Hirka har en drøm

Da har jeg vært på første skikkelige Jordmortime. Så fornøyd!! Alle prøver er fine, fant hjertelyd med en gang, og SF mål er akkurat på linja :) fikk snakka om alt fra glukosetesten til GBS og hva som er vanlig av plager og hvordan forholde seg hvis noe kjennes feil. Helt herlig time :)
 
Da har jeg vært på første skikkelige Jordmortime. Så fornøyd!! Alle prøver er fine, fant hjertelyd med en gang, og SF mål er akkurat på linja :) fikk snakka om alt fra glukosetesten til GBS og hva som er vanlig av plager og hvordan forholde seg hvis noe kjennes feil. Helt herlig time :)

Så godt!!:):sorry:
Hva fikk du beskjed angående GBS? Har det selv men har fått så sinnsykt dårlig informasjon..
 
Så godt!!:):sorry:
Hva fikk du beskjed angående GBS? Har det selv men har fått så sinnsykt dårlig informasjon..
har levert urinprøve 2 ganger siden jeg først fikk positivt resultat, og begge er negative for GBS. Jordmor sier at over halvparten av oss har GBS i skjeden, men noen få har høyere kolonisering, også i urinveier. Siden jeg testa negativ to ganger nå mener hun første prøve var «forurenset» fra skjeden, og at jeg strengt tatt ikke trenger antibiotika ved fødsel. Hun var veldig lite bekymret for GBS og selv om jeg hadde fått utslag er det ikke noe å være redd for sa hun :)
 
Bah...! Nå er jeg sliten... Har nesten ikke sovet en dritt de tre siste nettene pga sykt halsbrann og ei frøken som har bestemt seg for å trene breakdance på natta :shifty: 05:15 kikka jeg sist på klokka. Opp igjen 06:30... :banghead:
MEN! I morgen skal jeg først på 3D ultralyd på morgenen, så til fysioterapeut på ettermiddagen. En liten tur på jobb imellom.:rolleyes:
Håper fysio har noen gode tips og triks å gi meg så ikke bekkenet blir verre. Det krangler litt når jeg går, og jeg sliter med å snu meg over når jeg ligger i senga.. så bedre å ta behandling FØR det slår seg vrangt tenkte jeg :)
Uansett.. nå sitter jeg på jobb og stirrer tomt og tiltaksløst ut av vinduet.. så trøtt at jeg ikke gidder å hisse meg opp over snøen som daler engang... Håper jeg får sove i natt! :sorry:
 
Søvn er det jeg sliter mest med også, det er så utmattende. Ikke rart søvndeprivasjon blir brukt som torturmetode. Jeg trøster meg med at vi er inne i siste innspurt nå, og det _er_ verdt det!
 
Søvn er det jeg sliter mest med også, det er så utmattende. Ikke rart søvndeprivasjon blir brukt som torturmetode. Jeg trøster meg med at vi er inne i siste innspurt nå, og det _er_ verdt det!
Graviditet er virkelig en berg og dalbane av følelser! Jeg kan i det ene øyeblikket være heeelt knekjørt, grine og tenke «hvorfor i helvette har jeg begitt meg ut på det her?!» og i neste øyeblikk sitt med en hånd på magen og et fårete smil i trynet fordi frøkna herjer rundt og krever oppmerksomhet :p
Skjønner godt at mannen er bittelitt forsiktig rundt meg om dagen..! :hilarious:
Er jo også første, så er så vanskelig å se for seg «premien» i enden. Klarer liksom ikke se for meg at det skal komme et levende vesen ut av meg :eek::hilarious:
 
Graviditet er virkelig en berg og dalbane av følelser! Jeg kan i det ene øyeblikket være heeelt knekjørt, grine og tenke «hvorfor i helvette har jeg begitt meg ut på det her?!» og i neste øyeblikk sitt med en hånd på magen og et fårete smil i trynet fordi frøkna herjer rundt og krever oppmerksomhet :p
Skjønner godt at mannen er bittelitt forsiktig rundt meg om dagen..! :hilarious:
Er jo også første, så er så vanskelig å se for seg «premien» i enden. Klarer liksom ikke se for meg at det skal komme et levende vesen ut av meg :eek::hilarious:

Haha, det er ikke så enkelt for meg heller. Men jeg hilste på nyfødt nevø for et par dager siden, og fikk liksom et håndfast bevis på at det kommer til å være verdt det. Gjorde litt monn for motivasjonen min i hvert fall.
 
3D ultralyd i dag! Det var såååå moro! Ei aktiv frøken som gjemte ansiktet sitt og veivet med armene. Men vi fikk da noen fine bilder :) til og med en tommel opp! :p
Estimert til 1,1 kg og alle mål er «spot on» i forhold til termin :D
Jordmor sa flere ganger at alt var helt perfekt og at hun ga alle tegn på en baby som trivdes veldig godt :)
Så merkelig å SE bevegelsene hennes samtidig som jeg kjente det :wideyed:
Men både mor og far gliste seg igjennom en time med underholdning fra mageboer <3 :joyful:
Så da er det ganske nøyaktig 3 mnd til vi ser henne igjen. Hvis hun kommer rundt termin da ;)
 
Litt stille herfra om dagen, men det skyldes hovedsakelig to ting; det er fryktelig travelt og fryktelig lite spennende som skjer :p
30 uker i dag! Det er moro :) og jeg føler meg sprengt...! :wtf: At jeg skal vokse i +/- 10 uker til er ganske uforståelig :wideyed:
Vi begynner å komme i mål med alt til frøkna og. Mangler bare noen få små ting. Luuurer på om det er for tidlig å begynne å vaske babyklær nå i påsken? Hadde jo vært deilig å være ferdig :)
Frøkna herjer fortsatt mye rundt, og nå begynner hun å bli så stor at det til tider er skikkelig ubehagelig.. :yuck: det stikker ut merkelige kuler både her og der på magen som sklir rundt og forsvinner o_O tenker å spørre jordmor neste time om hun kan guide meg litt på om jeg kan kjenne igjen hva som er hode, hva er rumpe, hva er en fot osv :p
Men nå er det påskeferie! Sååååå etterlengtet! Trenger virkelig det! Skal ikke gjøre NOE :D
 
