Strikketråd

Begynte å strikke karens kyse på bussen i dag. Tenkte det var sånn lite og lurt bussprosjekt. Men det ble litt mer avansert etter vrangborden :p Sånne oppskrifter gjør meg så imponert. Hvordan kommer døm på å gjøre sånn liksom :p
Den er kjempe fin! Strikka to stykker allerede, men ja, passer ikke så godt til busstrikk om man ikke er inni Smockmønsteret. Har strikka totalt fem Karls cardigan så er litt trent på det. Ankers kyse er mye enklere å strikke når man er på farta syns jeg :joyful:
 
Den er kjempe fin! Strikka to stykker allerede, men ja, passer ikke så godt til busstrikk om man ikke er inni Smockmønsteret. Har strikka totalt fem Karls cardigan så er litt trent på det. Ankers kyse er mye enklere å strikke når man er på farta syns jeg :joyful:

Jeg er på min nr to karens kyse nå :) Strikka den første i merinoull og ikke tynn merinoull, så den ble ganske tjukk :p Men nå har jeg fått kjøpt inn noen nøster tynn merinoull, så nå blir det bra :p God og varm i det minste den i merinoull da :angelic: Den så litt lettere ut den ankers kyse ja! Kanskje jeg skal prøve meg på noen sånne også :):)
 
Jeg er på min nr to karens kyse nå :) Strikka den første i merinoull og ikke tynn merinoull, så den ble ganske tjukk :p Men nå har jeg fått kjøpt inn noen nøster tynn merinoull, så nå blir det bra :p God og varm i det minste den i merinoull da :angelic: Den så litt lettere ut den ankers kyse ja! Kanskje jeg skal prøve meg på noen sånne også :):)
Jeg strikka ankers kyse i mørket i bilen på veien hjem fra ferien :hilarious: måtte rekke opp litt da jeg kom hjem, men går super kjapt i minste størrelsene! Må kjøpe et nøste til med Klompelompe merino til kyse til Ellens hentesett, ferdig med jakka og buksa. Kjenner at energien er ikke helt på topp, det er alt jeg har strikka siste uka :yuck: Nå driver jeg med Garntopia hentesett jakke og kyse. Alt er gave til venninna mi sin baby som kommer om noen uker :love7
 
De er så fine! :)
Veldig fin, men jenta mi er så sær nå på ull etter hun fikk eksem. Alt klør. Men denne er det faktisk mest alpakka og kun 9% ull i, så tror hun tuller litt med meg. Lyst å strikke matchende tynne Putty gensere til dem om vi får baby i september.
 
Begge de ser skikkelig fine ut :love7 Så heldig venninne! Har du strikka mye til din egen da? :happy::happy:
 
Begge de ser skikkelig fine ut :love7 Så heldig venninne! Har du strikka mye til din egen da? :happy::happy:
Har strikka en knapperbak genser (Ministrikk) og tre kyser bare. Tenkte å bli ferdig med alt til venninna mi sin først. Men vil legge opp til en heldress snart tror jeg.
 
Flere som ikke orker å strikke? Enten er det kvalmen eller energinivået :sorry: blir jo aldri ferdig med fuglemammas omslagsbody :hilarious:
 
Flere som ikke orker å strikke? Enten er det kvalmen eller energinivået :sorry: blir jo aldri ferdig med fuglemammas omslagsbody :hilarious:

Jeg burde sikkert egentlig sove, men jeg blir så opphengt :p Men jeg strikker mye på bussen. Har halvtimes busstur til og fra jobb, så får gjort unna litt småting der - ermer og ben, luer, og starten på litt større prosjekter. Men blir verre når strikketøyet begynner å få litt størrelse, da går det liksom ikke å dra det frem på bussen :hilarious: Så prøver å prioritere sånt på kvelden, men bør også begynne å legge meg tidligere. Prøver på det nå. Bare lese litt på formuet først :angelic::rolleyes:
 
Septemberbarn er nydelig mtp alle de fine strikkeplaggene man kan lage!

