IKM uke 30 ~2020

Leste noe i en annen tråd at man kunne visst det ja :) Søkte da opp om vi hadde det her i nærheten men det hadde vi ikke :p

Bestilte meg like greit en time til gynekologen jeg har brukt i Oslo. Var der et års tid siden, men greit å sjekke ståan. Kan sikkert da be om prøve for progesteron.
 
Bestilte meg like greit en time til gynekologen jeg har brukt i Oslo. Var der et års tid siden, men greit å sjekke ståan. Kan sikkert da be om prøve for progesteron.
Det kan du nok da ja :) Lykke til!
 
Blir ikke klok jeg...

Vis vedlegget 330735 Vis vedlegget 330736

Premom mener peak var igår og EL idag, det kan kanskje stemme sett tidligere sykluser. Men ikke fått liksom DEN positive og slimet er fraværende. Er vått da (sorry TMI) og jeg syns tappen var mer åpen de forrige dagene enn hva den var idag, nå føles den hardere og mer lukket igjen enn igår kveld. Tar en test til senere idag, men enten har jeg nok hatt EL nå eller så har det klusset seg til igjen. Prøver legge inn en runde etterpå når frøkna sover ;)

Dagens (men morgenurin):

Vis vedlegget 330733

Du lastet opp testbildene til feil fane, at Premom-fanen er for deres kvantitative eggløsningstest. Jeg gjorde den feilen før og leste feilresultatet mitt. Du bør laste opp testene dine til fanen Annet.
 
Du lastet opp testbildene til feil fane, at Premom-fanen er for deres kvantitative eggløsningstest. Jeg gjorde den feilen før og leste feilresultatet mitt. Du bør laste opp testene dine til fanen Annet.
Det gjorde jeg i sist PP også, altså lastet de ned i Premom-fanen. Kan det påvirke hvordan de leser testene? Var babyplan-tester jeg brukte.
 
Testene blir ikke sterkere, så enten slapp ikke egget eller så har peaken bare vært kort/dårlig. Begge deler er sikkert like sannsynlig - jeg har flere ganger ikke fått EL med femar da vi prøvde på Leah og runde 2 med femar fikk jeg EL, men aldri skikkelig positiv test tross hyppig testing.

Siste tatt nå, dag 19:

C71E7A8E-9555-4865-BCC7-5F5AA566702F.jpeg


Tatt igår, dag 18:

7ADA652C-C810-45BC-B6E7-6CDADBE3E5FD.jpeg
700D3595-3D98-4B36-BA89-8C7AA1B726B6.jpeg


Skal jeg stole på kroppen 100 prosent så var EL i natt eller tidlig morgen. Tappen var mer lukket idag tidlig enn de forrige dagene, men fortsatt veldig våt. Minimalt med slim.
 
IMG_20200710_185305.jpg

Drister meg inn her, da ikm er 26 juli. Positive EL-tester i hele dag, så satser på at EL er imorgen! :woot: Hadde sex natt til igår samt på formiddagen idag. Håper på å lure inn en gang til imorgen! Hååååper vi blir gravide, er bare PP1 men hadde virkelig vært helt fantastisk å bli gravid nå. Gikk på PP2 sist! :smiley-angelic001
 
Oi oi oi, Hadde ekstreme mengder med el slim for noen timer siden?:eek: Skal teste i kveld men har fri kveld med mannen og alkohol konsumeres absolutt:rolleyes:
 
Last edited:
Testene blir ikke sterkere, så enten slapp ikke egget eller så har peaken bare vært kort/dårlig. Begge deler er sikkert like sannsynlig - jeg har flere ganger ikke fått EL med femar da vi prøvde på Leah og runde 2 med femar fikk jeg EL, men aldri skikkelig positiv test tross hyppig testing.

