Klagetråd

Har kynnere her også, 14+1. Men de er ikke vonde. Har hatt det mye i begge tidligere svangerskap, og fikk beskjed om at det var helt vanlig.
Mine er heller ikke vonde, reagerer mest på at de kommer hele tiden.. skal ingenting til, klarer ikke røyse meg uten å få kynnere. Men de er ikke plagsomme, kjenner mest bare at livmoren blir stram, ikke smertefulle i det hele tatt.
 
Tenkte jeg skulle klage litt, har fått påvist svangerskapsdiabetes og må ta insulin.
I tillegg har jeg en del vann i kroppen som har medført karpal tunnelsyndrom i begge hendene og halve ansiktet er nå lammet. Skulle ønske tiden gikk litt fortere, slik at jeg blir ferdig med dette!
 
Tenkte jeg skulle klage litt, har fått påvist svangerskapsdiabetes og må ta insulin.
I tillegg har jeg en del vann i kroppen som har medført karpal tunnelsyndrom i begge hendene og halve ansiktet er nå lammet. Skulle ønske tiden gikk litt fortere, slik at jeg blir ferdig med dette!
Det hørtes ikke godt ut! ❤️
 
Før jeg ble gravid hadde jeg sett for meg at jeg skulle ha en aktivt svangerskap, jeg skulle gå turer og trene styrke. Men kvalmen tok meg i uke 6 og har vart i stor grad til uke 14/15. Fått inn 3 styrkeøkt er fra uke 12-15 og en tur med samboer. Går jo litt på jobb og sånn så sitter ikke stille på en måte.
Det var jo ikke sånn jeg ville det skulle bli. Nå som formen er bedre er bekkenet vondt, men litt styrke skulle jeg klart. Men ikke noe treningstøy sitter fint og føler meg ukomfortabel med å reise på trening. Magen er ikke så stor enda så føler meg bare tjukkas. I løpet av uken som kommer skal jeg prøve å komme meg på treningssentret en gang for å bryte mønstret :D Flere som ikke får til det dem vil?
 
Helt samme her, Thoane! Veldig trist. Jeg trente mye før jeg ble gravid, men som deg var jeg først plaget av kvalme og nå av bekkenløsning. Har faktisk sagt opp medlemsskapet på treningssenteret (siden man kun kan fryse det i 1 mnd) og melder meg inn igjen etter fødsel. Jeg hadde ikke klart styrketrening heller. Vurderer å melde meg inn i et annet treningssenter som har basseng så jeg får svømt litt.
 
Klager over 15 uker sammenhengende oppkast fra hyperemesis gravidiarum , som nå toppes med omgangssyke hos meg og barna. Barna har heldigvis kun hatt diaré - mens jeg er det heldige vinneren av 10 oppkast i timen omtrent.

Kastet inn håndkle og dro på legevakten nå... tipper at elektrolyttforstyrtellsen jeg hadde fra før ikke er blitt noe bedre etter dette akkurat
 
Klager over 15 uker sammenhengende oppkast fra hyperemesis gravidiarum , som nå toppes med omgangssyke hos meg og barna. Barna har heldigvis kun hatt diaré - mens jeg er det heldige vinneren av 10 oppkast i timen omtrent.

Kastet inn håndkle og dro på legevakten nå... tipper at elektrolyttforstyrtellsen jeg hadde fra før ikke er blitt noe bedre etter dette akkurat
Hvordan går det med deg?
 
Hvordan går det med deg?


Takk som spør :) jeg ligger nå her inne på dag to med oppvæskning. Viste seg at hadfe både elektrolyttfortyrrelser ,ketoner, høy crp, lavt blodsukker (under 3), hjertearytmia osv.... så jeg er glad jeg endelig ba om hjelp.

Ungene er på bedring heldigvis, så det er no enda godt ♡
 
Last edited:
Takk som spør :) jeg ligger nå her inne på dag to med oppvæskning. Viste seg at hadfe både elektrolyttfortyrrelser ,ketoner, høy crp, lavt blodsukker (under 3), hjertearytmia osv.... så jeg er glad jeg endelig ba om hjelp.

Ungene er på bedring heldigvis, så det er no enda godt ♡
Oioi. Stakkars deg! Jammen bra du gikk til legevakta!! Ta vare på deg selv nå og slapp av det du klarer :Heartred
 
Oioi. Stakkars deg! Jammen bra du gikk til legevakta!! Ta vare på deg selv nå og slapp av det du klarer :Heartred


Tusen takk:Heartred Ja jeg er glad jeg dro. Har presset meg gjennom 15 uker med Hyperemesis nå, uten innleggelse og bare GEM behandling hjemme. Skulle nok ikke latt det gå så langt. Men lett å være etterpåklok:rolleyes:
 
Tusen takk:Heartred Ja jeg er glad jeg dro. Har presset meg gjennom 15 uker med Hyperemesis nå, uten innleggelse og bare GEM behandling hjemme. Skulle nok ikke latt det gå så langt. Men lett å være etterpåklok:rolleyes:
Huffameg. Hva gjør de med elektrolyttforstyrrelsene dine? Høres skummelt ut!
 
Huffameg. Hva gjør de med elektrolyttforstyrrelsene dine? Høres skummelt ut!


Det er en av grunnen til at jeg får væske nå. Natrium og glukose i væsken. Magnesium og kalsium må jeg ta som tilskudd :)
 
Ligger rett ut med bihulebetennelse, kjennes ut som ansiktet sprenges og tennene detter ut... Kan ikke ta pencilin denne gangen, så prøver å ta paracet kun når jeg må.. :blackeye:
 
Ligger rett ut med bihulebetennelse, kjennes ut som ansiktet sprenges og tennene detter ut... Kan ikke ta pencilin denne gangen, så prøver å ta paracet kun når jeg må.. :blackeye:
Jeg hadde det sånn forrige svangerskap, var da mye plaget med bihulebetennelse. Jeg sverger nå til skylling av nese med sånn nesehorn og saltvann :) bruker eventuelt otrivin for å løse opp dersom jeg er helt tett i nesa, sånn at jeg får ut gørra :wacky: og så paracet dersom smertene blir for ille. Nå har jeg ikke hatt bihulebetennelse på over 2 år (har ikke hatt det siden jeg begynte å skylle nesa ved forkjølelser) :)
 
Jeg har vært kvalm og utmattet siden ca uke 6. Hverdagen er en kamp. Å reise på butikken eller kjøre barna på aktiviteter gjør meg så sliten at jeg må hvile etterpå, er 100% sykmeldt og synes dagene går sakte. Håper virkelig jeg blir meg selv igjen raskt etter fødselen for dette er skikkelig tøft, ikke bare for meg men for hele familien. Humøret blir også preget av at jeg er så slapp. Tror dette blir mitt siste svangerskap, vet ikke om jeg klarer å gå gjennom dette på nytt. Men jeg har jo to barn fra før så det passer greit likevel å bli ferdig nå :) Med de to andre var jeg også kvalm hele svangerskapet, men ikke så utmattet.
 
Back
Topp