Flere som sliter med amming?

Høres bra ut! Håper jeg kan gjøre det samme snart. :-)
Det har jeg troen på ;)
Stol på deg selv, ikke stress og husk at kveldene ofte er et amme-maraton uten at det trenger å bety at baby får for lite :)

Jeg skulle virkelig ønske de på barsel ikke stresset meg sånn på sykehuset fordi vesla gikk ned for mye. De begynte å gi mme der etter 2 døgn og jeg fikk ikke melk ordentlig før etter 6 døgn , men klarte ikke stile på meh selv så hadde mme klart og var livredd pga vekta og vi måtte veie minst en gang I uken på sykehuset først så helsestasjonen. Turte ikke å bare amme selv om jeg pumpet ut nok i begynnelsen. Skulle virkelig ønske det var mulig å spole tilbake og begynne ammingen på nytt. Da ville jeg stresset ned og stolt på meh selv og gitt det litt mer tid :( det gnager så utrolig mye at jeg ikke får fullammet :(

Jeg skulle virkelig ønske de på barsel ikke stresset meg sånn på sykehuset fordi vesla gikk ned for mye. De begynte å gi mme der etter 2 døgn og jeg fikk ikke melk ordentlig før etter 6 døgn , men klarte ikke stile på meh selv så hadde mme klart og var livredd pga vekta og vi måtte veie minst en gang I uken på sykehuset først så helsestasjonen. Turte ikke å bare amme selv om jeg pumpet ut nok i begynnelsen. Skulle virkelig ønske det var mulig å spole tilbake og begynne ammingen på nytt. Da ville jeg stresset ned og stolt på meh selv og gitt det litt mer tid :( det gnager så utrolig mye at jeg ikke får fullammet :(

Hør med ammehjelpen? Her mener de at jeg fortsatt kan klare det..

Jeg skal ta kontakt:)

Stå på, jeg har troa på at du får det til. Jeg har fremdeles troa på at jeg kan få gitt henne noe mm fremdeles. Klarer ikke gi opp.

Jeg har ikke helt troa selv, men tror ikke jeg klarer å slå meg til ro med delamming før jeg føler jeg virkelig har forsøkt å få til fullammingen.

Husker ikke hva jeg har skrevet eller ikke skrevet i tråden jeg, men det ammehjelpen ønsker at jeg forsøker er å kutte mme helt og bare amme amme amme i 3 dager. Hun vil da være misfornøyd og jeg må stå i det. Hun vil også gå ned i vekt da det pr dags dato ikke er i nærheten av nok melk i puppen...
Jeg synes det høres "lurt" ut for melkemengden men vet ikke om mammahjertet takler at hun er sulten i tre dager heller, og bare gråter og gråter..

Jeg har ikke helt troa selv, men tror ikke jeg klarer å slå meg til ro med delamming før jeg føler jeg virkelig har forsøkt å få til fullammingen.

Husker ikke hva jeg har skrevet eller ikke skrevet i tråden jeg, men det ammehjelpen ønsker at jeg forsøker er å kutte mme helt og bare amme amme amme i 3 dager. Hun vil da være misfornøyd og jeg må stå i det. Hun vil også gå ned i vekt da det pr dags dato ikke er i nærheten av nok melk i puppen...
Jeg synes det høres "lurt" ut for melkemengden men vet ikke om mammahjertet takler at hun er sulten i tre dager heller, og bare gråter og gråter..
Det høres jo lurt ut å "begynne på nytt" , men det krever virkelig mye av mor. Håper du klarer å stå i det og at det gir ønsket resultat :) Stå på, men husk at du ikke er noe dårligere om du ikke får fullammet! ! :) babyene husker ikke noe av dette når de blir eldre og dømmer ingen om de får flaske :)

Men jeg vet hvordan det er å virkelig ikke ville gi opp ammingen og følelser rundt det å ikke få det til.

Jeg har overproduserer melk, så den lille får kun i seg den tynne melka før han blir mett, men den metter jo ikke så lenge så han spiser omtrent døgnet rundt. Veldig slitsomt :( Noen som vet når melka pleier å stabiliserer seg?

Her sliter vi litt med for MYE melk, er det ikke det ene, så er det det andre. Lille blir rasende på puppen innimellom, får for mye melk i halsen og hoster og brekker seg. Skjer mest på kvelden og melkespruten står! Han svelger mye luft pga dette og får selvfølgelig luftsmerter. Vurderer å prøve intervallamming, slik det står på ammehjelpen, for å regulere melkeproduksjonen. Noen som har prøvd det?
Det gjorde jeg med eldste, måtte det for å få ned mengden

Mini er inne i sitt tredje levedøgn nå, kom med ks sent onsdag kveld. Sugeevnen hans er det ingen ting å si på, han "koblet" seg på puppen med en gang da han fikk mulighet til det. Men han er en stor og sulten gutt, og jeg har ikke nok melk til han enda... I går ble han så fortvilet når han lå å sugde og ikke ble mett, han bare gråt og gråt, og underleppa skalv. Jm foreslo at han skulle få litt nan fra en kopp, og han slukte 20 ml (så sov han som en stein i 5-6 timer!). Han fikk 10 ml nan senere på kvelden å, samt på natta, men begge ganger etter å ha fått pupp i lang tid først. Det gjør vondt i mammahjerte å ikke ha nok melk til at han kan spise seg mett, men jeg nekter å gi opp, puppene har vokst voldsomt siste halve døgnet, så melka må være på vei! Vi skal egentlig reise hjem i dag, vært her tre netter nå, men siden han kom med ks så sent på kvelden, har vi fått tilbud om å bli til i morgen. Tror vi takker ja til det, og bruker dagen i dag på å slappe av og konsentrere oss om amming. Puppene er helt såre og ømme, men jeg smører på med purelan så ofte jeg kan.

