Kjenner jeg forsømmer denne dagboka litt
vel, her er en oppdatering..
Skjedd siden sist:
1) vært på 2 av 3 kvelder med svangerskapskurs. Første kvelden var om fødsel, andre om barselstid og parforhold, neste (i morgen) er om amming
Jeg syntes første kvelden var mest interessant, mannen synes kveld nr 2 var best. Drar alene på kveld 3
2) vært på omvisning på sykehuset og sjekk hos jordmor. Veldig fint med omvisning. Alt Ok på sjekk, kun litt stigning på blodtrykk og litt under på SF mål. Men veldig lite da
neste sjekk 4. Mai.
3) pga plutselig mer hovenhet i hender og føtter + høy puls og generell uvelhet ble jeg mandag, etter en prat med legen, sendt på ekstra sjekk på fødeavdelingen. Litt høyere blodtrykk, men innenfor normal (135/85) og fin urinprøve. Lå med CTG i en halvtime og både jeg og mannen holdt på å sovne - hjertelyden til frøkna er såååå beroligende
<3
4) legetime i dag for å følge opp blodtrykk. Var bedre i dag
men ble 50% sykemeldt. Jeg sa det begynte å bli tungt å være i 100% jobb og da sa legen «ja det vil jeg tro det er» og skrev sykemelding
Så nå sitter jeg på jobb og lager «prioriteringsliste» på hva jeg MÅ gjøre før permisjon og hva jeg rett og slett ikke rekker... håper å kunne slappe litt mer av fremover hvertfall
Ellers så begynner jeg å kjenne på kroppen at jeg fra og med i morgen regnes som høygravid (40 dager til termin..!!!!
) det er tungt, og bli mye rare lydeffekter av å snu seg i senga eller ta på skoa
kjenner masse masse liv hver dag og nesten hele tiden. Verst eller måltider og når jeg har lagt meg. Da er det full fest og føtter som stikker ut her og der eller borer seg inn oppunder ribbeina. Lett å sove da ja...
blir egentlig litt godt å få henne ut snart kjenner jeg