Klagetråd

Du må være faktisk i jobb i fire uker for å få rett på sykepenger. Så det er jo veldig dumt å bli sykemeldt før de fire ukene, men likevel greit å vite at det ikke skjer noe mer dramatisk enn at du begynner på nytt med å opparbeide deg rett til sykepenger.
 
Du må være faktisk i jobb i fire uker for å få rett på sykepenger. Så det er jo veldig dumt å bli sykemeldt før de fire ukene, men likevel greit å vite at det ikke skjer noe mer dramatisk enn at du begynner på nytt med å opparbeide deg rett til sykepenger.

Tusen takk for oppklarende svar. Jeg er heldigvis enn så lenge ikke like ille kvalm som i forgje svangerskap. Og skal bare tilbake i 20 prosent av min 100 prosent stilling frem til nyttår, og så opp i 40 %. Så det er ikke så ekstremt mange dagene jeg må holde ut kvalmen og oppkaste på jobb per uke.
 
Mannen har blitt "syk" og uffer seg. Han har hatt litt løs mage og er vist litt varm. Stakar....
Prøv å være kvalm, gå på jobb og lev et "normalt" liv, 3 mnd I strekk.
Ja jeg er irritert over sutring hans :angry4. :knegg:

Nesten godt å høre at flere har menn som kan lire av seg slikt!!
 
Er så kvalm i dag. Brekker meg bare jeg reise meg. Eller snur meg raskt i senga.

Mannen klager på at han er så sliten av å ta seg av 3åringen og stå opp.med han på morgenen. I går presterte han å si at han ikke kunne dra på handel med ungen!!! Lykke til når vi får 2 liksom.
 
Ånei! :depressed: I mitt første svangerskap fikk jeg bekkenløsning i uke 6, og det ble aldri bedre i løpet av svangerskapet. Nå er jeg kommet meg til uke 8 uten at det har kommet, så jeg håper jeg slipper unna denne gangen. Det er virkelig grusomt, jeg foretrekker kvalme fremfor bekkenløsning.

Om du ikke alt har prøvd, kan jeg anbefale manuellterapaut. Jeg kom meg dit alt for seint i sist svangerskap, og da kunne han ikke gjøre annet enn å gi meg øvelser så det ikke skulle bli verre. Men han sa at om jeg hadde kommet tidligere kunne han kanskje klart å gjøre det bedre.


Uff.. Nei, trur ikke jeg blir spesielt bedre med tiden heller. Har en revmatisk sykdom som er sentrert på rygg og bekken fra før. Så jeg har alltid fått høre at jeg vil få problemer. Nå skal jeg på trening for gravide i varmebasseng med fysioterapeut, så håper dette kan lindre litt. Men høres jo bra ut med en slik du nevner også, det skal jeg få sjekket ut! Takk for tips! :happy:
 
Føler for å klage! Med første kastet jeg opp fra uke 7 å hver uke fram til fødsel. Nå startet det i uke 10-11. Håper det gir seg for halsen er sår og kjennes ut som klumper har satt seg fast. Får ikke ned fast føde på mange timer etter så er helt ferdig. Bekkenløsning kom sist i uke 33 å nå i uke 11.. Virker som dette er siste svangerskap for min kropp. Går bare ned i vekt, heldigvis litt å ta av.
 
Føler for å klage! Med første kastet jeg opp fra uke 7 å hver uke fram til fødsel. Nå startet det i uke 10-11. Håper det gir seg for halsen er sår og kjennes ut som klumper har satt seg fast. Får ikke ned fast føde på mange timer etter så er helt ferdig. Bekkenløsning kom sist i uke 33 å nå i uke 11.. Virker som dette er siste svangerskap for min kropp. Går bare ned i vekt, heldigvis litt å ta av.
Huff, det høres veldig slitsomt ut! Håper det blir bedre snart.
 
Må klage litt over dette bekkenet som krangler veldig bare 10+6. Tør jo nesten ikke si det høyt for da møter jeg "hæ, det går jo ikke ann så tidlig, er nok noe annet". Men jeg har snakket med jordmor og hun sa at noen fikk det tidlig. Fikk det uke 13 med førstemann for 10 år siden, og det var et laaaang svangerskap pga vondter. Jeg hadde håpet det skulle bli annerledes nå :bored:
 
Er litt bekymra..
Har kasta opp så mye de siste ukene, og er redd for å ha fått i meg for lite folat. Noen dager har jeg vært så gåen at jeg har glemt de, de andre dagene føler jeg de bare har kommet opp igjen, selvom jeg har tatt dobbelt hvis jeg har kastet opp rett etterpå :(
 
Er litt bekymra..
Har kasta opp så mye de siste ukene, og er redd for å ha fått i meg for lite folat. Noen dager har jeg vært så gåen at jeg har glemt de, de andre dagene føler jeg de bare har kommet opp igjen, selvom jeg har tatt dobbelt hvis jeg har kastet opp rett etterpå :(
Æsj! Jeg skjønner veldig godt at du er bekymret, men selv om man dropper helt å ta folat er det veldig liten sjanse for at det skal skje noe galt. I mitt forrige svangerskap hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme og kastet opp spesielt mye etter å ha svelget tabletter. Da fikk jeg beskjed om å droppe folat. For de aller, aller, aller fleste som går gjennom et svangerskap uten å ta folat går det helt fint.
 
