Venter på Lillegutt

26+3

99 dager til termin, 3 trimester rett rundt hjørnet:happy:

Rimelig kjedelige dager. Lillegutt er flink å arbeide i magen, både kjenner og ser det godt. Absolutt den fineste opplevelsen i denne graviditeten.

Ellers plager ryggen meg veldig. Føler met handicappet, får ikke gjort alt jeg ønsker. Alt av fysioterapeuter og lignende er selvfølgelig ute av drift. Så livet mitt er ganske rolig for tiden:)
Skal testes for svangerskapsdiabetes straks. Veldig spent der. Har sluttet med alt godteri/brus og generelt usunne greier pga vektøkning.

Hadde UL forrig uke og da fikk jeg vite at Lillegutt har passert 1 kg:smiley-bounce022

Men må ærlig innrømme, at å gå gravid det var ikke helt min ting. Er det ikke det ene, så er det noe annet. Kvalme, ryggen, hormoner i fullstendig ubalanse, vektøkning. Jeg vet faktisk ikke om dette er noe jeg ønsker å gjøre to ganger. Gleder meg så masse til å få Lillegutt på utsiden av kroppen og komme meg selv i form igjen. Det kløøør i beina etter å springe på fjell med hunden.

Men til syvende og sist er alt verd det, og det vet jeg:Heartred Lillegutt er HØYT ønsket og kommer til å bli elsket av mammaen og pappaen sin:Heartred
 
27+6

Veldig koselig å se på tv og kjenne lillegutt arbeide i magen:) Hunden er hos bestemora si i påska, så er litt ensomt.

Har vært ute og grillet en gang i påska. Veldig deilig å komme meg ut men ryggen er ikke samarbeidsvillig. Så det ender med sofa-påske. Fikk meg kjøkkenmaskin denne uka og har fått testet den. Skjønner godt at folk kjede-baker. Er jo ingenting annet å finne på.

Vi har offisielt gidd opp å få tak i han som skal flyte kjelleren. Vi har bestemt oss for å gjøre der selv. Sparer en del penger på det da. Så på lørdag, så drar vi å bestiller 135stk 25kg sekker med flytemasse... Er litt trist for at jeg ikke klarer å hjelpe noe, så jeg får gjøre hva jeg kan. Lage en god middag eller bake boller:bag: har heldigvis et parr gode venner som skal hjelpe:)

Har tatt glycosebelastningen. Syns det "sukkerskvipet" smakte godt:hilarious: fikk sukkersjokk rett etterpå. Ga seg etter 15 min. Har ikke svangerskapsdiabetes iallefall:)
 
29+5

Herregud nå starter der jo å nærme seg. 8 uker til permisjon starter.

Lillegutt er blitt merkbart sterkere:) kjenner det veldig godt når han sparker eller forandrer stilling. Han er ikke overaktiv, men jobber jevnt og trutt:) betyr så mye å kjenne sparkere:Heartred

Virker som våren endelig starter å komme hit. Har enda en vanvittig mengde snø på plenen og i skrivende stund har vi +2.2 grader ute!! Wohoo.

Ellers er svangerskapet ganske rolig. Hjemmekontor og det blir nok å vare. Plages sinnsykt med ryggen.

Men nå bestilles det straks stellebord, stelleveske og mer til:Heartblue
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200423-082940_Preggers.jpg
    Screenshot_20200423-082940_Preggers.jpg
    15,4 KB · Visninger: 87
31+0

Kjennes ut som lillegutt arbeider store deler av tiden i magen. Kommer norn karatespark, men primært bare snur han seg rundt:) føles så nært når jeg ligger og kjenner på bevegelsene hans!

Stellebordet kom denne uka. Nå har jeg fyllt i skuffene også. Stelleveska og noen småting kommer til uka. Fått tatt noen skikkelig skippertak i kjelleren også, men vi må holde ganske hardt skjema for å få kjellerstue og bod ferdig ila mai.

