Hirka har en drøm

Off, det med nattesøvnen er et kapittel for seg selv for tiden ja! Her også er det omtrent umulig å få sove i det hele tatt, så priser meg lykkelig over at jeg kan sove litt på morgenen når jeg har levert avgårde de store barna...
Var riiiiimelig misunnelig på mann og hund som lå og snorket når jeg reiste hjemmefra 06:00 i dag :p
 
Var riiiiimelig misunnelig på mann og hund som lå og snorket når jeg reiste hjemmefra 06:00 i dag :p
Off, det forstår jeg godt! Imponerende at du kom deg opp synes jeg! Jeg forsover meg nesten daglig for tiden fordi søvnen først kommer når det begynner å lysne...
 
Off, det forstår jeg godt! Imponerende at du kom deg opp synes jeg! Jeg forsover meg nesten daglig for tiden fordi søvnen først kommer når det begynner å lysne...
Huff det er så fælt å forsove seg! :wideyed: Jeg har heldigvis ikke noe problemer med å stå opp om morran, er på kvelden igjen jeg kjenner det. Så regner med å være i koma innen sju i kveld :hilarious: bare kjipt jeg må innom jobb på vei hjem nå, så er trolig ikke hjemme før åtte :wacky:
 
Kjenner jeg forsømmer denne dagboka litt :p vel, her er en oppdatering.. :)
Skjedd siden sist:
1) vært på 2 av 3 kvelder med svangerskapskurs. Første kvelden var om fødsel, andre om barselstid og parforhold, neste (i morgen) er om amming :) Jeg syntes første kvelden var mest interessant, mannen synes kveld nr 2 var best. Drar alene på kveld 3 :joyful:
2) vært på omvisning på sykehuset og sjekk hos jordmor. Veldig fint med omvisning. Alt Ok på sjekk, kun litt stigning på blodtrykk og litt under på SF mål. Men veldig lite da :) neste sjekk 4. Mai.
3) pga plutselig mer hovenhet i hender og føtter + høy puls og generell uvelhet ble jeg mandag, etter en prat med legen, sendt på ekstra sjekk på fødeavdelingen. Litt høyere blodtrykk, men innenfor normal (135/85) og fin urinprøve. Lå med CTG i en halvtime og både jeg og mannen holdt på å sovne - hjertelyden til frøkna er såååå beroligende :D <3
4) legetime i dag for å følge opp blodtrykk. Var bedre i dag :) men ble 50% sykemeldt. Jeg sa det begynte å bli tungt å være i 100% jobb og da sa legen «ja det vil jeg tro det er» og skrev sykemelding :)
Så nå sitter jeg på jobb og lager «prioriteringsliste» på hva jeg MÅ gjøre før permisjon og hva jeg rett og slett ikke rekker... håper å kunne slappe litt mer av fremover hvertfall :)

Ellers så begynner jeg å kjenne på kroppen at jeg fra og med i morgen regnes som høygravid (40 dager til termin..!!!! :wideyed:) det er tungt, og bli mye rare lydeffekter av å snu seg i senga eller ta på skoa :hilarious: kjenner masse masse liv hver dag og nesten hele tiden. Verst eller måltider og når jeg har lagt meg. Da er det full fest og føtter som stikker ut her og der eller borer seg inn oppunder ribbeina. Lett å sove da ja... :shifty:
blir egentlig litt godt å få henne ut snart kjenner jeg ;)
 
Alt er ikke bare rosenrødt nei... fra klokka tre til fem i natt satt jeg på sengekanten med krampe i hofta, vondt i magen og kvalm... tror søren meg frøkna har snudd seg, for har plutselig en stor hard kul oppunder ribbeina pp høyre side som kjennes ut som et hode. For stor for en fot, for hard for en rumpe... :bored: Så i natt tok hun spenntak, så hele magen strakk seg fra nede venstre opp til høyre. Gjorde både vondt og ble kvalm :( magen har kranglet i hele natt og ble mega hard hvis jeg bare snudde meg. Så sliten av å ikke få sove :( og så bekymra for seteleie. Hun skal vel ikke snu seg i uke 34 når hun har liggi med hodet ned i flere uker alt?!
 
