Vi som temper

DE64C727-3ECE-48EC-BD62-CD0FA3EC8215.png
Kjære kloke tempedamer, jeg trenger litt input her. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde EL på søndag. Jeg har tempet i tre sykluser nå, og alltid etter EL får jeg tydelig tempstigning, hvertfall 0.3 opp i temp, og slik holder grafen seg. Men i dag fikk jeg denne tempen, og se hvordan grafen min nå ser ut! Jeg blir ikke klok. Håper jo at FF setter kryss i morgen.. Burde jeg ikke fått økende temp i dag? :banghead::banghead:
Hadde jo en fin økning i går (forventet 1DPO, men den gikk så mye ned i dag :bored:)
Vis vedlegget 335569
 
Last edited:
Vis vedlegget 335570 Kjære kloke tempedamer, jeg trenger litt input her. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde EL på søndag. Jeg har tempet i tre sykluser nå, og alltid etter EL får jeg tydelig tempstigning, hvertfall 0.3 opp i temp, og slik holder grafen seg. Men i dag fikk jeg denne tempen, og se hvordan grafen min nå ser ut! Jeg blir ikke klok. Håper jo at FF setter kryss i morgen.. Burde jeg ikke fått økende temp i dag? :banghead::banghead:
Hadde jo en fin økning i går (forventet 1DPO, men den gikk så mye ned i dag :bored:)
Vis vedlegget 335569
Jeg har sånn innimellom og, er helt normalt:happy:
 
Håper noen kloke tempedamer her inne kan hjelpe litt! Jeg går på første syklus med progesteron. Er nå redd for at progesteron evt hindrer tr i å komme dersom jeg ikke er blitt gravid. Vet dere om progesterontilskudd kan bidra til å holde tempen oppe? Eller vil uansett tempen droppe når tr egentlig skal komme, også må jeg slutte på progesterontilskudd for at selve blødningen skal starte? Håper noen kanskje har erfaring eller synsing å dele her:shy:
 
395AE32B-0EA9-4BB2-A89E-A9978EC7EC13.jpeg

11dpo i dag og ingen tegn til at TR er på vei.. ;)Dette er pp3- hadde 13 dager lang lutealfase PP1, og 10 dager pp2. Litt uregelmessig syklus etter ammeslutt.

Jeg trodde TR skulle komme i går da tempen sank, men den gikk litt opp igjen i dag og ingen TR enda.. Noen erfaringer? :rolleyes:Tempen har holdt seg over coverline siden EL, men føler den ikke er så veldig høy denne gangen! Har det noe å si mtp evt graviditet?

Jeg har 5 barn fra før (1-7år gamle), og har blitt raskt gravid hittil. Dette er tredje mnden jeg temper, så ganske fersk i gamet!

Ser det ut som TR er på vei eller er det fortsatt håp for at jeg er gravid? :rolleyes:
 
Flere som har erfaring med at dipp i tempen og eggløsningstest ikke "stemmer"?:wideyed: I følge bruksanvisningen på el-testene så skal eggløsning komme 24-48 timer ETTER positiv el-test. Men mine temp-dipper kommer gjerne FØR positiv test (se graf). Så når har jeg da egentlig el? Hva skal man stole på?:oops:
IMG-0259.JPG
.
 
4EF5949E-359C-4C45-B70D-6B44C6986257.jpeg


Tror dere EL var CD19 istede (lilla kryss), eller CD18 som FF skriver? Jeg hadde El-slim CD18&19, og har lest at EL skjer på den siste dagen med EL-slim?
 
Spent på hvordan dette ender :woot:Min temp går som oftes ned fra 12dpo..ingen mens, men har hatt to dager med mensmurringer nå. Ingen positiv g-test enda , svak strek (skyggestrek) men ikke godt synlig.
 

