Skravletråd Krokus

MiniMe80

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Vi som prøver :)
Da er det bare å skravle i vei :computer005

Dere må velge en lagleder og fortelle meg hvem det er :)

Hvis ingen tar på seg ansvaret som lagleder så er laget ute av krigen. Fristen er innen første uka, altså ikke første innveiing (18.januar) men når lagleder skal sende inn første vekt for gruppa (25.januar).




Krokus

minico
Lussekatt
MiniMe80
onskedrom
(4)


Wildcard:

Avocado
XuperB


Ute av krigen:

Nanakorobi Yaoki
sauemor
Llunah
charmiiss
Abstract83
Katitzi
*RockStarBaby*
2moms
Ceccii86
Newbee
 
Last edited:
Noen som ønsker å være lagleder? Jeg er krigleder så hadde vært greit om noen andre kunne tatt på seg å være lagleder. Som krigleder regner jeg over alle lagene sine tall så greit å ha noen å dobbelsjekke tallene mot :)
 
Noen som ønsker å være lagleder? Jeg er krigleder så hadde vært greit om noen andre kunne tatt på seg å være lagleder. Som krigleder regner jeg over alle lagene sine tall så greit å ha noen å dobbelsjekke tallene mot :)
Hvis ingen andre er helt på tuppa for å være lagleder :p så kan jeg stille meg til disposisjon :)
 
Kanskje vi kan presentere oss kort? :)

Jeg er 33 år og har en datter på 1 år.
Jeg har vært med på krigen noen ganger tidligere og har hatt god nytte av det. Krigen gir motivasjon :D

De siste 2 årene har vektkurven min sett ut som en berg og dalbane.
Først en vekt nesten 10 kg lavere enn der jeg er nå, så ble jeg gravid. Og med ekstrem kvalme gikk jeg ned enda mer og var slankere enn jeg hadde vært i hele mitt voksne liv.
Etter fødsel har kiloene kommet snikende, og snikende. Og nå veier jeg nesten det samme som da jeg var høygravid :oops: På tide å gjøre noe!
 
Jeg er 31 år og har en datter på 11 mnd, har vært med på slankekrigen flere ganger, men for flere år siden. Vant faktisk en gang også :p

I 2015 gikk jeg ned 26 kg på ett år, med grete roede kosthold, telte kalorier og trente mer. Jeg holdt vekten og gikk ned litt til de neste årene da vi holdt på med prøverør og jeg måtte være innenfor bmi på 32.
I 2017 ble jeg endelig gravid og gikk opp overraskende bare 7 kg i graviditeten, de gikk av fort etter fødsel. I graviditeten og etterpå hadde jeg flere gallesteinsanfall og jeg opererte vekk galleblæra i juni 18. Frykten for å få anfall gjorde at jeg var veldig forsiktig med hva jeg spiste og det + amming gjorde at jeg gikk ned mye i sommer/høst.
Etter operasjonen har jeg spist alt jeg ønsker og den gamle tjukkasen i meg har våknet litt igjen :bag::facepalm: Så har gått opp igjen mye av det jeg gikk ned, men er heldigvis fortsatt litt mindre en før jeg ble gravid og totalt siden 2015 er det fortsatt ca - 30 kg.
Jeg vet at jeg aldri kommer til å bli så stor igjen, men trenger virkelig noe som motiverer meg til å kutte snop og andre usunne ting og slankekrigen har motivert meg før så håper dette skal gjøre susen igjen :)
 
Last edited:
Jeg er 38 år og prøver på barn nr en. Har vært prøver lenge og må ned i vekt. Enklere sagt enn gjort. Dette blir min fjerde runde i slankekrigen og håper jeg får være med enda lenger denne gangen enn forrige runde og at jeg faktisk går ned i vekt. Kjenner jeg trenger den ekstra hjelpen fra krigen.
Gått opp totalt ca 15 kg siden jeg giftet meg i 2012, men 12 av de kom vel i løpet av et par år så de siste årene har det variert litt opp og ned på de samme kiloene. Er 30+kg unna ønsket vekt, men det er et langtidsprosjekt.
Har ikke selvkontroll på usunne ting. Elsker alt av sjokolade, snop og snacks og er en skikkelig godtoman :p Slankekrigen hjelper meg til å ikke spise snop i ukedagene :D og til å være mer aktiv.
 
Jeg er 36 år, min samboer og jeg har tre barn. Tre jenter på 10 år, 6 år og 6 mndr :) Jeg veier 10 kg mer enn jeg skal, og jeg vet veldig godt hva jeg skal gjøre og spise for å gå ned siden det er jobben min. MEN akkurat nå trenger jeg litt ekstra boost for å få rævva i gir. Kondisen må opp og kg ned innen sommeren da jeg skal jobbe igjen :D

Dette siste keisersnittet har holdt meg godt tilbake i forhold til forrige gang, men nå føler jeg at det er ganske bra :) Det er jo ingen unnskyldning, da det er maten det står på. Med tre barn, gård, bikkjer, hester, handball på jentene og en mann som jobber en del o_O Har det blitt litt lettvine løsninger... SÅ!!!! SKJERPINGS!!!
 
Jeg er 32 år og har en datter på 1 år. Har aldri vært med i slankekrigen før, vurderte sist runde men det ble med tanken. Året før graviditeten skjedde det mye i familien og grunnet stress, lite trening og store inntak av junkfood og sjokolade gikk jeg opp nesten 10 kg. I graviditeten gikk jeg ikke opp så mye pga hyperemesis, så vekten ligger nå rett under der jeg var rett før jeg ble gravid men da fremdeles rundt 8 kg for mye. Og siden da har jeg brukt alle mulige unnskyldninger for å utsette treningen og for å spise akkurat det jeg føler for.