Siste tatt nå, dag 19:

Vis vedlegget 330773

Tatt igår, dag 18:

Vis vedlegget 330774 Vis vedlegget 330775

Skal jeg stole på kroppen 100 prosent så var EL i natt eller tidlig morgen. Tappen var mer lukket idag tidlig enn de forrige dagene, men fortsatt veldig våt. Minimalt med slim.
Ser ut som du hadde en ganske kort topp. Håper at kroppen klarte EL. Skal du fortsette å teste noen dager for å være sikker?
 
Ser ut som du hadde en ganske kort topp. Håper at kroppen klarte EL. Skal du fortsette å teste noen dager for å være sikker?

Tror jeg bare følger med og ser etter tegn. Akkurat nå er tappen lukket, hard og tydelig ikke i EL-modus :) Antar jeg drar på mandag til gynekologen, så da kan hun sikkert se noe? :)
 
Tror jeg bare følger med og ser etter tegn. Akkurat nå er tappen lukket, hard og tydelig ikke i EL-modus :) Antar jeg drar på mandag til gynekologen, så da kan hun sikkert se noe? :)
Det kan hun nok ja. Jeg var hos gyn 3-4 dager etter EL og da så hun at jeg hadde hatt EL og antall egg som hadde vært med i kampen :D
 
Det kan hun nok ja. Jeg var hos gyn 3-4 dager etter EL og da så hun at jeg hadde hatt EL og antall egg som hadde vært med i kampen :D

Hæ? Kan hun se det? :O
 
Premom, når jeg har lagt inn alle testene riktig sted, mener at EL var på torsdag, noe som kan stemme hvis EL kom. Gynekolog på mandag så håper hun ser at jeg har hatt eggløsning :)

Da er jeg 2 dpo idag til annet er motbevist. Men ber nok om blodprøve for å sjekke progesteron og eventuelt rekvisisjon til blodprøver om mensen kommer for å sjekke status på FSH og AMH.
 
Premom, når jeg har lagt inn alle testene riktig sted, mener at EL var på torsdag, noe som kan stemme hvis EL kom. Gynekolog på mandag så håper hun ser at jeg har hatt eggløsning :)

Da er jeg 2 dpo idag til annet er motbevist. Men ber nok om blodprøve for å sjekke progesteron og eventuelt rekvisisjon til blodprøver om mensen kommer for å sjekke status på FSH og AMH.

Min gyn tar alltid ultralyd av livmoren min så da kan vel evt din gyn se om egget har festet seg og?
 
Har positiv EL test idag og.. Håper det bare er rester i urin fra igår (testet om morgen). Satser på den blir negativ og at El er idag! Legger inne siste aksjer etterpå
 
Ja :D Var på UL i februar og da så hun at det hadde vært 4 egg på hver side.

8 egg? Oi shiiiit!

Når jeg tenker meg om var jeg jo der for et års tid siden hvor hun sa jeg hadde hatt eggløsning. Fikk mensen 10-11 dager senere ;)
 
Tok en test igår og den var 99,99% positiv! Jeg gikk på en smell med alkohylene igår så skikkelig dårlig form idag :sour: skyt meeeg :hilarious:
IMG_20200711_141515.jpg
 
Tror forresten min IKM kan endres til 22 juli, har aldri hatt så tidlig EL før :singing::):rolleyes::smiley-bounce015
 
God lørdags kveld vakre dere :shy: Hva tenker dere om denne testen ? Det står på appen at jeg skal ha eggløsning nå denne helgen :Heartred
 

Vedlegg

  • AA07E019-02B2-4BA0-8433-7CBFCE18E1E5.jpeg
    AA07E019-02B2-4BA0-8433-7CBFCE18E1E5.jpeg
    9,4 KB · Visninger: 64
  • EE5265A1-70BE-4627-A625-B3CC9E10DF9E.jpeg
    EE5265A1-70BE-4627-A625-B3CC9E10DF9E.jpeg
    8,9 KB · Visninger: 56
Back
Topp