Flere som sliter med amming?

Kan ikke forstå at de skal stresse oss sånn. Så lenge han følger sin kurve må det vel være bra? Og nei, du og han kan ikke holde på sånn til evig tid.
Ja, skulle tro det. Men helsesøsteren vi går til er forsåvidt rolig på dette, men det er rimelig slitsomt å måtte ukesveie for at de skal følge med på utviklingen. Og ikke skjønner jeg helt hva som er hensikten med sånn vektregime heller så lenge ting er innenfor normalen. Men de vet kanskje noe vi ikke vet?! Kjenner jeg gleder meg til vi begynner med fast føde. Da er det lettere å ha kontroll..
 
Ja, skulle tro det. Men helsesøsteren vi går til er forsåvidt rolig på dette, men det er rimelig slitsomt å måtte ukesveie for at de skal følge med på utviklingen. Og ikke skjønner jeg helt hva som er hensikten med sånn vektregime heller så lenge ting er innenfor normalen. Men de vet kanskje noe vi ikke vet?! Kjenner jeg gleder meg til vi begynner med fast føde. Da er det lettere å ha kontroll..
You and me both ! Gleder meg til grøt og muligens slippe nattflaska. "Snork"

Men altså, spør helsesøstra rett ut. Hvorfor må dere holde på med denne veinga. Mi sier at det er viktig at jeg spør når jeg er usikker på hva ho driver med.
 
Tja.. Si det.. Følger ikke standarden, da. Ved selvregulering la han på seg 150 gram i uken, med påtvunget måltider la han på seg 200 gram. Så i går sa helsesøster at hun var fornøyd siden han hadde kommet seg opp på 200 gram i løpet av en uke. Men jeg og han kan jo ikke holde på sånn en hel ammeperiode, for han må jo få sove lengre perioder og. Fant helsekortet til søsteren og ser at hun lå på 150 gram i uken som flaskematet etter et rykk på 300 gram fra delammeslutt til full flaskestart. Men må snakke med helsesøster på 6-ukers kontrollen. For vi alle kan ikke ha lubne babyer? Mine er kanskje skapt for å være lange og slanke...

150 er innenfor normalen det! 150-250 gram er gjennomsnittet. Noen legger på seg mer, noen mindre... Jeg hadde ikke brydd meg om hva hs hadde sagt. Når han legger på seg 150 gram på selvregulering så hadde jeg fortsatt med det!

Åååh... Kjenner jeg blir irritert!! Ikke alle babyer er lubne! Mine har aldri vært det. Enda hun her har lagt på seg mellom 250-300 gram i uka i ganske mange uker nå, får jeg høre at hun er "tynn".. Hun er ikke tynn - men hun er smal.. det var jeg også! Hva er galt med det da?!
 
Ja, skulle tro det. Men helsesøsteren vi går til er forsåvidt rolig på dette, men det er rimelig slitsomt å måtte ukesveie for at de skal følge med på utviklingen. Og ikke skjønner jeg helt hva som er hensikten med sånn vektregime heller så lenge ting er innenfor normalen. Men de vet kanskje noe vi ikke vet?! Kjenner jeg gleder meg til vi begynner med fast føde. Da er det lettere å ha kontroll..
Synes det er litt merkelig jeg også. Spesielt nå som de har blitt en måned og to. Jeg skjønner at de vil følge med helt i starten.
 
Ja, skulle tro det. Men helsesøsteren vi går til er forsåvidt rolig på dette, men det er rimelig slitsomt å måtte ukesveie for at de skal følge med på utviklingen. Og ikke skjønner jeg helt hva som er hensikten med sånn vektregime heller så lenge ting er innenfor normalen. Men de vet kanskje noe vi ikke vet?! Kjenner jeg gleder meg til vi begynner med fast føde. Da er det lettere å ha kontroll..

Hvor lenge skal dere ukesveie da?her var det kun til hun tok igjen fødselsvekta... Og her stressa de virkelig med vekta sånn egentlig
 
Hvor lenge skal dere ukesveie da?her var det kun til hun tok igjen fødselsvekta... Og her stressa de virkelig med vekta sånn egentlig
Forhåpentligvis siste gang til uken. Da er det 6 ukers kontroll. Fødselsvekten tok han igjen etter halvannen uke. Det er etter det han har lagt seg i nedre del av vektøkningen. Har han gått opp 150 gram i løpet av denne uken som kommer nå sier jeg meg fornøyd med det. Kjenner at jeg ikke orker å stresse med dette her. Så får heller helsestasjonen og jeg bare være litt uenige, så lenge han selv ber om mat, vokser, tisser og utvikler seg. Så får jeg tenke at de bare mener det godt..
 
