Tudelidu - expecting two!

Travel dag, med to timer på sykehus, opplæring i blodsukkermåling, og samtale med ernæringsekspert. Så slutt på godisen nå gett, hehehe. Og gjærbaksten :yuck: Men men, går nå det og... Har fått meg time hos fysio neste veka, og sykemelding e levert, og planen e lagt for jobb framover. Det va litt deilig. Nå drive eg og henge på facebook til salgs gruppe... har kommt øve ei veldig billige tvillingvugga, så e så enormt spennt på om eg vinne budrunde!!!! Har så lysst på det! Men de e jo vanskelige å få tak i, og veldig dyre... så håpe eg kan gjera ett kupp på den her! :smiley-bounce012
 
Jaja, så va det påan. Måla 6 g te dagen....
f948b9ed038afd628317472fde1d15be.jpg

Å nei [emoji52] kjenner dette er min angst, at jeg skal komme dit. Klarer ikle blod, og hvertfall ikke stikke meg selv.
Hvordan synes du det går?
 
Å nei [emoji52] kjenner dette er min angst, at jeg skal komme dit. Klarer ikle blod, og hvertfall ikke stikke meg selv.
Hvordan synes du det går?

Blir vell vandt med det etterkvart, mitt problem nå e å faktisk huska å gjera det... Rett før mat, og to timar ittepå.... Men det har gått meir eller mindre greit i dag, e ikkje redde blod heldigvis, hehe, og det e jo barra snakk om ein dråpe. Stikkinga går fint, går kjappt med sånn stikkemaskin, og sleppe jo å sjå nåla som går inn, det hjelpe! Men e litt styr , det e det... håpa eg sleppe å holda på med det i fira mnd for å sei det sånn.... men e vell ein liten fare....
 
Nå kan eg virkelig begynna å senka skuldrene her. Har fått levert inn eksamensoppgava mi i dag, alle prøver og sånn er retta, karakterer er meir eller mindre satt før ferien, og presset på jobb e borte. Fantastisk! Så nå ska eg prøva meg på litt "Me, myself and I time" framøve...

Ellers så va eg hos fysioterapeut i dag, blir nok ein gong i veko, eller kvar 14 dag der framøve. Han meinte eg ikkje hadde skikkelig bekkenløsning enda, bara litt murringar, men va litt bekymra for ett eller anna som var i klem, miste fort følelsen i høyre fot. Og så skulle han kna litt på skuldrer og sånn for å løysa opp evnt spenningar og. Så detta love bra!

Ellers så har eg time på fødepol i måro, eg antar det kanskje e ein UL involvert og, håpa det! E alltid så kjekkt å sjå de to rabbagastane!

Ellers så fekk eg vugga him på lørdag, blei litt skuffa, for hu eg kjøpte hos har sagt feil mål te meg.. så det va ei heilt vanlig størrelse vugga... typen visste jo ikkje det når han henta da, han vett jo ikkje forskjell. Men men, det e plass te begge i na, så lenge de ligge i kvar sin ende, og hu komme jo sikkert ikkje te å bli brukt meir enn ett halvt års tid allikavell :)

Nå e det beina høgt utøve kvelden, og ein god episode av ein serie, eller to.
 
0dee55a874aa9bf394c32c5f5cb1d8e7.jpg


Jaja, så va det påan med insulinsprøyts to gonger te dagen... hærk! Antar det blir ut svangerskapet, for fekk 200 spissar med meg....

Ellers så stod alt bra te med de to på UL i dag, normal vekst og aktive å fine [emoji2] ny UL om 4 veker, men ny time hos indremedisin sllerede neste veka... for å sjekka kossen insulinen virka.

Kjenne eg e sleten i dag, fekk jo levert inn eksamen i går, og får somregel ein smell dagen itte ein travel dag
 
Så fint at alt er bra med de små :) Skjønne morgenkåper fra Ebay også!!

Merker du noe til diabetesen, eller har du bare sett på urinprøver at du trenger insulin?

Så deilig at eksamen er levert inn. Er du under videreutdanning av noe slag?
 
Så fint at alt er bra med de små :) Skjønne morgenkåper fra Ebay også!!

Merker du noe til diabetesen, eller har du bare sett på urinprøver at du trenger insulin?

Så deilig at eksamen er levert inn. Er du under videreutdanning av noe slag?

Urinen er faktisk helt fint, men hadde i utgangspunktet litt for høyt utslag på glukose test. Så nå har eg målt seks ganger til dagen i ei veka, og det låg for høgt... så då va det enten kun knekkebrød og salat eller insulin.. gjekk for insulin eg, hehehe. Men merke egentlig ikkje anna te han enn at eg blir veldig trøtt etter kvart måltid- frokost som middag.