Vedlegg

  • 5383245B-6690-4D2F-9717-1184F8EABBBF.jpeg
    5383245B-6690-4D2F-9717-1184F8EABBBF.jpeg
    59,6 KB · Visninger: 84
Spent på hvordan dette ender :woot:Min temp går som oftes ned fra 12dpo..ingen mens, men har hatt to dager med mensmurringer nå. Ingen positiv g-test enda , svak strek (skyggestrek) men ikke godt synlig.
Målte du ikke noe før EL? Er du i så fall helt sikker på at EL var? Er jo absolutt mulig å få en litt sen positiv test, men hvis du er 3 dager over IKM burde den vel vært positiv nå? :rolleyes:
 
Målte du ikke noe før EL? Er du i så fall helt sikker på at EL var? Er jo absolutt mulig å få en litt sen positiv test, men hvis du er 3 dager over IKM burde den vel vært positiv nå? :rolleyes:

nei jeg fikk ikke målt før, noe som er veldig kjedelig for Jeg pleier å måle temp hele perioden :eek: så har bare basert eggløsning på tester og slimet. Jeg er enig, burde vel ha fått en positiv test nå om jeg var gravid:sorry:
 
nei jeg fikk ikke målt før, noe som er veldig kjedelig for Jeg pleier å måle temp hele perioden :eek: så har bare basert eggløsning på tester og slimet. Jeg er enig, burde vel ha fått en positiv test nå om jeg var gravid:sorry:
Hva om EL var senere da? Har du regelmessige sykluser?
 
Det kan være en årsak. Er ofte regelmessig , skifter mellom 32-36 dager. Kan se ut som at det kan ha skjedd her
Kanskje du ikke har hatt EL enda? Det hender jo at rare ting skjer.. Håper det ordner seg snart da! Du får bare legge inn aksjer regelmessig så du treffer hvis det skulle være den ikke har vært? Masse lykke til iaf! :joyful:
 
Kanskje du ikke har hatt EL enda? Det hender jo at rare ting skjer.. Håper det ordner seg snart da! Du får bare legge inn aksjer regelmessig så du treffer hvis det skulle være den ikke har vært? Masse lykke til iaf! :joyful:

ja mye rart som skjer i disse pp’ene :p får bare følge med. Er ikke værre enn å bare prøve på nytt neste pp om tr kommer i morgen. :joyful: Tusen takk! Og lykke til, til deg også:happy:
 
Flere som har erfaring med at dipp i tempen og eggløsningstest ikke "stemmer"?:wideyed: I følge bruksanvisningen på el-testene så skal eggløsning komme 24-48 timer ETTER positiv el-test. Men mine temp-dipper kommer gjerne FØR positiv test (se graf). Så når har jeg da egentlig el? Hva skal man stole på?:oops:Vis vedlegget 335840 .

Ikke erfaring, men ville stolt mer på tempen, sånn sett. Men, det der var underlig >< tempen øker - og så positiv ELtest samme dag?
 
Litt usikker på hvordan jeg skal lese tempen min i dag:

Tok temp kl6. Da var den 36.3 (før EL-temp). Det er en plass mellom 5-9 jeg får tatt temp, alt etter når jeg våkner.. jeg sovna igjen, ble vekt kl 8, ny temp; 36.64. som er mer normalt etter EL. I følge testene skulle jeg hatt EL i går en gang.

Tok temp to ganger fordi kroppen sa så tydelig i fra at EL var i gang, så jeg kan ikke skjønne annet enn at den har vært.

Så blir jo Spørsmålet; var tempen lav først pga soving med f.eks åpen munn? Var tempen høyere etterpå fordi jeg hadde våkna tidligere? Kan EL ha skjedd litt senere, men før kl8 i morges (vet ikke hvor lang tid etter egget slipper at tempen går opp?).
Jeg er nesten helt sikker på at tempen blir å være høy i morgen uansett, men vil jo telle riktig dpo :p
 
Flere som har erfaring med at dipp i tempen og eggløsningstest ikke "stemmer"?:wideyed: I følge bruksanvisningen på el-testene så skal eggløsning komme 24-48 timer ETTER positiv el-test. Men mine temp-dipper kommer gjerne FØR positiv test (se graf). Så når har jeg da egentlig el? Hva skal man stole på?:oops:Vis vedlegget 335840 .
Jeg ville i utgangspunktet sagt meg enig med Lillafrosk, men så ville jeg kanskje tenkt at det kan være ting som har påvirket tempen din også. Sov du godt iløpet av natten, la du deg tidlig eller sent? Mye kan utgjøre forskjell på temperatur, og veldig lite skal til :dontknow

For å gjøre ventetiden lettere, både i dpo-land og eventuelt svangerskap (før eventuell TUL), så ville jeg tenkt EL på senest mulig tidspunkt :)
 
Litt usikker på hvordan jeg skal lese tempen min i dag:

Tok temp kl6. Da var den 36.3 (før EL-temp). Det er en plass mellom 5-9 jeg får tatt temp, alt etter når jeg våkner.. jeg sovna igjen, ble vekt kl 8, ny temp; 36.64. som er mer normalt etter EL. I følge testene skulle jeg hatt EL i går en gang.

