Vi som temper

Er det noen måte å si til fertilityfriend at eggløsningen har vært?
Jeg var på ultralyd i dag som så at jeg akkurat hadde hatt eggløsning (timer før), men jeg har en magefølelse på at fertilityfriend vil si at eggløsningen er i morgen.

Vis vedlegget 333117
FF setter kryss og bekrefter at EL har vært når du har tre dager med høyere temperaturer på rad (høyere enn de 6 siste dagene). Altså hvis EL var/er i dag vil tempen stige i morgen:)

Er det noen måte å si til fertilityfriend at eggløsningen har vært?
Jeg var på ultralyd i dag som så at jeg akkurat hadde hatt eggløsning (timer før), men jeg har en magefølelse på at fertilityfriend vil si at eggløsningen er i morgen.

Vis vedlegget 333117
Ja, du går på Meny - Settings - Detector/Override Settings og velger "Manual" under "Detector" :)

I dag sank temperaturen, så da er mensen på vei. Hvis denne syklusen ligner på forrige syklus, så begynner jeg å blø i morgen. PP5, here we come.

Screenshot_20200815-173307_FF Mobile.jpg

F87C610E-666C-491C-B5CE-843C08A87F9F.jpeg

Synes tempen min hopper så mye opp&ned etter EL? Noen som vet hva det kan kommer av? Den holder seg over coverline iaf:rolleyes: Er så spent denne pp, men hadde ønsket at tempen holdt seg høy hele tiden! ;)

Vis vedlegget 333251

Synes tempen min hopper så mye opp&ned etter EL? Noen som vet hva det kan kommer av? Den holder seg over coverline iaf:rolleyes: Er så spent denne pp, men hadde ønsket at tempen holdt seg høy hele tiden! ;)
Temper du oralt? I så fall kan plassering av termometeret, om du har sovet med åpen eller lukket munn, og temperaturen i rommet ha påvirkning. I tillegg til søvnkvalitet selvfølgelig.

Min forrige graf var langt fra stabil, men ble gravid likevel :)
Screenshot_20200817-093437_FF Mobile.jpg

Temper du oralt? I så fall kan plassering av termometeret, om du har sovet med åpen eller lukket munn, og temperaturen i rommet ha påvirkning. I tillegg til søvnkvalitet selvfølgelig.

Min forrige graf var langt fra stabil, men ble gravid likevel :)
Vis vedlegget 333254
Ja, temper oralt..;) Kanskje derfor da:rolleyes: Men din graf ligner jo litt på min, så det gjør meg optimistisk!:) Har sett på mange FF- grafer og virker som de varierer veldig både om man er gravid eller ikke:)

Ja, temper oralt..;) Kanskje derfor da:rolleyes: Men din graf ligner jo litt på min, så det gjør meg optimistisk!:) Har sett på mange FF- grafer og virker som de varierer veldig både om man er gravid eller ikke:)
Ja, enig i det. Min graf forrige graviditet var helt ulik denne, så det varierer tydeligvis hos samme person også. Krysser fingrene for deg :)

Ja, enig i det. Min graf forrige graviditet var helt ulik denne, så det varierer tydeligvis hos samme person også. Krysser fingrene for deg :)
Aha! Godt å vite! Har bare tempet et par måneder, og forrige syklus var litt annerledes enn denne, så takk for info:Heartred

Tempen min har også vært litt opp og ned denne PP’en! Meeeen, jeg var helt sikker på at jeg var 2 DPO i dag, fordi jeg fikk positiv EL test på lørdag, og negativ på søndag. Antok derfor at EL var på søndag, noe jeg også mente stemte, fordi tempen økte betraktelig i går. Men nå setter FF at jeg er 3 DPO i dag. Skal jeg stole blindt på FF, og kan det stemme at man får EL samme dag som man får positv EL test? Spiller jo ingen rolle dette, men liker å vite det i forhold til når jeg kan begynne å teste :)
140E1FCD-A0BE-4637-9FD8-84728F274CB9.png

Tempen min har også vært litt opp og ned denne PP’en! Meeeen, jeg var helt sikker på at jeg var 2 DPO i dag, fordi jeg fikk positiv EL test på lørdag, og negativ på søndag. Antok derfor at EL var på søndag, noe jeg også mente stemte, fordi tempen økte betraktelig i går. Men nå setter FF at jeg er 3 DPO i dag. Skal jeg stole blindt på FF, og kan det stemme at man får EL samme dag som man får positv EL test? Spiller jo ingen rolle dette, men liker å vite det i forhold til når jeg kan begynne å teste :) Vis vedlegget 333292
0DC860A2-BA9F-4776-8219-0757B4981D3A.png

