Tudelidu - expecting two!

På tide med litt oppdatering her. Har vore ei hektiske veka med elevtur til Riga. Sånn for the record, eg anbefale ingen å tråkka gatelangs på brostein i fleire dagar, hehehe. Men det var ein trivelige tur da, alle oppførte seg bra! Eg hadde booka 4D ultralyd - som viste seg å vera 3D egentlig i Riga, siden eg førsta va der... men fekk fint lite utav det. For det førsta så bevega gutta boys seg såpass møkje at det va umulig å få nåke skikkelige bilder... for det andra så va det visst ikkje vanlig å ta 3D (og få gode bilder) før uke 24- 28.... Legen sa at det burde de jo fortalt meg når eg booka timen... men nei....

Så kasta vell ein 700 kr ut vinduet der da. Men fekk nå veta at alt stod bra te om ikkje anna, og de vokse heilt normalt og fint. Va visst litt lange, så legen meinte at pappen va høy, og det e han jo. hehehe. Så egentlig det eg fekk utav det...

Sånn fysisk på tur så sleit eg kraftig siste dagen, når me skulle reisa heim. Måtte først stå i kø i ein time ved innsjekk, så i sikkerhetskontroll. Og det å stå rett opp og ned e ikkje nåke særlig, fekk enormt vondt i korsryggen etterkvart, så når eg kom på Gardermoen va det så det va knivar som stakk i korsryggen - eg vurderte rullestol, hehehe. Men kom meg nå heilskinna him, va sinnsykt herlig å legga seg på soffen då!

Glømte selvfølgelig (husken min e heilt tragisk om dagen) å booka legetime på fredag, sånn at eg kan komma meg te ein fysioterapeut, håpa kontoret har åpent på mandag då. Ellers så har det tikka inn meldingar fra sykehuset, eg ska inn te time om halvanna uka pga fare for svangerskapdiabetes... glukosetesten eg tok(nummer tre...) va visst for høge... så då blir det lege og ernæringsfysiolog neste...

E i Uke 20 nå, og kjenne som sagt at det blir tøffare å gå på jobb. Så eg må ha ein prat med legen om ein mulig gradert sykemelding. Det som e det versta med jobb e at det e murgolv, når eg har gått på det i ti min slår det te i bekkenet. Må ta heisen, greie nesten ikkje gå opp trappene... Og kan ikkje stå rett opp ned og undervisa i meir enn fem min. Då må eg setta meg ned.. så litt trøblette e det. Men men... det går seg nok te, vett at eg har nåken som kan komma inn og overta ivertfall 50% uten nåke problem, så det e nå ei trøst om ikkje anna.

Men nå e det heldigvis påskeferie - må jobba med ein eksamen som eg ska ha ferdig, og har endel retting, men får eg unna det, så blir det jo masse fri og :-D
 
Ojojoj... tenkte at eg endelig skulle fiffa meg litt opp for mannen i dag. Så - operasjon barberhøvel, beino skulle til pers, og litt meir intime områder....eg styrte på vettu, eine posisjonen va verre enn den andre, banna og steikte i dusjen, vatnet blei kaldt - eg blei meir og meir anpusten - kim sko trudd at ein kunne bli anpusten av nåke sånn??? Jaja, får skrive det under treningsøkt i dag.. Men kossen i all verden ska detta gå når eg barra e halveis med magen? Han blir jo garantert dobbelt så store????:woot: Ser med gru på det der.... men forhåpentligvis så får eg litt reward for det i kveld, hehehe, leeeeeenge siden sist vaffal!:cat: Har vell aldri vore så seksuellt frustrert i mitt liv...

Jaddaså, det va dagens! Trur eg må kvila nå :wideyed:
 
Ojojoj... tenkte at eg endelig skulle fiffa meg litt opp for mannen i dag. Så - operasjon barberhøvel, beino skulle til pers, og litt meir intime områder....eg styrte på vettu, eine posisjonen va verre enn den andre, banna og steikte i dusjen, vatnet blei kaldt - eg blei meir og meir anpusten - kim sko trudd at ein kunne bli anpusten av nåke sånn??? Jaja, får skrive det under treningsøkt i dag.. Men kossen i all verden ska detta gå når eg barra e halveis med magen? Han blir jo garantert dobbelt så store????:woot: Ser med gru på det der.... men forhåpentligvis så får eg litt reward for det i kveld, hehehe, leeeeeenge siden sist vaffal!:cat: Har vell aldri vore så seksuellt frustrert i mitt liv...

Jaddaså, det va dagens! Trur eg må kvila nå :wideyed:

Hihihi, morsomt [emoji1] Du kan trøste deg med at når magen blir enda større så ser du kanskje hverken beina eller de intime områdene. Out of sight out og mind [emoji1305]
 
2817e672c4e623497fb93116425d1bac.jpg


Då va eg begynnt på barnarommet [emoji2] litt maling , nye gardiner og ein ny lampe så e eg nestrn ferdig [emoji2]
 
Hei!!
Tvillinggravide har krav på å få sykmelding ganske tidlig (husker ikke ukenr. nå, men det var noe med 20..). Det var i hvert fall sånn for maaange år siden da jeg fikk tvillinger... Så hvis du etter hvert føler at du trenger sykemelding, og legen blir vanskelig, så får du slå i bordet med det!! ;)
 
Hei!!
Tvillinggravide har krav på å få sykmelding ganske tidlig (husker ikke ukenr. nå, men det var noe med 20..). Det var i hvert fall sånn for maaange år siden da jeg fikk tvillinger... Så hvis du etter hvert føler at du trenger sykemelding, og legen blir vanskelig, så får du slå i bordet med det!! ;)

Tror det skal gå helt fint å få sykemelding, legen sa for halvanna mnd siden det med uke 20 - og at det ikkje va nåke problem å få sykemelding heller, om det skulle vera nåke anna. Han e tvillingpappa sjøl, hehehe, det e jo litt fordel !
 
