Venter på Lillegutt

Overtid +3

Termindagen kom og gikk. Våknet til masse (TMI kommer) slim/snørr i trusa. Trodde det var slimproppen men var samme dagen etterpå. Overtolker alt av tegn som kommer nå i håp om at det skal være starten på fødselen. Jeg er så speeent!

Idag traff jeg veggen. Det hagler inn meldinger fra venner og familie. Det traff meg veldig hardt når alle ble skuffet av at gutten ikke hadde kommet. Så nå har jeg bare sluttet å svare på alt som er babyrelatert. Folk får vite når det faktisk har skjedd noe.

Har hatt kynnere hele dagen med 10 min mellomrom men utvikler seg ikke til noe mer.

Håper han kommer ut snart:Heartblue Har så utrolig lyst å møte han. (Og jeg er vanvittig klar får å ikke være gravid...Føler hele gravid-greia ikke var min ting. Jeg taklet store deler dårlig)
 
Overtid +3
Termindagen kom og gikk. Våknet til masse (TMI kommer) slim/snørr i trusa. Trodde det var slimproppen men var samme dagen etterpå. Overtolker alt av tegn som kommer nå i håp om at det skal være starten på fødselen. Jeg er så speeent!

Idag traff jeg veggen. Det hagler inn meldinger fra venner og familie. Det traff meg veldig hardt når alle ble skuffet av at gutten ikke hadde kommet. Så nå har jeg bare sluttet å svare på alt som er babyrelatert. Folk får vite når det faktisk har skjedd noe.

Har hatt kynnere hele dagen med 10 min mellomrom men utvikler seg ikke til noe mer.

Håper han kommer ut snart:Heartblue Har så utrolig lyst å møte han. (Og jeg er vanvittig klar får å ikke være gravid...Føler hele gravid-greia ikke var min ting. Jeg taklet store deler dårlig)
Masse lykke til i innspurten! Å gå overtid er noe jeg ikke unner noen (så gikk jeg 10 dager over før snuppa kom også da..) Håper babyen din kommer snart❤️
Tenk snart har du han i armene, det er verdens beste følelse!:love7
 
Håper han kommer nå❤️Føler sånn med deg, gravid greia var ikke for meg heller. Krysser fingrene for deg!❤️
 
Snart er han er uansett!! Masse lykke til i innspurten ❤
 
Masse lykke til i innspurten, Sjokolade! Skjønner godt at du begynner å bli utålmodig og at ting er tungt. Men tenk, snart er han her! :Heartred Gleder meg til oppdatering :)
 
Takk for alle fine lykkeønskninger:Heartred
Er nå på overtid dag 7 og skal på trivselskontroll og sjekke ståa inni magehuset. Virker som gutten koser seg veldig.
Håper enda veldig på at kroppen min skal klare å starte fødselen selv. Både for å få opplevelsen av at riene starter, og å unngå en igangsatt fødsel. Å bli igangsatt er ikke verdens undergang men ønsker å unngå det.
Er fryktelig hormonell om dagene, men vet målet nærmer seg stadig.

Masse lykke til i innspurten! Å gå overtid er noe jeg ikke unner noen (så gikk jeg 10 dager over før snuppa kom også da..) Håper babyen din kommer snart❤️
Tenk snart har du han i armene, det er verdens beste følelse!:love7
Tusen takk! Ble du igangsatt eller startet fødselen av seg selv? Ja, prøver veldig å fokusere på belønningen når dette er fullført:)
 
Takk for alle fine lykkeønskninger:Heartred
Er nå på overtid dag 7 og skal på trivselskontroll og sjekke ståa inni magehuset. Virker som gutten koser seg veldig.
Håper enda veldig på at kroppen min skal klare å starte fødselen selv. Både for å få opplevelsen av at riene starter, og å unngå en igangsatt fødsel. Å bli igangsatt er ikke verdens undergang men ønsker å unngå det.
Er fryktelig hormonell om dagene, men vet målet nærmer seg stadig.


Tusen takk! Ble du igangsatt eller startet fødselen av seg selv? Ja, prøver veldig å fokusere på belønningen når dette er fullført:)
Ja, det skjønner jeg godt at du ønsker å slippe.
Fødselen startet av seg selv med rier natt til torsdag og på fredag ca kl 02 var hun ute. Jeg tok modningsakupunktur på mandag og onsdag da jeg ble litt desperat på slutten fordi jeg ikke ønska å bli igangsatt bl.a.
Masse lykke til med fødsel!❤️ Snart har du prinsen din her:love7
 
Lillegutt er her:Heartblue

Det ble en seig sluttspurt, med overtidskontroll 7 og 9 dager etter termin, 2 runder med modningsakupunktur og gjøre det man selv kan for å kanskje starte fødselen.

Men søndag som var, så ble ballongen satt inn. Fryktelig ubehagelig å få satt denne inn (mulig jeg var anspent og fryktelig skuffa over å ikke ha klart det selv). Ballongen ga meg kraftige maserier på ettermiddagen, men dabbet av. Den ramlet ut tidlig mandags morgen, og da ville sykehuset ha oss inn tidlig for å starte på tablettene.