Synes det er litt merkelig jeg også. Spesielt nå som de har blitt en måned og to. Jeg skjønner at de vil følge med helt i starten.
I starten forstår jeg det godt, men nå som de er såpass "store" ser ikke jeg heller det helt store poenget så lenge de vokser og virker fornøyde. Det føles så styrete hele dette opplegget her.
 
Forhåpentligvis siste gang til uken. Da er det 6 ukers kontroll. Fødselsvekten tok han igjen etter halvannen uke. Det er etter det han har lagt seg i nedre del av vektøkningen. Har han gått opp 150 gram i løpet av denne uken som kommer nå sier jeg meg fornøyd med det. Kjenner at jeg ikke orker å stresse med dette her. Så får heller helsestasjonen og jeg bare være litt uenige, så lenge han selv ber om mat, vokser, tisser og utvikler seg. Så får jeg tenke at de bare mener det godt..
Høres opp som en god plan :) ukesveiing blir jo ett stressmoment samt at de faktisk vokser litt i rykk og napp også
 
Jeg synes sannelig det et hyppig nok når vi hadde hjemmebesøk halvannen uke gammel (tatt igjen fødselsvekt og vel så det), kontroll på helsestasjonen 4 uker gammel, seksukerskontroll og så en når hun er ni (skulle vært åtte, men gradvis forskjøvet disse kontrollene, fire uker ble tre dager etter, seks uker ble enda litt etter osv) og så når hun er tre mnd, som dog blir litt etter for tre mnd er hun langfredag.
 
Her er standard opplegg 0-2, 4,6,8,12,4mnd,5 mnd, 6mnd, deretter husker jeg ikke, muligens neste er åtte.
 
Her er standard opplegg 0-2, 4,6,8,12,4mnd,5 mnd, 6mnd, deretter husker jeg ikke, muligens neste er åtte.
Tror det er standarden her og. Hadde det ikke vært for at han trengte behandling av navelproblematikk og veid for sikkerhets skyld hadde ikke vi gått på så hyppige kontroller. Sykt slitsomt! For dette kommer i tillegg til kontroller på sykehuset vedrørende andre (ufarlige) ting..
 
Her er standard opplegg 0-2, 4,6,8,12,4mnd,5 mnd, 6mnd, deretter husker jeg ikke, muligens neste er åtte.
Tror det er standarden her og. Hadde det ikke vært for at han trengte behandling av navelproblematikk og veid for sikkerhets skyld hadde ikke vi gått på så hyppige kontroller. Sykt slitsomt! For dette kommer i tillegg til kontroller på sykehuset vedrørende andre (ufarlige) ting..
 
Slitsomt når det er for mange kontroller.

Vi har heldogvis ikke så mye annet. Skal til legen for sjekk etter vannkoppene i morgen, så er vi ferdige med det.
 
NÅ begynner vi å få problemer. Siste uka har han spist og spist og det ser rett og slett ikke ut til at han får nok. Kjempegretten når han ikke får nok mat selvfølgelig, så nå må jeg nok bare bite i det sure eplet og delamme selv om jeg har veldig lyst til at fullammingen skal fungere :(
 
NÅ begynner vi å få problemer. Siste uka har han spist og spist og det ser rett og slett ikke ut til at han får nok. Kjempegretten når han ikke får nok mat selvfølgelig, så nå må jeg nok bare bite i det sure eplet og delamme selv om jeg har veldig lyst til at fullammingen skal fungere :(
delamming er ikke et nederlag:) å gi ungen din mat er den viktigste jobben du gjør. om den maten kommer fra flaske eller pupp spiller mindre rolle. men vet hvordan du har det. jeg har ikke akseptert at jeg må delamme før nå etter 9 uker.

men kanskje det løser seg likevel? hvis du orker å stå i det litt til?
 
delamming er ikke et nederlag:) å gi ungen din mat er den viktigste jobben du gjør. om den maten kommer fra flaske eller pupp spiller mindre rolle. men vet hvordan du har det. jeg har ikke akseptert at jeg må delamme før nå etter 9 uker.

men kanskje det løser seg likevel? hvis du orker å stå i det litt til?

Det kan hende, men så lenge han spiser godt på puppen selv om han får tillegg ser jeg ingen grunn til å stresse med det. For saken blir i hvertfall ikke bedre av at han gråter fordi han er sulten, det setter i hvertfall en demper på produksjonen liksom :p Hele gutten blir selvfølgelig mye mer avslappet når han får det han trenger, og da stresser jeg mindre også.
 
Back
Topp