Og er det lov å klage? Når jeg er så heldig å ha en liten gutt i magen min?
For jeg liker virkelig ikke livet som gravid. Jeg kan nesten si jeg vantrives som gravid. Jeg føler meg helt ubrukelig. Jeg har lagt masse på meg, fant de første strekkmerkene igår.
Kan knapt hjelpe til med oppussinga. Syns snapchat er overfylt av folk som er på topptur og jeg blir så sjalu! Gleder meg villt til jeg og Lillegutt skal på topptur sammen!

Tror jeg skal bake noen rundstykker for å føle meg mindre ubrukelig.
 
32+2

Fikk 50% sykemelding i forrige uke og jeg kjenner på kroppen at det ikke var en dag for tidlig:)

Vekstkontrollen av Lillegutt gikk kjempebra! Han ble målt til 9% over gjennomsnitt og en estimert fødselsvekt på 38-3900. Som er helt innafor:) jeg vet at slike vekstkontroller ofte bommer ganske mye, men jeg gidder ikke stresse mer. De to sistemånedene blir å nyte svagerskapet og gjøre ting klart:)

Nå på søndag så hadde vennene mine ordnet mimi-babyshower med mine 4 nærmeste venner og søstra mi:Heartred Jeg ble så sjokkert! Trodde aldri jeg skulle få noen ting pga corona, men jaggu klarte okke de å ordne e super dag:love7 Bleiekake, god stemning, kake og brus! Blir å leve lenge på gårdagen :Heartred

Ellers lite å si om dagene. Lillegutt romsterer masse i magen. Babycall ble bestilt idag, svigermor hadde med tre bokser med greier i helga. Oppussinga går nå så som så. Så henter vi alt av babygreiet om 4 uker! Gleeeder meg:)
 
33+3

50 dager til termin, 60 dager til max overtid! Holy fuck ass.

Lite å si egentlig, ting går på det samme. Jeg og samboern har det sykt artig når vi pusser opp sammen (jeg gjør kun lette ting). Syns vi er vel langt bak men jeg ser lyset i enden av tunnelen:)
Ryggen og bekkener er au au. NHLS venter til 15 juni med å vurdere corona-tiltakene. Jeg håper de nedjusterer da, så samboern får være med på barsel!!
Ellers romsterer gutten min masse i magen:Heartblue Han er blitt så sterk. Tidvis er han borti blære og ribbein og det er ikke godt altså. Heldigvis er han ikke den store sparkeren, heller en romsterer.
Ja, og svigermor er på en all time high. Skulle tro det var hun som skulle føde....
 
35+2

37 dager til termin, offisielt høygravid.

Idag henter vi seng, vogn, dyner o.l. Kjøper nesten alt brukt fra en nær venninne:) det blir Stokke Trailz vogn, helt forelsket i den:Heartred Bilstolen er på plass. Har heklet ferdig et bomullsteppe til gutten, så nå har jeg startet på et i ull.

Planen i neste uke og fremover er å vaske alt av klær, rydde og organisere, så det er helt klart til han kommer:)

Ellers ble jeg 100% sykemeldt forrige uke. Jeg har ikke mer å gi på jobben. Ikke klarer jeg fungere helt i stilling heller. Så nå er det rolige dager med hunden:Heartpink Stakkars jenta mi har det ikke helt greit i sommervarmen.

Ellers føler jeg meg svær. Magen er jo enorm. Føler heldigvis vekta stagnerte, så det jeg har lagt på meg skal jeg få bort igjen:)
 
37+1

24 dager til termin. Gutten blir ikke født prematurt iallefall:)

Stort sett alt er på plass på:) holder på å vaske alt vi har arvet (som er 90%). En venninne av meg hadde gutt, så har fått kjøpt alt av klær frem til 1 år faktisk. Deilig å se hvor mye vi sparer:)

Fødebaggen er ikke pakket... jeg virkelig hater å pakke men vet jeg MÅ pakke den baggen snart..