Tok temp to ganger fordi kroppen sa så tydelig i fra at EL var i gang, så jeg kan ikke skjønne annet enn at den har vært.

Så blir jo Spørsmålet; var tempen lav først pga soving med f.eks åpen munn? Var tempen høyere etterpå fordi jeg hadde våkna tidligere? Kan EL ha skjedd litt senere, men før kl8 i morges (vet ikke hvor lang tid etter egget slipper at tempen går opp?).
Jeg er nesten helt sikker på at tempen blir å være høy i morgen uansett, men vil jo telle riktig dpo :p
Jeg tenker det er på grunn av at du var våken for kort tid før du tempet siste gang :) Er vel minimum 3 timer med dyp søvn som skal til rett før du temper? Tror jeg
 
Litt usikker på hvordan jeg skal lese tempen min i dag:

Tok temp kl6. Da var den 36.3 (før EL-temp). Det er en plass mellom 5-9 jeg får tatt temp, alt etter når jeg våkner.. jeg sovna igjen, ble vekt kl 8, ny temp; 36.64. som er mer normalt etter EL. I følge testene skulle jeg hatt EL i går en gang.

Tok temp to ganger fordi kroppen sa så tydelig i fra at EL var i gang, så jeg kan ikke skjønne annet enn at den har vært.

Så blir jo Spørsmålet; var tempen lav først pga soving med f.eks åpen munn? Var tempen høyere etterpå fordi jeg hadde våkna tidligere? Kan EL ha skjedd litt senere, men før kl8 i morges (vet ikke hvor lang tid etter egget slipper at tempen går opp?).
Jeg er nesten helt sikker på at tempen blir å være høy i morgen uansett, men vil jo telle riktig dpo :p
Det er viktigere å tempe til samme tidpunkt hver dag enn å ha sovet minst 3t før temping (men helst begge deles selvsagt). Dvs du burde ha på alarm å tempe til samme tid (+/- 30min). Tempen kan variere veldig ila bare en time eller to! Så for at temping skal ‘funke’, må det gjøres riktig. Jeg har en 1-åring på rommet, og blir vekket ila natten noen ganger, men har alarm på 5:45 så hvis jeg ikke må stå opp før det, tester jeg iaf da:)

Men håper tempen din holder seg høy fremover, så du får en indikator på at EL har vært! :joyful: Masse lykke til!
 
Jeg tenker det er på grunn av at du var våken for kort tid før du tempet siste gang :) Er vel minimum 3 timer med dyp søvn som skal til rett før du temper? Tror jeg

Jeg har aldri 3 timer med dyp søvn uansett :p (ifg klokken min, har jeg 1,5-2t hver natt med dyp søvn). og innimellom må jeg opp å gå midt på natten (type kl 3-4), før jeg temper kl 5-6. (Treåring i hus, og; jeg sover lett).
Blir det mye opp og rundt så blir kanskje tempen litt rar, men vanligvis holder den seg ganske stabil. Ikke SÅNNE hopp. >< Har prøvd å tempe litt senere tidligere ganger også (altså, to ganger på samme morgen, med litt soving i mellom), og den har da vært ganske lik. Husker ikke grunnen til det den gang (tror jeg følte meg dårlig, og skulle dobbeltsjekke at jeg ikke hadde fått feber :p)

Uansett. Jeg vet jo at man i teorien skal tempe på samme tid hver morgen og at man skal stole på den tempen man tar da ... Men VANLIGVIS bruker det ikke ha så mye å si. :p

Jeg får bare ta tempen i morgen, også prøve å se an den fra i dag. Kan hende FF viser EL I går uansett, mtp dippen i charten og sånt :p
 
Back
Topp