Venter på Lillegutt

16+0

Ca 40% av svangerskapet gjennomført.
Altså hva?? Førti prosent?? Føles som jeg nettopp fikk positiv test og nå er jeg jaggu snart halvveis!
Ribbefettet (navnet på magen) ligger fint enda der, gleder meg til den blir større og hardere:)

Før helgen fortalte jeg kollegaer om graviditeten, og en fyr klinket til med å si han viste det, for han hadde sett en glød i meg.
Rett hjem og sladre til samboeren og vi holdt på å dø av latter. Hvilken glød? Den litt sinte og hormonelle gløden i øya??
Men det var nok godt ment. Men ble litt komisk, for har føllt disse ukene alt annet enn at jeg har glødet.

23 dager til OUL. Gleeder meg:happy:

God mandag og uke alle sammen:Heartred
 
16+0
Ca 40% av svangerskapet gjennomført.
Altså hva?? Førti prosent?? Føles som jeg nettopp fikk positiv test og nå er jeg jaggu snart halvveis!
Ribbefettet (navnet på magen) ligger fint enda der, gleder meg til den blir større og hardere:)

Før helgen fortalte jeg kollegaer om graviditeten, og en fyr klinket til med å si han viste det, for han hadde sett en glød i meg.
Rett hjem og sladre til samboeren og vi holdt på å dø av latter. Hvilken glød? Den litt sinte og hormonelle gløden i øya??
Men det var nok godt ment. Men ble litt komisk, for har føllt disse ukene alt annet enn at jeg har glødet.

23 dager til OUL. Gleeder meg:happy:

God mandag og uke alle sammen:Heartred
Gratulerer med nesten halvgått (vi runder da selvsagt opp)! :D

Vi kjenner også en som helt sikkert så det på meg før jul at jeg kom til å bli gravid nå. Banna bein. «Jajaja, det der har jeg jo visst lenge! Grat’lerer’a!» før han kommer med en eller annen kommentar som sikkert skal være morsom men slår helt feil. :hilarious:

Men som du sier, han med gløden mente det sikkert godt. For det er vel sånt man sier, liksom? :rolleyes:
 
16+0
Ca 40% av svangerskapet gjennomført.
Altså hva?? Førti prosent?? Føles som jeg nettopp fikk positiv test og nå er jeg jaggu snart halvveis!
Ribbefettet (navnet på magen) ligger fint enda der, gleder meg til den blir større og hardere:)

Før helgen fortalte jeg kollegaer om graviditeten, og en fyr klinket til med å si han viste det, for han hadde sett en glød i meg.
Rett hjem og sladre til samboeren og vi holdt på å dø av latter. Hvilken glød? Den litt sinte og hormonelle gløden i øya??
Men det var nok godt ment. Men ble litt komisk, for har føllt disse ukene alt annet enn at jeg har glødet.

23 dager til OUL. Gleeder meg:happy:

God mandag og uke alle sammen:Heartred

Rart med den derre gløden! I mitt første svangerskap følte jeg meg grønn i trynet og kastet opp hele tiden fram til jeg var halvveis. Var på jobb, hadde nettopp vært på do og kastet opp alt av mageinnhold :hungover: Når jeg kommer ut igjen sier en kollega «du ser så bra ut, du virkelig gløder!». Kunne ikke forstå det, men det var både godt og kjipt at jeg ikke så ut som jeg følte meg :hilarious::hilarious:
 
Gratulerer med nesten halvgått (vi runder da selvsagt opp)! :D

Vi kjenner også en som helt sikkert så det på meg før jul at jeg kom til å bli gravid nå. Banna bein. «Jajaja, det der har jeg jo visst lenge! Grat’lerer’a!» før han kommer med en eller annen kommentar som sikkert skal være morsom men slår helt feil. :hilarious:

