Strikketråd

BDF5761F-18DE-4C8C-AD6B-5CA369915307.jpeg

Mangler bare noen små hjerter/baller så er alt ferdig... Og selve uro’a til å henge de i da :woot:
 
Å, så søte :love7 Finner du på selv, eller er det en oppskrift? Så utrolig koselig ting å både lage og bruke :Heartred:Heartred
Jeg kan ikke å lese oppskrifter :hilarious: Lærte meg å hekle ved å se på youtube, å det første jeg noen sinne hekla var en kjole som tantebarnet mitt har brukt! Disse har jeg søkt opp på youtube.
Så lenge du kan de grunnleggende med hekling kan du lage alt du vil! Jeg har heklet denne ku-bamsen (legger ved bilde) til tantebarnet mitt på "feelingen", laget oppskriften mens jeg holdt på :)
 

Vedlegg

  • IMG_3678.jpg
    IMG_3678.jpg
    61,7 KB · Visninger: 24
Jeg kan ikke å lese oppskrifter :hilarious: Lærte meg å hekle ved å se på youtube, å det første jeg noen sinne hekla var en kjole som tantebarnet mitt har brukt! Disse har jeg søkt opp på youtube.
Så lenge du kan de grunnleggende med hekling kan du lage alt du vil! Jeg har heklet denne ku-bamsen (legger ved bilde) til tantebarnet mitt på "feelingen", laget oppskriften mens jeg holdt på :)

Å herrigud så søt :love7 Du er flink! Jeg tror nok jeg måtte hatt en oppskrift :angelic: Jeg kan hekle litt, men har bare hekla veske og små kurver :rolleyes::angelic: Veldig basic :p Kanskje jeg prøver meg på noen dyr etterhvert. De var innmarri søte de du har laget :love7
 
Å herrigud så søt :love7 Du er flink! Jeg tror nok jeg måtte hatt en oppskrift :angelic: Jeg kan hekle litt, men har bare hekla veske og små kurver :rolleyes::angelic: Veldig basic :p Kanskje jeg prøver meg på noen dyr etterhvert. De var innmarri søte de du har laget :love7
Hehe takk! :woot: Bare søk på engelsk på youtube så finner du faktisk nesten alt du måtte ønske å hekle :rolleyes: Jeg kan ikke lese oppskrifter på norsk fordi jeg bare vet hva ting heter på engelsk :hilarious:

I 2018 hadde jeg skikkelig hekledilla, hekla flere vognlenker, klær, rundt 4 ryggsekker (hvor 2 små og 2 store) og disse jordbær sekkene som tantebarna fikk til jul :love017
 

Vedlegg

  • IMG_3573.jpg
    IMG_3573.jpg
    43,9 KB · Visninger: 30
Hehe takk! :woot: Bare søk på engelsk på youtube så finner du faktisk nesten alt du måtte ønske å hekle :rolleyes: Jeg kan ikke lese oppskrifter på norsk fordi jeg bare vet hva ting heter på engelsk :hilarious:

I 2018 hadde jeg skikkelig hekledilla, hekla flere vognlenker, klær, rundt 4 ryggsekker (hvor 2 små og 2 store) og disse jordbær sekkene som tantebarna fikk til jul :love017

Ååå hællenussen døm var jo supersøte :love7 Så heldige tantebarn :love7

Blir veldig inspirert av å se hva du har klart å lage, så kanskje jeg prøver meg etterhvert :D Får sjekke ut noen videoer, tusen takk for tips! :happy::happy: Bare jeg ikke får for høye forventninger til meg selv nå da, etter å ha sett hvordan dine ting blir. :hilarious: Mine blir sikkert sånn «oi, er det ungen som har laget den selv?» :hilarious: hihi jaja, man må vel starte en plass :angelic: Du er iallfall kjempeflink :D Gleder meg til å se videre utover hva mer du lager :happy::happy:
 
Hehe takk! :woot: Bare søk på engelsk på youtube så finner du faktisk nesten alt du måtte ønske å hekle :rolleyes: Jeg kan ikke lese oppskrifter på norsk fordi jeg bare vet hva ting heter på engelsk :hilarious:

I 2018 hadde jeg skikkelig hekledilla, hekla flere vognlenker, klær, rundt 4 ryggsekker (hvor 2 små og 2 store) og disse jordbær sekkene som tantebarna fikk til jul :love017


Har du oppskrift på de sekkene eller link til youtube?
 
