Flere som sliter med amming?

Sånne kommentarer hadde ødelagt relasjonen min til personen for all fremtid..
Ja "heldigvis" er hun ikke i min normale omgangskrets. Godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer på det. Synes det er så rart at det er fritt fram å komme med slike kommentarer for noen. Hadde aldri kunne sagt noe slikt selv.. :eek:
 
Åå nå er jeg så irritert!! Gammeldagse slektninger som tror de kan alt så mye bedre går meg noe innmari på nervene! Her er det økedag i dag og lille har hengt masse på puppen. Fikk besøk av en eldre slektning som spør i en nedlatende tone hvorfor jeg ikke gir mme i tillegg når hun tydeligvis ikke er fornøyd med det hun får fra meg. Og legger til at hun er jo ganske stor, bare for å understreke at jeg neppe gjør henne mett.

I hodet mitt tenker jeg at det er flott at hun har lagt på seg og er blitt akkurat 5 kg nå. Er stolt av meg selv som har stått i det de dagene det har vært slitsomt, og å få slike kommentarer istedenfor klapp på skulderen er bare så utrolig kjipt. Skulle ønske folk kunne bare drite en lang marsj i å blande seg inn i ammingen til andre med mindre de gir uttrykk for at de ønsker råd. Og ihvertfall droppe tonen som gjør at jeg føler at det er galt at jeg ikke gir tillegg. Ååh det var godt å få det ut en plass!

Føler med deg! Ikke la det gå innpå deg, selv om det sårer. Enn om mann bare hadde hatt baller nok til å fortelle hva man synes i fjeset dems ;)

Jeg har reist fra et besøk hos besteforeldre med hodepine pga konstant gnål... Jeg er dessverre litt for tålmodig og sier ifra på en hyggelig måte. Jeg har lært meg en strategi og det er å komme dem i forkjøpet og forklarer med teskje-prinsippet hva som er årsaken. Føler alle har rett til å belære meg når jeg er førstegangs...
Vi strever med at han svelger endel luft når melka kommer i strie strømmer og han svelger for harde livet. Da blir det litt hyling og kav ved brystet og litt styr når det skal rapes og melka renner utover alt. Jeg får knapt amme ifred og kunne de amma for meg så hadde de gladelig gjort det tror jeg...
Fjoo! Der fikk jeg utløp for litt damp også, takk ;)
 
Føler med deg! Ikke la det gå innpå deg, selv om det sårer. Enn om mann bare hadde hatt baller nok til å fortelle hva man synes i fjeset dems ;)

Jeg har reist fra et besøk hos besteforeldre med hodepine pga konstant gnål... Jeg er dessverre litt for tålmodig og sier ifra på en hyggelig måte. Jeg har lært meg en strategi og det er å komme dem i forkjøpet og forklarer med teskje-prinsippet hva som er årsaken. Føler alle har rett til å belære meg når jeg er førstegangs...
Vi strever med at han svelger endel luft når melka kommer i strie strømmer og han svelger for harde livet. Da blir det litt hyling og kav ved brystet og litt styr når det skal rapes og melka renner utover alt. Jeg får knapt amme ifred og kunne de amma for meg så hadde de gladelig gjort det tror jeg...
Fjoo! Der fikk jeg utløp for litt damp også, takk ;)
Det er godt å få det ut en plass ja. Høres ut som du også har din dose "bedrevitere". Skulle ønske man kunne svart tilbake med samme mynt altså. Og jeg blir også stresset når jeg ikke får amme i fred! Verste er de som skal stå oppå deg når du ammer og kose med babyen eller snakke med den. Det kan de fint få gjøre når lille er ferdig med å spise! :p
 
Jeg klarer ikke helt å akseptere delamming. Ikke fordi flasker er slitsomt, for det er det synes jeg. Men fordi jeg føler kroppen svikter meg, og at jeg har mislyktes som mor og kvinne. Sånn, da har jeg sagt det høyt. Kanskje det hjelper.
 
Jeg klarer ikke helt å akseptere delamming. Ikke fordi flasker er slitsomt, for det er det synes jeg. Men fordi jeg føler kroppen svikter meg, og at jeg har mislyktes som mor og kvinne. Sånn, da har jeg sagt det høyt. Kanskje det hjelper.
Jeg er helt enig med Sara, men jeg forstår deg også veldig godt. Jeg hadde sikkert følt akkurat det samme!
Denne frøkna har i det siste begynt å nekte å ta pupp så lenge hun ikke er veldig sulten. Før kunne jeg puppe henne og det hjalp mot alt, men det er det slutt på. Hun skriker som besatt hvis jeg tilbyr puppen uten at hun er interessert! Føles sårt det også, for mine to første var aldri sånn. Storesøster var puppegal til hun var nesten 2.
 
I løpet av en uke har jeg vekket lillebror annenhver time og gitt pupp ved hvert knyst. 210 gram opp med all matingen. Ikke all verden i forhold til innsatsen, men mulig jeg har en som rett og slett ikke legger så mye på seg. Altså, det er godt innenfor normalen og det er jo bra, men han er jo alt annet enn selvregulert.
 
I løpet av en uke har jeg vekket lillebror annenhver time og gitt pupp ved hvert knyst. 210 gram opp med all matingen. Ikke all verden i forhold til innsatsen, men mulig jeg har en som rett og slett ikke legger så mye på seg. Altså, det er godt innenfor normalen og det er jo bra, men han er jo alt annet enn selvregulert.
Jeg ønsker meg en matmons jeg også. Så unødvendig stressende å måtte tenke på mating hele døgnet...
 