Tempen min har også vært litt opp og ned denne PP’en! Meeeen, jeg var helt sikker på at jeg var 2 DPO i dag, fordi jeg fikk positiv EL test på lørdag, og negativ på søndag. Antok derfor at EL var på søndag, noe jeg også mente stemte, fordi tempen økte betraktelig i går. Men nå setter FF at jeg er 3 DPO i dag. Skal jeg stole blindt på FF, og kan det stemme at man får EL samme dag som man får positv EL test? Spiller jo ingen rolle dette, men liker å vite det i forhold til når jeg kan begynne å teste :) Vis vedlegget 333292
FF sier også at jeg hadde EL samme dag som positiv test, og at jeg er 9dpo nå, mens Premom sier en dag senere og at jeg er 8dpo:rolleyes: Vet ikke hvorfor de kalkulerer med forskjellige dager jeg? Jeg sluttet å teste etter EL da jeg hadde fått positiv test, for det var den siste testen jeg hadde liggende, så vet ikke når den ville blitt negativ igjen! FF går vel ut ifra andre symptomer også som CM etc da?:)

FF sier også at jeg hadde EL samme dag som positiv test, og at jeg er 9dpo nå, mens Premom sier en dag senere og at jeg er 8dpo:rolleyes: Vet ikke hvorfor de kalkulerer med forskjellige dager jeg? Jeg sluttet å teste etter EL da jeg hadde fått positiv test, for det var den siste testen jeg hadde liggende, så vet ikke når den ville blitt negativ igjen! FF går vel ut ifra andre symptomer også som CM etc da?:)
Ja, det kan godt hende :) Synes bare det var litt rart! Men hvis jeg er 3 DPO og ikke 2 DPO i dag, så er det bare vinn-vinn det :cool: Håper likevel det klaffet med aksjene også da :laughing021

2A0B164E-CC98-4414-881A-4D488FE2CBB2.jpeg

Fortsatt litt opp&ned med den tempen, men har holdt seg relativt høy iaf! Noen mening om når EL faktisk var? Premom tror jeg er 8dpo og FF 9dpo:rolleyes:

Jeg vil tro 9DPO :happy: Basert på en liten økning der, og det kan jo godt tenkes at du hadde fått negativ test dagen etter også :)
Takk for svar! Har jo egentlig så lite å si med en dag fra eller til, men i disse dpo-dager går jo tiden så tregt, at en dag forskjell har mye å si:hilarious:

Hei dere :) jeg er nybegynner på temping. Utrolig fascinerende! Jeg har bekreftet eggløsning på temp og test, men hvordan pleier temp etter eggløsning å holde seg om man er gravid? Her er den fallende. Antar dette ikke ser så lovende ut :(

Vedlegg

• 3E9A30E5-0D7D-4195-8352-04ACF650EEEC.png
    3E9A30E5-0D7D-4195-8352-04ACF650EEEC.png
    89,9 KB · Visninger: 94
Jeg er litt rådvill og trenger litt hjelp.
Jeg og FF er uenig med en dag ang når el var, likevel er jeg enten 14 eller 15 dpo idag. Jeg var sikker på at mensen skulle komme igår (13 dpo etter mine beregninger) og nok en gang i dag ettersom den ikke kom igår. Men jeg har ingen tegn til den og jeg får som regel mensen på dag 13 etter eggløsning, en sjeldent gang på dag 14 men aldri gått over det. Så hva skjer? Etter dag 11/12(12/13) var jeg jo skråsikker på at mensen skulle komme igår siden tempen gikk ned de dagene, men nå går den jo sakte oppover igjen. (Kan legge til at jeg har temperatur i underkant av 37 etter 14 dpo når jeg er gravid, selv om tempen er høyere for den tid).

Jeg har kun fått negative tester (svak antydning til skygge er eneste). Hva er oddsen for å være gravid når jeg ikke får positiv test når jeg er 14/15 dpo?

Min chart
Screenshot_20200819-082614.jpg

FF sin
Screenshot_20200819-082436.jpg

Hei dere :) jeg er nybegynner på temping. Utrolig fascinerende! Jeg har bekreftet eggløsning på temp og test, men hvordan pleier temp etter eggløsning å holde seg om man er gravid? Her er den fallende. Antar dette ikke ser så lovende ut :(
Det er for tidlig å si enda! Egget fester seg vanligvis mellom 6-12dpo, og først da ‘er man’ gravid:) Etter hva jeg har forstått er alt ok så lenge tempen holder seg over coverline, og det gjør det jo hos deg:joyful: Temper du på samme sted til samme tid hver dag?

Back
Topp