MiniMe80 sin slankedagbok

Fikk oss en tur ut i naturen på fredags kveld også. Ikke så lang tur men det var ikke skikkelig vei, mer skogsti med gjørme, berg og litt stigning så ble god og svett :D Godt å få opp pulsen litt og kjenne at man jobber.

I helga hadde jeg mensen og med det vektoppgang. Veide meg i dag og fikk et sjokk. Opp ca 2,5 kg :wideyed: Satser på at det er en del vann og at jeg blir kvitt det til fredag og kroppen stabiliserer seg litt.
To turer i dag. Tur nr to dro mannen meg på og det er jeg glad for :happy: Det snør av og på her og det hjelper ikke helt på motivasjonen men må bare fortsette fremover med daglige turer. Vekta skal ned!
 
Så flink du er til å gå tur selv om været er litt dritt :) Står på! Heier på deg :D
 
Så flink du er til å gå tur selv om været er litt dritt :) Står på! Heier på deg :D
Takk :) Det er skikkelig vinter her nå så blir vel å kle meg godt på morgendagens/dagens tur.
 
Ned en kilo siden i går så da håper jeg det bare fortsetter :D Skal være fornøyd hvis jeg går i null til fredag men helst litt ned da.
Her har det snødd så mye i går kveld og natt. Men nå skinner sola og snøen har begynt å smelte. Meldt at det skal snø helt til helga så har vel litt mer i vente.
Ut på tur nå på formiddagen, fikk en halvtime. Skal prøve å få gjort noen treningsøvelser også med dumbbells og kettlebell.
 
Veide meg i dag og nesten kvitt alt jeg gikk opp når jeg hadde TR på besøk. Blir spennende å se om jeg har klart å bli kvitt alt og kanskje litt til i morgen. Hvis ikke forventer jeg et litt større vekttap neste fredag :p

To turer i dag. En kort og en litt lengre. Den litt lengre var litt tung fordi det var oppoverbakke og inn i ulendt terreng. Her fortsetter det å snø selv om det meste som kom på mandag er smeltet nå. Så ikke det beste været men det skal bli bedre neste uke.
Kjenner det er godt å være i bevegelse. Trodde kroppen skulle streiket for lenge siden men det har den ikke gjort og det er jeg glad for. Utenom turene så er det mye stillesitting så kroppen få slappet av.
Ingen snop siden lørdag. Går fortsatt veldig greit å kutte det ut søndag-torsdag selv om jeg gjerne kunne tenkt meg en kopp kakao i dette hufseværet vi har nå, men tar meg en kopp te isteden :)
 
Registrering av vekt i dag og jeg klarte ikke å gå i null men opp 0,2kg fra forrige uke. Men gikk så mye opp med TR besøket at jeg skal være fornøyd med at jeg klarte å gå ned 2,3kg siden mandag :happy: Selvfølgelig mest vann men greit å bli kvitt det. Siden det ikke ble noe vektnedgang denne uka så forventer jeg endel ned neste uke :D
 
Så frustrerende når man går på vekta og den bare går oppover. Ikke så mye snop i helga så det er ikke det. Spiser mindre, er i mer aktivitet, gått turer og ingen snop siden lørdag. Håper at det plutselig løsner før registrering av vekt på fredag. Har skjønt at man kan gå opp litt i vekt når man har eggløsning, som jeg selvfølgelig skal ha i disse dager, sånn ca torsdag.
På søndag var vi på en 70 minutters tur. Mye oppover og nedover bakker. Fikk også gjort noen øvelser på plukk og mix fra slankekrigen.
I går, mandag, fikk jeg meg en 30 minutters tur + noen øvelser fra plukk og mix.
I dag har jeg fått meg en 30 minutters tur. Blir selvfølgelig noen øvelser fra plukk og mix også.
 
Endelig litt ned igjen på vekta men ikke helt på fredagens vekt enda. Håper det løsner seg før fredagen.
Det positive er at nå når jeg har kuttet ut mye usunt i ukedagene og ikke så mye snop i helgene så er blodsukkeret mitt blitt mye mer stabilt :)
Nydelig dag i dag så da ble det to turer på oss. En oppdagelsestur nå i kveld så det ble mye opp og ned inne i skogen og ned til sjøen. Over 14 tusen skritt i dag så har vært i mye bevegelse :) Kjenner det i beina at jeg har gått mye.

DABF5EFA-499E-44E5-BF25-C9F13221ED5D.jpeg
 
All aktivitet den siste tiden og ingen snop denne uka har ikke hjulpet på vektnedgangen enda. Ned 0,1kg. Hjelper ikke på motivasjonen når resultatet er så lite. Kjenner at kondisen er litt bedre. Blir sliten og svett men ikke så andpusten som tidligere.
Fikk oss tre turer i går på 25-35 min hver. Noen oppoverbakker og litt terreng. Må nyte det ekstra nå når vi har finvær.
 