Er det flere her som har hatt keisersnitt? Når kom melka hos dere?

Om du skal gjøre det, så hadde jeg gjort det så snart som mulig. Magesekken deres vokser jo, så de trenger jo mer melk etter hvert.

Om du skal gjøre det, så hadde jeg gjort det så snart som mulig. Magesekken deres vokser jo, så de trenger jo mer melk etter hvert.

Jeg hørte med ammehjelpen om det gikk bra å vente til neste uke når vi har mulighet til å være litt alene istedenfor midt i jule og nyttårs styr, og det gikk fint i følge de. Jeg har ikke økt mengden tillegg på den tiden da.

Mini er inne i sitt tredje levedøgn nå, kom med ks sent onsdag kveld. Sugeevnen hans er det ingen ting å si på, han "koblet" seg på puppen med en gang da han fikk mulighet til det. Men han er en stor og sulten gutt, og jeg har ikke nok melk til han enda... I går ble han så fortvilet når han lå å sugde og ikke ble mett, han bare gråt og gråt, og underleppa skalv. Jm foreslo at han skulle få litt nan fra en kopp, og han slukte 20 ml (så sov han som en stein i 5-6 timer!). Han fikk 10 ml nan senere på kvelden å, samt på natta, men begge ganger etter å ha fått pupp i lang tid først. Det gjør vondt i mammahjerte å ikke ha nok melk til at han kan spise seg mett, men jeg nekter å gi opp, puppene har vokst voldsomt siste halve døgnet, så melka må være på vei! Vi skal egentlig reise hjem i dag, vært her tre netter nå, men siden han kom med ks så sent på kvelden, har vi fått tilbud om å bli til i morgen. Tror vi takker ja til det, og bruker dagen i dag på å slappe av og konsentrere oss om amming. Puppene er helt såre og ømme, men jeg smører på med purelan så ofte jeg kan.

Melka kommer som regel litt senere etter keisersnitt. Sist hadde jeg ks og melka begynte å komme dag 4 og dag 5 kom den for fult. Min skreik og skreik og fikk nan på barselhotellet ved hvert måltid - først pupp, så nan. I tillegg pumpet jeg 15 min når han fikk nan på kopp.. Etter at melka kom, så hadde vi ingen problemer med mengden, kun problemer med såre brystvorter, men det går seg til :) Så slapp helt av, litt morsmelkerstatning for å roe en sulten gutt før melka kommer er veldig vanlig og helt ok :)

Her var det en merkelig natt i natt.. La oss ca 00.30 og hun var våken til rundt 05.08 tror jeg klokken var siste gang jeg så på den. Ammet konstant fra vi la oss til klokken var rundt halv tre og hun slapp taket på puppen og ristet på hodet hele tiden. Prøvde å rape ofte, men hun gråt mer og mer og puppene ble mer og mer tømt. Da klokken nærmer seg fire var hun fremdeles utrøstelig og hadde ikke tålmodighet til å spise fra puppen. Det var ikke tomt, for når hun gråt rant det litt fra puppene. Men hun orket ikke å jobbe for det.. :o Bestemte meg for å lage litt mme for å bare gi henne litt å gå på slik at hun roet seg ned ved puppen, så ga 30 ml langsomt med flaske. Etterpå ble hun salig og øyelokkene tunge, og hun hadde endelig tålmodighet til å slappe av og suge fra pupp.. Vet jo jeg har nok melk, så føltes liksom rart å gi mme. Men var så trøtt og sliten, og samme var snuppa, som sov som en stein etter å ha spist godt..

Kanskje hun hadde vondt i magen? Min er sånn noen ganger han også. Da hjelper det gjerne med smokk og ha ham liggende på brystet.

Fornuftig at dere blir et døgn ekstra :)
Jeg hadde KS, men melken kom relativt fort heldigvis. Hun ble født tirsdag formiddag, jeg dro hjem torsdag ettermiddag. Og sent på kvelden torsdag var melken der.
Er det ikke aktuelt å vekke han etter 3 timer? 5-6 timer er jo lenge uten at du får stimulert produksjonen..

Jeg ventet 5-6 dager på melken etter vanlig fødsel. Siden han gikk mye ned i vekt, så fikk han nan. Nå ammer jeg fulltid, og det foreløpig ganske problemfritt - så det ordnet seg heldigvis. Han er faktisk mye mer fornøyd nå, når han kun får morsmelk. Nå har han også fått smokk, for jeg trodde han hele tiden skulle ha mat, så vil han egentlig bare sutte.. Veldig fornøyd gutt her nå iallfall:-) Glad jeg ikke overforer han lenger..

Jeg har overproduserer melk, så den lille får kun i seg den tynne melka før han blir mett, men den metter jo ikke så lenge så han spiser omtrent døgnet rundt. Veldig slitsomt :( Noen som vet når melka pleier å stabiliserer seg?
Jeg har ikke erfaring med dette siden jeg har underproduksjon :( men på ammehjelpen.no står om dette problemet. De anbefaler å pumpe først før du amme for å få ut den tynne melka ut og ammer du etterpå. Kanskje det hjelper.

Hvor gammel er gutten din? Les om overproduksjon og intervallamming på ammehjelpen.no ;) Jeg har for mye melk selv, og tenker å kjøre en runde intervallamming for å få ned produksjonen..

Back
Topp