Ble veldig godt tatt i motnpå fødeavdelingen. Jeg og samboeren fikk eget rom å bo på og spenningen var fryktelig stor når første tablett ble tatt. Fikk regelnessige kynnere hele mandag.

Mandags kveld ble tablettene stoppet da det så ut som lillegutt reagerte. Tok jevnlig ctg hele dagen da dette kom frem.

Etter nøye vurdering og ofte ctg så fikk jeg starte med tabletter tirsdag. Dagen virket å bli like begivenhetsløs som mandag. Men rundt 10 så ante jeg en oppsving i kynnerne mine. De ble vonde og jeg måtte spasere for å lindre.

Rundt kl 12 ble det fødestue. Fikk den hyggelige jordmoren som hadde tatt oss imot. Jeg og samboern hadde det fryktelig artig med lystgass en god stund, til den ikke fungerte på meg.

Fikk satt epidural når riene bare tok seg opp, også fikk vi et parr veldig rolige timer. De gjorde seg.

Kroppen min jobbet fantastisk til nattskiftet skulle gå av. Da sjekket jordmor meg, 7 cm åpning! Ting var rett rundt hjørnet.

Ny jordmor (fantastisk dame) og drypp ble satt av dagvakta. Riene var forferdelige. Jeg hadde evig nok med å komme meg igjennom dem. Prøvde alt men prekestol var det eneste som ikke gjorde ufyselig vondt. Sovnet også mellom noen rier.

Jeg ble undersøkt flere ganger og ingenting skjedde. Og igjen, så reagerte lillegutt på riene. Han lå også for høyt i bekkenet og ville ikke komme ned. Vi prøvde i det lengste å få til vaginal fødsel, men når kroppen min ikke fikk effektive rier nok og lillegutt reagerte på dryppet, så var det et alternativ igjen: KS.

Og det ble KS. Jeg skalv utrolig. Ga helt opp på det punktet.

Første skriket på operasjonsrommet. Tårene rant, på både meg og samboer. Fikk hilse litt på gutten før jeg ble trillet på intensiven. Pappaen fikk noen magiske første timer med gutten vår:Heartblue

Nå er jeg mamma til verdens fineste gutt:love7 Han har gjort livet så mye bedre. Hjertet mitt sprenger av så mange følelser! Stolthet, lykke kjærlighet. Men også stresslaughing6 er han varm nok, får han nok mat?

Fødselen ble ikke som jeg hadde tenkt i det hele tatt. Hadde håpet på å klare det selv, få ligge i badekaret og jobbet. Istedet ble det 9000 sensorer og slanger ut av kroppen og overvåkning. Jordmor sa også at gutten hadde sånn fosterfett over hele kroppen, så jeg kunne glatt gådd 2 uker til uten at noe skjeddelaughing6 jordmødrene ga han tilbavnet Heimkjær.
 
Rå fødsel! Blir riktig imponert! :woot:
Gratulerer så mye med lillegutt, kos dere masse og nyt tiden❤
 
Gratulerer så mye!❤️
Hørtes heftig ut og med KS og alt. Så godt alt er overstått nå❤️
 
Gratulerer med overstått fødsel :Heartred ingen skam å ikke få det til selv, har selv aldri gått i fødsel av meg selv men sluppet KS da. Noen babyer er lunefulle :shy:

kos deg med lillegutt :happy:
 
Gratulerer så mye. Må være verdens beste følelse å endelig få møte sitt lille nurk ❤️ Håper du får en fin barselperiode og at du kommer deg raskt. Har hørt at det er godt for kroppen og lille og oppleve en del rier før et eventuelt keisersnitt, så jobben din var uansett til god nytte ☺️
 
Tusen takk for de fine meldingene:Heartred

Tenk, gutten min er snart 2 måneder! Skal si tiden går utrolig fort i godt selskap. Har alleredet startet å se tilbake på nyfødt-bildene og mimre. Han er jo blitt så stor!! Mammahjertet sprekker av stolthet!

Det blir nok full pause i denne dagboken frem til et eventuelt søskenforsøk. Men først må jeg få dette svangerskapet på avstand. Alikevell er jeg 31 år og blir ikke yngre.

Dagene går til å kose meg med gutten min, trille tur sammen med hunden. Kan livet bli bedre?:Heartblue
 
Måtte inn å sjekke her igjen, siden jeg skrev den kommentaren om monitor i fjor. Ble så glad på deres vegne da jeg skjønte at den hadde hjulpet dere noe?
Gratulerer så mye med lillegutt, håper alt står bra til ❤️
 
Måtte inn å sjekke her igjen, siden jeg skrev den kommentaren om monitor i fjor. Ble så glad på deres vegne da jeg skjønte at den hadde hjulpet dere noe?
Gratulerer så mye med lillegutt, håper alt står bra til ❤️
Ja, elsket fertilitetsmonitoren. Utrolig fin og enkel sak. Ligger fint pakket ned til et eventuelt søskenforsøk;)
Og tusen takk, vi koser oss så masse om dagene:Heartblue
 
Back
Topp