Litt stille herfra om dagen, men det skyldes hovedsakelig to ting; det er fryktelig travelt og fryktelig lite spennende som skjer [emoji14]
30 uker i dag! Det er moro :) og jeg føler meg sprengt...! :wtf: At jeg skal vokse i +/- 10 uker til er ganske uforståelig :wideyed:
Vi begynner å komme i mål med alt til frøkna og. Mangler bare noen få små ting. Luuurer på om det er for tidlig å begynne å vaske babyklær nå i påsken? Hadde jo vært deilig å være ferdig :)
Frøkna herjer fortsatt mye rundt, og nå begynner hun å bli så stor at det til tider er skikkelig ubehagelig.. :yuck: det stikker ut merkelige kuler både her og der på magen som sklir rundt og forsvinner o_O tenker å spørre jordmor neste time om hun kan guide meg litt på om jeg kan kjenne igjen hva som er hode, hva er rumpe, hva er en fot osv [emoji14]
Men nå er det påskeferie! Sååååå etterlengtet! Trenger virkelig det! Skal ikke gjøre NOE :D
Gøy med oppdatering! Kjempekjekt å se at alt går bra [emoji1]
Ikke for tidlig å vaske klær i påska! [emoji4] klisje som det er; godt med alt som er gjort, spesielt når man går gravid. Det blir tungt mot slutten, så er greit å ha fått ting unna i god tid [emoji4][emoji173]
 
Litt stille herfra om dagen, men det skyldes hovedsakelig to ting; det er fryktelig travelt og fryktelig lite spennende som skjer :p
30 uker i dag! Det er moro :) og jeg føler meg sprengt...! :wtf: At jeg skal vokse i +/- 10 uker til er ganske uforståelig :wideyed:
Vi begynner å komme i mål med alt til frøkna og. Mangler bare noen få små ting. Luuurer på om det er for tidlig å begynne å vaske babyklær nå i påsken? Hadde jo vært deilig å være ferdig :)
Frøkna herjer fortsatt mye rundt, og nå begynner hun å bli så stor at det til tider er skikkelig ubehagelig.. :yuck: det stikker ut merkelige kuler både her og der på magen som sklir rundt og forsvinner o_O tenker å spørre jordmor neste time om hun kan guide meg litt på om jeg kan kjenne igjen hva som er hode, hva er rumpe, hva er en fot osv :p
Men nå er det påskeferie! Sååååå etterlengtet! Trenger virkelig det! Skal ikke gjøre NOE :D
Åh, jeg og har så fryktelig lyst til å begynne å klargjøre litt til vesla, og når jeg må ta alt i et forsiktig tempo frister det veldig å begynne nå! Er 30+6 idag, så har jo ni uker på meg men....
 
Jeg har begynt å legge på plass allerede, greit å gjøre mens en er i relativt grei form tenker jeg - eller få det spredt utover en lengre tidsperiode om formen ikke er bra. :) Skal vaske noe mer nå i påska også, og få lagt på plass. Godt med alt som er unnagjort.
 
I dag er det IKKE noe ålreit å være gravid!! :wtf:Frøkna beveger seg konstant og utover mot navlen, så bevegelsene både sees og kjennes veldig veldig godt. Til tider både ekkelt og ubehagelig! I tillegg blir magen en hard ball hver gang jeg reiser meg opp. Hørt om kynnere ved for mye bevegelse, men dette er latterlig! :shifty: Går jeg fra sofaen og til do er magen en knallhard basketball :yuck:
I morgen må jeg opp klokka fem pga et jobbmøte et stykke unna, og ligger nå i senga og lurer på hvordan i all verden jeg skal finne en behagelig stilling for denne mageballen og mageboer som har full fest...:shifty:
 
I dag er det IKKE noe ålreit å være gravid!! :wtf:Frøkna beveger seg konstant og utover mot navlen, så bevegelsene både sees og kjennes veldig veldig godt. Til tider både ekkelt og ubehagelig! I tillegg blir magen en hard ball hver gang jeg reiser meg opp. Hørt om kynnere ved for mye bevegelse, men dette er latterlig! :shifty: Går jeg fra sofaen og til do er magen en knallhard basketball :yuck:
I morgen må jeg opp klokka fem pga et jobbmøte et stykke unna, og ligger nå i senga og lurer på hvordan i all verden jeg skal finne en behagelig stilling for denne mageballen og mageboer som har full fest...:shifty:

Håper du fikk sove [emoji173]
Basketballen er meget kjent, bare jeg endrer stilling på beina i sofaen strammer det til. Men enkelte dager er det litt mindre kynnere, det er deilig [emoji4]
 
Håper du fikk sove [emoji173]
Basketballen er meget kjent, bare jeg endrer stilling på beina i sofaen strammer det til. Men enkelte dager er det litt mindre kynnere, det er deilig [emoji4]
Ble desverre lite søvn i natt :( håper det blir bedre igjen da. Fryktelig slitsomme de kynnerene :shifty:
 
Off, det med nattesøvnen er et kapittel for seg selv for tiden ja! Her også er det omtrent umulig å få sove i det hele tatt, så priser meg lykkelig over at jeg kan sove litt på morgenen når jeg har levert avgårde de store barna...
 
Back
Topp