Farvel babykilo...?

XuperB

Forumet er livet
Himmelbarn
Junilykke2018
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Maisløyfene 2024
Forrige vektnedgangsprosjekt ble torpedert av nytt svangerskap, og jeg har nå omtrent ingen klær som sitter som de skal. Hadde dagbok her sist, men ny giv, ny dagbok. :)

Har ikke vært på vekta siden før jeg reiste åå ferie, og jeg veier meg ikke før litt uti uka for å gjøre opp status.

Fra og med idag er jeg på avvenning fra mumsing av godis, og igang med en matplan. Har laget meg en dagsmeny med oversikt over hva jeg kan/skal spise til hvert måltid. Fikk god hjelp fra melk.no, men justerte litt på mengde melkeprodukter. Planen er 4 faste måltid pluss eventuelt et mellommåltid. Middager kommer til å variere, men frokost, lunsj og kvelds er det samme. Dvs jeg har satt opp to "retter" å velge i, det fungerer best for meg.

Trening har jeg ikke tenkt på enda, jeg går mye tur pga hunder, men bør egentlig trene litt styrke og. Først og fremst er det kostholdet jeg tar tak i, det er der kiloene ryker.

Målet mitt er 70 kg blank, og belønninga mi da skal være et flunkende nytt sett med skallklær (jakke og bukse). Hvilket merke kommer an på hva jeg har lyst på når belønninga innkasseres. Jeg var 87,3 før ferien. Er nok nærmere 90 nå vil jeg tro. :bag:
Så, bortimot 20 som skal bort mao. Huhei!


Vekt:
7.08: 88,7 kg
14.08: 88,1

Vekt som må bort pr 14.08: 18,1 kg.
 
Last edited:
Heier på deg!
 
heier på deg!!!! Dette greier du. For rundt 3-4 år siden gikk jeg ned ca 22 kg ved å skjerpe inntaket og bevege meg mye mer. Vanlig mat men fokus på proteiner og mye grønt (ikke lav karbo). Så det går an om man er dedikerert!

lykke til!
 
Lykke til!
 
heier på deg!!!! Dette greier du. For rundt 3-4 år siden gikk jeg ned ca 22 kg ved å skjerpe inntaket og bevege meg mye mer. Vanlig mat men fokus på proteiner og mye grønt (ikke lav karbo). Så det går an om man er dedikerert!

lykke til!

Takk Jeg gikk ned 35 kg for noen år siden, på samme måte som deg. Bruker samme fremgangsmåte nå, bare har litt mer plan på hva jeg skal spise til måltidene pga det til tider går ei kule varmt med 2 barn (2 år og 7 mnd). Lettere å få i seg rett mat med en plan. :p
 
Takk Jeg gikk ned 35 kg for noen år siden, på samme måte som deg. Bruker samme fremgangsmåte nå, bare har litt mer plan på hva jeg skal spise til måltidene pga det til tider går ei kule varmt med 2 barn (2 år og 7 mnd). Lettere å få i seg rett mat med en plan. :p

høres veldig lurt ut med matplan!!!

da vet du jo litt om hva som venter deg og at det går an å få det til.
 
Heia, heia XuperB - dette klarer du :D ❤️
 
høres veldig lurt ut med matplan!!!

da vet du jo litt om hva som venter deg og at det går an å få det til.

Ja, og det hjelper veldig. Bare litt irritert over at jeg har gått opp så mye etter å ha krangla kiloene av. :p

Heia, heia XuperB - dette klarer du :D ❤️

Takk! :D


Da har jeg veid meg, og fredager blir veirdager fremover. Vrkta viste 88,7, så ikke såååå ille som frykta. Har sikkert gått ned litt vannvekt siden mandag.

Så, 18,7 kg som skal bort.
 
Ja, og det hjelper veldig. Bare litt irritert over at jeg har gått opp så mye etter å ha krangla kiloene av. :p



Takk! :D


Da har jeg veid meg, og fredager blir veirdager fremover. Vrkta viste 88,7, så ikke såååå ille som frykta. Har sikkert gått ned litt vannvekt siden mandag.

Så, 18,7 kg som skal bort.

masse lykke til!!! Det får du til :D snart er du 85 kg
 
Denne uka har vært innmari travel, med noen dårlige middagsvalg og sviktende viljestyrke da svigers diska opp med godsaker da vi var på besøk der et par ganger. Heldigvis klarte jeg å beherske meg, så det gjorde ikke for stort utslag. 88,1 kg idag, så ned 0,6 kg. Perfekt det, jeg ammer tross alt enda så bør ta det rolig.
 
Så flink! 0,6 er jo kjempebra!!
 
Denne uka har vært innmari travel, med noen dårlige middagsvalg og sviktende viljestyrke da svigers diska opp med godsaker da vi var på besøk der et par ganger. Heldigvis klarte jeg å beherske meg, så det gjorde ikke for stort utslag. 88,1 kg idag, så ned 0,6 kg. Perfekt det, jeg ammer tross alt enda så bør ta det rolig.

flott nedgang det :D
 
Jah, her gikk det helt feil og vekta er enda høyere enn i fjor på samme tid. Nå må jeg gjøre grep! Har vært hos lege og alt er tipptopp foruten for høy vekt. Var heller ikke noe tilbud retta mot meg på tross av bmi i fedme-klassen offentlig, og privat vektklinikk er lott uaktuelt mtp reisevei og tilbud de har.

Jeg har klart det før og skal klare det igjen! Vekta er nå 94,5 (kveldsveiing på en mandag :p) og jeg er over meteren rundt midje. Ikke bra!

Veiedag blir fredager, og jeg starter ut ganske strikt for en kickstart (veit det funker for meg), før jeg justerer dit jeg skal ligge frem til jobben med å holde vekta starter.

Så. Nytt forsøk!
 
Takk!

Hjelper at minste har begynt i barnehage og hverdagen er her. Litt bedre tid til å planlegge og klargjøre måltider. Der har jeg mye å gå på. :p
 
Takk!

Hjelper at minste har begynt i barnehage og hverdagen er her. Litt bedre tid til å planlegge og klargjøre måltider. Der har jeg mye å gå på. :p

Det skjønner jeg godt. Fullt kaos her hjemme med to unger, selv om vi begynner å lande litt, 6mnd etter fødsel og jeg er såvidt igang med å lage mer enn bare 4 ulike middager i måneden :hilarious:
 
Back
Topp