Har nettopp begynt på en Ankers trøje i størrelse 1-2 år, men bruker den tida til å finne ting jeg vil strikke. :)
 
Har dere noen tips til fine babyteppet? Jeg har snust litt på Garntopia babyteppe, Bella, et sikksakkteppe. Tror jeg har et rillestrikket liggende, men mulig det er i bomull/ull, så jet bør nok strikke ett i tynn ull. Også holder jeg på med et restelappeteppe, men det blir til litt underveis.
 
Har dere noen tips til fine babyteppet? Jeg har snust litt på Garntopia babyteppe, Bella, et sikksakkteppe. Tror jeg har et rillestrikket liggende, men mulig det er i bomull/ull, så jet bør nok strikke ett i tynn ull. Også holder jeg på med et restelappeteppe, men det blir til litt underveis.

Jeg tror jeg har bestemt meg for å strikke et pledd som jeg tror heter sea water by DROPS. Det ser stort og litt tykt ut, så det tror jeg blir kjempebra :happy: Det jeg strikka til storebroren ble veldig lite og var ganske tynt, så det ble ikke så mye brukt. Mest i senga hjemme. Tenker jeg vil ha et pledd å ha i vogna nå :)
 
Har dere noen tips til fine babyteppet? Jeg har snust litt på Garntopia babyteppe, Bella, et sikksakkteppe. Tror jeg har et rillestrikket liggende, men mulig det er i bomull/ull, så jet bør nok strikke ett i tynn ull. Også holder jeg på med et restelappeteppe, men det blir til litt underveis.

Synes ringblomstteppe fra klompelompe ser veldig fint ut som tynt pledd :love7
 
Jeg tror jeg har bestemt meg for å strikke et pledd som jeg tror heter sea water by DROPS. Det ser stort og litt tykt ut, så det tror jeg blir kjempebra :happy: Det jeg strikka til storebroren ble veldig lite og var ganske tynt, så det ble ikke så mye brukt. Mest i senga hjemme. Tenker jeg vil ha et pledd å ha i vogna nå :)
Synes ringblomstteppe fra klompelompe ser veldig fint ut som tynt pledd :love7
Ringblomstteppe skal jeg sjekke ut. :) jeg tenker enten et litt tettstrikket et, gjerne med hullmønster, på pinne 3-3,5 og ett stort og luftig med tynt garn på pinne 5-ish. Må se hva jeg har av garn i skuffen, kanskje et tjukt også. Sååå mye å velge i!
 

Hihi ser den :p Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på ringblomst selv, men det blir hvis jeg får tid etter alt det andre jeg skal strikke :p Har en del prosjekter jeg må få gjort ferdig til storebroren også, så tida er knapp :p

Du har funnet mye fint der:love7 Jeg likte best garntopia babyteppe, beginner blanket og bounce, men de andre var også fine :):dummy::Heartred
 
Hihi ser den :p Jeg lurer på om jeg skal prøve meg på ringblomst selv, men det blir hvis jeg får tid etter alt det andre jeg skal strikke :p Har en del prosjekter jeg må få gjort ferdig til storebroren også, så tida er knapp :p

Du har funnet mye fint der:love7 Jeg likte best garntopia babyteppe, beginner blanket og bounce, men de andre var også fine :):dummy::Heartred
Kommer nok til å drømme meg bort på Ravelry, altså.

siste jeg fant var dette: https://www.ravelry.com/patterns/library/olives-blanket
 
Min mormor strikker Nøstebarn-teppe til alle sine oldebarn. Hun strikker diagonalt og hekler en fin blondekant rundt:love7 De var egentlig de eneste strikketeppene jeg hadde til mine to, og vi brukte dem hele tiden, sommer som vinter:Heartred
 
Back
Topp