Flere som sliter med amming?

Helsesøster anbefalte ikke å prøve fullamming enda :/ jeg pumper ut for lite. Nå satt jeg 17 min med pumpa på full guffe. Kom i underkant av 50 ml til sammen. Og det var opphold på melketstrømmen innimellom også. Noen som har et godt råd? Jeg ønsker så sterkt å få til dette nå!
Ehm??? Kjenner flere for fullammer men ikke får ut noe på pumpa, så dette med pumping har Ingenting m saken å gjøre!! Jeg blir så oppgitt!!
Jeg får ikke ut en dråpe på pumpa jeg..

Amming gjør utrolig vondt synes jeg. Gråter på de verste rundene. Får jenta mi kun til å ta venstre pupp så den høyre pumper jeg og gir henne med kopp. hadde så sterke smerter nedentil etter klipping, sying, hemoroider og urinveisinfeksjon (ja, fikk liksom alt) så måtte på paralgin forte. det vil si at jeg ikke kunne amme 6 timer etter hver gang jeg tok en pille. Da brukte vi NAN. Følte det som et nederlag først, men det gikk fort over. brukte det også noen runder når brystene var så såre at de måtte stå over en gang. nå er melkeproduksjonen veldig bra, så har alltid et lite overskudd i kjøleskapet og slipper NAN. Men pumper fortsatt høyre pupp som hun ikke er spesielt interessert i å amme. Da har jeg alltid litt reserve i tilfelle jeg må avbryte anmingen etter 15 min pga smerter. Har jo pga penecillin for urinveisinfeksjonen fått sopp i brystene og munnen til jenta mi, gjør jo ekstra vondt. Så nå har jeg prøvd det meste. Men blir veldig oppmuntret av de som skriver at det var sinnsykt vondt i starten men så gikk det over. jeg er optimistisk og håper det skjer med meg også.

Hva har dere andre som fullammer på dere om natten? Her er jeg avhengig av å bruke ammeinnlegg 24/7, så jeg må bruke ammetopp/bh om natten også. Har prøvd uten, men kan våkne med store melkeflekker på lakenet da så det ble bare gris :P savner bare sånn å ligge uten noe som strammer på overkroppen!
jeg bruker tisselaken under vanlig laken så får det bare bli vått. har forstått at det er bra å ha brystene i friluft så mye som mulig.

Har babyen en favorittside utenom ammingen også? I såfall ville jeg ha sjekket nakken hos en manuellterapaut. Min første hadde låsning i nakken og tok derfor bare ene brystet.

Hva har dere andre som fullammer på dere om natten? Her er jeg avhengig av å bruke ammeinnlegg 24/7, så jeg må bruke ammetopp/bh om natten også. Har prøvd uten, men kan våkne med store melkeflekker på lakenet da så det ble bare gris :P savner bare sånn å ligge uten noe som strammer på overkroppen!

Jeg bruker ull-BH om natten med engangs ammeinnlegg som jeg bytter etter hver amming hvis det er vått. Når jeg ammer i sengen legger jeg under en Tena sengekladd, så slipper jeg at det blir vått i sengen. Den tørker imellom ammingene, så kan brukes igjen. Bytter den ved sengeskift. Kan kjøpes billig på apoteket. Vi bruker disse også i buret til pusen når vi skal kjøre bil:-)

Bruker Boob ull ammebh med engangsinnlegg, og ofte nattkjole med ammeåpning. Elsker Nøstebarns ull-silke nattkjole:-) På dagen liker jeg best vaskbare innlegg som puster, lekker også mindre på dagen. Fryser jeg legger jeg inn ekstra ullinnlegg.
Hvor har du kjøpt amme-nattkjole?
Kjenner at jeg skulle hatt noe på meg nå som det er såpass kaldt. Er kjølig på soverommet og jeg blir fort kald når jeg er oppe og ammer.

Jollyroom selger boob sin ammenattkjole.

Siden jeg ligger og ammer (og svetter på natta) trenger jeg ikke det, men en boob ullgenser tror jeg hadde vært deilig når jeg står opp. Iskald og trøtt...

Hvor har du kjøpt amme-nattkjole?
Kjenner at jeg skulle hatt noe på meg nå som det er såpass kaldt. Er kjølig på soverommet og jeg blir fort kald når jeg er oppe og ammer.

Jeg har Nøstebarns ull/silke nattkjole med lang knappestolpe - digger den:-) Har også Carriwell ammenattkjole fra Jollyroom i bomull.

Uff, nå er jeg skikkelig frustrert :( Det virker som vi har et par gode dager, etterfulgt av noen dårlige osv.
Så fort jeg sier til mannen at nå virker det som det er bra med melk og alt går på skinner så skjærer det seg.
Helgen var bra, mandag var bra, så kom tirsdag og time hos fotografen. Da ble det så mye surr og etterpå har det ikke vært orden på noe. Natten går noenlunde greit, men jeg sliter med å holde henne våken lenge nok til at jeg føler hun har spist ordentlig. Så blir det kortere tid til at hun våkner neste gang og når vi sto opp i dag føltes puppene tomme allerede. Hun blir frustrert og sliter i puppen, så jeg er sår og øm. Siden jeg har silikon og har blitt advart x antall ganger så blir jeg så usikker på om det kan være grunnen og at jeg derfor ikke klarer å opprettholde produksjonen.
Nå roer hun seg så fort jeg tar henne bort fra puppen, og koser seg med smokken hvis hun får den. Og sovner.
Det gjør meg enda mer usikker.
Argh! Kan ikke huske at det var så mye styr sist gang!

