♫ Skravletråd februar ♫

Hahaha! Da liker vi kaffen akkurat likt, bare at jeg bruker ekstra lett da, men sant at det er bedre med helmelk. :) Vi har en sånn innebygd Miele kaffemaskin, med egen melkeskummer, så det gjør alt så mye enklere å drikke "usunn" kaffe... :rolleyes:

Jeg får vondt i hodet av å IKKE drikke kaffe, så nå som jeg skal slutte, bare i helgene kanskje, så blir det nok hodepine noen dager, før det sikkert går seg til igjen. Og ja - jeg tror absolutt man kan få kaffeanstinenser etter en dag uten! :D
Da var det jeg som misforsto, for det er helt likt her og[emoji50] Drikker jeg ikke kaffe får jeg kjempevondt i hodet. ( var en dag det var stress på morran og skulle til legen, så rakk ikke å få kaffe) Da stemmer det nok at man kan bli avhengig av koffein. Nice med innebygd kaffemaskin. Da hadde jeg nok lett tydd til den samme løsningen[emoji16] [emoji85] Har ikke noen fancy greier, bare en vanlig kaffetrakter, men den gjør jobben[emoji106] [emoji3]

Kunne vært en plan.

Trolig mer treffsikker på steder med ganske klare årstider.

Vi kan beviselig ha 8 grader i januar. Og i juni. Og september.
Ja men det er kjedelig, jo må testes et sted med ustabilt vær [emoji4]

Joa, skal da ikke klage, får da alltids gjort en del[emoji4] Klager ikke, mange som har det verre enn meg! Har dere badekar? Så kunne du tatt deg et varmt bad, det kan lindre litt på bekkenet. Var det som hjalp litt hos meg.
:)
Ja, vi har badekar i form av boblebad. Får bare ikke lov av mannen til å bruke det da det mest sannsynlig er fullt av utrivelige bakterier i dysene. Vi får ikke boblene til å virke, og derfor ikke renset det :( håper at han har tid til å se på det snart :)

Om par måneder er det et år siden. Vi falt pladask for beliggenheten, huset hadde bare fått grunnmur da vi kikket på det, så vi ante ikke helt hva vi gikk til. Men når huset ble ferdigstilt også, så ble alt helt perfekt! Deilig når man føler alt faller på plass, som det gjorde for dere også. :)
Wow, det får en si[emoji16] Så heldige dere var med tomt og helt nytt hus[emoji3] [emoji106] Vårt hus er fra 1919, men ble påbygget på 80-tallet. Nytt kjøkken for 2 år siden. Så har vi malt hele huset innvendig, lagt nytt gulv i 2.etasjen, satt opp ny vegg så vi fikk et soverom til istedetfor en stor loftstue. Så nå har vi 5 soverom[emoji4] den originale trappen har vi og den er helt nydelig. Liker moderne stil sammen med gammelt. Så skal sette opp nytt gjerde rundt hagen og male huset utvendig til sommer.

Her er det skolebuss mem den går for tidlig
Går den for tidlig? Det var da merkelig. Går skolebuss her og, men den går feil vei, da barna våre fortsatt går på sin vanlige skole og har beholdt skoleplassen. Flyttet kun 5 km fra hvor vi bodde før, men flyttet rett innenfor en ny skolekrets.

Synes her var kaldt i dag.

Bruker vifteovn på morgenen, men pleier ikke trenge det på dagen. Greit at det er blitt altså 10 grader kaldere ute, men sååå stor effekt?

Kom til å se på panelovnen som skal stå på 22...

7 grader sto den på. Ikke barnesikring på den, snuppa trykker på den...

Går den for tidlig? Det var da merkelig. Går skolebuss her og, men den går feil vei, da barna våre fortsatt går på sin vanlige skole og har beholdt skoleplassen. Flyttet kun 5 km fra hvor vi bodde før, men flyttet rett innenfor en ny skolekrets.
Jupp for tidlig for fen må rekke runde på abdre siden også

:)
Ja, vi har badekar i form av boblebad. Får bare ikke lov av mannen til å bruke det da det mest sannsynlig er fullt av utrivelige bakterier i dysene. Vi får ikke boblene til å virke, og derfor ikke renset det :( håper at han har tid til å se på det snart :)
Hadde boblebad der vi bodde før og, det skal jeg aldri ha igjen. Maken til urenslige greier. Og må kjøres jevntlig med boblene på og klorin for å få renset rørene ordentlig. Så der forstår jeg godt mannen din, det går jo ikke. Har du varmeflaske, det kan også funke?

Wow, det får en si[emoji16] Så heldige dere var med tomt og helt nytt hus[emoji3] [emoji106] Vårt hus er fra 1919, men ble påbygget på 80-tallet. Nytt kjøkken for 2 år siden. Så har vi malt hele huset innvendig, lagt nytt gulv i 2.etasjen, satt opp ny vegg så vi fikk et soverom til istedetfor en stor loftstue. Så nå har vi 5 soverom[emoji4] den originale trappen har vi og den er helt nydelig. Liker moderne stil sammen med gammelt. Så skal sette opp nytt gjerde rundt hagen og male huset utvendig til sommer.

Ja, jeg synes også det er fint når man mikser nytt og gammelt. Jeg liker mer stilen litt sånn "herskapelig", mannen liker funkis, som huset vårt er. Litt for moderne synes jeg, pent, men har ikke samme sjarm. Fint når man kan få litt sitt eget preg på det. Nå var det et prosjekt vi kjøpte, men heldigvis kom vi så tidlig inn, at vi fikk valgt på en del materialer, som kjøkken og bad, vegger osv, så fikk litt egenpreg på det allikevel. :)

Hagen er et eget kapittel... Ble sur jeg, når vi skulle anlegge hage i fjor og det første jeg gjorde var å plukke snus/sneiper og byggmateriale over hele tomta. :shifty: Det isådde gresset kom aldri opp, så vi måtte rulle ut ferdigplen, som vi måte betale for selv. Og anlegge alt av blomster osv. fra scratch. Jeg er veldig glad i hagearbeid og elsker blomster og planter, spent på om noe kommer opp igjen til våren. Vi skal også sette opp gjerde etterhvert, får se hva mannen bryner seg på. Han bygget en gigantisk terrasse ut mot fjæra i fjor, superdyktig og det klør i fingrene hans etter et nytt byggeprosjekt. :P

Back
Topp