E nåken studiepoeng for videreutdanning ja - Entreprenørskap i skolen hette faget - så nå har eg ett bein innafor utenom mediefaga som eg har ;-)
 
Snart overstått langhelg - sola skinner, og livet er bra :-D Har vore på besøk hos ei venninna i Hardanger i helga, hu har ei litå, herlige snuppa på litt over ett år. Så full fart der i heimen. Fekk med meg masse babyting, så nå e to selar, to vippestolar, to bilsetedressar i boks, pluss anna småsnæx. Kjekkt med gode venninner!

Formen har vore grei, var ein tre timers kjøretur, men med to pausar så gjekk det greitt og. Men får skikkelig vondt i skambeinet når eg kjøre bil så lenge altså. Så va ikkje brukanes te så møkje etter kjøreturen. Men heldigvis så va det lite program, hehe. Fekk nå testa å svømma litt, det ska jo vera så bra når ein e gravid... men kjente det skikkelig godt når eg tok vanlige svømmetak med beina, akkurat som eg ikkje greie å strekka de heilt ut før det gjør vondt. Mystisk...

Ellers så begynne eg såvidt å komma inn i rutine med blodsukkermåling og insulin. Og verdiane har vore ganske fine denna veko og. Så får me sjå ka legen seie i måro. I dag e det duka for å sitta ute, strålande vær! Kanskje eg endelig får begynnt på den boka eg har planlagt å lesa i lengre tid nå.....
 
I dag har vore "sykedag" , dvs har to heile dagar fri pga sykemeldingen nå , og eg har jaggu meg greidd å få ett snev av farge, yuhuuuu! Utrolig fint i sola denna veko! Tidligare i veko har eg dreve å stulla med den 5 kv2 hageflekken eg har okkupert utenfor leiligheten. Blei veldig fornøyd. Krøyp rundt på alle fire for det meste, for kan ikkje bøya meg for masse kjenne eg. Men det gjekk det og! Legge ved ett bilde eg. Velkommen vår og sommar! blomst.jpg
 
Så fint du har gjort det i haven. Det er såååå deilig at våren er her [emoji254]
 
Nå e eg jammen kommt te uke 25 i følge preglife appen. Og sånn cirka 3 mnd igjen. Kjenne eg glede meg te neste ultralyd nå, for då får eg vell kanskje veta kor tunge og sånn de e og. Har vært innom sykehuset kvar veka dei siste fira vekene, men det va 1 mnd imellom UL kontrollane. Greie meir eller mindre holda blodsukkeret i sjakk og nå, har vore veldig flinke denna siste uka. Fikk kjeft av legen på tirsdag... hadde spist to kroneis... etterhverandre. Dumme meg satt det opp i boka, pga nivået va litt for høgt på den eine målinga... Ska ikkje gjera det igjen nei!

Nå begynne det å gå seg te med utstyr og handling og. Det e meir eller mindre barra småting som mangle, stelleting og sånn. Og ny bil da... og seter te den. Men må nok få litt feriepenger før ny bil kan kjøpast for å sei det sånn.... E utrulig glad for at sambo har fått seg nye jobb nå da, begynne 1 juni. Så da blir det litt meir å rutta med, kanskje han faktisk kan bruka litt penger og... for sånn det har vore te nå har eg betalt for alt, så mine veldig på sparekontoen min for å sei det sånn....

Har testa litt å gå meir tur i det sista, men det kan eg snart drita i... etter 500 meter så gjør det så sabla vondt i skambeinet at eg må rett og slett ta pause... og kondis e ikkje eksisterande ivertfall. Godt eg e kobla opp te fysioterapeut trur eg, for det blir nok verre etterkvart....

Fekk og veta denna veko at to venninner er gravide, ei med tvillingar - som komme i november, og ei med enkel - i desember. Det er litt spesielt her i bygda, på en rekkevidde på 3 km er det 12 jenter i alder 27 til 43 år. To av de har enda ikkje barn, men 7 av dessa 12 då har tvillingar!!!! Og ei hadde tvillingar og mista...Ka e oddsen for det???? E eindel prøverør ja, men allikavell... e det nåke i vatnet montru? Sko ønska alle flytta tebake, då hadde det blitt liv i leiren. Men e barra eg som har flytta tebake... kanskje de andre komme litt ittekvart....

Får begynna å tutla litt på nå, e litt som står på tapetet i dag, litt planting, såing av plen, mulig begynna å pussa opp gyngestolen eg har kjøppt på bruktbutikk. Tenkte jo at det va jo midt i blinken å ha på barnarommet!
 