Men som du sier, han med gløden mente det sikkert godt. For det er vel sånt man sier, liksom? :rolleyes:
Tuusen takk:happy:
Ja det fins utallige graviditets-orakler der ute som bare "viste der" når man blir gravid:hilarious: men artig det da.
Og han kollegarn min mente det bare godt. Har unngått å fortelle kollegaer hvordan formen har vært. For den var vært trasig altså. Håper du slipper lettere unna:)

Rart med den derre gløden! I mitt første svangerskap følte jeg meg grønn i trynet og kastet opp hele tiden fram til jeg var halvveis. Var på jobb, hadde nettopp vært på do og kastet opp alt av mageinnhold :hungover: Når jeg kommer ut igjen sier en kollega «du ser så bra ut, du virkelig gløder!». Kunne ikke forstå det, men det var både godt og kjipt at jeg ikke så ut som jeg følte meg :hilarious::hilarious:
Haha ja nettopp, nøyaktig det jeg mener!! Hvor gjemmer denne gløden seg? Men jaja, hvis jeg virkelig gløder så er jo det bare bra da:hilarious: den værste kvalmen virker å ha reist, så ser frem mot ei roligere 2. Trimester:)
 
Wow, tenk det da! Snart halvveis! :wav

Husker deg fra prøver-forumet, og nå ligger jeg litt bak deg i løypa. :D
 
Ja helt sykt faktisk! Tiden virker å snegle seg avgårde, men alikevell er jeg kommet såå langt.
Blir sommerbarn på oss begge da, gratulerer såå masse:happy::smiley-bounce022 Håper formen din er fin:)
Takk ja! Nå har jeg bare en uke igjen til 12 uker. Så ja, går fort, men samtidig sakte. :D
Formen ble bedre da kvalmen slapp for 1,5 uke siden. Nå er jeg bare veldig trøtt. :happy090
 
Takk ja! Nå har jeg bare en uke igjen til 12 uker. Så ja, går fort, men samtidig sakte. :D
Formen ble bedre da kvalmen slapp for 1,5 uke siden. Nå er jeg bare veldig trøtt. :happy090
Oioi. Da får venner og familie vite det??:love7
Kvalmen slapp her rundt uke 13-14 og det var en lettelse altså. Men reagerer enda på kjøleskapet og stekepanna:hungover:


Idag var første dag med MAMMABUKSE!!
Det jeg har lært til nå er at det er fryktelig ubehagelig å ta den på med kalde fingre!
(Men superdigg på)
 
Jeg ler meg skakk av beskrivelsene av "gløden" :D Det være sagt så glemmer jeg aldri flyturen hjem fra mamma, jeg og samboer hadde besøkt mamma i Norge og var på tur hjem. Vi hadde akkurat tatt test og var ca 4+5 på veg. Flyvertinna sa jeg "glødet" og spurte om jeg kunne være gravid? :D Jeg er tynn som en sylfide så den dama burde egentlig jobbe på et ultralydsenter eller noe :p :p

40% ferdig, eh jeg synes vi nettopp var i IKM-gruppe sammen? wtf? :p :D Tiden går utrolig raskt!!
 
Jeg ler meg skakk av beskrivelsene av "gløden" :D Det være sagt så glemmer jeg aldri flyturen hjem fra mamma, jeg og samboer hadde besøkt mamma i Norge og var på tur hjem. Vi hadde akkurat tatt test og var ca 4+5 på veg. Flyvertinna sa jeg "glødet" og spurte om jeg kunne være gravid? :D Jeg er tynn som en sylfide så den dama burde egentlig jobbe på et ultralydsenter eller noe :p :p

40% ferdig, eh jeg synes vi nettopp var i IKM-gruppe sammen? wtf? :p :D Tiden går utrolig raskt!!
Hihi, ja du får vel kjenne på den magiske gløden selv, du er vel 7+0 idag??:smiley-bounce022
Og det fins absolutt folk som bare SER hvem som er gravide. Helt sykt! Men når folk sier det etter nyheten har kommet sååå tar jeg seg med en klype salt:hilarious:
Til at vi gravide sitter og teller hver eneste dag og det føles som ting går SÅ SAKTE, så ble jeg sykt overrasket over 40%. Du er vel snart der du og:love7
 