Veldig kult med sånn tapet! Den hadde jeg digget som barn [emoji2]
 
Våkna litt for tidlig i dag, klokka sju... og eg har påskefri... drømte så veldig, og kvar gong eg våkna så fortsatte eg på drømmen, blei veldig slitsomt rett og slett. E så enormt virkelige dessa drømmane eg har om dagen. I natt stod eg mellom valget av eks kjæresten og sambo. Takk og lov så valgte eg samboaren da, hehehe, så sleppe eg å ha dårlige samvittighet for det! Så nå vurdere eg om eg ska laga pannekaker te mannen te frokost. Trur det e ein goe plan!

Ellers så hadde eg meg ein bytur i går, det blei gardiner, maling og ein taklampe(som va heilt perfekt og kosta barra 100 kr på bruktbutikken) te barnarommet. Så eg tenkte at eg kanskje skulle mala litt i dag... Ellers så håpe eg at solå holde seg oppe meir enn i to minuttar i dag og, fy søren for ett vær i går! Det hagla, sludda, regna og blåste på Vestlandet i går, skikkelig ufyselig rett og slett.

Har forresten fått ett røys med innkallingar te Sjukehuset i det sista. Den siste sukkertesten eg tok va tydligvis litt for høy, så på tirsdag om ei veka ska eg først te ei sykesøster som ska visa meg blodsukkermåling, så te legen, og så te ernæringsfysiolog. Jippijaj! Not... Så då e det vell duka for møøøkje grove kornprodukt, fisk og grønnsaker de neste mnd....

Fleire som har fått svangerskapdiabetes her? Trur ikkje eg har nåke ekstremt høge verdiar enda, for har ikkje sukker i urinen. Men det e tydligvis for høgt....
 
Deilig, sov litt lenger i dag enn i går! Og ingen "Marerittdrømmar" så vidt eg huske ivertfall. Kjenne meg skikkelig stiv og støl i hendene i dag, lenge siden eg har holdt i ei malerrulla og i ein malarkost i vertfall. Eg va enormt standhaftige i går kveld, og jammen fekk eg ferdig ett strøk. Låg som ett slakt etterpå da, men veldig fornødde med meg sjøl. Så i dag står strøk nummer to for tur. Måtte flira av meg sjøl, e ganske flinke te å søla, dreiv å vurderte om eg ikkje trenge så masse papir på golvet, men fant nå fram allikavell. Det gjekk ca 30 sek så hadde eg greid å tømma ut halve malerbrettet på golvet... vakje så lett å holda det beint visst! Og eg hadde te og med fått maling på trusa såg eg når eg va ferdige, ane ikkje kossen eg får det te altså!

Uansett, veldig fornøyd, komme bilde når eg e ferdige. Fekk tak i ein kjekke lampe på bruktbutikk og, som passe perfekt inn. Kjekkt med det som e ferdig altså! Skulle egentlig skreve på ein eksamen nå, men må barra få detta gjort, møkje kosligare, heheh.

Ellers så va det styr med telefonar te sykehuset i går, eg har blitt kalla inn te timar i hytt og gevær, plutselig så stod det at eg skulle ha ein time i dag... det skjønte eg ingenting av. Så måtte ringa i tilfelle, itte eindel fram og tebake så viste den timen i dag seg å vera feil, for fødepoliklinikken va faktisk stengt på den tida eg skulle ha time.....Så då blir det tre timar på ulike avd neste tirsdag.

Nei, får få meg ein kopp kaffi nå tenke eg!
 
Blei plutselig tildelt legetime hos fastlegen i dag, så eg heiv meg rundt og kom meg avgårde. Så nå blir det 50% sykmelding etter påske, og fysioterapeut. Va knappt ett spørsmål om den sykemeldinga, eg tenkte i utgangspunktet at eg barra sko hørra ka eg måtte gjera for å få den sånn i slutten av april eg... men vipps så va det i orden! Så det ska bli godt! Slite litt den der førsta ukå da... for då e eg egentlig satt opp med full dag, kvar dag.... så håpe me finne ein løysing der.
 
Nå har eg hatt to herlige dagar. Sol - vært masse ute, fiska litt, nesten blitt solbrent, vært med familie, ja - rett og slett to veldig kjekke dagar! Og kan du tru, eg trur jammen me har landa på navn og! Det ser ut som om det blir Robert og Jørgen. Robert va mitt forslag, og Jørgen e typen sitt. Så va det barra å tenka på kim som ska ha kim... TV1 Robert? eller Jørgen... hmmm...

Har vore veldig flinke i forhold te sukker og nå, ikkje hatt meir enn bittelitt (minimarsipanpåskeegg) hver dag, har fått ei lang liste over ka eg ska eta i forhold te den potensielle diabetesen. Blir nok litt spennande, samtidig litt slitsomt med all testinga fra neste uke av... Lura litt på kossen det fungere, men får vell saktens veta det. Så på butikken i dag blir det produktleiting te den store gullmedalje, så nåken leite itte påskeegg i påsken, eg får leita itte nøkkelhull...
 
Back
Topp