Spennende!! Har heller ingen erfaring, men det kan jo godt væreVis vedlegget 335544
Er 8dpo i dag, og fikk tempdropp i dag. Har lest litt om festedipp, kan dette være det?Har ikke tempet i mine tidligere svangerskap, så har ingen erfaring med det
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Spennende!! Har heller ingen erfaring, men det kan jo godt væreVis vedlegget 335544
Er 8dpo i dag, og fikk tempdropp i dag. Har lest litt om festedipp, kan dette være det?Har ikke tempet i mine tidligere svangerskap, så har ingen erfaring med det
![]()

)Jeg har sånn innimellom og, er helt normaltVis vedlegget 335570 Kjære kloke tempedamer, jeg trenger litt input her. Jeg er ganske sikker på at jeg hadde EL på søndag. Jeg har tempet i tre sykluser nå, og alltid etter EL får jeg tydelig tempstigning, hvertfall 0.3 opp i temp, og slik holder grafen seg. Men i dag fikk jeg denne tempen, og se hvordan grafen min nå ser ut! Jeg blir ikke klok. Håper jo at FF setter kryss i morgen.. Burde jeg ikke fått økende temp i dag?
Hadde jo en fin økning i går (forventet 1DPO, men den gikk så mye ned i dag)
Vis vedlegget 335569

I følge bruksanvisningen på el-testene så skal eggløsning komme 24-48 timer ETTER positiv el-test. Men mine temp-dipper kommer gjerne FØR positiv test (se graf). Så når har jeg da egentlig el? Hva skal man stole på?Målte du ikke noe før EL? Er du i så fall helt sikker på at EL var? Er jo absolutt mulig å få en litt sen positiv test, men hvis du er 3 dager over IKM burde den vel vært positiv nå?Spent på hvordan dette enderMin temp går som oftes ned fra 12dpo..ingen mens, men har hatt to dager med mensmurringer nå. Ingen positiv g-test enda , svak strek (skyggestrek) men ikke godt synlig.
Målte du ikke noe før EL? Er du i så fall helt sikker på at EL var? Er jo absolutt mulig å få en litt sen positiv test, men hvis du er 3 dager over IKM burde den vel vært positiv nå?![]()

Hva om EL var senere da? Har du regelmessige sykluser?nei jeg fikk ikke målt før, noe som er veldig kjedelig for Jeg pleier å måle temp hele periodenså har bare basert eggløsning på tester og slimet. Jeg er enig, burde vel ha fått en positiv test nå om jeg var gravid
![]()
Hva om EL var senere da? Har du regelmessige sykluser?
Kanskje du ikke har hatt EL enda? Det hender jo at rare ting skjer.. Håper det ordner seg snart da! Du får bare legge inn aksjer regelmessig så du treffer hvis det skulle være den ikke har vært? Masse lykke til iaf!Det kan være en årsak. Er ofte regelmessig , skifter mellom 32-36 dager. Kan se ut som at det kan ha skjedd her

Kanskje du ikke har hatt EL enda? Det hender jo at rare ting skjer.. Håper det ordner seg snart da! Du får bare legge inn aksjer regelmessig så du treffer hvis det skulle være den ikke har vært? Masse lykke til iaf!![]()
Tusen takk! Og lykke til, til deg også
Flere som har erfaring med at dipp i tempen og eggløsningstest ikke "stemmer"?I følge bruksanvisningen på el-testene så skal eggløsning komme 24-48 timer ETTER positiv el-test. Men mine temp-dipper kommer gjerne FØR positiv test (se graf). Så når har jeg da egentlig el? Hva skal man stole på?
Vis vedlegget 335840 .
Jeg ville i utgangspunktet sagt meg enig med Lillafrosk, men så ville jeg kanskje tenkt at det kan være ting som har påvirket tempen din også. Sov du godt iløpet av natten, la du deg tidlig eller sent? Mye kan utgjøre forskjell på temperatur, og veldig lite skal tilFlere som har erfaring med at dipp i tempen og eggløsningstest ikke "stemmer"?I følge bruksanvisningen på el-testene så skal eggløsning komme 24-48 timer ETTER positiv el-test. Men mine temp-dipper kommer gjerne FØR positiv test (se graf). Så når har jeg da egentlig el? Hva skal man stole på?
Vis vedlegget 335840 .

Jeg tenker det er på grunn av at du var våken for kort tid før du tempet siste gangLitt usikker på hvordan jeg skal lese tempen min i dag:
Tok temp kl6. Da var den 36.3 (før EL-temp). Det er en plass mellom 5-9 jeg får tatt temp, alt etter når jeg våkner.. jeg sovna igjen, ble vekt kl 8, ny temp; 36.64. som er mer normalt etter EL. I følge testene skulle jeg hatt EL i går en gang.
Tok temp to ganger fordi kroppen sa så tydelig i fra at EL var i gang, så jeg kan ikke skjønne annet enn at den har vært.
Så blir jo Spørsmålet; var tempen lav først pga soving med f.eks åpen munn? Var tempen høyere etterpå fordi jeg hadde våkna tidligere? Kan EL ha skjedd litt senere, men før kl8 i morges (vet ikke hvor lang tid etter egget slipper at tempen går opp?).
Jeg er nesten helt sikker på at tempen blir å være høy i morgen uansett, men vil jo telle riktig dpo![]()
Det er viktigere å tempe til samme tidpunkt hver dag enn å ha sovet minst 3t før temping (men helst begge deles selvsagt). Dvs du burde ha på alarm å tempe til samme tid (+/- 30min). Tempen kan variere veldig ila bare en time eller to! Så for at temping skal ‘funke’, må det gjøres riktig. Jeg har en 1-åring på rommet, og blir vekket ila natten noen ganger, men har alarm på 5:45 så hvis jeg ikke må stå opp før det, tester jeg iaf daLitt usikker på hvordan jeg skal lese tempen min i dag:
Tok temp kl6. Da var den 36.3 (før EL-temp). Det er en plass mellom 5-9 jeg får tatt temp, alt etter når jeg våkner.. jeg sovna igjen, ble vekt kl 8, ny temp; 36.64. som er mer normalt etter EL. I følge testene skulle jeg hatt EL i går en gang.
Tok temp to ganger fordi kroppen sa så tydelig i fra at EL var i gang, så jeg kan ikke skjønne annet enn at den har vært.
Så blir jo Spørsmålet; var tempen lav først pga soving med f.eks åpen munn? Var tempen høyere etterpå fordi jeg hadde våkna tidligere? Kan EL ha skjedd litt senere, men før kl8 i morges (vet ikke hvor lang tid etter egget slipper at tempen går opp?).
Jeg er nesten helt sikker på at tempen blir å være høy i morgen uansett, men vil jo telle riktig dpo![]()
Masse lykke til!Jeg tenker det er på grunn av at du var våken for kort tid før du tempet siste gangEr vel minimum 3 timer med dyp søvn som skal til rett før du temper? Tror jeg