Flere som sliter med amming?

Er ikke bekymret i heletatt for at babyen ikke skal få nok melk. Men jeg ammer ikke etter klokken. Han før pupp når han vil ha, og det er nok stort sett oftere enn hver tredje time.
 
Det er like vanskelig å stole på at hun får nok denne gangen, som de to første synes jeg. Det er det nok for de aller fleste.
EDIT: Det er det nok for flere enn meg.
Godt å høre at ikke alle har disse bekymringene ;)
 
Vi er i mål med nok mat til tuppa
Ikke nok til å pumpe
Får se hva jeg gjør med det.

Rotetime på kvelden skal vi nok ha likevel, men sånn er de jo
 
Faktisk pumpet jeg akkurat ut ca 70 ml også, sammen med de 20 fra før har jeg jo da 90 i dag, ikke verst.

Jeg vet det kan være trøblete for kveldens rotetime at jeg tok ut så mye nå, men tanken er todelt. Om jeg faktisk får økt volum på denne tiden av døgnet gjennom å pumpe og amme så kan jeg på sikt ha litt mindre rotete time på den tiden da jeg skal ta meg av de andre to, og dessuten, om hun blir helt krakilsk i kveld har jeg jo evt ei flaske i bakhånd

Det egentlige målet med å pumpe er å ha til melkebanken om jeg får ovrskudd nok tiln ¨kontakte dem, og å fryse litt til å ha til maten hennes senere. Nå drikker hun fornøyd, så jeg tømte i alle fall ikke. (slet litt med å få igang utdrivninga også )
 
  • Liker
Reactions: Bee
Er det noen som har gått fra å gi begge pupper på et måltid, til bare en?
Min lille har spist fra begge fra starten (tømt en og fått litt fra den andre). Nå ser det ut som hun som regel bare vil ha en per måltid plutselig. Uten at jeg har merket noe til øking. Jeg har heller ikke pumpet. Prøver jeg pupp nr.2 etter stell blir det bare skriking.
Bortsett fra på kvelden, da hender det hun tar fra begge.
 
Kryss i taket! Frøkna har vært fornøyd med bare puppen i nesten 20 min nå :D da har ho dia i nesten en time frem og tilbake men dog. Mamman er glad!
Hvordan går det med dere?
 
Hvordan går det med dere?
Det er fortsatt litt tillegg som skal til for at ho blir helt fornøyd. Har gått fra 90 til 60 ml! klarer jeg å kutte ut flaske på natt skal jeg bli fornøyd:) ser at di nå er fornøyd med en pupp per måltid :)
 
Det er fortsatt litt tillegg som skal til for at ho blir helt fornøyd. Har gått fra 90 til 60 ml! klarer jeg å kutte ut flaske på natt skal jeg bli fornøyd:) ser at di nå er fornøyd med en pupp per måltid :)
Så bra :) Da har det jo skjedd noe etter all jobbingen. Så flink du er :)
Ja, hun virker fornøyd og krever ikke mat oftere heller så da får hun vel nok da :) Jeg slapper nok mer av nå etter veiing på 6-ukers kontrollen. Kanskje det rett og slett er det som gjør at produksjonen har gått litt opp. Ellers så er det at hun klarer å gi tydeligere beskjed om at hun er mett.
 
Er det noen som har gått fra å gi begge pupper på et måltid, til bare en?
Min lille har spist fra begge fra starten (tømt en og fått litt fra den andre). Nå ser det ut som hun som regel bare vil ha en per måltid plutselig. Uten at jeg har merket noe til øking. Jeg har heller ikke pumpet. Prøver jeg pupp nr.2 etter stell blir det bare skriking.
Bortsett fra på kvelden, da hender det hun tar fra begge.
Jeg har måttet begynne med en rapepause mellom sidebytte. Han avviser pupp nr. 2 hvis han ikke får rapet. Etter raping spiser han godt. :)
 
Jeg ammer ofte bare fra et bryst pr. måltid nå. Tidligere fikk han som oftest fra begge. Men jeg ammer stort sett oftere enn hver 3. time på dagtid.
 
Jeg har måttet begynne med en rapepause mellom sidebytte. Han avviser pupp nr. 2 hvis han ikke får rapet. Etter raping spiser han godt. :)
Her sovner hun ofte ved pupp nr.1 og må rapes og stelles for å våkne. Likevel vil hun ikke ha nr.2. Blir som oftest bare grining og så sover hun, gjerne etter å ha fått smokken. Har til og med prøvd å stimulere utdrivingen slik at melken renner når hun får puppen men hun begynner som regel bare å skrike.
 
Bah her vil ikke frøkna ha venstre pupp. Prøver å sette igang utdrivingen først, og å legge til i tvillingstilling, vanlig og sånn "biological nursing"-stilling. Har mistet mye melk i venstrepuppen nå, og høyrepuppen har blitt større. Får ikke ut noe med pumpa heller til tross for nesespray.. Mulig det hjelper mer med elektrisk pumpe, siden vi har bare manuell. Men er jo så sykt dyrt og fryktelig kjedelig om det ikke fungerer det heller..
 
Så bra :) Da har det jo skjedd noe etter all jobbingen. Så flink du er :)
Ja, hun virker fornøyd og krever ikke mat oftere heller så da får hun vel nok da :) Jeg slapper nok mer av nå etter veiing på 6-ukers kontrollen. Kanskje det rett og slett er det som gjør at produksjonen har gått litt opp. Ellers så er det at hun klarer å gi tydeligere beskjed om at hun er mett.
Jeg har absolutt tro på at det hjelper å slappe av. :)
 
  • Liker
Reactions: Bee
Jeg ammer ofte bare fra et bryst pr. måltid nå. Tidligere fikk han som oftest fra begge. Men jeg ammer stort sett oftere enn hver 3. time på dagtid.
Det er ofte det blir oftere enn hver tredje her også, mens noen dager går det opptil 4 mellom noen måltider. Vi er med andre langt fra noe som heter rutiner :p
 
Er det forresten flere små som glemmer å puste med nesen innimellom når de ammes? Det gjør frøkna mi, og da svelger hun såklart mye luft helt til hun endelig skjønner at hun skal puste med nesen :/
 
Hmm snakket med stemor om rotetimene lille har fra 23 tiden og til klokken 3. Hun foreslo å gi henne et par-tre skjeer tynn tynn velling rundt klokken 23, men jeg tenker at det er aaalt for tidlig? Hun er jo bare 2 mnd gammel? :eek:
 
Back
Topp