Tudelidu - expecting two!

Nå har eg jammen bikka uke 27 her. Kun omtrent ti igjen... Begynne å gå seg te nå! Og i dag blir eg vell sittande litt på vent, har lagt inn bud på ein bil, Volvo V70, 2008 modell... e så spennt! Va å kikka på han igår, han va veldig fin, hadde med meg svigers som e volvo mekaniker, tror selgaren va litt satt ut av det, krremt. Så bud blei lagt inn 15000 under det han egentlig ville ha... så då e det barra te å venta.... har bestemt meg for at eg nok komme te å gi etter på ivertfall 5000 til, men me får sjå...

E billøs i dag, og litt fremover, typen har fått seg nye jobb, begynnte i dag, han hadde firmabil i tidligare jobb, men den måtte jo leveras... kan vera han får firmabil nå og, men det vil visa seg.... så nå begynne det å hasta litt med ny bil faktisk, e litt kjipt å vera stuck hjemma i mange uker.. Bor veldig landlig te, dårlig med bussar for å sei det sånn.

Ellers så e formen fin, veldig rastlause einaste, uvant å ikkje gå på jobb... har ett røys med bøker eg kunne lest, men har ikkje greidd å finna roen endå. Tips til kreative prosjekter mottas med takk! Har tenkt å prøva å sy litt babyklær, har fått tak i litt stoff, men e enormt lenge siden eg har sydd, så e liksom litt tiltak også. Og så må eg jo få tak i mønster og sånn og.
 
Har laga /pussa opp stol som i utgangspunktet skal være ammestol på barnarommet i helga.... here are the results....
692e4d6e77575206a6d05913a4e2c35f.jpg
Den var kjempekul!! :D
 
Nå e eg jammen kommt te uke 25 i følge preglife appen. Og sånn cirka 3 mnd igjen. Kjenne eg glede meg te neste ultralyd nå, for då får eg vell kanskje veta kor tunge og sånn de e og. Har vært innom sykehuset kvar veka dei siste fira vekene, men det va 1 mnd imellom UL kontrollane. Greie meir eller mindre holda blodsukkeret i sjakk og nå, har vore veldig flinke denna siste uka. Fikk kjeft av legen på tirsdag... hadde spist to kroneis... etterhverandre. Dumme meg satt det opp i boka, pga nivået va litt for høgt på den eine målinga... Ska ikkje gjera det igjen nei!

Nå begynne det å gå seg te med utstyr og handling og. Det e meir eller mindre barra småting som mangle, stelleting og sånn. Og ny bil da... og seter te den. Men må nok få litt feriepenger før ny bil kan kjøpast for å sei det sånn.... E utrulig glad for at sambo har fått seg nye jobb nå da, begynne 1 juni. Så da blir det litt meir å rutta med, kanskje han faktisk kan bruka litt penger og... for sånn det har vore te nå har eg betalt for alt, så mine veldig på sparekontoen min for å sei det sånn....

Har testa litt å gå meir tur i det sista, men det kan eg snart drita i... etter 500 meter så gjør det så sabla vondt i skambeinet at eg må rett og slett ta pause... og kondis e ikkje eksisterande ivertfall. Godt eg e kobla opp te fysioterapeut trur eg, for det blir nok verre etterkvart....

Fekk og veta denna veko at to venninner er gravide, ei med tvillingar - som komme i november, og ei med enkel - i desember. Det er litt spesielt her i bygda, på en rekkevidde på 3 km er det 12 jenter i alder 27 til 43 år. To av de har enda ikkje barn, men 7 av dessa 12 då har tvillingar!!!! Og ei hadde tvillingar og mista...Ka e oddsen for det???? E eindel prøverør ja, men allikavell... e det nåke i vatnet montru? Sko ønska alle flytta tebake, då hadde det blitt liv i leiren. Men e barra eg som har flytta tebake... kanskje de andre komme litt ittekvart....

Får begynna å tutla litt på nå, e litt som står på tapetet i dag, litt planting, såing av plen, mulig begynna å pussa opp gyngestolen eg har kjøppt på bruktbutikk. Tenkte jo at det va jo midt i blinken å ha på barnarommet!

7 av 12 med tvillinger er jo helt usannsynlig[emoji23] er alle toeggede? Sliter også med skambeinet, men hjulpet litt med kiropraktor siste 2 ukene her:)
 
7 av 12 med tvillinger er jo helt usannsynlig[emoji23] er alle toeggede? Sliter også med skambeinet, men hjulpet litt med kiropraktor siste 2 ukene her:)

Nei, ett av parene(som ikke er kommet til verden enda) er eneggede. Men resten er to.... er ganske fasinerende....

Hva gjør kiropraktor for deg? Jeg går til fysioterapeut, han masserer hofter, usikker på om det hjelper, men bedre føre var på full bekkenløsning tenker jeg da.....
 
Veldig fascinerende ja!

Hun løsner opp en låsning bak i bekken/korsrygg, og gjør triggerpunkter på symfysen (det er sååååååå vondt). Innbiller meg at det hjelper for har ikke hatt de "lyn" smertene som plaget meg veldig den siste tiden[emoji1360]
 
Veldig fascinerende ja!

Hun løsner opp en låsning bak i bekken/korsrygg, og gjør triggerpunkter på symfysen (det er sååååååå vondt). Innbiller meg at det hjelper for har ikke hatt de "lyn" smertene som plaget meg veldig den siste tiden[emoji1360]

Hmm... kanskje eg må bytta fra fysio te kiro....
 