Jeg er helt enig med Sara, men jeg forstår deg også veldig godt. Jeg hadde sikkert følt akkurat det samme!
.

Det hadde nok jeg også, selv om jeg absolutt mener det jeg skrev.
 
Jeg ønsker meg en matmons jeg også. Så unødvendig stressende å måtte tenke på mating hele døgnet...
Helt enig.. Skulle ønske jeg også kunne oppleve å ha et barn som helt naturlig legger godt på seg, hvor man slipper å drive med kontrollveiing og vekking for mat. Hadde han regulert seg selv hadde han vel vært et beinrangel. Fikk spm og jeg følte jeg hadde mye melk. Kjenner ingenting, jeg.. Med mindre jeg har spreng.. Hvordan skal man vite hvor mye man har, liksom?
 
Helt enig.. Skulle ønske jeg også kunne oppleve å ha et barn som helt naturlig legger godt på seg, hvor man slipper å drive med kontrollveiing og vekking for mat. Hadde han regulert seg selv hadde han vel vært et beinrangel. Fikk spm og jeg følte jeg hadde mye melk. Kjenner ingenting, jeg.. Med mindre jeg har spreng.. Hvordan skal man vite hvor mye man har, liksom?
Den dagen puppen kommer med innholdsvindu... Våkner han ikke for mat overhodet ?
 
Helt enig.. Skulle ønske jeg også kunne oppleve å ha et barn som helt naturlig legger godt på seg, hvor man slipper å drive med kontrollveiing og vekking for mat. Hadde han regulert seg selv hadde han vel vært et beinrangel. Fikk spm og jeg følte jeg hadde mye melk. Kjenner ingenting, jeg.. Med mindre jeg har spreng.. Hvordan skal man vite hvor mye man har, liksom?
Jeg håper det går seg til... Er veldig uvant dette. Storesøster var et ordentlig puppemonster og kunne hengt på den hele dagen om hun fikk lov.
Fikk tips om å vente til hun viser tydelige tegn til sult før jeg legger henne til. I formiddag var det 3 timer siden forrige måltid. Hun spiste som besatt på hendene sine og kom med sånne små rop som jeg tolket som sult. Men neida. Hylte så fort puppen nærmet seg, tok smokken og sovnet. To ganger i dag har det altså gått 4 timer mellom hver måltid og ingen av gangene har hun vist tydelige tegn til sult eller vært veldig ivrig ved puppen når jeg har lagt henne til.
 
Den dagen puppen kommer med innholdsvindu... Våkner han ikke for mat overhodet ?
Ja, det hadde vært fint ;) Hvis han får regulere seg selv spiser han hver 3-4 time. Det er for sjeldent hvis han skal ha optimal vektøkning.
 
Den dagen puppen kommer ned innholdsvindu med målstreker.... Da slipper vi lure på om vi har nok, og slipper måltidsveie syke småbarn

I mellomtiden har det seg sånn at etter den første tiden med spreng, så kjenner man ikke at det er nok melk, man går ikke med spreng i mange mnd, de kjennes ikke hele tiden store og fulle, men melk er der.

Man kan merke visse tegn på å ha for mye, men passe.... Der bare er.
 
Ja, det hadde vært fint ;) Hvis han får regulere seg selv spiser han hver 3-4 time. Det er for sjeldent hvis han skal ha optimal vektøkning.

Men hva er problemet med at han har sin egen vektøkning? Noen barn går bare ikke opp så mye, men så lenge han legger på seg jevnt så skal da ikke dette være ett problem (så lenge det ikke er veldig lite han legger på seg såklart)
 
Men hva er problemet med at han har sin egen vektøkning? Noen barn går bare ikke opp så mye, men så lenge han legger på seg jevnt så skal da ikke dette være ett problem (så lenge det ikke er veldig lite han legger på seg såklart)
Tja.. Si det.. Følger ikke standarden, da. Ved selvregulering la han på seg 150 gram i uken, med påtvunget måltider la han på seg 200 gram. Så i går sa helsesøster at hun var fornøyd siden han hadde kommet seg opp på 200 gram i løpet av en uke. Men jeg og han kan jo ikke holde på sånn en hel ammeperiode, for han må jo få sove lengre perioder og. Fant helsekortet til søsteren og ser at hun lå på 150 gram i uken som flaskematet etter et rykk på 300 gram fra delammeslutt til full flaskestart. Men må snakke med helsesøster på 6-ukers kontrollen. For vi alle kan ikke ha lubne babyer? Mine er kanskje skapt for å være lange og slanke...
 
Ikke alle er tykke, det viktigste er at de vokser og trives. For nemlig.
 
Tja.. Si det.. Følger ikke standarden, da. Ved selvregulering la han på seg 150 gram i uken, med påtvunget måltider la han på seg 200 gram. Så i går sa helsesøster at hun var fornøyd siden han hadde kommet seg opp på 200 gram i løpet av en uke. Men jeg og han kan jo ikke holde på sånn en hel ammeperiode, for han må jo få sove lengre perioder og. Fant helsekortet til søsteren og ser at hun lå på 150 gram i uken som flaskematet etter et rykk på 300 gram fra delammeslutt til full flaskestart. Men må snakke med helsesøster på 6-ukers kontrollen. For vi alle kan ikke ha lubne babyer? Mine er kanskje skapt for å være lange og slanke...
Kan ikke forstå at de skal stresse oss sånn. Så lenge han følger sin kurve må det vel være bra? Og nei, du og han kan ikke holde på sånn til evig tid.
 
Back
Topp