Jeg har strikket ferdig Mondaysuit og Karens kyse fra Petiteknit. Synes selv det ble nydelig❤️ Tenkte å bytte ut båndet i lua med enten blått eller rosa etter ordinær ul, men synes det var ganske fint slik som det er nå også☺️
 

Vedlegg

  • 600D3A79-362F-4DED-960D-E1123482D972.jpeg
    600D3A79-362F-4DED-960D-E1123482D972.jpeg
    73,6 KB · Visninger: 38
  • 1C71A784-B101-45C2-AA58-A184B885089F.jpeg
    1C71A784-B101-45C2-AA58-A184B885089F.jpeg
    67 KB · Visninger: 38
  • 4EC0641E-F0C2-4EC6-AAB5-F07E04164E79.jpeg
    4EC0641E-F0C2-4EC6-AAB5-F07E04164E79.jpeg
    36,6 KB · Visninger: 38
Jeg har strikket ferdig Mondaysuit og Karens kyse fra Petiteknit. Synes selv det ble nydelig❤️ Tenkte å bytte ut båndet i lua med enten blått eller rosa etter ordinær ul, men synes det var ganske fint slik som det er nå også☺️
Nydelig :love017
 
Jeg har strikket ferdig Mondaysuit og Karens kyse fra Petiteknit. Synes selv det ble nydelig❤️ Tenkte å bytte ut båndet i lua med enten blått eller rosa etter ordinær ul, men synes det var ganske fint slik som det er nå også☺️

Både heldrakten og den kysa er bare så nydelige ♥ Har strikket begge selv! Den kysa blir nok strikket i flere farger etterhvert :) Egentlig alt fra petiteknit er superfint som regel!
 
Både heldrakten og den kysa er bare så nydelige ♥ Har strikket begge selv! Den kysa blir nok strikket i flere farger etterhvert :) Egentlig alt fra petiteknit er superfint som regel!
Ja, utrolig masse fint❤️ Strikker Ellens lekesett nå, syntes den jakken var så fin. ☺️
 
Jaa, har strikket det også! To faktisk En i bomull/ull og en litt større i alpakka til høst/vinter :)
Jeg kjøpte Sandnes sunday garn og strikker i det nå, i den litt mørke brune fargen
 
Flere som ikke orker å strikke? Enten er det kvalmen eller energinivået :sorry: blir jo aldri ferdig med fuglemammas omslagsbody :hilarious:

Har strikka en kosepose med fletter på, og begynte på sunday suit, men så plutselig stoppa det helt opp gitt. Kvalmen kom for fullt, og nå orker ikke jeg heller strikke mer :depressed: Håper det gir seg snart nå, for jeg vil fortsette på dressen :p
 
Jeg har jo sjanser litt på at det blir jente :rolleyes: hvis ikke gir jeg det vekk i gave..
Strikket dette i august/september da jeg var gravid. Tør ikke starte på noe nytt ennå...

Vis vedlegget 315937 Vis vedlegget 315936 Vis vedlegget 315935

Har planer om å strikke dette:

  • Billebælue fra klompelompe
  • Flere rompere
  • Flere bukser
  • Jakke fra klompelompe
  • Dahlia genser hvis jente
  • Bellateppe hvis jente
  • Annet teppe hvis gutt
  • Fuglemammas omslagsbody fra Myk Start


Denne gule buksen var kjempefin! Jeg har blitt inspirert og har kjøpt med meg garn til hyttetur og vinterferie i morgen :happy:
 
Back
Topp