Weeee, ny bil i boks!!! Ska henta han på onsdag, det blir stas! Så nå e det barra te å kryssa fingrane for at han e i tipp topp stand, hehehe. Syns nå me fekk han ganske så rimelig og, så håpa at det ikkje e nåke gale. Må ha han inn på service ganske kjappt, så finne jo utav det... men fekk han 10000 under prisen han ville ha, så då har eg dei ekstra pengene te service om ikkje anna. Ivertfall god plass te tvillingvogna, og takboks følge og med. bilen.jpg
 
Weeee, ny bil i boks!!! Ska henta han på onsdag, det blir stas! Så nå e det barra te å kryssa fingrane for at han e i tipp topp stand, hehehe. Syns nå me fekk han ganske så rimelig og, så håpa at det ikkje e nåke gale. Må ha han inn på service ganske kjappt, så finne jo utav det... men fekk han 10000 under prisen han ville ha, så då har eg dei ekstra pengene te service om ikkje anna. Ivertfall god plass te tvillingvogna, og takboks følge og med. Vis vedlegget 226744

O, wow! Så lekker!! Jeg har siklet litt på den samme typen.
 
Me mangla barra hunden nå.... altså itte de to har kommt te verden, hehehe. Ekje det idealfamilien, to ungar, hund og volvo stasjonsvogn? hehehehe

Jo, sant!! Og du tok jo til og med snarveien og får to unger i samme slengen [emoji2] Veldig effektivt trekk!
 
Då va bilen kommt i hus! Jippijaj! Einaste eg slite med nå e at magen e såpassa stor at rattet nesten kommer borti.... og har prøvd å justere og justere på setet, opp og ned i mente... men men, er nå bare midlertidig....

I dag er det avgårde til NAV å leverer søknad om permisjon... var der i går, men tror du pokker meg ikkje det va stengt på torsdagar? Ka e det for ein dag å ha stengt på da???? Jaja, satsa på at det går i boks i dag ivertfall.
 
Skulle jo som sagt innom NAV lokalkontor på fredag... for på torsdag va det jo stengt. Alle spørsmål skrevet ned, søknad om foreldrepenger med - måtte ha papirversjon for å få kopi te arbeidsgiver... eg va med godt mot når eg kom inn, men trur du søren meg ikkje at det ikkje va nåken som kunne hjelpa meg med å fylla ut dei tre tinga eg lurte på??? Neida, eg måtte ringa kundeservice... eg kjente det bobla... hjalp ikkje at det va 25 grader der inne.... og så 20 minutt i telefonkø, mens eg sitte inne i fojaen på Nav.... fekk svar der, men fader eg va forbanna. Så va det å fylla ut. Så når eg skulle levera så får eg beskjed om at eg må levera på nett... eg prøve å forklara at arbeidsgiver krevde ein kopi, så kunne ikkje fylle ut på nett, måtte te og med visa dokumentet der det stod svart på kvitt..... Så etter ein time på NAV va eg passelig irriterte kan ein sei.... Utrulig at det sitte fem personar der inne, og ingen kan hjelpa meg med ein søknad om nåke så vesentlig....

Jaja, det va nå fredagen. Ellers så har eg vore veldig fram og tebake om eg ska kjøpa nye eller brukte bilseter i helga. Eg har endt opp med brukt, har fått ein som kan henta og sjå på de i Bergen, håpa de e bra! For då spare eg vell nesten 3000 kr... E te støtt og stadighet inne og oppdatere budsjettet mitt, e ikkje så møkje som mangla av utstyr nå, mest småting som ting te stellebord, flasker etc. Og har spart ivertfall 16000 kr med å kjøpa brukt, hvis ikkje meir. Skranta litt på kontoen nå, ivertfall med bilkjøp i tillegg. Heldigvis feriepenger neste veka, og ska jo ikkje på ferie, hehehe.

Nå ska eg og gubben skru sammen stellebord, det blir spennande, hehehe. Får sjå om me unngår krig, hehehe.
 
  • Liker
Reactions: TKW
Og vugga måtte flyttes fra barnerommet til stua for å få plass til kommode der... men ble veldig koselig da [emoji2]
ad7f39f5dd3ee0bc54a288e3f76a3a02.jpg
Å for en sykt stilig vugge!! [emoji50] den har jeg sansen for!
 
Var på UL og kontroll i går, alt ser veldig bra ut. Nå er de omtrent 1200 g hver, og veeeldig aktive visstnok, te og med tv2 som eg faktisk ikkje kjenne så masse te. Legen meinte det var fordi den hadde større fostervannspose og kunne boltre seg mer fritt. Fekk te og med ett bilde! Ser ut som Zorro, hehehe, var navlestrengen som lå over hodet.

ELlers så er nå bilseter i boks, og i dag har eg kjøpt meg ein BabyBrezza :-D Så i dag ska eg rett og slett skriva handlelista over det som står igjen å kjøpa, så eg vett ka eg har å gå på budsjettmessig. Ligger godt under totalt, veldig fornøyd med det!!! 19059143_10155213152555196_3446430930569570002_n.jpg
 
  • Liker
Reactions: TKW
Jeg kjøper også mye brukt, eller får låne av venninner. Det blir dyrt nok i massevis, og jeg får bare én! [emoji28] Det ser veldig fint ut det du har ordna! Og tiden går jammen fort, snart er de her [emoji7]
 
Back
Topp