Då va eg kommt te uke 26(27 i følge app) . Har vore busy i det sista, så ikkje prioritert dataen så masse. Blei til og med ein tur te Skien i helga - tok på med 6 timer i bil, men det gjekk det og! E nesten ein litt sånn merkedag i dag... eller var i går... for blei 100% sykmeldt... følte egentlig at eg ikkje trengte det, men legen på sykehuset va streng under ultralyden, og fekk beskjed om at eg ikkje burde jobba i det heila tatt... Ikkje det at det va nåke gale med nåke som helst, for Robert og Jørgen hadde det tipp topp i magen. Va visstnok ca 850 g kvar.... tenka seg te at de ska mye over dobla seg i størrelse, kossen ska det gå med denna magen min??? Nå så e han visstnok lika store som om eg sko hatt termin med ein... herlighet, eg får litt angst kjenne eg.....

Ellers så låg tv1 - Robert med hodet ned, og Jørgen med hodet opp. Robert e enormt aktive, va vanskelig å ta mål av han visst, mens Jørgen va ganske rolige. Og e jo Robert eg kjenne mest te i magen og, men det e kanskje naturlig siden beina hans e opp - lettare å kjenne sparka der. Svigermor var med på UL - hu va heilt i hundre og femti. E enormt stas for henna detta, sambo e enebarn - så detta blir nok de einaste farmorungane hu komme te å få. De komme te å bli bortskjemte der i gården ja! Heldigvis så går me veldig godt overrens, og hu komme nok te å bli te utrulig møkje hjelp når de komme ut.

Ja, så nå ska eg altså ikkje på jobb meir på, tja... 15 mnd... det e rart å tenka på det. Va ganske vemodig å forlata klasserommet og rydda alt vekk fra arbeidspulten min... Men eg blir nok vandt med det og, e jo vandt med å ha laang sommerferie, og den går jo alltid alt for raskt. E barra at nå e eg liiit mindre bevegelige de neste mnd.... Men har nå ett par prosjekter å tutla med da.

I dag begynnte eg prosjekt nummer ein. Har kjøppt ein gammale gyngestol, og skal trekke han om. Hadde meg ett raid på bruktbutikk og fant mange broderibilder - så skal sy de sammen til stoff til setet og ryggen. Har laga to sånne stoler før, det blir ganske så kult! Bilder kommer etterkvart.

Og så fullførte eg hageprosjektet mitt i dag og, så nå e det så masse fine blomster rundtomkring atte. Blir glad av det :-D

Barnerommet e meir eller mindre ferdig nå - alt av utstyr og sånn e nå satt inn der, så ikkje så møkje system enda - og må ha ein elektrikar te å ordna litt lampe i taket og sånn. Men det e heldigvis ein i familien te sambo som har sagt han kan gjera det.

Formen e som sagt fine, håpa han holde seg sånn som detta ei stund framover ivertfall. Det eg slite mest med e å gå - type meir enn 300 meter... då gjør det sinnsykt vondt i sympfysen. E heller ikkje så trøtte som eg va tidligare, og det e jo ett pluss. Og slite med å bøya meg og sånn, men det vett eg blir ti gonger verre... får nå fortsatt tatt på meg sokkar, og plukka ting opp av golvet, sjøl om det e hårfint, hehehe.

Drive å fundere litt på ka tid eg liksom ska setta inn støtet med handel og sånn eg nå.... har over halvparten igjen på lista, e mest "mindre" ting, som stellebord og alt til det, og flasker og matting og sånn... trur eg ska prøva å venta ein mnd te ivertfall, sånn at eg e øve uke 30....
 
Ja, ovenfor e resultatet av helgas prosjekt, va lettare å lasta opp bilde fra mobil fant eg ut! Har enda ikkje bestemt meg hundre prosent for om eg ska ha stolen på soverommet te gutta i beg eller ikkje... han va litt lav te sambo... og har ikkje fått testa med ammeputa enda, det må eg nesten gjør!

Det har ellers vore ei herlige helg her på Vestlandet, sol og sommar, eg ble te og med bittelitt solbrent tross smørning så det holdt. Men varm!! Ojojoj, for å sei det sånn, hvis det blir sånn varme her i sommar så må eg muligens skaffa meg aircondition og svømmebasseng, hehehe. Formen e bra, har vore litt mindre trøtt nå den siste veka, det har vore herlig!

Nå e det avgårde te fysioterapeuten, så må eg levera sykemeldinga på jobb. Blir vell siste dagen min innom på jobb på ei stund for å sei det sånn....
 
Back
Topp