Blir tydeligvis vanvittig lett solbrent i graviditeten, selv om jeg smør meg. Skal ikke skryte av at jeg smør met ofte eller med høy faktor, men det ville holdt hadde jeg ikke vært gravid.

Sover vanvittig dårlig på natta. Må ofte opp og tisse eller drikke vann. Får vondt under brystene/over magen hvis jeg ligger for lenge på en siden, så jeg snur met OFTE. Føler også jeg er ekstremt mye varmere enn til vanlig. Samboern klaget på at det var kaldt i stua her om dagen. Og i skrivende stund er det 17 grader ute og døra står åpen.

Jordmortime hver 1.5 uke nå, hyppigere på slutten:)
 
37+1

24 dager til termin. Gutten blir ikke født prematurt iallefall:)

Stort sett alt er på plass på:) holder på å vaske alt vi har arvet (som er 90%). En venninne av meg hadde gutt, så har fått kjøpt alt av klær frem til 1 år faktisk. Deilig å se hvor mye vi sparer:)

Fødebaggen er ikke pakket... jeg virkelig hater å pakke men vet jeg MÅ pakke den baggen snart..

Blir tydeligvis vanvittig lett solbrent i graviditeten, selv om jeg smør meg. Skal ikke skryte av at jeg smør met ofte eller med høy faktor, men det ville holdt hadde jeg ikke vært gravid.

Sover vanvittig dårlig på natta. Må ofte opp og tisse eller drikke vann. Får vondt under brystene/over magen hvis jeg ligger for lenge på en siden, så jeg snur met OFTE. Føler også jeg er ekstremt mye varmere enn til vanlig. Samboern klaget på at det var kaldt i stua her om dagen. Og i skrivende stund er det 17 grader ute og døra står åpen.

Jordmortime hver 1.5 uke nå, hyppigere på slutten:)
Oi allerede 37 uker!:D Godt å vite at han ikke blir prematur:)
Her blir jeg nok nødt til å føde i varmen, her er det meldt opp til 29 varme på termindatoen:p
Ser at du akkurat er 21 dager bak meg. Blir spennende å se hvem av oss som får først da;)
Masse lykke til!❤️
 
Oi allerede 37 uker!:D Godt å vite at han ikke blir prematur:)
Her blir jeg nok nødt til å føde i varmen, her er det meldt opp til 29 varme på termindatoen:p
Ser at du akkurat er 21 dager bak meg. Blir spennende å se hvem av oss som får først da;)
Masse lykke til!❤️
Artig å kunne de termindatoen sin på værmeldingen da! :happy: da kan de jo skje når som helst:) sitter å vurderer om jeg skal prøve ut noen av kjærringrådene for å starte fødselen, men tenker jeg venter iallefall et parr uker til:hilarious:
Og håper for din del de har ac på fødestuen:bag:
 
Artig å kunne de termindatoen sin på værmeldingen da! :happy: da kan de jo skje når som helst:) sitter å vurderer om jeg skal prøve ut noen av kjærringrådene for å starte fødselen, men tenker jeg venter iallefall et parr uker til:hilarious:
Og håper for din del de har ac på fødestuen:bag:
Ja, det er spennende tider i møte nå:D Spennende å prøve ut kjerringråd for å se om det funker på deg. Her har vi prøvd med litt forskjellig, men ikke noe har funka enda, så vi får se;) Ja, håper på aircondition/vifte på sykehuset, for det trengs i denne varmen:p
 
38+0

Er det mulig å bli så svær da?

Morgenkvalmen har vært tilbake den siste tiden, men gir seg etter en liten time. Sliter veldig med å sove og må ofte opp for å tisse eller drikke vann. BB-hugme puta er uvurdelig. Hormonene virker OK.
Magen er superhøy, ingen tegn til at noe modnes. Jeg tror jeg går over termin da. Ny jordmor-kontroll neste uke, de blir hyppigere nå på slutten.

