved bilde:

Oppdatering fra meg, 12 DPO. Det ser ut som det har klaffet denne måneden:love7. Dette var min tempedebut, så litt kluss i starten, men ganske tydelig stigning etter EL. Krysse alt jeg har for at dette går bra og at det blir baby i mai:rolleyes:

Vedlegg

• 91DE6B08-398C-46A8-BA17-AFDD92D4A1E2.jpeg
    91DE6B08-398C-46A8-BA17-AFDD92D4A1E2.jpeg
    60,7 KB · Visninger: 130
  • 8A7C33B7-EAE0-4180-96C2-217B77C51288.jpeg
    8A7C33B7-EAE0-4180-96C2-217B77C51288.jpeg
    27,5 KB · Visninger: 121
Oppdatering fra meg, 12 DPO. Det ser ut som det har klaffet denne måneden:love7. Dette var min tempedebut, så litt kluss i starten, men ganske tydelig stigning etter EL. Krysse alt jeg har for at dette går bra og at det blir baby i mai:rolleyes:
Gratulerer så mye! Hadde du en mistanke før du tok test? Jeg tror jeg hadde hatt en god følelse selv hvis jeg var deg! Ganske fin stigning nr. 2 etter festetidspunkt, og kanskje litt festedipp der også :D

:shy::shy:
Gratulerer så mye! Hadde du en mistanke før du tok test? Jeg tror jeg hadde hatt en god følelse selv hvis jeg var deg! Ganske fin stigning nr. 2 etter festetidspunkt, og kanskje litt festedipp der også :D

Takk :love7
Jeg hadde en mindre, (tmi: brun)blødning 9 dpo, så da var jeg egentlig sikker på at håpet var ute. Men så stoppet blødningen, pluss at temperaturen holdt seg, så da tok jeg en test :) Håper det blir baby :shy:

Back
Topp