Trenger noe for å kickstarte treningen og motivasjon til å ikke drive med små (stor) spising av sjokolade ihvertfall i ukedagene. Så håper slankekrigen kan hjelpe på det. :)
 
Heia!

Jeg er 31 år og har en datter som fyller 2 år i april. Har aldri vært med på dette så det blir spennende! Jeg, som forrige taler, hadde hypermesis og gikk ned 7 kg i graviditeten, meeeeen kiloene kom krypende tilbake i barselsperioden gitt.

Er godt igang med å kutte porsjoner og høre på kroppen, overspising har og er mitt største problem. Skjer sjelden med mat lenger heldigvis, men kan ta litt av på godterifronten... Er student og har spist MYE dritt i den lange eksamensperioden før jul.
 
Oi! 3 stk her som har hatt hyperemesis :wideyed:
 
Jeg er gjerne med
Jeg blir gjerne med.
...Prøver igjen:wtf:
Får prøve på å være med!
Velkommen til oss i Krokus :)
Husk innveiing fredag innen kl 19!!

Skriv dere opp i denne veietråden :)
https://forum.babyverden.no/threads/veietråd-for-krokus.1958419/
 
Da har vi også fått en til på laget, minico, så nå er vi 14 stk :)
 
Hei, melder meg inn her hos dere i Krokus.

Blir 33 i mai og mamma til 2 gutter på 3,5 år og 5 mnd. Har 5 kg igjen til trivselsvekt, og erfaringen fra forrige gang er at det de siste sitter altfor godt. Har vært melkefri i noen måneder, men nå går ikke ammingen lenger. Så i kveld blir det brie og sjokolade før full skjerpings i morgen. Lykke til alle sammen!
 
Hei jeg er 35 og mamma til to gutter på 6 og 4år. Jeg har ingen trivselsvekt, men ønsker å gå ned i cm og kg for oppnå normal bmi. Sist jeg veide meg var jeg 92kg med bmi på 35,1.
Kiloene har som følge av godte/ og dels søppelmatspising økt jevnt over maange år. Juli 2018 - oktober 2018 klarte jeg å gå ned 12kg ved å legge om livsstil, men datt litt ut etter SA i nov og etter jula med julemat å kos der, men det er bare å hive seg på igjen.
Ikke at det er kjekt med all ekstra kiloene, men kjekt vi er flere som kan stå sammen og heie på hverandre fra sidelinja.

Har dere noen plan, hvilke tiltak gjør dere nå som vi trer inn i denne slankekrigen?
 
Last edited:
Hei jeg er 35 og mamma til to gutter på 6 og 4år. Jeg har ingen trivselsvekt, men ønsker å gå ned i cm og kg for oppnå normal bmi. Sist jeg veide meg var jeg 92kg med bmi på 35,1.
Kiloene har som følge av godte/ og dels søppelmatspising økt jevnt over maange år. Juli 2018 - oktober 2018 klarte jeg å gå ned 12kg ved å legge om livsstil, men datt litt ut etter SA i nov og jula, men det er bare å hive seg på igjen.
Ikke at det er kjekt med all ekstra kiloene, men kjekt vi er flere som kan stå sammen og heie på hverandre fra sidelinja.

Har dere noen plan, hvilke tiltak gjør dere nå som vi trer inn i denne slankekrigen?

Så flink du har vært! 12 kg på 4 mnd er jo masse! :D

Plan, jeg vet ikke helt jeg... Når jeg har vært med tidligere har konkurranseinnstinktet kicket inn når det starter og jeg strekker meg lengre for å sanke poeng til utfordringen. Velutviklet konkurranseinnstinkt med andre ord :p
Utfordringen beryr ikke så mye ift hvilket lag som vinner, men jeg vet av erfaring at jeg gjerne går ned en del om jeg får bonusene på snopefri og mosjon ;)

Du da? Noen plan?
 
Takk du :) Plan er vel å komme på rett spor igjen. Har en matplan jeg fulgte så som så, går ut på spise ren mat, mindre karbo, kutte sukker osv. Også kjent som lavkarbo. Før jeg startet hadde jeg høyt blodtrykk og høyt blodsukker «førstadie»til diabetes 2. Tok målinger på begge i nov og alt var fint så det fungerer for helsa sånn sett i tilegg til vektnedgang.

Så tilbake på lavkarbo samt å røre mer på meg blir da planen.
 
Hei jeg er 35 og mamma til to gutter på 6 og 4år. Jeg har ingen trivselsvekt, men ønsker å gå ned i cm og kg for oppnå normal bmi. Sist jeg veide meg var jeg 92kg med bmi på 35,1.
Kiloene har som følge av godte/ og dels søppelmatspising økt jevnt over maange år. Juli 2018 - oktober 2018 klarte jeg å gå ned 12kg ved å legge om livsstil, men datt litt ut etter SA i nov og etter jula med julemat å kos der, men det er bare å hive seg på igjen.
Ikke at det er kjekt med all ekstra kiloene, men kjekt vi er flere som kan stå sammen og heie på hverandre fra sidelinja.

Har dere noen plan, hvilke tiltak gjør dere nå som vi trer inn i denne slankekrigen?

Oi, du har jo vært kjempe flink.

Har ikke mange kiloene igjen, men trenger litt motivasjon for å komme over den siste kneika. Planen er foreløpig å kutte søtt, røre på meg og bli sterkere.
 
Husk første veiing i morgen :)

Jeg sender nok en påminnelse til de som mangler utover ettermiddagen, så får vi med flest mulig :)
 
Back
Topp