Du er superflink! Husk at du kan få resultat andre steder enn bare på vekta :) Fortsett sånn og tenk bare hvor mye trilletur det blir når deres etterlengta kommer, da er det fint å vere i god form :D
 
Du er superflink! Husk at du kan få resultat andre steder enn bare på vekta :) Fortsett sånn og tenk bare hvor mye trilletur det blir når deres etterlengta kommer, da er det fint å vere i god form :D
Tusen takk snille du :Heartred
Skulle bare ønske at synlige resultater skulle kommet nå men håper det ikke er langt unna. Men lavere blodsukker og bedre kondisjon er jeg veldig fornøyd med :) Må være sunn og i bedre form til et fremtidig knøtt :D
 
Det er så tungt når alle tiltak man gjør ikke hjelper på. I går (mandag) hadde jeg faktisk gått ned noe etter helgen. Bare 0,2kg men det er da noe :D Mye bedre enn å gå opp som jeg har gjort de to siste ukene. Spiste veldig lite snop selv om jeg egentlig ikke skulle ha noe :p
Vært veldig aktiv de siste dagene. 80 min tur på søndag, 30+70 min i går og 35 min tur i kveld. Så da har jeg jo nådd over 10 000 skritt hver av de dagene :)
Magen har ikke krympet og tror ikke rumpa og lår er blitt mindre heller så det er ingenting som er strammet opp etter all gåinga.
I fjor så var det bare å kutte ut snop og spise litt sunnere og lite bevegelse så gikk jeg ned men ikke denne gangen :meh:
Lov å håpe at det plutselig løsner men det har jeg ventet på to-tre uker nå og ingenting.
Blir spennende å se hva vekta sier på fredag :)
 
Endelig har det begynt å løsne litt :) Ned nesten en kilo siden fredag og håper det holder seg der til i morgen og registrering av vekt på slankekrigen. Så lenge det er nedgang er jeg fornøyd :)
Tenkte å klare 10 000 skritt hver dag denne uka i utfordringen men i går måtte jeg ta en pause. Kroppen sa i fra at nok er nok så det ble ingen tur, men fikk noen skritt likevel siden vi hadde ukeshandling og var innom noen flere butikker. Litt bedre i dag så får se om det blir en liten tur senere i dag eller jeg kanskje skal la kroppen få restituere seg litt etter over 8 uker med økt aktivitet.
Er også med på planken utfordringen på FB. Er på dag 4 og er på 30 sek. Innen dag 27 skal det økes til 240 sek, og dag 28 så lenge man klarer. Sliter med de 30 sek allerede så lite trolig at jeg klarer å holde ut så mye lenger men prøver :)
 
Registrering av vekt i dag og da ble resultatet -0,6kg. Skal være fornøyd med det :)
Kjenner kroppen begynner å bli sliten, så har tatt det litt med ro de siste to dagene men fikk meg en 45 min tur i går. Det var godt. Koselig tur i skogen med mannen :)
 
Skeiet litt ut i går, ikke altfor mye men litt :) Ned 0,3 kg siden i går :D Kom oss på en liten tur i går kveld siden det er så flott vær. I dag har vi vært mye ute i det fine været så ikke sittet inne og gaflet i meg alt jeg ikke skal spise :p
Nærmer meg 97 tallet og det gleder jeg meg til. I februar var det siste gang jeg var på 97 tallet før vekta spratt opp.
Ser ikke så mye endring enda på kroppen men satser på at det vises snart. Har tenkt ofte på å ta et før-bilde men ikke blitt gjort men får prøve å få gjort det en av de neste dagene.
 
Last edited:
Litt for mye godsaker og mensen på besøk denne uka så da ble det vektøkning på 1,7kg :banghead: Vet at noe av dette er vann men det blir en lang kamp å komme meg ned igjen. Var så nær 97 tallet og så glapp det. Betyr bare at jeg må jobbe litt hardere fremover. Skjerpings på snop nå altså!!
 
Registrering av vekt i dag og har gått ned en kilo siden forrige uke og det er bra! Men veier 0,7kg mer en for to uker siden. Håper på at jeg går ned det jeg mangler for å gå i null neste uke :)
Vi har gått tur hver dag denne uka. Ikke lange turer men mellom 1,5-3.3 km. Noen oppoverbakker men mest litt rett frem.
Har bestemt meg for å holde meg mest mulig unna snop og snacks de neste ukene, også i helgene. Har kjøpt noe sukkerfri sjokolade så kan kose meg med det.
 
Da har det begynt å løsne litt mer så nå er jeg ganske nær vekta jeg hadde fredag for to uker siden.
Litt mindre turgåing i det siste men kommer oss ut. I går ble det to turer på oss. Må jo benytte oss av det flotte været mens vi har det.
Mindre sukker også og det er bra :)
Ligger nå i hengekøya og sluker masse D-vitamin :D

CE3BC145-4F3E-4437-928F-6D529E2FE70F.jpeg
 
I går var det avslapningsdag så det ble ingen tur. Gjorde ikke noe særlig, lå litt i hengekøya i det fine været vi har nå.
Vektnedgangen denne uka er ikke å skryte av men bedre enn å gå opp :) Ned 0,3kg. Lov å håpe på litt mer neste uke.
 
En liten stund siden siste oppdatering, men når vekta bare går opp så er det jo ikke så kjekt :wacky:
Gikk opp og enda mer opp når jeg fikk mensen i forrige uke. Forrige uke begynte jeg også på Metformin i forbindelse med at vi prøver å bli gravid, og tar det sammen med andre medisiner. Veid meg nesten hver dag siden fredag og ser at vekta er på vei ned :happy: "Gått ned" 1,6 kg siden fredag, og er 100 gr mindre enn vekta for snart 3 uker siden. Noe av skylden er nok fordi jeg har begynt på Metformin og er litt kvalm og derfor ikke har så lyst på mat. Det har egentlig bare kommet de siste dagene. Tanken på mat gjør meg bare enda kvalmere og det er ikke kjekt når man skal lage middagsliste og handlelista :p
Kjempeglad for at vekta endelig beveger seg i riktig retning. Håper å gå ned litt til til fredag, og fortsette videre på veien ned :)
 
Back
Topp