:Heartblue Gutt :Heartblue

19+3

OUL idag, fikk se en avslappet gutt inni magen, lå med hendene bak hodet (akkurat sånn som faren sover). Alt så veldig bra ut, til og med urin i blæra hadde han.
Det føles så mye mer ekte nå når han har et kjønn! Morkaka er på fremre vegg så blir neppe å kjenne noe bevegelse med det første. Men kjenner noe i nedkant av magen nå og da:)
Ble satt frem to dager, så ny termin er 8. Juli:)

Halvveis på lørdag!!:smiley-bounce022
 

Vedlegg

  • 20200211_183117.jpg
    20200211_183117.jpg
    18,2 KB · Visninger: 116
:Heartblue Gutt :Heartblue

19+3
OUL idag, fikk se en avslappet gutt inni magen, lå med hendene bak hodet (akkurat sånn som faren sover). Alt så veldig bra ut, til og med urin i blæra hadde han.
Det føles så mye mer ekte nå når han har et kjønn! Morkaka er på fremre vegg så blir neppe å kjenne noe bevegelse med det første. Men kjenner noe i nedkant av magen nå og da:)
Ble satt frem to dager, så ny termin er 8. Juli:)

Halvveis på lørdag!!:smiley-bounce022
Nyyyydelig!!❤️
 
:Heartblue Gutt :Heartblue

19+3
OUL idag, fikk se en avslappet gutt inni magen, lå med hendene bak hodet (akkurat sånn som faren sover). Alt så veldig bra ut, til og med urin i blæra hadde han.
Det føles så mye mer ekte nå når han har et kjønn! Morkaka er på fremre vegg så blir neppe å kjenne noe bevegelse med det første. Men kjenner noe i nedkant av magen nå og da:)
Ble satt frem to dager, så ny termin er 8. Juli:)

Halvveis på lørdag!!:smiley-bounce022
Hurra for en frisk og fin gutt :Heartblue :love017
 
Gratulerer så mye med en frisk og rask gutt, så fantastisk! :D:Heartblue
 
Så koselig å se! Gratulerer med en fin gutt i magen!:Heartblue
 
20+3

Ble en kort og fin feiring hos jordmor idag når jeg er passert halvveis:happy:
Liker jordmoren min veldig godt, en stabil dame med beina godt planta i jorda. Vi snakket mye om kjøpehysteri idag.
Ellers så alt av prøver fine ut, også urinprøven som ble sendt til dyrking.

Fikk også høre hjertet til lillegutten min :Heartblue

Ellers lite å melde. Formen er fin, litt tendenser til bekkenløsning men jobber 100% enda, og har som mål å gjøre det frem til permisjon:)

Ny OUL 27. Feb da hun ikke fikk sett hele hjertet. Men alt annet så veldig bra ut:)
 
22+3

Den ekstra OUL som jeg skulle ha i forrige uke ble utsatt til neste uke. Så teller ned dagene og gleder meg:Heartred

Lillegutt sparker og styrer som bare det, så er ikke lengre redd for MA:Heartbigred
Dog så har jeg startet å tenke mye mer over hva jeg spiser og hvordan jeg sitter. Her om dagen drakk jeg en hvit redbull (kokos og blåbær). Første energidrikken i svangerskapet til mitt forsvar!!! Men det tok ikke lange tiden før det ble SKIKKELIG liv i magen. Og jeg tenkte at han kanskje reagerte negativt på så mye sukker+koffein.
Samme hvis jeg sitter sammenknørvet (så mye som jeg klarer) så innbiller jeg meg at han får dårlig plass der inne.

Alt er nok sikkert tull. Men energidrikken utgår 100% fremover. Samme kaloririke middager + dessert blir jeg å unngå.

Ellers har nok graviditeten tatt meg igjen. Plages tidvis mye med ryggen nå. Er ofte veldig sliten. Har enda et håp om å kunne jobbe 100% frem til permisjon.
Men vi får nå se:)
 
Back
Topp