Det hender seg de snurrer litt rundt enda, men snur seg vel fort tilbake igjen tenker jeg. Aninwe opplevde vel det samme rett før uke 33. :)

Fryktelig slitsomt når en ikke får sove altså. :sorry:
 
Off, håper hun ikke har snudd seg, og at nattesøvnen bedres, det er jo et kjent problem det der... sover SÅ dårlig for tiden, heldigvis at jeg er 100% sykemeldt slik at jeg har anledning til å hente inn litt sårt tiltrengt søvn når barna er levert... Enig med deg at det skal bli godt å få henne på utsiden istedenfor kverka innimellom alt av organer og ribbein osv...
 
Kontroll hos jordmor om et par timer. Blir spennende å se utvikling på SF mål og hvordan frøkna ligger :)
Skal også høre litt rundt det at jeg har en del murringer i magen, som ved milde «mageproblemer» og at jeg er en del kvalm. Regner med det er fordi frøkna presser på alle mine stakkars innvoller, men greit å få det bekreftet :p
 
35+6!
Frøkna har festa seg i hodeleie :D og jeg er 1 dag unna å kunne føde på Kongsberg! Deilig å slippe å tenke på om jeg må helt til Drammen :)
Ellers alt helt topp med både meg og frøkna :)
 
Begynner å bli klart til at hun bare skal melde sin ankomst nå! :D Og bare ei uke til du er innafor termin. :happy:
 
Begynner å bli klart til at hun bare skal melde sin ankomst nå! :D Og bare ei uke til du er innafor termin. :happy:
Jepp! :D min mor er overbevist om at det blir mai baby :eek: jeg derimot, er sååå sikker på overtid :p
 
I dag har hunden til foreldrene mine (som jeg da har vokst opp med) fått slippe... Hun var skikkelig syk så det måtte bli sånn nå... Faren min ringte når jeg var på vei nedover til jobb i dag. Jeg var ikke i form, så dro sent hjemmefra. Sleng så en god dose gravidhormoner inn i den miksen og resultatet ble at jeg satt en halvtime i bilen i parkeringshuset på jobb og grein og lurte på hvordan jeg skulle klare å gå på jobb... klarte det til slutt. Men har grått MYE i dag. I tillegg er magen helg vrang så har masse vondt og murringer :(
Æsj! Vil bare at denna dagen skal bli ferdig!
 
Hvordan går det?
Jo det begynner å bli tungt nå må jeg innrømme. Både fysisk og psykisk egentlig. :( Mye vondter, og sliiiiiten! Bare en uke til permisjon og håper det hjelper. Men skal bli godt når hun kommer ja :)
Hva med deg og lille spire? Alt bra? :)
 
Jo det begynner å bli tungt nå må jeg innrømme. Både fysisk og psykisk egentlig. :( Mye vondter, og sliiiiiten! Bare en uke til permisjon og håper det hjelper. Men skal bli godt når hun kommer ja :)
Hva med deg og lille spire? Alt bra? :)
Det forstår jeg godt. Men ikke lenge igjen nå da [emoji173]
Det går veldig bra, fikk se hjertet slå perfekt.
Sliter mye med kvalme da, men det er verdt det. Ikke kommet så langt før med så gode hcg tall og bra ultralyd. Så er optimistisk :) 7+4 i dag
 
Så innmari leit med familiehunden. :Heartred Det hjelper jo egentlig ikke på sorgen at det var riktig, det er ufattelig trist uansett. De dyrene kryper godt inn i hjertet på oss altså. I alle fall har jeg det sånn, og jeg gruer meg til vi må ta eldstemann her. Heldigvis er han i fin form enda! *bank i bordet*
 
Back
Topp