Jeg er blitt så sår på brystvortene. Smører med krem etter hver amming, og det har hjulpet veldig, men det svir veldig i det mini begynner å suge. Prøver å fokusere på teknikken, men syns det er vanskelig. Hvis mini ikke gaper ordentlig gjør det veldig vondt, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å få han til å gape og "feste seg på" riktig hver gang. Noen som har tips??

Jeg er blitt så sår på brystvortene. Smører med krem etter hver amming, og det har hjulpet veldig, men det svir veldig i det mini begynner å suge. Prøver å fokusere på teknikken, men syns det er vanskelig. Hvis mini ikke gaper ordentlig gjør det veldig vondt, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å få han til å gape og "feste seg på" riktig hver gang. Noen som har tips??
Samler du hele brystvorteområde mellom egne fingre før du legger han til? Vet ikke hvordan man kan få dem til å gape høyere, men vet man kan trekke haken nedover etter at de har tatt tak. Sikkert noen andre kloke damer her med bedre råd :)

Nå har ho fått pupp pluss erstatning non stop siden 13:30.. Får 60 på flaska hver gang. Drikker ikke opp alt. På den jeg blanda nå drakk ho bare 10-20 ml før ho blir uinteressert. Jeg legger ho ned og ho skriker. Jeg tar opp og ho søker pupp.. Ho får pupp, slipper nesten med en gang og det renner melk ut av munnen hennes. Er ho mett eller hva ? Jeg blir frustrert og lei meg. :( heldigvis kom pappan hjem nå!

Samler du hele brystvorteområde mellom egne fingre før du legger han til? Vet ikke hvordan man kan få dem til å gape høyere, men vet man kan trekke haken nedover etter at de har tatt tak. Sikkert noen andre kloke damer her med bedre råd :)
Ja, jeg prøver å ta et såkalt "c-grep" på puppen, det hjelper litt. Jeg mistenker mini litt for å bruke meg som smokk å, og at det er da jeg blir så sår, for da sutter han liksom bare på selve brystvorta. Han er så ivrig når han skal ha mat, så alt går litt fort for seg, også lar jeg han nok ligge alt for lenge på puppen å... Får besøk av jm i morgen, får høre litt med henne om hun har noen gode råd.

Jeg fikk tips på ammepoliklinikken å forme brystet da jeg la han til. Har relativt store pupper da, men jeg former hånden som en u nedenfra og former puppene/brystvorten litt slik at den visstnok skal passe bedre i munnen hans. Jeg "kniper" altså litt på hver side av brystet. Vet ikke om det funker for alle da, men det fungerer for oss. :-)

Vi har det samme problemet. Jeg synes tvillingstilling får henne til å gape best, så det har hjulpet på sårheten også.

Ja, jeg prøver å ta et såkalt "c-grep" på puppen, det hjelper litt. Jeg mistenker mini litt for å bruke meg som smokk å, og at det er da jeg blir så sår, for da sutter han liksom bare på selve brystvorta. Han er så ivrig når han skal ha mat, så alt går litt fort for seg, også lar jeg han nok ligge alt for lenge på puppen å... Får besøk av jm i morgen, får høre litt med henne om hun har noen gode råd.
Du må ikke la han ligge å suge feil. Da blir du bare sår, som du sier. Putt forsiktig en finger ned mot munnen hans når du merker at han feil grep for å slippe opp vakuumet og legg han til på nytt hvis han da ber om mer.

Jeg fikk ikke til med første.. Mitt råd er å gi opp før det blir for ille.. Jeg ga opp etter 2-3 uker med gråting på mor og barn.. Pumpa lenge så han fikk mye mm, men ikke se på det som nederlag å måtte gi flaske! De blir da friske og fine uansett ❤️ gikk mye bedre med andremann nå, mer senkede skuldre og en unge som fikk puste (første visste seg å ha så skeiv nesevegg at han ikke greide puste med nesa)

Nå har ho fått pupp pluss erstatning non stop siden 13:30.. Får 60 på flaska hver gang. Drikker ikke opp alt. På den jeg blanda nå drakk ho bare 10-20 ml før ho blir uinteressert. Jeg legger ho ned og ho skriker. Jeg tar opp og ho søker pupp.. Ho får pupp, slipper nesten med en gang og det renner melk ut av munnen hennes. Er ho mett eller hva ? Jeg blir frustrert og lei meg. :( heldigvis kom pappan hjem nå!
Har du prøvd smokk? Det virker at hun er kanskje mett, det kan være at hun har sugebehov men er ikke sulten.

Jeg tar opp og ho søker pupp.. Ho får pupp, slipper nesten med en gang og det renner melk ut av munnen hennes. Er ho mett eller hva ? Jeg blir frustrert og lei meg. :( heldigvis kom pappan hjem nå!

Sånn er det her også, forskjellen er at jeg fullammer. Har masse melk, så vet ho får i seg mye, hun legger godt på seg. Tør ikke prøve smokk igjen, vesla fikk det en ukes tid da hun var 3-4 uker. Siden har vi slitt med sugeteknikken, mest at hun ikke gaper høyt nok.

Sånn er det her også, forskjellen er at jeg fullammer. Har masse melk, så vet ho får i seg mye, hun legger godt på seg. Tør ikke prøve smokk igjen, vesla fikk det en ukes tid da hun var 3-4 uker. Siden har vi slitt med sugeteknikken, mest at hun ikke gaper høyt nok.
Jeg føler at ho ikke får i seg alt det lille jeg har. Ho slapper av for mye. Stoler ikke på min egen kropp. Jeg har gitt smokk noen ganger, vet ikke om det straffer seg eller ikke.

Back
Topp