Er litt bekymra..
Har kasta opp så mye de siste ukene, og er redd for å ha fått i meg for lite folat. Noen dager har jeg vært så gåen at jeg har glemt de, de andre dagene føler jeg de bare har kommet opp igjen, selvom jeg har tatt dobbelt hvis jeg har kastet opp rett etterpå :(

Hvis du tok det før du ble gravid så skal kroppen ha bygd opp et lager så du har litt mer å gå på enn alle de som aldri tar folat og spyr. Så om de noen dager kommer opp så er dosen stor nok i en dose om du bare får det inn i kroppen noen ganger (etter det jeg forstår det :) ) Jeg prøvde meg på de gravide multivitaminer, men de kom bare opp igjen. Folaten gikk heldigvis bra, det samme med flytende tran(lykkelig for det, det er ikke godt andre veien)
 
Jeg tok folat og trantabeletter om morgenen. Men etter å ha kastet opp tran et par morgener byttet jeg til å ta det om kvelden i stedet:) kan hende det kan være lurt (om du ikke kaster opp på kvelden så klart). Men som de over sier, så er folat kun for å minimere risiko. Så er går nok helt fint skal du se ;)
 
Hvis du tok det før du ble gravid så skal kroppen ha bygd opp et lager så du har litt mer å gå på enn alle de som aldri tar folat og spyr. Så om de noen dager kommer opp så er dosen stor nok i en dose om du bare får det inn i kroppen noen ganger (etter det jeg forstår det :) ) Jeg prøvde meg på de gravide multivitaminer, men de kom bare opp igjen. Folaten gikk heldigvis bra, det samme med flytende tran(lykkelig for det, det er ikke godt andre veien)
Tok dessverre ikke før jeg ble gravid :oops: får krysse fingrene for det! Blir spennende å se til neste uke på blodprøven hvordan det ligger an da.
 
Jeg tok folat og trantabeletter om morgenen. Men etter å ha kastet opp tran et par morgener byttet jeg til å ta det om kvelden i stedet:) kan hende det kan være lurt (om du ikke kaster opp på kvelden så klart). Men som de over sier, så er folat kun for å minimere risiko. Så er går nok helt fint skal du se ;)
Takk, satser på det :)
Prøvde en periode å ta de på kvelden rett før jeg skulle legge meg, men var da jeg ofte glemte de helt. Har vært så trøtt! Men det har blitt betraktelig bedre nå, nærmer meg jo 12 uker. Men det er jo før 12 uker folaten er viktigst :rolleyes:
 
Takk, satser på det :)
Prøvde en periode å ta de på kvelden rett før jeg skulle legge meg, men var da jeg ofte glemte de helt. Har vært så trøtt! Men det har blitt betraktelig bedre nå, nærmer meg jo 12 uker. Men det er jo før 12 uker folaten er viktigst :rolleyes:
Går nok helt fint skal du se!:) prøv å ikke stresse over det. Før i tiden gikk de ikke på folat, og det ble ikke så mange barn født med ryggmargsbrokk vil jeg tro ;)
 
Nå går det jammen bra med oss! Måtte bla laaaaangt bakover for å finne klagetråden :hilarious:
Tenkte å klage litt over den evige kvalmen! Synes det var litt bedre forrige uke, men ikke denne uken. 14+1 I dag. :arghh:
 
Noen som sliter med kynnere? Er 15+5 å får kynnere hele tiden. Bare jeg røyser meg fra sofan, uansett hva jeg gjør. Går over når jeg hviler, men kan ta langt tid før det gir seg. Er dette noe jeg burde bekymre meg over?
 
Noen som sliter med kynnere? Er 15+5 å får kynnere hele tiden. Bare jeg røyser meg fra sofan, uansett hva jeg gjør. Går over når jeg hviler, men kan ta langt tid før det gir seg. Er dette noe jeg burde bekymre meg over?
Har kynnere her også, 14+1. Men de er ikke vonde. Har hatt det mye i begge tidligere svangerskap, og fikk beskjed om at det var helt vanlig.
 
Back
Topp