Flere som sliter med amming?

Jeg sover med naken overkropp. Men har brettebleier/gulpekluter i senga både her og der. Under baby, under meg, løst som jeg legger på den puppen jeg ikke ammer fra etc.

Det er tydeligvis aldri for sent å øke produksjonen :) ammehjelpen mener jeg fremdeles kan få opp produksjonen min til forhåpentligvis fullamme. Skal få "opplegg" som jeg kan vurdere om jeg orker/ønsker å følge. :) jeg skal hvertfall jobbe hardt for å øke nok til å kunne amme mer enn jeg gjør nå

Hva har dere andre som fullammer på dere om natten? Her er jeg avhengig av å bruke ammeinnlegg 24/7, så jeg må bruke ammetopp/bh om natten også. Har prøvd uten, men kan våkne med store melkeflekker på lakenet da så det ble bare gris :P savner bare sånn å ligge uten noe som strammer på overkroppen!

Bruker Boob ull ammebh med engangsinnlegg, og ofte nattkjole med ammeåpning. Elsker Nøstebarns ull-silke nattkjole:-) På dagen liker jeg best vaskbare innlegg som puster, lekker også mindre på dagen. Fryser jeg legger jeg inn ekstra ullinnlegg.

Det er tydeligvis aldri for sent å øke produksjonen :) ammehjelpen mener jeg fremdeles kan få opp produksjonen min til forhåpentligvis fullamme. Skal få "opplegg" som jeg kan vurdere om jeg orker/ønsker å følge. :) jeg skal hvertfall jobbe hardt for å øke nok til å kunne amme mer enn jeg gjør nå

Spennende! Jeg også har fått det.. Men synes det høres fryktelig "hardt" ut for både meg og jenta.. Ammehjelpen sa hun kom til å gråte veldig mye og at hun også kom til å gå ned i vekt...

Hva har dere andre som fullammer på dere om natten? Her er jeg avhengig av å bruke ammeinnlegg 24/7, så jeg må bruke ammetopp/bh om natten også. Har prøvd uten, men kan våkne med store melkeflekker på lakenet da så det ble bare gris :P savner bare sånn å ligge uten noe som strammer på overkroppen!
Jeg bruker amme-bh fra Lindex uten spiler hele døgnet. Tror jeg har 6 eller 8stk :P
Bruker engangsinnlegg og ofte ull i tillegg.

Sover med ammesinglet og engangsinnlegg. Utdrivingen min setter igang ved det minste klynk, så jeg er avhengig av engangsinnlegg 24/7 selv..

Hvor gammel er gutten din? Les om overproduksjon og intervallamming på ammehjelpen.no ;) Jeg har for mye melk selv, og tenker å kjøre en runde intervallamming for å få ned produksjonen..
Han er 5 dager gammel. Men nå ser det endelig ut til at det begynner å bli bedre. :) Men han er fryktelig urolig på kvelden og natta. Går i amming fra 9 om kvelden til 6 om morgenen.

Spennende! Jeg også har fått det.. Men synes det høres fryktelig "hardt" ut for både meg og jenta.. Ammehjelpen sa hun kom til å gråte veldig mye og at hun også kom til å gå ned i vekt...

Jeg har tenkt meg at jeg hvertfall skal Jobbe for å øke litt sånn at hun kan gå ned litt i mme hvert måltid. Jeg har såpass lite pr dags dato at jeg tørr ikke håpe på for mye. Men bare jeg ser at hun får I seg noe mm til hvert måltid. Som ammehjelpen sa så er litt mm bedre enn ikke noe:) jeg legger lista der nå:)

Jeg har tenkt meg at jeg hvertfall skal Jobbe for å øke litt sånn at hun kan gå ned litt i mme hvert måltid. Jeg har såpass lite pr dags dato at jeg tørr ikke håpe på for mye. Men bare jeg ser at hun får I seg noe mm til hvert måltid. Som ammehjelpen sa så er litt mm bedre enn ikke noe:) jeg legger lista der nå:)

Vil gjerne høre hvilken "oppskrift" du får :) sender deg pm med min oppskrift :) jeg heier på oss begge :)

Vil gjerne høre hvilken "oppskrift" du får :) sender deg pm med min oppskrift :) jeg heier på oss begge :)

Sender deg når jeg får det:)
Har satt mål om å kunne gi litt til hvert måltid slik at hun ikke får så mye erstatning som nå. Får jo ikke mer enn 20-30 ml morsmelk om dagen:(

Dette blir spennende å se hvordan går:)

Det ser kjempe tøft ut det du har fått, men jeg er sikker på at du fikser det når det står på om du forbereder deg på det og er motivert nok ( noe jeg er sikker på at du er). Masse lykke til og hold oss oppdatert :)

Jeg heier på oss begge :)

Sender deg når jeg får det:)
Har satt mål om å kunne gi litt til hvert måltid slik at hun ikke får så mye erstatning som nå. Får jo ikke mer enn 20-30 ml morsmelk om dagen:(

Dette blir spennende å se hvordan går:)

Det ser kjempe tøft ut det du har fått, men jeg er sikker på at du fikser det når det står på om du forbereder deg på det og er motivert nok ( noe jeg er sikker på at du er). Masse lykke til og hold oss oppdatert :)

Jeg heier på oss begge :)

Hvordan vet du hvor mye hun får?

Har stort sett gitt utpumpet melk nå i det siste da hun bare blir frustrert på puppen:(

Nå vet ikke jeg hvit frustrert hun blir da, men jeg hadde mange tøffe sånne perioder med storebror..men jeg ga meg ikke, og da ble det plutselig bedre en periode igjen

Er målet å fortsette å pumpe og gi, eller ammingen?

Hva har dere andre som fullammer på dere om natten? Her er jeg avhengig av å bruke ammeinnlegg 24/7, så jeg må bruke ammetopp/bh om natten også. Har prøvd uten, men kan våkne med store melkeflekker på lakenet da så det ble bare gris :p savner bare sånn å ligge uten noe som strammer på overkroppen!
Jeg har amme-bh med engangsinnlegg. Har sovnet noen ganger mens jeg har ammet liggende. Da har jeg våknet med store våte flekker i senga :p

Nå vet ikke jeg hvit frustrert hun blir da, men jeg hadde mange tøffe sånne perioder med storebror..men jeg ga meg ikke, og da ble det plutselig bedre en periode igjen

Er målet å fortsette å pumpe og gi, eller ammingen?

Amming:) vil amme nok til at vi kan minske behovet for erstatning! Vil hvertfall kunne delamme til hun er 6 mnd

Argh! Tette melkekanaler-IGJEN!
Og det til tross for nesespray og Lecitin :(

Usj, så kjedelig. Er det veldig ille?
Jeg kan bare vurdere ut ifra hvor vondt det er, for jeg kjenner ingen kuler. Tror det er silikonen sin feil kanskje, at jeg ikke kjenner de.
Det er jo vondt, men ikke rødt enda. Så jeg håper jeg får løst opp i det, asap!

Edit: det er rødt :(

Last edited:
Back
Topp