Ikke startet på fødebaggen. Burde jeg? Ja! Hatet jeg å pakke?? JA!!
samboern sa så fint at hvis fødselen starter lg baggen er upakka, så skal han mobbe meg like mye som den gangen jeg kjøpte en vegetar-vårrull........
Jeg starter å pakke i morgen.

Lillegutt arbeider fint og masse i magen:Heartblue:love7 utrolig godt selskap i han alleredet!
 
Sååå spennende å følge dere <3

Hva er galt med vegetar-vårrull? Synes de er vel så gode som de billig-kjøttdeig-av-verste-kvalitet-vårrullene :p
Vegetar er problemet:bag: høres kanskje litt feil ut, men samboern er en treningsnarkoman og hoveddietten går i kjøtt+ris. Så ble en del mobbet for den vårrullen. Er veldig glad i kjøtt selv men jeg eeeeelsker vårruller!!

Håper jeg får kommet med noen faktisk spennende nyheter snart da:happy: får prøve å vaske vinduer i morgen og se hva som skjer.
 
39+0

Herregud, 1.5 uker til termin. Det er faktisk helt sykt.

Sover enda dårlig. Hormonene er ganske snille med meg nå, fordi alt er hysterisk artig. Samboern er rene komikern bare han åpner munnen.
Jeg er blitt mer brun enn jeg noensinne har vært, selv etter sydentur. Og må ikke glemme vann i kroppen... det skvulper nesten når jeg går. Ja, også kan jeg bekrefte at det er varmt å være gravid i disse dager.

Kjøpte tisselaken idag. Til meg selv riktignok.... ifall vannet skal gå i senga. Har alleredet fått bekreftet at jeg har masse vann så er god sjangse for mye gris.

Fødebaggen er pakket!! Wohoo. Til og med fyllt opp med sjokolade og annet digg.

Så nå er det vel bare å tvinne tomler og vente spent på at noe skal skje:love7 Lillegutt er hjertelig velkommen når han finner det for godt å komme ut:Heartblue

(Er forøvrig helt sikker på jeg går over tiden....)
 
åh jeg trodde faktisk det kom en oppdatering om at du også hadde fått lillegullet i dag! :D Men men, sjarmøretappen igjen - som i graviditetsverdenen egentlig overhodet ikke er noe sjarmøretappe har jeg forstått :p Lykke til <3

Forøvrig høres det da aldeles fantastisk ut med "morro-hormoner"!! Kan du dele?!?!?! :hilarious::hilarious:
 
åh jeg trodde faktisk det kom en oppdatering om at du også hadde fått lillegullet i dag! :D Men men, sjarmøretappen igjen - som i graviditetsverdenen egentlig overhodet ikke er noe sjarmøretappe har jeg forstått :p Lykke til <3

Forøvrig høres det da aldeles fantastisk ut med "morro-hormoner"!! Kan du dele?!?!?! :hilarious::hilarious:
Veldig veldig lite sjarmør ja:hilarious: går spent og vurderer alle ting som skjer med kroppen, men virker som lillegutt trives veldig i magen:) så blir nok en babyoppdatering om 20 dager:hilarious:
Kan mentalt sende litt morro-hormoner til deg! For de gjør dagene sååå mye enklere!:happy:
 
40+0
Termin rett rundt hjørnet. Og det kjennes på kroppen.
Har hatt vanvittig mye nedpress og kynnere idag og for et parr dager siden. Er dette forvarsel? Er noe rett rundt hjørnet?

Lillegutt har vært superaktiv i hele dag, og jeg ligger enda å kjenner at han arbeider forsiktig der inne:) mamma sin supergutt:Heartred

Trodde ikke jeg kunne få mer vann i kroppen men så feil kunne jeg ta. Besøkte en venninne denne uka, skulle ikke fått på meg joggeskoene når jeg skulle dra. Det gjorde vondt!! Fingrene er helt numne og sovner ofte av på natta, superekkelt. Gjør også vondt i leddene, spesielt tidlig på dagen.

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves:Heartblue
(Starter å bli noe utålmodig og lei, så lillegutt må bare komme nå altså)
 
Back
Topp