Flere som sliter med amming?

Hvor fort etter fødsel begynner man å merke sånne ting? Har ikke tenkt tanken på at noe kan trigge magen her, og har ikke hatt noen tegn på reaksjoner heller. Men han er bare 10 dager, så kanskje for tidlig?

Merket det første gang når han var 15 dager. Urolig og prompet veldig mye etter jeg spiste Toro tomatsuppe.

Om de ikke reagerer med uro, så flott. Noen reagerer ikke på noe, andre på mye

Denne har jeg ikke utsatt for brus, de andre har reagert på det de fleste mnd, det har fått bra fra ca da de ble døpt.

Men denne tålte ikke kål i alle fall.

Tenker du at det er tomat han reagerer på?

Min reagerer på løk. Nå har jeg spist sterk mat. spent på om han reagerer.
Jeg spiste indisk i går kveld. Ingen hyling eller spesielt urolig, men hun bæsjet i natt og det var veldig grønnlig. Det kan vel tenkes at det har en sammenheng...

Det er ikke alle som reagerer på såpass lite som det som er i toro suppen.

Men min reagerte på woken jeg spiste enda jeg tok ut alt jeg så av løk og kål.
Hun tålte dog små mengder kålrot i kyllingsuppe.(hjemmelaget) man må.bare prøve

Kanskje babyene bare reagerer når vi vet om ingrediensene :p
Delvis det også ja, rett og slett at man lettere tolker det som reaksjon når man vet det.

Men jeg visste om kålrota, og det fikk fint.

Delvis det også ja, rett og slett at man lettere tolker det som reaksjon når man vet det.
Lurer av og til på om jeg er utrolig sløv som ikke klarer å se noen reaksjon eller sammenheng med hva jeg har spist. Eller bare veldig heldig.
To ganger har hun hatt en grønn bleie, men ingen gråting. Første gang drakk jeg rundt en liter upasteurisert eplemost på en dag. Andre gang var i natt etter indisk i går kveld.
Hun jobber litt med magen tror jeg og presser og grynter en del. Men gråter ikke i forbindelse med det.

Vurderer å gi mme til ett måltid nå i kveld fordi jeg er så sår (lille har sopp i munnen og jeg har blitt smittet :() men er livredd for å tukle med produksjonen. Pumpet tidligere i kveld, men fikk bare ut 40 ml som pappaen ga og da måtte jeg supplere med pupp allikevel, så da falt poenget litt bort.. Vet jeg har mer melk enn det jeg får ut med pumpa siden jeg ikke får igang utrivingen med pumpa, så aner ikke hvor mye som skal til for å rote det til.. Hjelp er noen våkne og kan komme med erfaring? :)

Vurderer å gi mme til ett måltid nå i kveld fordi jeg er så sår (lille har sopp i munnen og jeg har blitt smittet :() men er livredd for å tukle med produksjonen. Pumpet tidligere i kveld, men fikk bare ut 40 ml som pappaen ga og da måtte jeg supplere med pupp allikevel, så da falt poenget litt bort.. Vet jeg har mer melk enn det jeg får ut med pumpa siden jeg ikke får igang utrivingen med pumpa, så aner ikke hvor mye som skal til for å rote det til.. Hjelp er noen våkne og kan komme med erfaring? :)
Fant du ut av det?

Fant du ut av det?
Jo takk, ble så jeg ga 90 ml nan, men hun ble ikke helt fornøyd med det, så jeg ga litt pupp også. Men ble mye fortere ferdig med puppen enn hva hun ellers ville, så de fikk en liten pause allikevel :) Og melkeproduksjonen tok ikke skade av det. Er noe herk denne soppen altså. Litt bedre nå heldigvis

Du kan jo evt. prøve brystskjold og se om det avlaster litt?
Har vært så skeptisk til det etter jeg leste hva ammehjelpen sa om brystskjold, så drøyer det til det er helt uungåelig. Er ikke så sår som jeg var etter en liten uke med canesten og nystimexkur :)

Kjenner jeg begynner å bli litt nervøs for ammingen. Mini har ikke bæsjet siden torsdag. Tisser i mengder. Blir litt nervøs for om dette er tegn på lite melk. Er jo bare 17 dager i dag. Han sover veldig dypt mellom amming, men våknet hver 2-3 time på formiddagen og hver time på kvelden. En soveøkt på 4,5 time på natten pluss en 3-timers søvn. Noen erfaringer deg ute med sjelden avføring, men likevel god vektøkning?

Kjenner jeg begynner å bli litt nervøs for ammingen. Mini har ikke bæsjet siden torsdag. Tisser i mengder. Blir litt nervøs for om dette er tegn på lite melk. Er jo bare 17 dager i dag. Han sover veldig dypt mellom amming, men våknet hver 2-3 time på formiddagen og hver time på kvelden. En soveøkt på 4,5 time på natten pluss en 3-timers søvn. Noen erfaringer deg ute med sjelden avføring, men likevel god vektøkning?
Samme forløp her. Fra hun var to uker sluttet hun å bæsje hver dag. Ble ganske stresset selv da både ammehjelpen og flere andre fora sier at de skal bæsje flere ganger om dagen de første 6 ukene. Hvis ikke får de for lite mat. HS mente derimot at det var normalt og at noen barn slutter med den hyppige bæsjingen tidligere enn andre. Og da vi veide hadde hun gått opp 195g på en uke.
Har ikke veiet etterpå, for jeg har vært redd det skulle bli et ekstra stressmoment. Har heller fokusert på trivsel og andre tegn på at hun får nok mat. Skal veie igjen denne uken, men ser at hun har vokst så jeg stoler på at hun bare er en av de som ikke bæsjer hele tiden ;)

Back
Topp